קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?
הייתי אצל אחד מאלה שנחשבים למומחים (לא אציין את השם, אבל הוא מאלה שכולם מכירים...) והוא המליץ להתקין קולר גיר לג'ימני החדש, בטענה שזה משפר את חיי תיבת ההילוכים.
(אגב אני אף פעם לא בטוח אם זה "קולר גיר" או "גיר קולר", כי אם זה הראשון זה אומר פשוט "ציוד קירור" בלי קשר לתיבת ההילוכים...
נשמע לי מוזר שמהנדסי סוזוקי יודעים פחות טוב מאיזה חכמולוג באפטר-מרקט, מצד שני אני מודע לזה שיצרני הירכב חוסכים איפה שאפשר...
אשמח לשמוע חוות דעת נוספת.
תודה מראש לעונים
תגובה: קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?
תנאי האקלים בארץ ישראל אמנם נראים לנו מיוחדים אבל הם לא.
ג'ימני מיוצר לשווקי אפריקה אסיה ואוסטרליה ובכולם חם ולח לא פחות מבישראל.
זו לא תוספת של גגון או של מיגון שעלולה להתברר כמיותרת אלא שינוי ממשי שעלול לגרום נזק.
לכן אני חושב שלא רק שזה מיותר אלא אף עלול להזיק (ועוד לא אמרתי מילה על אחריות)
אסף.
תגובה: קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?
אסף בישראל יש לנו משהו מאוד מיוחד
והוא שילוב של חום ולחות עם פקקים זוועתיים (קראתי כתבה לא ממזמן שאנחנו מהמדינות הפקוקות בעולם המערבי).
אם כותב השרשור גר באזור פקוק/גוש דן הייתי מציע לו לשקול להתקיל קולר גיר בטור עם החליל
ככה אפשר לשמור על טמפ׳ עבודה תקינה ולמנוע התחממות של הגיר.
עוד אופציה היא לבצע מעקב של כמה שבועות על טמפ הגיר בעזרת obd2 ולאחר מכן לקבל החלטה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?
אז אני אשאל אחרת. בג'ימני החדש. - עד כמה תופעת גיר מתחמם היא נפוצה?
אסף.
תגובה: קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
תנאי האקלים בארץ ישראל אמנם נראים לנו מיוחדים אבל הם לא.
ג'ימני מיוצר לשווקי אפריקה אסיה ואוסטרליה ובכולם חם ולח לא פחות מבישראל.
זו לא תוספת של גגון או של מיגון שעלולה להתברר כמיותרת אלא שינוי ממשי שעלול לגרום נזק.
לכן אני חושב שלא רק שזה מיותר אלא אף עלול להזיק (ועוד לא אמרתי מילה על אחריות)
אסף.
מבלי להכנס לגופו של עניין הגיר.....
אז למה להחליף בולמים? קפיצים? להוסיף מיגון?
אני אחרון שמזלזל ביצרנים ( ביחוד לא ביפנים) אבל אנחנו יודעים שליצרן יש שיקולי עלות, ורגולציה ( start+stop כבר אמרנו).
אם מתקינים קירור נוסף לפני החליל, איזה נזק יכול להיגרם?
תגובה: קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?
הפרעה לזרימה, טמפרטורה שונה מהמתוכנן ועוד.
שיפור מתלים (או שיפורים אחרים) נעשה כדי להתגבר על משוכות בדמות רגולציה, צריכת דלק ועוד דברים בהם היצרן מכוון לשימוש מסוים שלא תמיד מתכתב עם השימוש שהצרכן הג'יפולוגי מכוון אליו.
אם יש בעיה ידועה ומוכרת, הרי שהיא צפה די מהר ע"י משתמשי הקצה ואז מוצאים לה פתרון.
אבל איף איט איינט ברוקן, דונט טריי טו פיקס איט. ואני לא בטוח שבג'ימני החדשים יש צורך.
קח את הכסף של השדרוג ותשקיע אותו במשהו אחר.
תגובה: קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?
