התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
קצת רקע. אנחנו משפחה של 4, אשתי ואני, הבת הגדולה בת 3.5 ותינוק קטן בן שלושה חודשים.
מצבת כלי הרכב הנוכחית -
אופל אסטרה 1.6 שנת 2011 לא טורבו שקיבלנו מאבא של אשתי, רכב גרוע בצורה בלתי רגילה, קיימת בעיה בגיר, ולאחרונה המזגן סיים את חייו.
פיאט פנדה שמשמשת כפתרון סופר זול לנסיעות קצרות לעבודה, לכל המשפחה זה כמובן לא נוח.
וג'יפ CJ אספנות.
אני לא מתכוון להשקיע שקל באסטרה ומתכוון להיפטר ממנה (בכוונה לא כותב למכור, כי אף אחד לא יקנה אותה. אולי בטרייד בליסינג עבור 3-4K).
יש לי תקציב של עד 40K, התכוונתי לקנות קיה סיד סטיישן 2016/17 או יונדאי i30 סטיישן תואמת.
אבל אני מאוד רוצה להיות מסוגל לקחת את המשפחה לטייל. בCJ זה לא רלוונטי כרגע לצערי, הוא ספרטני מדי לשלב הנוכחי.
התחלתי לפזול לכיוון ג'יפ ליברטי (הצורה עם הפנסים העגולים, הצורה החדשה יותר לא עוברת אצלי ויזואלית). זה יוצא שנתון 2006-2008 אאל"ט.
הגעתי לליברטי כי זה רכב עם סרן חי אחורי אמיתי ותיבת העברה כמובן. אם פיספסתי מועמדים אחרים שפויים אשמח לשמוע. לא רוצה מתלים נפרדים מאחורה.
כמה רע הרעיון הזה? הרכב הזה ישמש כרכב הראשי למשפחה בנסיעות משותפות, ורכב לאשתי. נסועה צפויה די נמוכה, מניח שבין 6-10K בשנה, בשנה הקרובה הרבה פחות.
קראתי מה שיש לקרוא על הליברטי אבל זה מידע די ישן.
איך האמינות שלו כרכב שמתקרב ל-20? עלות אחזקה וצריכת דלק?
אשמח לשמוע אם וכמה הרעיון הזה גרוע.
תודה מראש..
תגובה: התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
לגבי החלק הראשון, אם אני זוכר נכון, קיה סיד 2016-2017 זה המנוע 1.6 אטמוספרי, די עגלה להבדיל מהדגמים החדשים יותר עם 1.4 טורבו, לכן הייתי מחפש סיד סטיישן דיזל 2016-2017 שחזקה בהרבה
תגובה: התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
אבל עם מנוע הטורבו הגיע גם הגיר הרובוטי. ובשנים הראשונות, הגיר הזה ביונדאי וקיה, הוא אסון.
תגובה: התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Asaf-a
לגבי החלק הראשון, אם אני זוכר נכון, קיה סיד 2016-2017 זה המנוע 1.6 אטמוספרי, די עגלה להבדיל מהדגמים החדשים יותר עם 1.4 טורבו, לכן הייתי מחפש סיד סטיישן דיזל 2016-2017 שחזקה בהרבה
באמת? עם 135 כ"ס הייתי תחת הרושם שהוא סבבה ולא עגלה... גם הדיזל עם הספק דומה אאל"ט.
תגובה: התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
עגלה הוא לא.
גם לא טיל בליסטי.
פעם 135 כ"ס היה מספר מאוד מכובד למשפחתית, אבל הסטנדרטים השתנו קצת. גם המכוניות של היום גדולות וכבדות יותר.
לדיזל הספק דומה אבל הרבה יותר מומנט ובסל"ד נמוך יותר.
מצד שני זה דיזל - טווח הסל"ד היעיל מסתיים ב-4,000 בערך, אז יש לך המון מומנט ואתה יכול לייצר קצב מהיר למדי כשבא לך, אבל ספורטיבי זה לא. מצד שני אתה נהנה מצריכת דלק נמוכה יותר.
