(נגזר) שיפור ביצועי בלימה של טרופר
** נגזר מתוך הדיון כאן - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/127754 **
אני עם טרופר 2003, אצלי כבר יותר מ-5 שנים. כל פעם שעולה המחשבה להחליף אני מבין שבשביל להשתדרג באמת צריך לפחות 100K ש"ח השקעה ראשונית, וגם ההוצאה החודשית תעלה ולא במעט.
לגבי הבלימה בכביש, יש מה לעשות (הטרופר שלי עוצר לא פחות טוב מהקורולה ליסינג מהעבודה)
לגבי סעיף 4, אם תרצה נעילה קדמית תפנה בפרטי
בברכה,
אלכס.
תגובה: התלבטות ביחס לאיחוד רשויות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אלכס ב
לגבי הבלימה בכביש, יש מה לעשות - הטרופר שלי עוצר לא פחות טוב מהקורולה ליסינג מהעבודה
בברכה,
אלכס.
אשמח לדעת מה שיפרת בבלמים של הטרופר כך שהוא בולם כמו קורולה....
Sent from my KB2003 using Tapatalk
תגובה: התלבטות ביחס לאיחוד רשויות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ofer_b
אשמח לדעת מה שיפרת בבלמים של הטרופר כך שהוא בולם כמו קורולה....
Sent from my KB2003 using Tapatalk
כשקניתי את הטרופר, בבלימה חזקה הוא משך חזק ימינה. אחד הקליפרים היה תפוס מבוץ וחלודה.
הזמנתי קיט שיפוץ לכל ה-4 והחלפתי הכל כולל הבוכנות. זה שיפר את המצב בהרבה.
אחרי השיפוץ החלפתי את כל הצלחות לברמבו, רפידות פרודו, וצנרת (שגם הייתה סתומה) של Hel Performance.
אני משתמש בנוזל בלימה של מוטול דוט 4, מחליף כל שנתיים.
יש להשיג לטרופר גם צלחות ורפידות של DBA (רמה מעל ברמבו ופרודו) ויש גם טרוקס (עוד רמה מעל, ופי 4 במחיר מהברמבו).
בברכה,
אלכס.
תגובה: התלבטות ביחס לאיחוד רשויות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אלכס ב
כשקניתי את הטרופר, בבלימה חזקה הוא משך חזק ימינה. אחד הקליפרים היה תפוס מבוץ וחלודה.
הזמנתי קיט שיפוץ לכל ה-4 והחלפתי הכל כולל הבוכנות. זה שיפר את המצב בהרבה.
אחרי השיפוץ החלפתי את כל הצלחות לברמבו, רפידות פרודו, וצנרת (שגם הייתה סתומה) של Hel Performance.
אני משתמש בנוזל בלימה של מוטול דוט 4, מחליף כל שנתיים.
יש להשיג לטרופר גם צלחות ורפידות של DBA (רמה מעל ברמבו ופרודו) ויש גם טרוקס (עוד רמה מעל, ופי 4 במחיר מהברמבו).
בברכה,
אלכס.
אלכס,
אתה יכול בבקשה להוסיף קישורים לקניה של הקיטים?
תודה
תגובה: התלבטות ביחס לאיחוד רשויות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
אלכס,
אתה יכול בבקשה להוסיף קישורים לקניה של הקיטים?
תודה
בבקשה:
קיט שיפוץ קליפרים קדמיים (בוכנה 60 מ"מ):
https://www.biggred.co.uk/isuzu-troo...on-kit-brkp320
קיט שיפוץ קליפרים אחוריים (בוכנה 42 מ"מ):
https://www.biggred.co.uk/isuzu-troo...n-sets-brkp110
צינורות בלימה שזורים:
https://auto.helperformance.com/hel-...r-3-0-dti-2000
צלחות, רפידות ונוזל בלימה נרכשו מאוטוסטור בחולון.
ניתן לראות מק"טים באתר של ברמבו:
https://www.bremboparts.com/europe/e...ti/000014859-1
בברכה,
אלכס.
תגובה: (נגזר) שיפור ביצועי בלימה של טרופר
כמה זמן אתה כבר עם הרפידות הללו?
אם אין לי בעיות של משיכה לאחד הצדדים בבלימה, האם להחלפת הצנרת ושיפוץ הקליפרים יש תרומה לשיפור הבלימה?