זיו, יש הרבה נזקים אפשריים ומספיק אם נאמר שרכיב שלא הותקן לא ייכשל. זה סיכון - ואני חושב שאם אין בעיה ידועה לפתור עדיף לא לקחת אותו.
מתלים? מיגונים? לא משפיעים על כלום. אני מציע להסתכל על זה במבחן האחריות. האם שינוי מסויים משפיע על אחריות של רכב חדש כן או לא. אם כן - אז כדאי לחשוב עליו היטב גם ברכב משומש. הוספה של קולר גיר זה בהחלט משהו שנוגע באחריות.
אסף.
תגובה: קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?
אין לי מושג לגבי ג'ימני, ואני לא אומר שבמקרה הזה זה טוב להתקין, אני רק מנסה להגיד שהשיקול יותר מסובך.
ליבואן יש שיקולים משלו וכבר נתקלנו בקומבינות עם מתקינים מסויימים ( לגבי מיגונים למשל).
גם ליצרן יש שיקולים משלו.
בהחלט יש מצב שהכל טוב ועומד בציפיות אבל הוספה של קרור, תגדיל את אורך החיים ( והתקנה לקוייה תקצר).
לעשות סיפור ארוך קצר -
לדעתי השיקול צריך להיות טכני פרופר .
מה אומר היבואן? אצלי לפחות זה בעדיפות די נמוכה.
רק בשביל הדוגמה, מה המדיניות של טויוטה ( בארץ) לגבי טיפולים? כל כמה זמן מחליפים פילטר סולר?
כמה אנשים נתקעו עם רכב מג'עג'ע רק בגלל מדיניות הזויה של היצרן \ יבואן?
שזה קורה בבית \ בכביש, זה חצי צרה, שזה קורה בשטח, באמצע טיול , זה פחות נעים.
תגובה: קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?
ב - JK מנוע 3.8 (עד 2012) מוסיפים קולר לגיר וזה חשוב ועוזר. בשנתונים מתקדמים יותר כבר פחות.
כל מי שיש לו 3.8 ונכנס לשטח בקייץ, עולה מעלה לא ב LOW ואין לו קולר לגיר, נדלקת לו נורת חום שמן הגיר.
לכן, לא היה ספק שצריך לקרר את השמן יותר טוב מהסט-אפ המקורי של היצרן.
האם בג'ימני החדש נדלקת נורה כזאת? יש בכלל נורה כזאת?
אני הייתי מתחיל בלבדוק בפורומים בחו"ל אם זו בעיה ידועה ואם קולר פותר אותה.
וכמובן מקפיד להשתמש בשטח ב LOW ככל האפשר.
תגובה: קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
תנאי האקלים בארץ ישראל אמנם נראים לנו מיוחדים אבל הם לא.
ג'ימני מיוצר לשווקי אפריקה אסיה ואוסטרליה ובכולם חם ולח לא פחות מבישראל.
זו לא תוספת של גגון או של מיגון שעלולה להתברר כמיותרת אלא שינוי ממשי שעלול לגרום נזק.
לכן אני חושב שלא רק שזה מיותר אלא אף עלול להזיק (ועוד לא אמרתי מילה על אחריות)
אסף.
אתה בטוח שהיצרן כיוון לטיולי מעלות בישראל בשיא החום של הקיץ , רכב עמוס ואולי צמיגים גדולים יותר ?
רענן
תגובה: קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?
כן. זה ג'ימני. לא טרופר ולא טרייטון.
אם היתה בעיה היינו כבר שומעים עליה.
אסף.
תגובה: קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?
דווקא שומעים על גירים שזקוקים לשיפוץ.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
תגובה: קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?
ברור שנשמע. אבל כתוצאה מהתחממות?
הסטטיסטיקה במקרה הזה ככל שאני יודע לא חריגה לרעה. גירים אוטומטיים תמיד יידרשו לשיפוץ מתישהו. נהגים לא מיומנים בשטח בהחלט תורמים לזה. מי שיבלה יום שלם בדיונות בהילוך גבוה והגיר יתחמם לו - זה לא נחשב.
אסף.
תגובה: קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?
גיר עשוי להתחמם בקיץ גם בנסיעה בפקקים.
