גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021
שלשום נסעתי ותוך כדי נסיעה הגיר קפץ מ 4L ל 4H. למזלי זה לא קרה תוך כדי ירידה תלולה...
עצרתי ושילבתי ל N, ואז ניסיתי להחזיר אותו חזרה ל 4L, אבל הוא פשוט סירב. הידית קפצה מעצמה ל 4H (בלי שום רעשי חריקת גלגלי שנייים, פשוט קפצה...).
העברתי ל P ואז ניסיתי שוב לשלב ל 4L וזה הצליח וגם הבעיה לא חזרה בהמשך הנסיעה.
שמעתי מחבר שזה קרה גם לו פעם אחת, אבל נשמע לי חשוד כי היה לי סוזוקי ישנה עם הכפתורים ולא היו בעיות כאלו ואני ממש אתפלא אם סוזוקי יודעים שיש כזו בעיה והם לא עושים ריקול או משהו כזה. אני חושד שאני פשוט לא מתפעל נכון את המערכת, זה יותר סביר...
אשמח לשמוע פידבקים
תגובה: גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021
אני חייב לומר שאני אפילו לא מבין איך זה יכול לקרות.
אני מבין מצב שבו התיבה קופצת מנמוך לניוטרל. אבל להחליף מנמוך לגבוה תוך כדי נסיעה בסינכרון מושלם?
לכן חשוב לדעתי שתסביר איך אתה רואה או מרגיש שהתיבה קפצה למצב גבוה.
אסף.
תגובה: גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021
יכול להיות שעשיתי לך שירות עם תקדים, אני אחרי החלפת טרנספר באחריות בגלל קפיצה מ L , מודל 2021
כמו שאסף ציין זה יוצא מ L עם רעשי טחינה של גלגלי שיניים אבל בהחלט לא משתלב ל H , תוך כדי שינויי עומס בעיקר בירידות . היה קורה לי מדי פעם ולפעמים הרבה . למשל בירידה מהכביש לנחל פרס יש ירידה ארוכה של כמה מאות מטרים - זה קרה 3 פעמים באותה ירידה
ראשית אתה צריך לוודא שאתה משלב עד הסוף ל L כלומר עובר את השן השנייה כשאתה לוחץ את הידית למטה ואחורה . יש מעין 2 קליקים בתהליך הזה .
שנית האם הרכב מוגבה כך שזווית הכניסה לטרנספר השתנתה ? בהגבהות של 2״ חוקיות זה לא אמור לקרות. זה הדבר הראשון שיגידו לך בשירות של סוזוקי
צלם את הידית קופצת תוך כדי נסיעה ותגיע עם הסרטון למוסך מורשה
הד
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021
זה קורא ברכבים שהותקנה בהם "חמגשית" אכסון ליד ידית ההלוכים.
תגובה: גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021
גם בלי
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021
גם לי זה קרה בגלל ה"חמגשית" של דוד עלי
בגלל שהיא מורכבת מסביב למוט הילוך כוח היא לא מאפשרת לו לרדת עד הסוף.
אכן ל LOW יש שני שלבים. שלב אחד הוא "כאילו" משתלב.
כלומר אכן יש LOW אבל גלגל השינים לא משתלב עד הסוף.
ממצב זה הוא יכול לקפוץ ל N בקלות.
עם החמגשית אי אפשר להגיע עד הסוף כדי שבאמת ישתלב.
כאשר הוא משתלב עד הסוף הוא יורד עוד כסנטימטר, ומשם אין שום בעיות של קפיצה ל N
לי לפחות אין.
גימיני 2021 ידני עם הגבהה חוקית של חמש סנטימטר.
אני מניח שאתה לא שילבת את ההילוך עד הסוף ולכן קפץ לך ל N
אצל הד כנראה היה סיפור אחר (כשל??)
תגובה: גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021
חשוב לשלב LOW עד הסוף, כלומר להרגיש את שני הקליקים.
עד שהידית לא יכולה לזוז יותר אחורה.
למרות שמדובר בשילוב ידני-מכני מלא כמו פעם (וכמו שצריך!) ולא בכפתורים/חוגה או כל מערכת חשמלית/שטות מסובכת אחרת, עדיין השילוב/ניתוק של LOW צריך להתבצע לפי הכללים - הרכב בעצירה מלאה, בורר ההילוכים בניוטרל וחשוב מאוד - הגה ישר ולא מסובב אפילו קצת. ברכב ידני - גם דוושת קלאץ' לחוצה עד הסוף.
