1 קבצים מצורפים
הפעלה ידנית לוונטה של המזגן
חג שמח,
חשבתי לחבר הפעלה ידנית למאוורר החשמלי של המזגן כדי שאוכל להפעיל אותו גם כשהמזגן כבוי (במיוחד בשטח אבל לא רק, אני מעדיף לנסוע עם חלונות פתוחים ובלי מזגן גם כשחם).
אבל לא ברור לי איך לעשות את זה, מבחינת איפה להתחבר למעגלים של הפעלת הוונטה, חיפשתי קצת ברשת ומצאתי את הסכמה המצורפת,
האם מישהו יודע לומר באופן כללי מה זה ה-trinary switch, האם זה רכיב שקיים בכל רכב עם מזגן, או שאני צריך להוסיף כדי לאפשר את ההפעלה הידנית? ואיפה אני יכול להתחבר למעגל כמו שרואים בסכמה בלי ליצור בעיות בהפעלה האוטומטית שמקורה בהפעלת המזגן?
תודהקובץ מצורף 143493
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תגובה: הפעלה ידנית לוונטה של המזגן
כמו בתמונה, תן מינוס עם מפסק לפיקוד של ממסר המניפה. זה לא יפריע לכלום.
זה בהנחה שהסכימה תואמת לרכב שלך.
אני לא מומחה בזה, אבל למיטב ידיעתי בטרינרי יש שני טרמוסוויצ'ים, אחד ללחץ נמוך מדי ואחד ללחץ גבוה מדי שדואגים להפעלת המניפה כדי להוריד לחץ גבוה מדי ולהפסקת המדחס כשאין מספיק גז במערכת או כשהלחץ גבוה מדי.
תגובה: הפעלה ידנית לוונטה של המזגן
תודה חנן,
כלומר בכל מערכת קונבנציונלית קיים הטרינרי הזה?
הסכמה היא לא של הרכב שלי, אלא כללית, השאלה אם מינוס מהמפסק לא יכול להרוס משהו שקשור למזגן. אני מניח שאצטרך את הסכמה הספציפית של הרכב בשביל להיות בטוח
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תגובה: הפעלה ידנית לוונטה של המזגן
המממ......
הטרינרי אכן אחראי להגנה של המדחס מחוסר גז או מלחץ ראש גבוהה (חוסר אוורור), אבל הוא לא "מעניין" אותך.
לא הייתי סומך על השרטוט הכללי הזה יש הרבה פתרונות אחרים.
אני מודה שאני לא בדיוק מבין את הלוגיקה של הטרמוסטט ( מוזהב בצד שמאל).
להבנתי את השרטוט, המדחס והממסר של הוונטה חולקים את החיבור גוף, אם תוסיף מפסיק, זה יפעיל גם את המדחס.
לדעתי, או שאתה משיג שרטוט מדוייק, או שתוסיף ממסר נוסף ותתחבר ישירות על הוונטה.
תגובה: הפעלה ידנית לוונטה של המזגן
למיטב ידיעתי הטרינרי קיים בכל מערכת קונבנציונלית. כאמור, הידע שלי בתחום הזה הוא די בסיסי.
לפי הסכימה הזו מינוס מהמפסק משפיע על הממסר בדיוק כמו מינוס מהטרמוסוויץ' , אז לא, כלום לא יפגע.
- - - Updated - - -
להבנתי מהשרטוט וגם מההיכרות האישית שלי עם מזגנים בסיסיים, המדחס מופעל בפרסוסוויץ' נפרד בתוך הטרינרי, ומופעל פלוס. הוא לא יושפע מהמינוס שלך.
תגובה: הפעלה ידנית לוונטה של המזגן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
לדעתי, או שאתה משיג שרטוט מדוייק, או שתוסיף ממסר נוסף ותתחבר ישירות על הוונטה.
תודה זיו,
אין בעיה להוסיף ריליי נוסף, אבל החיבור לחוטים של הוונטה אומר שהוא נותן מתח גם לריליי ההפעלה של הונטה על ידי המזגן (כלומר מה שנמצא בקצה השני של החוטים האלה). זה לא יכול להיות בעייתי?
