תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
לא יודע אם הגלגל של הדאסטר יתאים .. אבל אם כן. יש לי אחד בשבילך
Sent from my CPH2493 using Tapatalk
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
היבואן מוכר כתוספת גלגל דק וג'ק
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
באמת מוזר. מצד שני, שים לב שהרבה פעמים הלחץ בצמיג הוא גבוה מאוד (שלשום בדקתי לחץ מומלץ בסיוויק- 60 psi). יתכן והם מתחשבים בזה שהוא פחות פחוס תחת משקל הרכב? כך הקוטר האפקטיבי זהה?
ומצד שלישי, צמיג צר וגבוה יצטרך יותר לחץ אוויר כדי לשמור על גובהו מאשר צמיג רחב, אז....
נשמע כמו דיון טכני מעניין.
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
באמת מוזר. מצד שני, שים לב שהרבה פעמים הלחץ בצמיג הוא גבוה מאוד (שלשום בדקתי לחץ מומלץ בסיוויק- 60 psi). יתכן והם מתחשבים בזה שהוא פחות פחוס תחת משקל הרכב? כך הקוטר האפקטיבי זהה?
ומצד שלישי, צמיג צר וגבוה יצטרך יותר לחץ אוויר כדי לשמור על גובהו מאשר צמיג רחב, אז....
נשמע כמו דיון טכני מעניין.
יש לי שאלה בנושא-
למה מעניין אותך הקוטר? אתה מפחד שהרכב יעמוד עקום?
כנראה שלא. אתה מתעניין בקוטר, כי אתה חושש שההקף יהיה שונה, נכון?
אז אני שואל, צמיג בלחצים שונים, ההקף של משתנה ( אנחנו זוכרים שיש פלדה וסיבים אחרים בסוליה?)?
או במילים אחרות, בהנחה שבלחץ נמוך ההקף קטן ( זה מה שאתה מעלה בשאלה שלך), לאן "נעלם" החומר מהקף הצמיג?
מה קורה לצמיג, בנסיעה בלחץ נמוך?
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
תכלס גם ההיקף האמיתי לא מעניין אותי, אלא ההיקף ה"וירטואלי"*, וזה בגלל שמעניין אותי כמות הסיבובים פר-מרחק.
*כלומר, זה שנקבע על פי הקוטר בין מרכז הגלגל לכביש, ולא זה שבין מרכז הגלגל לשאר הנקודות שלא "נמעכות".
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
מה זה כל כך משנה לכם ברכב 2X4 עם דיפרנציאל פתוח?
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
מה זה כל כך משנה לכם ברכב 2X4 עם דיפרנציאל פתוח?
וברכב עם 19" AWD וגלגל צר 18" זה חשוב?
הרי ממילא יש איתו הגבלת מהירות ל80קמ"ש
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
edish
וברכב עם 19" AWD וגלגל צר 18" זה חשוב?
הרי ממילא יש איתו הגבלת מהירות ל80קמ"ש
ברכב עם AWD זה חשוב. מאוד.
החשיבות היא בקוטר חיצוני זהה של הצמיג. לא משנה רחב או צר, רק שהקוטר יהיה שווה. כדי לא לשגע את הדיפרנציאלים.
אבל זה גם משנה באיזו מערכת AWD מדובר.
למשל, ברכב היברידי שהגלגלים הקדמיים עם מנוע ICE והאחוריים עם חשמלי ואין ביניהם שום קשר מכני, זה באמת לא חשוב.
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
שני מנועים חשמליים שאין קשר מכני בינהם
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
ברכב עם AWD זה חשוב. מאוד.
החשיבות היא בקוטר חיצוני זהה של הצמיג. לא משנה רחב או צר, רק שהקוטר יהיה שווה. כדי לא לשגע את הדיפרנציאלים.
אבל זה גם משנה באיזו מערכת AWD מדובר.
למשל, ברכב היברידי שהגלגלים הקדמיים עם מנוע ICE והאחוריים עם חשמלי ואין ביניהם שום קשר מכני, זה באמת לא חשוב.
בחיית דרור....
יש לך זמן עד הערב ב20:30 שניפגש ( לקישקושי רכב כמו שכתבת) לבוא עם הסבר מה זה 'לשגע דיפרנציאל ".
להבנתי, שמים דיפרנציאל במקום שיש "בעיה" שאתה קורה לה "בילבול", או במילים פשוטות - הבדלי מהירות.