לעניין ליברטי יש לך כאן בג'יפולוג את המדריך המלא והמפורט לרכישת ואחזקת ליברטי שתומר הדר כתב והשקיע בו למופת. הליברטי של תומר הוא בין המשופרים ביותר ויש לו המון נסיון, אולי הכי הרבה נסיון במחוזותינו, עם הדגם הזה ושגעונותיו.
תגובה: התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
אבל עם מנוע הטורבו הגיע גם הגיר הרובוטי. ובשנים הראשונות, הגיר הזה ביונדאי וקיה, הוא אסון.
לי היה סיד 2015 עם מנוע אטמוספרי וגיר רובוטי. שלושה גירים למען האמת. בשנתיים.
אבל זה רק בגלל שאני נהג לא מתחשב שהורס גירים.
חוץ מזה זה היה אוטו נהדר. עם כל היתרונות של מכונית אירופאית וכל היתרונות של קוריאנית.
מצד שני ליברטי.... כן זה ג'יפ. אפשר לטייל איתו. אבל רכב של קרייזלר 20 שנה אחרי.... והוא קטן וצפוף יחסית. מניח שכמו האסטרה, לא צפוף יותר. אבל לא מרווח כמו הסטיישןסיד.
אסף.
התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
הסיד האטמוספרית יחסית לדיזל או לטורבו בנזין עגלה, יחסית לשאר האטמוספריות באותה תקופה היא בסדר.
הייתה לי סיד 2015 אטמוספרית שעבדה קשה ולפחות עד שמסרתי אותה עם 250,000 קמ לא הייתה לי בעיית גיר רובוטי
החליפה אותה סיד 1.4 רובוטית למשך שנה ו 100,000 קמ (עד שהחלפתי עבודה) לא הייתה בעיית גיר.
גם באוקטביה לא הייתה לי בעיית גיר רובוטי, וגם עבדה קשה.
אפילו בפוקוס הרובוטית הידועה לשמצה, רק בחודש 35/36 התפתחה בעיית גיר.
כך שאין לי צלקות קשות עם גיר רובוטי כמו חלק מהחברים כאן.
תגובה: התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Asaf-a
כך שאין לי צלקות קשות עם גיר רובוטי כמו חלק מהחברים כאן.
תלוי במתאר הנסיעה שלך.
פקקים עם עליה מתונה (בבוקר מת"א לירושלים), הגיר לא אוהב את זה.
ואם בשיא החום, אז בכלל הגיר צועק הצילו.
תגובה: התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
רגע, קיה סיד 1600 שנת 2016 היא עם גיר רובוטי?
תגובה: התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
תשקול דייהטסו טריוס. אמנם ללא low אבל יפני עם מנוע של טויוטה.
היפנים מזדקנים פחות מכוער מהאמריקאים.
לביא
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
תגובה: התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אמנון
רגע, קיה סיד 1600 שנת 2016 היא עם גיר רובוטי?
כן
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
אני בתמהיל ילדים דומה, שני ילדים קטנים עד קטנה מאוד.
שהפאגרו מת בזמנו חיפשתי מחליף, רכב יומיומי לי או לאישה שיכול לטייל טיולים של עד 2 לילות. הלכתי לראות את הליברטי בשתי הגרסאות, אוטו חמוד אבל פשוט קטן מדי.
אם המטרה היא פיקניקים, טיוליםחד יומיים קלילים אז סבבה, מעבר לזה פחות.
לגבי פרייבט, אנחנו קנינו יונדאי i30cw 2012, השנה האחרונה של הדור הראשון, יד ראשונה עם קמ נמוך.
גיר פלנטרי פשוט, מנוע עם 136 כס, אבזור של יפנית מהשמות האלפיים המוקדמות וסאן רוף שלפחות לילדים זה הכי חשוב.
לי אין דרישות מאוטו כזה חוץ משיסע , לא יתקלקל ולא יתפרק ואת זה הוא עושה מצויין.
צריכת הדלק שלו לא מדהימה (1:11) אבל בקמ שהוא עושה לא אכפת לי.
