מה הקשר בין מי שתייה קרים לבין פתיחת המקרר ברכב?. שרשור ליולי-אוגוסט
	
	
		השאלה הבסיסית היא:
איך לצמצם את תדירות פתיחת המקרר, המשפיעה על צריכת האנרגיה שלו.
(ועל הדרך גם על נגישות המים הקרים, והנוחות שלי)
התשובה כנראה (לפחות מבחינתי,,) היא לשתות פחות מים קרים...
ואם נמשיך את קו המחשבה, השאלה המתבקשת היא האם מישהו כבר חשב על איך לגרום למים גם להיות קרים וגם להגיע על הכוס בלי לפתוח את המקרר?.
	 
	
	
	
		תגובה: מה הקשר בין מי שתייה קרים לבין פתיחת המקרר ברכב?. שרשור ליולי-אוגוסט
	
	
		ערב לפני הטיול, עם הדלקת המקרר, אני שם במקרר שק של 10 ליטר מים מדקטלון שמתקררים יחד עם המקרר. 
לפני היציאה לטיול כל אחד יוצא עם בקבוק טרמי.
כשצריך, אני מוציא את כל השק, ממלא למי שצריך ומחזיר.
בגדול, יש גוף מים קר באופן קבוע בתוך המקרר, הוא מתכווץ עם השימוש. בסיכומו של דבר, אני מוציא בפעם אחת 10 ליטר מים בלי יותר מדי התעסקות.
עד כה זה עבד מצוין בשני טיולים וכנראה שכך גם נמשיך.
אבל אני מעריך שאתה מכוון לקדיחת חור בדופן המקרר והוצאה של ברז שמחובר למיכל קבוע במקרר... ועכשיו זה רעיון שנשתל לי במוח.....
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
	 
	
	
	
		מה הקשר בין מי שתייה קרים לבין פתיחת המקרר ברכב?. שרשור ליולי-אוגוסט
	
	
		
	ציטוט:
	
		
		
			
				נכתב במקור על ידי 
ehudzeelim
				 
			 השאלה המתבקשת היא האם מישהו כבר חשב על איך לגרום למים גם להיות קרים וגם להגיע על הכוס בלי לפתוח את המקרר?.
			
		
	 
 חבר התקין מיכל פנימי במקרר, וחור בדופן דרכו יוצא צינור קצר עם ברז.
הרעיון היה לבירה, אבל יעבוד גם עם מים.
אני מחזיק בקבוק קר במקרר, ואחד ברכב בשרוול תרמי.
כשמתרוקן ברכב, ממלא מהמיכל הרגיל, ומחליף עם זה שבמקרר.
	 
	
	
	
		תגובה: מה הקשר בין מי שתייה קרים לבין פתיחת המקרר ברכב?. שרשור ליולי-אוגוסט
	
	
		2 קלקרים מרובעים לבנים של פעם 
3 שקיות קרח מתחנת הדלק (או 2 שקיות ושני בקבוקי שוקו 1 ליטר של יוטבתה)
ממלאים את הקלקרים ומשלימים במי שתייה.
הנה לכם מים/שוקו קרים כקרח ליומיים-שלושה.
	 
	
	
	
		תגובה: מה הקשר בין מי שתייה קרים לבין פתיחת המקרר ברכב?. שרשור ליולי-אוגוסט
	
	
		אתה מדבר על "קיוסק" למקרר רכב...  
נשלח מהנייד
	 
	
	
	
		תגובה: מה הקשר בין מי שתייה קרים לבין פתיחת המקרר ברכב?. שרשור ליולי-אוגוסט
	
	
		אני בעצמי מנסה להבין על מה אני מדבר..
נראה לי שמה שדורון תאר, מיכל מים (שניתן לשלוף בקלות, קצת מאתגר בגלל הצינור) זה פתרון אידיאלי,
ללא חשמל, ללא משאבה, בגרוויטציה, פשוט מאד.
כמות - שתספיק ליום (נניח 4-6 ליטר).
	 
	
	
	
		תגובה: מה הקשר בין מי שתייה קרים לבין פתיחת המקרר ברכב?. שרשור ליולי-אוגוסט
	
	
		שנייה לפני שקודחים במקרר:
לא בדקתי אם אמיתי ואם בכלל הבנתי נכון, אבל קראתי פעם שבדגם של המקרר שלי יש קרחונים מובנים בדפנות.
	 