תגובה: (נגזר) שיפור ביצועי בלימה של טרופר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
כמה זמן אתה כבר עם הרפידות הללו?
אם אין לי בעיות של משיכה לאחד הצדדים בבלימה, האם להחלפת הצנרת ושיפוץ הקליפרים יש תרומה לשיפור הבלימה?
מאז 2018. כשקניתי את הרכב הוא משך חזק מאוד ימינה בבלימה חזקה, לכן זה היה הדבר הדחוף ביותר לטפל כחלק מיישור קו כללי.
מאז עבר כ-20 אלף ק"מ (רכב שלישי לטיולים בלבד).
החלפת הצנרת לצינורות שזורים תורמת לתחושה בדוושת הברקס, כי הצינורות השזורים לא מתנפחים כמו המקוריים (שכבר היו עייפים וסתומים, ככה שהחלפה נדרשה בכל מקרה), מכיוון שכעת האנרגיה שמתבזבזת על ניפוח הצינור הולכת כולה לקליפר, יש שיפור קטן.
הקליפרים שלי היו סתומים וחלודים, אחד מהם היה במצב ממש גרוע (נעזרתי בברנר כדי להוציא את אחד מברגי המרכוז) וכאן השיפור היה מורגש מאוד. בהשוואה לקליפר ישן אך תקין, מניח שיהיה שיפור מינורי. לדעתי החלפת גומיות וניקיון של הקליפרים זו סוג של אחזקה מונעת שצריך לבצע בכל רכב אחת לעשור, או כיישור קו בקניית רכב ישן.
לנוזל טוב יש השפעה בעיקר בנסיעות כביש ארוכות בעליות וירידות, עקב טמפ' רתיחה גבוהה יותר, פחות סיכוי לאבד בלמים.
עיקר השיפור לדעתי מגיע מהדיסקים והרפידות. אבל כמובן שהחלפת נוזל וצנרת תגרום לשינוי מורגש לטובה.
כחלק מיישור קו גם החלפתי את כל חלקי האמברקס (שבטרופר הוא ברקס תוף שיושב בתוך הדיסק האחורי) בחלקי איסוזו מקוריים.
ככלל, אני דוגל בשיטה שחלק שהגיע שעתו, מוחלף בחלק משופר במידה וקיים, במידה ולא קיים אז בחלק מקורי. השיקול ללכת על ברמבו ופרודו היה שילוב של זמינות ומחיר (לעומת DBA וטרוקס שלא תמיד זמינים, ויקרים בהרבה), וגם ניסיון טוב עם ברמבו מרכבים אחרים (כביש).
למי שיכול לחכות חודש חודשיים עד לאספקה, ומוכן לשלם כ-2000 שקל לכל צלחת, טרוקס יתן ביצועים טובים משמעותית. מעבר לכך נדרש כבר מסטר צילינדר גדול יותר.
קצת פרופורציה בנוגע להשוואה לקורולה - ברכב היברידי הבלימה מתבצעת קודם כל דרך המנוע החשמלי ולאחר מכן בשילוב של הברקסים בגלגלים. בקורולה הסיפור הזה עובד לא משהו בכלל. תוסיף לזה צמיגים "חוסכי דלק" (שבכביש רטוב מרגישים כמו צמיגי MT) ותקבל רכב חדש שבולם גרוע, ועלול להפתיע נהג לא מנוסה במעבר בין בלימה "חשמלית" לבלימה רגילה. כדי להביא טרופר, או כל SUV בן זמנו לביצועי בלימה של רכב כביש חדש, נניח משהו מתוצרת VAG, צריך להשקיע המון כסף, פבריקציה, וחלקים מרכבים אחרים כדי להתאים ברקסים גדולים בהרבה ממה שיכול להכנס בגאנט 15".
בברכה,
אלכס.
תגובה: התלבטות ביחס לאיחוד רשויות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אלכס ב
תודה.
את מה שאתה קורא "בירגי מירכוז" לא החלפת?
ממה שאני ראיתי, בד"כ זה מה שתופס את הקליפר ומשפיע על הבלימה (יותר מבעיות בבוכנות עצמן).
תגובה: (נגזר) שיפור ביצועי בלימה של טרופר
ארז,
אם הרכב לא סוחב הצידה בבלימה, למה אתה חושב שיש בעיה? למה לטפל?