הרוב שוכחים את אחד השלבים הללו או סתם לא משלבים עד הסוף - ואז יש להם LOW והכל לכאורה בסדר, אבל השיניים בגלגל"שים לא משולבות זו בזו עד הסוף ומכיוון שעוברים שם כוחות ומאמצים גדולים, מכאן הדרך קצרה לקפיצות תחת מאמץ ולבלאי/נזק.
לאחרונה רבים מתלוננים על זה ואני מתעכב על הנושא הזה הרבה מאוד בהדרכות.
כמובן שכל מיני תוספות וחמגשיות למיניהן שעשויות מצ'יינו-פלסט סביב ידיות בורר הטרנספר וההילוכים לא לוקחות בחשבון את הפרטים הקטנים הללו ומביאות איתן נזק בהמשך. כמה שאלה מוצרים שימושיים טיפשים ופשוטים וזולים שפותרים נהדר את בעיית שטחי האיחסון בג'ימני, הם כמו כל הפסולת מתוצרת סין ולא יפני-מקורי, כלומר מין הסתם לא באמת מהונדסים עד הסוף.
כשאתם מתקינים כל מיני תוספות פלסטיק סיניות, קחו בחשבון את זה (אצלי קצה ידית בורר הילוכים בפוקוס התחילה להתפורר מפגעי הזמן, השמש והשימוש. רכשתי ב-11 שקלים ידית תחליפית חדשה מהדוד-עלי שנראית מצוין, אבל כמובן שזה לא מתאים פיקס ופתאום כפתור המשבת לא פועל חלק כמו שצריך.... ותאמינו לי שמרחתי שם גריז וניסיתי להתאים במדויק במשך שעות..... ונאדה. בגלל שכל חלקי הפלסטיק הקטנים שבפנים יצוקים גס, זה לא מתאים בדיוק. חזרתי לבורר המקורי הבלוי של פורד שכמובן עובד מצוין.
לא תהיה ברירה אלא למצוא חלק כזה מקורי של פורד, מפירוקים).
תגובה: גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021
גם אני בדקתי בהתחלה את נושא החמגשית הסינית ( [emoji23])
קודם כל חשוב לציין שפיסית היא לא חוסמת את התנועה של הידית אחורה למיקום הנכון . כך לפחות אצלי והקפדתי להרחיק אותה כל מילימטר אפשרי מהידית של הטרנספר .
פסיכולוגית … אולי . קצה האצבע שלך כבר נוגע בחמגשית ואתה עוצר את התנועה … אז אולי יש מי שזה משפיע עליו .
אבל ממילא היא לא היתה מותקנת אצלי מההתחלה ועדיין התופעה קרתה , וכמובן שלצורך כל תקופת הבדיקה והצילומים העפתי אותה רק כדי לוודא
הד
תגובה: גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021
לא מג'ימני, אבל כן מסופה ודיפנדר ודיסקברי ולאדה,
אבטוח של ה low. דיברנו על זה.
תגובה: גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
חשוב לשלב LOW עד הסוף, כלומר להרגיש את שני הקליקים.
עד שהידית לא יכולה לזוז יותר אחורה.
למרות שמדובר בשילוב ידני-מכני מלא כמו פעם (וכמו שצריך!) ולא בכפתורים/חוגה או כל מערכת חשמלית/שטות מסובכת אחרת, עדיין השילוב/ניתוק של LOW צריך להתבצע לפי הכללים - הרכב בעצירה מלאה, בורר ההילוכים בניוטרל וחשוב מאוד - הגה ישר ולא מסובב אפילו קצת. ברכב ידני - גם דוושת קלאץ' לחוצה עד הסוף.
הרוב שוכחים את אחד השלבים הללו או סתם לא משלבים עד הסוף - ואז יש להם LOW והכל לכאורה בסדר, אבל השיניים בגלגל"שים לא משולבות זו בזו עד הסוף ומכיוון שעוברים שם כוחות ומאמצים גדולים, מכאן הדרך קצרה לקפיצות תחת מאמץ ולבלאי/נזק.
לאחרונה רבים מתלוננים על זה ואני מתעכב על הנושא הזה הרבה מאוד בהדרכות.