	
	
	
		תגובה: מה הקשר בין מי שתייה קרים לבין פתיחת המקרר ברכב?. שרשור ליולי-אוגוסט
	
	
		מודה שגם אני עושה תורנות בקבוקים של חצי ליטר.
יש לי ארבעה כאלה ברכב... שניים תמיד במקרר ושניים ברכב לשתיה. כשנגמרים המים לשתיה ממלא את הבקבוקים הריקים ממיכל מים ברכב  ומחליף עם הקרים מהמקרר.
המקרר מכוון לארבע מעלות, המים קרים אחרי  כשעה. 
לי זה תמיד נראה  התעסקות סבירה, לא עבר לי בראש לנסות לקצר אותה, אבל אם יש משאבים ומווטיבציה להשקיע בזה - בטוח יש פתרון עדיף.
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
	 
	
	
	
		תגובה: מה הקשר בין מי שתייה קרים לבין פתיחת המקרר ברכב?. שרשור ליולי-אוגוסט
	
	
		אתם ממש מוזרים.
כל הדיון הזה הוא בגדר בגידה באמנת מצדדי המקררים.
אם השיקול העיקרי הוא הפחתת צריכת החשמל אז תחזרו לצידניות.
כל העניין במקרר זה שהוא מקרר את מה שלא קר. זה מאפשר לסחוב כמויות מסחריות של בקבוקי בירה ומים מחוץ למקרר ולקרר אותם על הדרך.
שיקח כמה חשמל שהוא צריך. ברוך השמש, יש אלטרנטור ואם צריך אז גם פנל.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
	 
	
	
	
		תגובה: מה הקשר בין מי שתייה קרים לבין פתיחת המקרר ברכב?. שרשור ליולי-אוגוסט
	
	
		
	ציטוט:
	
		
		
			
				נכתב במקור על ידי 
חנן-ג'יפולוג
				 
			שנייה לפני שקודחים במקרר:
לא בדקתי אם אמיתי ואם בכלל הבנתי נכון, אבל קראתי פעם שבדגם של המקרר שלי יש קרחונים מובנים בדפנות.
			
		
	 
 נקודה טובה.. להבנתי אצלי זה בידוד קצף עבה.
לא ככ מסתדר לי קרחונים כבידוד דופן, יצרוך המון אנרגיה לקרר אותם, ואין בפועל בידוד.
	 
	
	
	
		תגובה: מה הקשר בין מי שתייה קרים לבין פתיחת המקרר ברכב?. שרשור ליולי-אוגוסט
	
	
		
	ציטוט:
	
		
		
			
				נכתב במקור על ידי 
YoavR
				 
			אתם ממש מוזרים.
כל הדיון הזה הוא בגדר בגידה באמנת מצדדי המקררים.
אם השיקול העיקרי הוא הפחתת צריכת החשמל אז תחזרו לצידניות.
כל העניין במקרר זה שהוא מקרר את מה שלא קר. זה מאפשר לסחוב כמויות מסחריות של בקבוקי בירה ומים מחוץ למקרר ולקרר אותם על הדרך.
שיקח כמה חשמל שהוא צריך. ברוך השמש, יש אלטרנטור ואם צריך אז גם פנל.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
			
		
	 
 בדיוק..
	 
	
	
	
		תגובה: מה הקשר בין מי שתייה קרים לבין פתיחת המקרר ברכב?. שרשור ליולי-אוגוסט
	
	
		1- בקבוקים של מים מינרלים 1.5 ליטר, ומארז \ שרוול טרמי לבקבוק שברכב (זה גם פותר את הצורך של בקבוק שעולים לתצפית וכו').
2- במשך היום, שנוסעים ויש טעינה, אובדן האנרגיה כתוצאה מהחלפת בקבוק זניחה.
3-  בהקף של תא הקירור ( מתחת לבידוד) יש צנרת של מערכת הקירור ( כולל הצינור הדק של הקפילר), לא חושב שלקדוח בדופן זה רעיון טוב.
	 
	
	
	
		תגובה: מה הקשר בין מי שתייה קרים לבין פתיחת המקרר ברכב?. שרשור ליולי-אוגוסט
	
	
		בחיי, אתם מזכירים לי אנשים עם צידניות.
אבל.בלי קשר -
שותים מים לא קרים. 
(על היתרונות הבריאותיים מיותר להרחיב, אתם מכירים. מתברר שיש גם יתרונות אנרגטיים)
אסף.
	 
	
	
	
		תגובה: מה הקשר בין מי שתייה קרים לבין פתיחת המקרר ברכב?. שרשור ליולי-אוגוסט
	
	
		תגדיר לא קרים.
אצלי שותים מים בטמפרטורה של המזגן שברכב. הם די קרים.
מניח שבטנדר זה קצת אחרת.
	 
