תגובה: מתי מוכרים רכב חשמלי?
תגובה: מתי מוכרים רכב חשמלי?
לא יודע.
זה תלוי ביעילות הכלכלית הכללית של רכב חשמלי..
החשמל תענוג ולא ככ בא לי לחזור אחורה אבל אם בסופו של דבר יוצא יקר יותר מרכב IEC אז אולי צריך להתפשר על הכיף בחשמלי.
או אולי בכלל לקחת רכב מהעבודה..
הקיצר, לא יודע.
Sent from my 23021RAAEG using Tapatalk
תגובה: מתי מוכרים רכב חשמלי?
יש לנו איוניק 5 בת שנה וחצי, 50 אלף קילומטר. עלתה 177,000 שקל, מחיר שכבר לא יחזור. את העלויות השוטפות אתה יודע כמוני והן מצויינות. לגבי נוחות ושימושיות, גם זה ברור לי ולך.
כמו שנראה לי כרגע, ישתלם להחזיק את הרכב עד סוף תקופת האחריות לפחות (5 שנים/100K על הרכב, 7 שנים/150K על הסוללה). אני צופה שיהיו פחות בעיות משמעותיות מאשר ברכב ICE, פשוט כי יש הרבה פחות מה שיתקלקל. ואני כנראה אמשיך להחזיק אותו גם אחרי זה כרכב שני, עם קיבולת סוללה שתרד כנראה מתישהו. מה שיחליף אותו כרכב ראשון יגיע, מבחינתי, כשתגיע הקפיצה הטכנולוגית המשמעותית הבאה.
תגובה: מתי מוכרים רכב חשמלי?
דווקא בגלל שיש לך נסועה גבוהה אתה חוסך יותר עם רכב חשמלי.
בנוסף, יש פחות בלאי במנוע חשמלי ו 150 אלף קמ בחשמלי זה פחות בלאי מ 150 אלף ב ICE. ולכן תאורטית צריכה להיות פחות ירידת ערך. אבל לך תבין איך מר ישראלי וחוק העדר חושבים.
למה לא הוספת לחישוב גם את ירידת הערך של ה ICE? אחרי שתעשה בו נסועה גבוהה..
כשתחלתי לקחת רכב ליסינג מהעבודה (כבר הפסקתי) לפני מעל 20 שנה, החישוב היה שמי שעושה יותר מ 15K קמ בשנה זה משתלם. אח"כ המיסוי עלה וה BREAK EVEN זז לכיוון 20K קמ' ומעלה. ואז הילדה קבלה רשיון והביטוח שלהם תפס אז שוב היה כדאי.
בכל מקרה, אם רק החישוב הכלכלי משנה, בנה טבלת אקסל פשוטה ותראה מה עדיף לך.
הניחוש שלי: טויוטה קורולה בת 10 זה הכי משתלם.
תגובה: מתי מוכרים רכב חשמלי?
אני נוסע 30K בשנה על האיוניק 5 שלי.
מתכנן להחזיק בה עד שתהיה לי סיבה טובה להחליף, אולי לנצח.
לדעתי ב200K היא תהיה אטרקטיבית יותר מרכב ICE מקביל, מבחינת אמינות, עלויות אחזקה ואופק שירות.
תגובה: מתי מוכרים רכב חשמלי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sus
סגרנו שנה עם איוניק 5. הרכב עם 60 אק"מ.
נראה לי שעכשיו זה בערך הזמן האחרון שבו יהיה אפשר למכור אותו במחיר סביר (מחירון יד 2- 173000 שח).
Sent from my 23021RAAEG using Tapatalk
תפתח את הפייסבוק / יד 2 ותבדוק כמה מבקשים עבור איוניק 5 מהשנתון שלך, ובאיזה ק"מ.
קח בחשבון שזה שמבקשים מחירים מוגזמים לא אומר שמקבלים אותם.
ובנוסף, כמה אתה היית משלם על איוניק 5 בת שנה עם 60,000 ק"מ?
אני חושב שאתה מאוד אופטימי על המחיר.
לדעתי תחזיק את הרכב, תהנה ממנו, תסחט אותו כמה שיותר.
עם הזמן אני מאמין שהשוק יבין יותר טוב איך לתמחר כלי רכב חשמליים, ומה ההבדלים בין הדגמים השונים.
תגובה: מתי מוכרים רכב חשמלי?
מת על הדיונים האלה ;)
מתי הכי נכון מבחינה כלכלית.
יש תשובה
הכי זול יהיה להחזיק את המכונה כמה שיותר.