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תגובה: הפעלה ידנית לוונטה של המזגן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
תודה חנן,
כלומר בכל מערכת קונבנציונלית קיים הטרינרי הזה?
הסכמה היא לא של הרכב שלי, אלא כללית, השאלה אם מינוס מהמפסק לא יכול להרוס משהו שקשור למזגן. אני מניח שאצטרך את הסכמה הספציפית של הרכב בשביל להיות בטוח
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תתחיל מלמצוא את הריליי של הוונטה, צלם אותו ואת המיקום בו הוא יושב.
אחריי שנבין איזה ריליי זה יהיה קל יותר לכוון אותך איך להמשיך. בנוסף תצטייד ברב מודד פשוט dc 12v שעולה 50 שקל בחשמל ישיר או ארכה וכדומה.
בכל מקרה, בצמה המקורית של הרכב לא הייתי נוגע, אלא יוצא עם סופיות מתאימות וכבלים מהחיבור המקורי בתיבת הממסרים בחזרה אל הממסר, ואל אותם כבלים מחבר מתג.
2 קבצים מצורפים
תגובה: הפעלה ידנית לוונטה של המזגן
זה הריליי, יש שניים אחד למדחס ואחד לוונטה, הם יושבים בקופסת פיוזים (רואים 3 צמודים כאלה בתמונה, שניים מהם של המדחס והוונטה, והשלישי גם של המזגן, לא הבנתי בדיוק על מה הוא אחראי, כתוב על המיקום שלו פשוט air conditioning).
טכנית אין בעיה להתחבר אליהם, את זה אני יודע לעשות, יש רב מודד וכו'. הבעיה שלי שאני לא בטוח איך חיבור כזה ישפיע על המעגלים החשמליים של המזגן.
קובץ מצורף 143496קובץ מצורף 143497
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
1 קבצים מצורפים
תגובה: הפעלה ידנית לוונטה של המזגן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
זה הריליי, יש שניים אחד למדחס ואחד לוונטה, הם יושבים בקופסת פיוזים (רואים 3 צמודים כאלה בתמונה, שניים מהם של המדחס והוונטה, והשלישי גם של המזגן, לא הבנתי בדיוק על מה הוא אחראי, כתוב על המיקום שלו פשוט air conditioning).
טכנית אין בעיה להתחבר אליהם, את זה אני יודע לעשות, יש רב מודד וכו'. הבעיה שלי שאני לא בטוח איך חיבור כזה ישפיע על המעגלים החשמליים של המזגן.
קובץ מצורף 143496קובץ מצורף 143497
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
זה כבר עושה יותר שכל (אבל לא תואם את השרטוט שצרפת בהתחלה).
בדרך כלל, אני בעד להבין את המעגל הקיים, אבל אם אין לך את השרטוט הקיים, ואתה לא מרגיש בטוח שאתה מבין מה קורה שם, תנתק את החוט החם (+) שהולך לוונטה ותבנה את המעגל הבא-
קובץ מצורף 143498
אתה יכול גם לנתק את הפיקוד של הממסר וונטה הקיים, וחבר לפניו את המפסק החדש והדיודה כמו במעגל המצורף.
הדיודה עושה את "הטריק" של לבודד את המעגל הקיים מההזנה החדשה שאתה מוסיף.
תגובה: הפעלה ידנית לוונטה של המזגן
המטרה היא תוספת קירור למנוע?
תגובה: הפעלה ידנית לוונטה של המזגן
אולי פספסתי, אבל איזה רכב?
תגובה: הפעלה ידנית לוונטה של המזגן
חשוב להבין שממסר המדחס מופעל בנפרד מממסר המניפה או לא. כך שהפעלת המניפה לא תפעיל את המדחס בטעות. גם חשוב להבין במקביל לאיזה פיקוד אתה מתחבר כדי שלא תשרוף מעגל פיקוד.
דבר שני הוא להבין אם פיקוד המניפה הוא על הפלוס שלה או על המינוס. למה ככה או ככה? כי המניפה מסתובבת כשאתה נוסע מול האויר הופכת לשבת - מייצרת חשמל. זה עלול להכניס אנרגיה למקום שלא אמורה להיות בו אנרגיה.