כמובן שכל מיני תוספות וחמגשיות למיניהן שעשויות מצ'יינו-פלסט סביב ידיות בורר הטרנספר וההילוכים לא לוקחות בחשבון את הפרטים הקטנים הללו ומביאות איתן נזק בהמשך. כמה שאלה מוצרים שימושיים טיפשים ופשוטים וזולים שפותרים נהדר את בעיית שטחי האיחסון בג'ימני, הם כמו כל הפסולת מתוצרת סין ולא יפני-מקורי, כלומר מין הסתם לא באמת מהונדסים עד הסוף.
כשאתם מתקינים כל מיני תוספות פלסטיק סיניות, קחו בחשבון את זה (אצלי קצה ידית בורר הילוכים בפוקוס התחילה להתפורר מפגעי הזמן, השמש והשימוש. רכשתי ב-11 שקלים ידית תחליפית חדשה מהדוד-עלי שנראית מצוין, אבל כמובן שזה לא מתאים פיקס ופתאום כפתור המשבת לא פועל חלק כמו שצריך.... ותאמינו לי שמרחתי שם גריז וניסיתי להתאים במדויק במשך שעות..... ונאדה. בגלל שכל חלקי הפלסטיק הקטנים שבפנים יצוקים גס, זה לא מתאים בדיוק. חזרתי לבורר המקורי הבלוי של פורד שכמובן עובד מצוין.
לא תהיה ברירה אלא למצוא חלק כזה מקורי של פורד, מפירוקים).
הגה ישר זה נכון לכלל הרכבים או רק לג'ימני החדש, מה עם דור 3?
תגובה: גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021
זה נכון לכל רכבי ה-4X4. כולל AWD למיניהם.
ברגע שאתה מנסה לעבור מ-HIGH ל-LOW ולהיפך וההגה לא ישר-פלס, יש מצב שחלקים במערכת העברת הכוח נעים מעט ואז גלגלי-שיניים לא יסתדרו במצג הנכון של שן מול רווח ולעתים השילוב/ניתוק יהיו קשים. במערכות שילוב חשמליות זה יתבטא בכשל בשילוב/ניתוק ונורת החיווי בלוח המחוונים תהבהב - משמע לא התבצע שילוב/ניתוק.
במערכות ידניות כמו ברנגלר/ג'ימני החדש/סופה/דיפנדר הקלאסי וכו' ייתכן ותיתקל בסרבנות בשילוב/ניתוק או בשילוב/ניתוק "קשה" שדורש אסרטיביות. יישור ההגה ישחרר את הלחץ/עומס במערכת והשילוב/ניתוק יתבצעו ביתר קלות וללא התנגדות.
תגובה: גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021
בערך 25 שנים עם ג׳יפים ולא ידעתי את זה, תודה דרור
תגובה: גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
הדסופה
יכול להיות שעשיתי לך שירות עם תקדים, אני אחרי החלפת טרנספר באחריות בגלל קפיצה מ L , מודל 2021
כמו שאסף ציין זה יוצא מ L עם רעשי טחינה של גלגלי שיניים אבל בהחלט לא משתלב ל H , תוך כדי שינויי עומס בעיקר בירידות . היה קורה לי מדי פעם ולפעמים הרבה . למשל בירידה מהכביש לנחל פרס יש ירידה ארוכה של כמה מאות מטרים - זה קרה 3 פעמים באותה ירידה
ראשית אתה צריך לוודא שאתה משלב עד הסוף ל L כלומר עובר את השן השנייה כשאתה לוחץ את הידית למטה ואחורה . יש מעין 2 קליקים בתהליך הזה .
שנית האם הרכב מוגבה כך שזווית הכניסה לטרנספר השתנתה ? בהגבהות של 2״ חוקיות זה לא אמור לקרות. זה הדבר הראשון שיגידו לך בשירות של סוזוקי
צלם את הידית קופצת תוך כדי נסיעה ותגיע עם הסרטון למוסך מורשה
הד
Sent from my iPhone using Tapatalk
אין הגבהות, הרכב ללא שיפורים.
אז לפי מה שאומרים פה, מדובר על תפעול לא תקין של המערכת, אז אתה אומר שאחרי שהחליפו לך טרנספר הבעיה נפתרה? אשמח לקבל פרטים (איפה היה המוסך המורשה שבו טיפלת, ואם יש לך תיעוד של "מספר קריאה" זה גם יעזור לי מול מוסך)
בכל מקרה בסופ"ש הקרוב אני אלך לשטח בתנאי מעבדה ואוודא שאני אכן מתפעל את המערכת כפי שהסביר פה דרור.