הרי לאחר 5-6 שנים עקומת המחיר המוערך תתחיל לרדת בזוית מתונה יותר נכון ?
אז הכי כלכלי יהיה להחזיק גם 10 שנים ויותר, עד שהמכונה תמות או שערך תיקון כלשהו יהיה גבוה משוויה.
אבל, אם תכניס שיקולים נוספים, ולהערכתי יש כאלה, אז פה אנו נכנסים למיקס של תחושות, העדפות, הערכות, רואי חשבון, רואי שחורות וכדורי בדולח.
בטיחות, אופנתיות, חדשנות ועוד.
ופה קבור הכלב.
אין תשובת בית ספר.
כל אחד ומה שהכי מתאים לו.
אין תשובה.
תגובה: מתי מוכרים רכב חשמלי?
תגובה: מתי מוכרים רכב חשמלי?
תודה על התגובות.
בתור אחד שלא יודע למכור מכוניות ובדרך כלל מחזיק אותן עד שהן מתפגרות והולכות לברזל, אני די שמח מלקרוא את הלך הרוח הכללי.
אני עדיין לא משוכנע שזה הדבר הכי כלכלי לעשות אבל סבבה, לא מוכר..
באמת מעניין מה יהיה עוד 5 שנים ערך של איוניק 5 עם 300 אק"מ.
Sent from my 23021RAAEG using Tapatalk
תגובה: מתי מוכרים רכב חשמלי?
אתה מכיר עוד רכב משפחתי בן 6 עם 300,000 קמ שלא שווה מעבר לפרוטות?
תגובה: מתי מוכרים רכב חשמלי?
תגובה: מתי מוכרים רכב חשמלי?
10-15% מערכו כחדש
נניח קורולה חדשה עולה 170,000₪
קורולה בת 6 עם 300,000 קמ , הייתה משלם עליה יותר מ25000₪?
תגובה: מתי מוכרים רכב חשמלי?
היום לא ניתן בחשמלי.
עוד מספר שנים? לך תדע, בכלל לא בטוח.
תגובה: מתי מוכרים רכב חשמלי?
על השאלה "איך משפיע עצם היות הרכב חשמלי על ירידת הערך" רק הזמן יענה. בינתיים אפשר רק לנחש.
קודם כל אני מניח שתהיה שונות גדולה מאד בין ירידת הערך של רכבים חשמליים שונים, בדיוק כמו שיש שונות גדולה מאד בין מותגים ודגמים של רכבים עם מנועי בעירה פנימית. הרי לא דין טויוטה קורולה כדין רנו מגאן. יהיו רכבים חשמליים טובים שיהיה להם ערך גם אחרי שנים של שימוש, ויש כאלו שכבר היום אנחנו יודעים שהם חסרי ערך.
שאלת שמירת הערך היא בסוף כן שאלה טכנית. רכב יהיה שווה יותר או פחות כשהוא בן כמה שנים בהתאם לכמה ערך היד השנייה יכולה להוציא ממנו, וזה נובע מהשאלה מה יכול להתקלקל? בואו נוריד מהדיון ההשוואתי כל מה שלא שונה בין רכב ICE לרכב EV. נשארנו עם גיר-מנוע-מערכת-קירור-מערכת דלק.
- גיר - ברכב חשמלי יש הילוך אחד, קבוע. לכל צורך ועניין אין גיר ואין מה שיתקלקל. על רכב ICE אין צורך להחביר מילים.
- מנוע - ברכב חשמלי יש מנוע אחד (או יותר) אטומים, שאין בהם כמעט מה שיתקלקל והטמפרטורה נמוכה משמעותית ממנוע ICE שיש בו אינספור חלקים נעים, במהירות, בעוצמות, בשחיקה. מרוב שהתרגלנו לא שמים לב כבר... אבל יש אש! פיצוצים! תמרות עשן! בתוך כל אחד מהצילינדרים, אלפי פעמים בדקה. טמפרטורות של מאות מעלות צלזיוס, שמשתנות כל הזמן. אני מת על מנועי בעירה פנימית. קניתי לאחרונה ספר מדהים בשם the secret horspowe race של אחד קאלום דאגלס, על המרוץ ההנדסי בין מפתחי מנועי המטוסים במלחמת העולם השנייה. ספר חובה מטורף לחובבי מנועי בעירה פנימית, על התקופה שבה המנועים האלו היו הדבר הכי חשוב בעולם. בזכות המהנדסים ההם קיבלנו את האמינות שהתרגלנו אליה. אבל ברגע שהגיע אלטרנטיבה טכנולוגית טובה יותר מנועי הבוכנה נעלמו תוך שני עשורים. נראה שמה שמנוע הסילון עשה אחרי מלחמת העולם השנייה למנועי בוכנה במטוסים, המנוע החשמלי עושה עכשיו למנועי בוכנה במכוניות. פשוט אין תחרות.