ממה שאני ראיתי,
מעבר לבעיה של ברגי המרכוז \ הובלה של הקליפרים (זה מה שבד"כ נתפס), יש בעיה עם השסתום וויסות.
שמגביהים את הרכב, צריך לכוון את השסתום בהתאם, אבל הרבה לא עושים את זה, ומי שעושה, עושה על בערך.
בסופו של יום, בלמים של טרופר זה משהו להתגאות בו, אבל אם אני מגיע למצב ש ה ABS מתחיל לעבוד, אז אני לא רואה סיבה לפרוייקטים.
תגובה: (נגזר) שיפור ביצועי בלימה של טרופר
שאלה טובה זיו,
כאשר קראתי את ההערה הראשונית של אלכס חשבתי לעצמי שאצלי זה שונה - אני נוהג לעיתים תכופות על רכבים שונים במשפחה, אבל לרוב נוסע עם הטרופר (דיילי אצלי) ומדי פעם יש לי תחושה שיכולת הבלימה שלו נחותה מרכבים חדשים אחרים עליהם יוצא לי לנהוג.
לא בדקתי ולא התעמקתי מעבר לכך (כמובן שבטיפולים השוטפים מצב הבלמים והרפידות נבדק כל הזמן ומוחלף לפי הצורך ואים בעיה משמעותית גם בבדיקות הטסט), אבל אם ניתן בעלויות סבירות לשפר את הנושא הבטיחותי הזה אז אולי שווה לשקול זאת.
1 קבצים מצורפים
תגובה: (נגזר) שיפור ביצועי בלימה של טרופר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
שאלה טובה זיו,
כאשר קראתי את ההערה הראשונית של אלכס חשבתי לעצמי שאצלי זה שונה - אני נוהג לעיתים תכופות על רכבים שונים במשפחה, אבל לרוב נוסע עם הטרופר (דיילי אצלי) ומדי פעם יש לי תחושה שיכולת הבלימה שלו נחותה מרכבים חדשים אחרים עליהם יוצא לי לנהוג.
לא בדקתי ולא התעמקתי מעבר לכך (כמובן שבטיפולים השוטפים מצב הבלמים והרפידות נבדק כל הזמן ומוחלף לפי הצורך ואים בעיה משמעותית גם בבדיקות הטסט), אבל אם ניתן בעלויות סבירות לשפר את הנושא הבטיחותי הזה אז אולי שווה לשקול זאת.
ארז,
קודם כל יש פיזיקה בסיסית, כמה שוקל הטרופר וכמה שוקלים הרכבים "החדשים האחרים" ? X2 ?
וכן שזה מגיע לעצירה, בטרופר צריך רגל כבדה.
תסתכל על הרישיון של הטרופר, בטסט האחרון, ותראה את הבלימה של הסרן האחורי. אני מניח שהוא בתחום (אחרת לא היה עובר טסט), אבל האם זה מייטבי?
מצ"ב הקטע הרלוונטי מתוך המנואל.
תגובה: (נגזר) שיפור ביצועי בלימה של טרופר
זיו, קח בשחבון שהשסתום חלוקה הזה לא במיטבו עם השנים, יש הרבה שכיוונו אותו למקסימום ועדיין התוצאות בבדיקת בלמים הם על הסף.
בלמים צריך לתחזק אין ספק בכך, במיוחד ברכב ישן, על אחת כמה וכמה ברכב שטח ישן, , צינורות בלמים, רפידיות ודיסקיות וכו' כמובן, אני בעד גם לשדרג את המקור למשהו הרבה יותר איכותי במיוחד כשכבר אין להשיג כמעט חלקים באיכות גבוהה בשנתונים האלו, בדיסקו 2 למשל כשכולם טענו שהוא טוחן ברקסים והבלימה חרא, החלפתי את הכל, צנרת, קליפרים, דיסקיות ורפידות ל ABC , מאסטר צילינדר, והשינוי מיד הורגש בדוושה.
אמנם לא נגעתי בטרופר כבר המון שנים, אבל גם אז כבר(סביבות 2015) ניתקלתי בבוכנות תפוסות וכו', זה לאו דווקא מתבטא במשיכה בבלימה.
תגובה: (נגזר) שיפור ביצועי בלימה של טרופר
נדב,
אני לא אומר שבוכנות לא נתפסות, אני רק אומר שזה פחות נפוץ, ובדכ הברגים המובילים נתפסים קודם \ יותר ( ולכן לדעתי בד"כ צריך להחליף אותם קודם).