בגלל זה הוא שם. זה מבלבל אותו, הוא לא במקצוע הנכון.
( אני מזכיר שכל הדיון הוא על גלגל רזרבי , ולגיטימי לדרוש נסיעה זהירה יותר.
לא מדובר על יום יום)
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
תכלס גם ההיקף האמיתי לא מעניין אותי, אלא ההיקף ה"וירטואלי"*, וזה בגלל שמעניין אותי כמות הסיבובים פר-מרחק.
*כלומר, זה שנקבע על פי הקוטר בין מרכז הגלגל לכביש, ולא זה שבין מרכז הגלגל לשאר הנקודות שלא "נמעכות".
דווקא ההיקף האמיתי הוא המעניין, בעיקר לטובת התנהגות בבלימה, למרות שגם צמיג צר כנראה יתנהג אחרת בבלימה והרכב ימשוך לאחד הצדדים,
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
אז אחרי שמועצת גדולי התורה של הצפון התכנסה (בחמישי בערב) יש הבנות.
1 - דיפרנציאל "קלאסי" לא משתגע מגלגל עם פחות אוויר או מידה קצת קטנה יותר.
2- אני משתמש במילה "קלאסי" ע"מ להבדיל מכל מני פתרונות החלקה ( מבוססי דיסקיות?) שקיימים בכל מני רכבי 4x4 , בעיקר "כדיפרנציאל" אורכי.
(אבל כאמור, זה באורכי ולא רלוונטי לדיון שלנו).
3- היה דיון ארוך על האם יש הבדל בהקף של אותו הצמיג כתלות בלחץ האוויר, ועד כמה זה זה משנה .
אין וויכוח שהגובה של מרכז הגלגל ישתנה, השאלה מה קורה להקף?
4- הנושא נבדק היום על צמיג 31.
מי רוצה לתת ניחוש?
צמיג 31, מה ההבדל בהתקדמות על הקרקע בסיבוב אחד של הגלגל, ב 15PSI לעומת 40PSI?
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
לא יודע, אבל הבחור המתיש הזה השווה בין 50PSI ו 10PSI ומצא הבדל של 1% במהירויות הסיבוב - כלומר זניח:
https://www.youtube.com/watch?v=tq1H...per-autojourno
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
4- אין הבדל, הסוליה לא יכולה "להידחס", ההיקף נשאר קבוע בלי קשר ללחץ.
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
הדיון קיבל אזימוט הצידה.
ובכל אופן גם כאשר ציינתי את ההפתעה שגלגל צר לא זהה בקוטר זה היה כאשר היה ללא עומס ומנופח ועדיין בקוטר מעט קטן יותר.
בנוסף איני חושב שהדיון לגבי השינוי בקוטר עקב לחץ האוויר רלוונטי כאן, כי הגלגל הצר מראש מנופח ללחץ גבוה בהרבה
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
אני סחפתי את הדיון לכיוון הזה בגלל אמירה על קוטר "אפקטיבי" ועל הרעיון של גלגל במידה קטנה יותר, מנופח ב 60PSI, לעומת גלגל גדול יותר בלחץ בסביבות 30PSI, נותנים הקף דומה.
זה סוג השגיאות, הנפוצות פה באתר ובין ג'יפאים, ולכן ניסיתי לעקור את השגיאה הזו.
אכן, ההקף ( או במילים אחרות, ההתקדמות לכל סיבוב) כמעט לא משתנה (פחות מאחוז).
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
יש הרבה הבדל בין האמירה שלך המבוססת על ניסוי לבין האמירה של אהוד שהיא פיזיקלית לא נכונה לסיטואציה (הגם שהיקף הגלגל אכן לא יכול להשתנות).
אגב,
שימו לב, שלכל צמיג, במפרט, יש נתון של מספר סיבובים למייל/קילומטר.
תגובה: BYD ATTO3 גלגל ספייר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
יש הרבה הבדל בין האמירה שלך המבוססת על ניסוי לבין האמירה של אהוד שהיא פיזיקלית לא נכונה לסיטואציה (הגם שהיקף הגלגל אכן לא יכול להשתנות).
אגב,
שימו לב, שלכל צמיג, במפרט, יש נתון של מספר סיבובים למייל/קילומטר.
מה לא נכון פיזיקלית במה שאמרתי?