	
	
	
		תגובה: מה הקשר בין מי שתייה קרים לבין פתיחת המקרר ברכב?. שרשור ליולי-אוגוסט
	
	
		מוזרים או לא, נשמע שיש לא מעט מאיתנו 😜.
בכל מקרה אני לא מכוון לשימוש בטיול, שאז סבבה, הטיול זה העניין ויש זמן וכיף להתעסק. אני מתכוון בעיקר ליומיום שלי (הרבה ימי מדבר, הרבה מים, הרבה עצירות, הרבה פתיחות וסגירות מקרר) ובהתנהלות כזו אם היה ברז קטן שאני פותח וממלא כוס מים קרים, זה היה נחמד.
אין פה איזה סוגיה הרת גורל, והמקרר, ב-40 מעלות כשהוא נפתח ונסגר מדי פעם, עובד הרבה יותר קשה. לגבי הכנסת בקבוקים, הקירור שלהם לא כל כך מהיר, בקצב שתיה של שני אנשים במדבר אין שום סיכוי שבקבוק יחליף בקבוק ויספיק באמת להתקרר. והבקבוק שהוצאתי, תוך שעה הוא כבר לא כל כך קר..
לגבי דופן המקרר, אצלי זו לא בעיה, יש מספיק מקומות ריקים בדופן להוציא מהם צינור, וחשבתי שאפשר אולי לנצל את פתח הניקוז, שם כבר יש פתח מובנה ברצפת המקרר.
לא חייבים לשתות מים קרים זה נכון... זה גם פחות בריא. אבל גם ככה אני שותה קרים, מיכל עם צינורית נשמע לי רעיון פשוט וטוב, 
סתם מהרהר בקול...
אה ולגבי צידניות,,, כאחד שהפשטות היא נר לרגליו, למקרר יש כאן ניצחון בנוקאאוט. היו לי צידניות, אפילו מקצועיות. ההשוואה משעשעת, אבל נו באמת,  קנו כבר מקרר ותתחילו לחיות ;)
	 
	
	
	
		תגובה: מה הקשר בין מי שתייה קרים לבין פתיחת המקרר ברכב?. שרשור ליולי-אוגוסט
	
	
		אז נהיה רציניים רגע. 
תמי4 או כל אחד מהמתחרים שלו הוא בדיוק זה. מיכל מים ומקרר וברז. 
הם לא בנויים בצורה אופטימלית אבל אתה בהחלט יכול להעתיק את המבנה שלהם בשינוי אחד - מדחס 12 וולט, או לקחת תמי4 משומש (המחיר במרקטפלייס הוא מאות בודדות של שקלים) ולהוסיף לו ממיר מתח. 
אסף.
	 
	
	
	
		תגובה: מה הקשר בין מי שתייה קרים לבין פתיחת המקרר ברכב?. שרשור ליולי-אוגוסט
	
	
		תמי 4x4...
נשמע לי כמו כפילות מיותרת: עוד מכשיר, תופס מקום, כבד, ולא בנוי לרכב.
יעבוד, אבל מפספס קצת את המטרה שהיא גם  לא לצאת מפרופורציות, במיוחד שיש הכל במקרר רק צריך התאמה קטנה.
	 
	
	
	
		תגובה: מה הקשר בין מי שתייה קרים לבין פתיחת המקרר ברכב?. שרשור ליולי-אוגוסט
	
	
		
	ציטוט:
	
		
		
			
				נכתב במקור על ידי 
asafk
				 
			בחיי, אתם מזכירים לי אנשים עם צידניות.
אבל.בלי קשר -
שותים מים לא קרים. 
(על היתרונות הבריאותיים מיותר להרחיב, אתם מכירים. מתברר שיש גם יתרונות אנרגטיים)
אסף.
			
		
	 
 ככלל, המים במיכל בארגז המוצל תמיד קרירים.
השרוול התרמי שומר על הטמפ, לא צריך יותר (עבורי), שלא יהפוך לטמפ חמימה.
מרענן בבוקר מים שהצטננו בלילה במיכל בארגז, ועם הכיסוי זה נשמר קריר עד לסיום הבקבוק.
במקרר יש תמיד בקבוק חדש.
	 
	
	
	
		מה הקשר בין מי שתייה קרים לבין פתיחת המקרר ברכב?. שרשור ליולי-אוגוסט
	
	
		יש ״קלקרים״ של 5 גלון וכמובן בהרבה גדלים מתחת.
שקית קרח מתחנת דלק, השאר מצינור גינה בחניה. 
אני עובד אחרת אבל גם זו שיטה. 
שוקל לאמץ.
רק דוגמא- 
https://a.co/d/dUc4bxx
Sent from my iPhone using Tapatalk
	 
	
	
	
		תגובה: מה הקשר בין מי שתייה קרים לבין פתיחת המקרר ברכב?. שרשור ליולי-אוגוסט
	
	
		גם זו אפשרות,
אבל קשה לי לראות איך מי שיש לו מקרר באוטו ממשיך להתעסק עם קרח מתחנת דלק, 
לדעתי זה פספוס היתרונות של מקרר ברכב, בטח אם הוא גדול מספיק (אצלי 50 ליטר).