- מערכת קירור - יש גם במכונית חשמלית. אבל בטמפרטורות הרבה יותר נמוכות. וזה כל ההבדל. צנרת גמישה שצריכה לעבוד ב60 או ב120 מעלות צלזיוס. לחץ. רתיחה?
- מערכת דלק - הגענו לסוללה סוף סוף. היא גדולה כבדה ויקרה - אבל אין בה חלקים נעים. ההבדל בין מכוניות חשמליות איכותיות יותר ופחות כנראה יהיה פה, באיכות של מכלול הסוללה. הנקודה העיקרית עם הסוללה, וזה כבר מגובה אמפירית עם לא מעט שנים של נסיון עם מכוניות טסלה וכבר עם עוד מותגים, זה שהסוללה לא מתפגרת סתם ככה. או שהיא ניזוקה מכאנית בתאונה, ואם לא, הקיבולת שלה דועכת בקצב יותר או פחות גבוה אבל היא עדיין מניעה את הרכב גם אחרי שנים - רק שהטווח המקסימלי ילך ויקטן. זה אומר שדווקא ישאר ערך שיורי ברכב חשמלי. יהיה מי שיקנה אותו, מי שלא צריך לכסות מאות קילומטרים ביום. אני רואה מצב שהאיוניק 5 מתדרדרת נניח ל70% מהקיבולת אחרי 10 שנים, היא עדיין תהיה סופר שימושית כרכב שני בבית.
- החלפת מנוע ICE מול החלפת סוללה? דורון כתב שמנוע אפשר להחליף. כן. אבל סוללה נראה לי שיהיה יותר קל ובטוח להחליף. בסופו של דבר, אין חלקים נעים - להחליף מודולים של סוללות זה פרק-הרכב. ואם שמת מודולים חדשים, אין בזה שום הימור, לעומת החלפת מנוע ICE שהיא למנוע משומש כמעט תמיד (הרי לא תתקינו מנוע חדש מהחברה כדי להחיות פורד פוקוס ישנה. אם יש בכלל מנוע כזה לקנות).
תגובה: מתי מוכרים רכב חשמלי?
דוווקא לגבי סוללה, המכלול שכל ה"מבינים" הפחידו לגבי הבלאי שלה כל שני וחמישי, נראה שזה לא העניין הכי מדאיג. לא כשמסתכלים על הנסיון מטסלה (סוללות שמישות עם מעל ל600000ק"מ) , ולא כשאני רואה מה שקורה אצלי. אפס בלאי גם ב190000ק"מ (99.4% SOH) . זה לא בהכרח תופס לגבי מכוניות עם ניהול סוללה פחות חכם, ולגבי נהגים ששמים ז..ן על הסוללה כי אחריהם המבול או סתם כי לא בא להם להבין איך לשמור עליה.
ההפתעות היקרות יכולות לדעתי לבוא בסבירות גבוהה יותר דווקא מכיוונים אחרים, בנאליים לכאורה ובחלקם הגדול משותפים לרכבים היברידיים וגם ICE אחרים, כמו מערכת בלימה על-חוטית, ראדארים משלושה כיוונים, מצלמות, ממירים, מדחסי מזגן, כסאות חשמליים והרבה מאוד מערכות מכנו-אלקטרוניות אחרות.
אלו מערכות יקרות, ולחלקן הגדול שוק האפטרמרקט עוד לא למד לתת מענה במחירים סבירים -> פחות ממשכורת ממוצעת.
זה נכון גם לכל איוניק או פריוס היברידיים, פלוס העובדה שיש להם גם כל מה שיש ברכב ICE. לכן תמיד עניתי למי ששאל אותי שזה ריסקי למדי להחזיק היברידי לאחר תום האחריות. לדעתי המצב די דומה בחשמליות - כנראה שם הריסק מעט קטן יותר כי יש בהן הרבה פחות מערכות הינע, אבל זה עדיין ריסקי.
בהערת אגב, כל נסיון להשוות בין שחיקה של סוללה ברכבים חשמליים לשחיקה של סוללת ניקל מטאל ברכב היברידי או סוללה ברכב פלאג אין, חוטא לאמת. אין קשר. הנ"ל נשחקים מהר, בהגדרה ההנדסית שלהם, עוד לפני שנכנסים לטיב המכלול.