קולר גיר של חברה מוכרת והתקנה מוקפדת ישמרו על הגיר.
1 קבצים מצורפים
תגובה: קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Avi222
הייתי אצל אחד מאלה שנחשבים למומחים (לא אציין את השם, אבל הוא מאלה שכולם מכירים...) והוא המליץ להתקין קולר גיר לג'ימני החדש, בטענה שזה משפר את חיי תיבת ההילוכים.
(אגב אני אף פעם לא בטוח אם זה "קולר גיר" או "גיר קולר", כי אם זה הראשון זה אומר פשוט "ציוד קירור" בלי קשר לתיבת ההילוכים...
נשמע לי מוזר שמהנדסי סוזוקי יודעים פחות טוב מאיזה חכמולוג באפטר-מרקט, מצד שני אני מודע לזה שיצרני הירכב חוסכים איפה שאפשר...
אשמח לשמוע חוות דעת נוספת.
תודה מראש לעונים
עם קולר לא תהיה רה לגיר הזה
כמובן עם טרמוסטט של שמן
תגובה: קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
ברור שנשמע. אבל כתוצאה מהתחממות?
הסטטיסטיקה במקרה הזה ככל שאני יודע לא חריגה לרעה. גירים אוטומטיים תמיד יידרשו לשיפוץ מתישהו. נהגים לא מיומנים בשטח בהחלט תורמים לזה. מי שיבלה יום שלם בדיונות בהילוך גבוה והגיר יתחמם לו - זה לא נחשב.
אסף.
אסף,
ההתנגדות שלך להוספת קולר לגיר מפתיעה אותי, כי הייתי בטוח שזה פתרון מוכח ונכון לבעיה קיימת.
רק לשם ההבנה, באיזה מקרים אתה חושב שהוספה של רדיאטור בטור, לצורך הגברת יכולת קירור, עלולה לגרום נזק?
בברכה,
יוני5
תגובה: קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?
בכל מקרה שהוא לא נדרש.
כלומר אם הסטטיסטיקה לא חריגה לרעה כמו בג'ימני מדורות קודמים למשל.
אסף.
תגובה: קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?
זה בדיוק העניין
בעיה קיימת לא קיימת - זה היה נכון לדור הקודם
נכווים ברותחין ונזהרים בפושרין
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
בכל מקרה שהוא לא נדרש.
כלומר אם הסטטיסטיקה לא חריגה לרעה כמו בג'ימני מדורות קודמים למשל.
אסף.
דווקא בדורות הקודמים של ג'ימני זה גיר צעצוע רגיש שכנראה התוכן שלו מפרייבט.
סוזוקי נסוגו עם השנים או שבעצם פיתחו לעצמם גירים.
ויטרה דור 1 הייתה עם גיר אוברקיל שמקורו מטויוטה.
מעריך שבג'ימני החדש אין גיר עם שינוי משמעותי מהדגם היוצא.
אני הייתי מתקין קולר בכל רכב שטח אוטומטי (שמתוכנן לנסוע איתו בשטח) אם יש לו רק חליל.
רענן
תגובה: קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
דווקא בדורות הקודמים של ג'ימני זה גיר צעצוע רגיש שכנראה התוכן שלו מפרייבט.
סוזוקי נסוגו עם השנים או שבעצם פיתחו לעצמם גירים.
ויטרה דור 1 הייתה עם גיר אוברקיל שמקורו מטויוטה.
מעריך שבג'ימני החדש אין גיר עם שינוי משמעותי מהדגם היוצא.
אני הייתי מתקין קולר בכל רכב שטח אוטומטי (שמתוכנן לנסוע איתו בשטח) אם יש לו רק חליל.
רענן
איך יודעים אם יש רק חליל?
אצלי בגראנד ויטארה 99 ארוכה, מנוע 2 ליטר, יש קירור לגיר builtin בחלק התחתון של הרדיאטור של המנוע (2 צינורות). הטמפ' בפקק ביולי יכולה להגיע לאיזור ה105.
היית מתקין קולר נוסף?
Sent from my SM-S901E using Tapatalk