במערכות הכי פשוטות מדובר באמת בממסר שממותג על ידי מפסק כזה או אחר וכל מה שנותר לעשות הוא להפעיל אותו במקביל להפעלה מבקרת המזגן.
(בשניים מרכבי השטח שלי היה מזגן מקומי פשוט שבפשוטים וככה ביצעתי את זה. ברכב אחר גרמתי בדיוק בשיטה הזו למעגל בקרה להוציא עשן)
אסף.
תגובה: הפעלה ידנית לוונטה של המזגן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
דבר שני הוא להבין אם פיקוד המניפה הוא על הפלוס שלה או על המינוס. למה ככה או ככה? כי המניפה מסתובבת כשאתה נוסע מול האויר הופכת לשבת - מייצרת חשמל. זה עלול להכניס אנרגיה למקום שלא אמורה להיות בו אנרגיה.
אסף.
הזכרת לי משהו נוסטלגי באלפא זכורה לטוב שהוספתי מפסק הפעלה ידני לוונטה.
הוספתי גם לד חיווי שיציין לי מתי הוונטה מופעלת מהתרמוסטט.
תוצאת לוואי, עוצמת הארת הלד הייתה ביחס ישר למהירות ...
תגובה: הפעלה ידנית לוונטה של המזגן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
המטרה היא תוספת קירור למנוע?
כן
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תגובה: הפעלה ידנית לוונטה של המזגן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ariel-ro
אולי פספסתי, אבל איזה רכב?
מוסו
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תגובה: הפעלה ידנית לוונטה של המזגן
אני מעדיף לא להתערב במעגלים המקוריים, לכן נראה לי שההצעה של זיו הכי מתאימה, היה חסר לי פתרון לזרם החוזר, והדיודה פותרת את הבעיה.
האם יש לכם המלצה על דיודה שתתאים לשימוש כזה, לזרם של 20-30 אמפר?
תודה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תגובה: הפעלה ידנית לוונטה של המזגן
יותר פשוט: חיבור ממסר נוסף לפני הוונטה.
במצב normally closed מחובר הפיקוד המקורי, ובמצב normally open החיבור מהמפסק הנוסף.
תגובה: הפעלה ידנית לוונטה של המזגן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
אני מעדיף לא להתערב במעגלים המקוריים, לכן נראה לי שההצעה של זיו הכי מתאימה, היה חסר לי פתרון לזרם החוזר, והדיודה פותרת את הבעיה.
האם יש לכם המלצה על דיודה שתתאים לשימוש כזה, לזרם של 20-30 אמפר?
תודה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
הדיודה מזרימה רק את הפיקוד של הממסר, כמה מאות מיליאמפר, עד אמפר.
הממסר מעביר את הזרם המלא עבור הוונטה.
כל דיודה שמפרקים מרכב \ אלטרנטור תעשה את העבודה.
או דיודת ישור פשוטה , 1A, כמו 1N400x ( 4000, 4001,4002...).
שים לב להערה של אסף, לוודא שהוונטה ממותגת על הפלוס ולא על המינוס (אני התייחסתי לעקרון של השירטוט שצירפת).
תגובה: הפעלה ידנית לוונטה של המזגן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
כן
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
בזמנו, בניבה הוספתי ונטה נוספת מאחורי הרדיאטור ( מושכת אויר), בלי קשר לונטה של המזגן.
בחלק שלא מכוסה עם הונטה של המזגן.
עם ממסר ומתג נפרד.
הפרדת רשויות.
סייע יפה להורדת טמפ בנסיעה איטית.
תגובה: הפעלה ידנית לוונטה של המזגן
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
בזמנו, בניבה הוספתי ונטה נוספת מאחורי הרדיאטור ( מושכת אויר), בלי קשר לונטה של המזגן.
בחלק שלא מכוסה עם הונטה של המזגן.
עם ממסר ומתג נפרד.
הפרדת רשויות.
סייע יפה להורדת טמפ בנסיעה איטית.
אצלי אין שטח פנוי לעוד ונטה, בצד אחד יש את הונטה של המנוע ובצד שני של המזגן. אפשר אולי להוסיף ונטה קטנה גם על האינטרקולר שנמצא בחזית לפני הרדיאטור והמעבה, אבל זה יהיה פחות יעיל
Sent from my SM-J710F using Tapatalk