יש לך כבר בסיקס בבית, תלאים אותו לצרכים שלכם ותיסעו ביום יום בפרייבט נורמלי.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
1 קבצים מצורפים
תגובה: התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אמנון
התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
קובץ מצורף 145583
תגובה: התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
ובכל זאת... הייתי אומר שעדיף רכב שטח, גם אם לא הכי מוצלח, על פני פרייבט. זה מבחינתי ומבחינתך, אם זוגתך מסכימה, אז תתחדש על הליברטי, שבתקציב ולדרישות שלך הוא ה lesser evil
תגובה: התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
לביא
תשקול דייהטסו טריוס. אמנם ללא low אבל יפני עם מנוע של טויוטה.
היפנים מזדקנים פחות מכוער מהאמריקאים.
לביא
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
מנועי דייהטסו (טויוטה, אני לא מתפלא) ידועים לשמצה בבעיות התחממות וקורוזיה שמשמידה אותם.
וזה לפני שמדברים על הזדקנות.... אין רכב שמזדקן מכוער יותר מדייהטסו.
כן, כבר היו לי מלא ויכוחים על הנושא הזה.
כולל מישהי מהעבר שלי שאמרה שאני מדבר שטויות.
חודשיים אחר כך ייללה לי שצריך להחליף מנוע כי פתאום הוא רתח....
אז כן, דייהטסו זה טויוטה, וטויוטה עושים גם המון זבל.
מי אמר שאני מעריץ עיוור של טויוטה?.....
עזוב. לא לגעת אפילו עם מקל.
תגובה: התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Asaf-a
כן
Sent from my iPhone using Tapatalk
אוי ויי. אז סיד יורד מהפרק מבחינתי. אני מניח שגם היונדאי התואם עם גיר רובוטי? מאיזה שנה עברו מפלנטרי לרובוטי?
אחרי שקראתי את המדריך המקיף של תומר על הליברטי, אני חושב שארד מהאופציה הזו. יותר מדי נבלה ישנה.
רעיונות נוספים? או שצריך להכיר במציאות של התקציב הנמוך מדי ולחכות שיהיה אפשר להגדיל אותו.
תגובה: התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
רקסטון רחמנא ליצלן..
ויש איזה איסוזו רודיאו 2004 יד ראשונה ביד 2 אם מעניין אותך.. :rolleyes:
תגובה: התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
היי
אם פריבט - שקול פורטה. לדעתי vfm מצוין.
אם גיפ, אני לא משוחד אבל בדוק רקסטון.
הבעיה שבתקציב הזה נכנס או דור1 שנת 06 עם עודף או דור 2,שנתון 08-12 שבו לא הייתי נוגע.
מכיוון ש06 ישן מידי לדעתי, הייתי ממליץ לבדוק 14-15
יש אחת בלוח יד 2, 2015 ב54 אשח. אני לא יודע כמה התקציב קשיח.
הנעה אחורית, טראקשן סביר, ניתן לנעול אחורה, שלדת סולם וסרן חי אחורי.
לפני כחודש פורסמה 14 ב40 אשח שנעלמה מאוד מהר.
בהצלחה
תגובה: התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
אם אתה פתוח לפורדים, אז יש את הפוקוס סטיישן 1.5 טורבו 150 כס 4 צילינדרים (אם איני טועה)עם גיר פלנטרי, מסביבות 2016 וצפונה, רכב מצויין בזול כי התדמית של הפוקוס בקנטים עקב הדגם הרובוטי.
החליפה אותה הפוקוס 1.5 אקטיב 3 צילינדרים עם גיר פלנטרי 8 הילוכים 182 כס, אבל מעל תקציבך, רכב פ33ה
בנוסף יש פורד קוגה, שגם אופציה, אבל מעט שתיינית וזה הימור גדול יותר במנוע (חובה לבדוק היטב במוסך מתמחה), אבל פתרון משפחתי מעולה בזול
תגובה: התלבטות - קיה סיד סטיישן 2016 או... ג'יפ ליברטי
עוד אופציה:
הונדה סיוויק סטיישן 2016-7
1.8 אטמוספרי
גיר פלנטרי
140 כס
אבל לא נפוצה, כן מבוקשת וכנראה יקרה לתיקון