תודה
תגובה: גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
זה נכון לכל רכבי ה-4X4. כולל AWD למיניהם.
ברגע שאתה מנסה לעבור מ-HIGH ל-LOW ולהיפך וההגה לא ישר-פלס, יש מצב שחלקים במערכת העברת הכוח נעים מעט ואז גלגלי-שיניים לא יסתדרו במצג הנכון של שן מול רווח ולעתים השילוב/ניתוק יהיו קשים. במערכות שילוב חשמליות זה יתבטא בכשל בשילוב/ניתוק ונורת החיווי בלוח המחוונים תהבהב - משמע לא התבצע שילוב/ניתוק.
במערכות ידניות כמו ברנגלר/ג'ימני החדש/סופה/דיפנדר הקלאסי וכו' ייתכן ותיתקל בסרבנות בשילוב/ניתוק או בשילוב/ניתוק "קשה" שדורש אסרטיביות. יישור ההגה ישחרר את הלחץ/עומס במערכת והשילוב/ניתוק יתבצעו ביתר קלות וללא התנגדות.
משהו בהסבר בכל זאת לא מתיישב כל כך. גלגלי השיניים שקשורים ליחס ההעברה בטרנספר "רואים" ציר אחד ולא שניים כי החלוקה לסרנים נעשית בהמשך רכבת הכח.
במה זה בעצם שונה מהחלפת הילוכים רגילה? הרי בכביש אנחנו מעבירים מראשון לשני אפילו תוך כדי סיבוב...
להבנתי הגה ישר רלוונטי לשילוב הסרן הקדמי או נעילת דיפ אורכי בלבד.
Sent from my Pixel 7 using Tapatalk
תגובה: גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021
אם גל ההינע הקדמי והאחורי לא מסתובבים באותה מהירות - זה לפעמים לא ישתלב בקלות. בתיבה עם ידית מרגישים את זה בתיבה עם משלב חשמלי השילוב עלול לא לקרות או לא להיות מיידי. ברוב התיבות זה זניח.
ההבדל מתיבת ההילוכים? שהיא מסונכרנת. כשתנהג ברכב עם תיבה לא מסונכרנת לא תוכל לפספס את אי הטולרנטיות שלה למהירויות שונות משני צידיה.
אסף.
תגובה: גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אם גל ההינע הקדמי והאחורי לא מסתובבים באותה מהירות - זה לפעמים לא ישתלב בקלות. בתיבה עם ידית מרגישים את זה בתיבה עם משלב חשמלי השילוב עלול לא לקרות או לא להיות מיידי. ברוב התיבות זה זניח.
ההבדל מתיבת ההילוכים? שהיא מסונכרנת. כשתנהג ברכב עם תיבה לא מסונכרנת לא תוכל לפספס את אי הטולרנטיות שלה למהירויות שונות משני צידיה.
אסף.
אבל כשמעבירים ל-low הרכב בעמידה, אז אין עניין של סנכרון, הכל סטטי.
תגובה: גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021
רק שזה נכתב בתשובה לשאלה שהתייחסה לשילוב הנעה קדמית.
אסף.
תגובה: גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021
זה נכון
אז כנראה לא הבנתי משהו כי ההסבר של דרור התייחס להעברה בעמידה ל-low, כשההגה מיושר.
אם ההעברה מתבצעת בעמידה, למה ההגה צריך להיות מיושר?
תגובה: גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
רק שזה נכתב בתשובה לשאלה שהתייחסה לשילוב הנעה קדמית.
אסף.
הנושא הוא לא שילוב הנעה קדמית אלא להעברה ל-Low. הפרש המהירויות שיפריע לשילוב כזה הוא ההפרש בין היציאה מהגיר (שנמצא בניוטרל) למהירות של גלי ההינע (שהיא אותה מהירות כי אנחנו גם משולבים וגם עומדים במקום). לא ברור לי איך זוית ההגה קשורה.
Sent from my Pixel 7 using Tapatalk
תגובה: גיר קפץ מ 4L ל 4H תוך כדי נסיעה בג'ימני 2021
לא קשור.
אני הבנתי שדרורמכתב ואתה התייחסת לשילוב הנעה קדמית.
בשילוב גבוה- נמוך הפרש המהירויות בין המנוע לגלגלים בעמידה מחייב לחיצה על הקלאצ'.
אסף.