לגבי שדרוג,
מה נותן שדרוג שמערכת מקורית תקינה לא נותן ?
תגובה: התלבטות ביחס לאיחוד רשויות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
תודה.
את מה שאתה קורא "בירגי מירכוז" לא החלפת?
ממה שאני ראיתי, בד"כ זה מה שתופס את הקליפר ומשפיע על הבלימה (יותר מבעיות בבוכנות עצמן).
כמובן שהוחלפו. אחד או שניים היו במצב שלא הרגשתי נוח להחזיר אותם.
בברכה,
אלכס.
תגובה: (נגזר) שיפור ביצועי בלימה של טרופר
איכשהו מתחמקת המשיכה בבלימה בדיון הטכני לשיפור המערכת.
משיכה בבלימה יכולה להיות בכלל בגלל בושינג, עיקום בתושבת רדיוס, שרוול/בורג בלוי בתושבת, חופש במיסבי גלגל.. וזה רק בשליפה.
הרבה דברים חוץ מבלמים.
אישית היה מאד מפריע לי לנסוע ברכב שמושך חזק בבלימה לצד אחד.
בבלימת חירום, במיוחד בכביש רטוב, זה יכול להעיף אותך מהכביש/להעביר לנתיב הנגדי.
תגובה: (נגזר) שיפור ביצועי בלימה של טרופר
בפורומים האמריקאים יש הרבה אנשים שמחליפים את הקליפר הקדמי לאחד של קולורדו (בעל 2 בוכנות)
ומחליפים צנרת לצנרת לבריידד
הדיווחים הם על שיפור משמעותי בבלימה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: (נגזר) שיפור ביצועי בלימה של טרופר
https://www.planetisuzoo.com/threads...ctions.149001/
מוסיף קישור למדריך באנגלית לשדרוג הקליפרים הקדמיים
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: (נגזר) שיפור ביצועי בלימה של טרופר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
נדב,
לגבי שדרוג,
מה נותן שדרוג שמערכת מקורית תקינה לא נותן ?
רוב הבעיות של ירידה בביצועי בלימה נובעות מחלקי חילוף באיכות ירודה, סתם לשם השוואה תבדוק כמה היה עולה פעם החלפת בלמים עם חלקים מקוריים של היצרן שיובאו לארץ בזמנו לעומת מה שמוכרים בזמן האחרון בחנויות.
החלקים התחליפיים לא מחזיקים מעמד, רובם מתחממים מאוד וניגרם נזק לדיסקים ולרפידות מה שמורגש מאוד בעוצמת הבלימה, וזה לא רק בטרופרים, זה קורה ברוב ה suv הישנים בני 10+ שהם כבדים ואם הם משודרגים לשטח(צמיגים גדולים, עמוסים משקלים) אז בכלל.
https://youtu.be/cRv6BntZoJY?si=_lXG8nY52ingTjQa
תגובה: (נגזר) שיפור ביצועי בלימה של טרופר
השדרוגים למיניהם נחוצים כאשר מעלים את העומס או עוברים למידת צמיגים גדולה מהמקור. (כוח הבלימה בין הרפידות לדיסק כפול רדיוס הדיסק שווה לכוח הבלימה בין הגלגל לכביש כפול רדיוס הצמיג)
ונראה לי שעבור רובנו - זה המקרה.
אסף.
תגובה: (נגזר) שיפור ביצועי בלימה של טרופר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
איכשהו מתחמקת המשיכה בבלימה בדיון הטכני לשיפור המערכת.
משיכה בבלימה יכולה להיות בכלל בגלל בושינג, עיקום בתושבת רדיוס, שרוול/בורג בלוי בתושבת, חופש במיסבי גלגל.. וזה רק בשליפה.
הרבה דברים חוץ מבלמים.
אישית היה מאד מפריע לי לנסוע ברכב שמושך חזק בבלימה לצד אחד.
בבלימת חירום, במיוחד בכביש רטוב, זה יכול להעיף אותך מהכביש/להעביר לנתיב הנגדי.
מסכים איתך, אבל כתבתי במפורש שבמקרה שלי הגורם למשיכה היה קליפר תפוס.
גם לי זה מאוד הפריע לכן זה היה אחד הדברים הראשונים שטיפלתי בהם.
בברכה,
אלכס.