-
3 קבצים מצורפים
בגי"ה: תפירת סגירה לג'יפ - חומרים, אטימה, אנשי מקצוע והמלצות כלליות
אני עושה שיעורי בית לקראת סגירה של הרכב בבד.
בגדול מדובר על חלונות נגללים לפתחים בצדדים ומאחורה, ובניה של שלד רזה לדלתות סטייל bestop.
מחפש מידע והמלצות מבעלי ניסיון.
1. חומר גלם - מעדיף לא משמשונית. איזשהו בד נושם, עמיד למים וUV. מה קיים וזמין? האם יש אנשי מקצוע שעובדים עם זה או שצריך להזמין גליל של מה שזה לא יהיה ולספק לתופר?
2. קנט\גומיית אטימה שתופרים להיקף הדלת - במוצרי המדף של bestop נראה בברור שהם תופרים גומיה בכל היקף הדלת:
קובץ מצורף 149994 קובץ מצורף 149995
מישהו יודע איפה ניתן לרכוש כזה לפי מטר? מה המושג הטכני לחיפוש?
3. מחפש איש מקצוע להתעסק עם זה באזור הדרום\מרכז, מישהו שמכיר את התחום ויש לו סבלנות לדברים לא שגרתיים ויודע לעבוד עם עוד חומרים מלבד שמשונית. מכירים?
לא בטח שאני צריך לבוא עם הרכב אליו. את הדלתות אני בונה לבד ומביא לו. ואת חלונות הצד ומאחורה - יכול להיות שמספיק לספק שבלונה ואת כל ההתקנה אעשה לבד.
אני מתלבט איך נכון לבצע את חלונות הצד. הכיוון המתבקש והפשוט זה התקנה חיצונית על השוליים של סגירת הפיבר. נותר רק להבין איך עושים את זה אטום (ואסטטי).
זו הכלה:
קובץ מצורף 149996
אשמח לסיעור מוחות בעניין
-
תגובה: בגי"ה: תפירת סגירה לג'יפ - חומרים, אטימה, אנשי מקצוע והמלצות כלליות
שמע.... איזו אוטו יפה!!!
כנראה שרוקי הוא בית העסק בשבילך אבל זה כנראה גם יהיה יקר ותחכה לשמוע המלצות ממקור ראשון כי אני לא כזה.
-
תגובה: בגי"ה: תפירת סגירה לג'יפ - חומרים, אטימה, אנשי מקצוע והמלצות כלליות
גם אטום למים וגם נושם....המותג המוביל נקרא גורטקס (ויש עוד כמה תחליפים) אבל זה יקר ולא רלוונטי.
ככלל, יכולת הנידוף של ממברנות כאלו זניחה לעומת האיוורור הטבעי של סגירת ג'יפ ( הרווחים בחיבורים),
-
תגובה: בגי"ה: תפירת סגירה לג'יפ - חומרים, אטימה, אנשי מקצוע והמלצות כלליות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
גם אטום למים וגם נושם....המותג המוביל נקרא גורטקס (ויש עוד כמה תחליפים) אבל זה יקר ולא רלוונטי.
ככלל, יכולת הנידוף של ממברנות כאלו זניחה לעומת האיוורור הטבעי של סגירת ג'יפ ( הרווחים בחיבורים),
אז מה כן? שמשונית או?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: בגי"ה: תפירת סגירה לג'יפ - חומרים, אטימה, אנשי מקצוע והמלצות כלליות
תחפש אוהל צהלי שיצא משירות, עדיף בגוון חול כמו האוטו.
אם אני לא טועה, אצל אסף או נמרוד יש סגירת קנבס אטום למים בארגז הטנדר.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
-
תגובה: בגי"ה: תפירת סגירה לג'יפ - חומרים, אטימה, אנשי מקצוע והמלצות כלליות
שמשונית היא בד מצופה ויניל - החוט לחוזק הויניל לאטימות. קוראים לזה בהמון שמות אבל זה אותו דבר. מתאים לארגז של משאית אבל פחות לג'יפ. ברזנט של פעם היה כותנה מוספגת בשרף או שומן אבל זה אם רוצים ריח ומגע של מלחמת ששת הימים.
בג'יפים עושים סגירות מחומרים שהם דומים בהרכב (בד מצופה pvc כזה או אחר ) אבל עם תכונות נוספות של שכבה פנימית וחיצונית שונות, לעתים חומר של שתי שכבות למניעת אדים וכו'.
בגלל מגוון החומרים המסחריים השונים מחד, והעובדה שכל תופר כיסויים עובד עם מה שהוא מכיר מאידך - מציע ש
א. תקשיב רק למי שהתנסה עם סגירה של ג'יפ כי התחושה בזמן נסיעה היא הדבר החשוב.
ב. תעשה קצת שופינג בין תופרי הכיסויים. אתה צריך לחוש את החומר.
ג. אל תתפשר על הכי קרוב או הכי זול. התחושה הנעימה בג'יפ מושפעת המון מהחומרים ולא פחות מאיכות התפירה.
ד. רוכסנים - לא להתפשר. להחליף רוכסן זה חרא גדול שהורס את הכיסוי.
אסף.
-
תגובה: בגי"ה: תפירת סגירה לג'יפ - חומרים, אטימה, אנשי מקצוע והמלצות כלליות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
גם אטום למים וגם נושם....המותג המוביל נקרא גורטקס (ויש עוד כמה תחליפים) אבל זה יקר ולא רלוונטי.
ככלל, יכולת הנידוף של ממברנות כאלו זניחה לעומת האיוורור הטבעי של סגירת ג'יפ ( הרווחים בחיבורים),
הגזמת.. בעיקר צריך לתכנן פתחי אוורור שמאפשרים נידוף כשהרכב עומד.
-
תגובה: בגי"ה: תפירת סגירה לג'יפ - חומרים, אטימה, אנשי מקצוע והמלצות כלליות
בינתיים אתם שולחים אותי למחקר אמפירי שכולל סבב ביקורים בשדרת הרפדים בדרום תל אביב....
איפה כל הידע של הפורום :p?
אתחיל בבחירת בד ומשם אתקדם לתופר נראה לי. חושב אולי לעשות דגם מאיזה בד זול לדפנות הנגללות ואז לבוא עם שבלונה לתופר עם הבד הנבחר.
בהינתן ששמשונית לא על הפרק, אף אחד לא יודע להמליץ בצורה חד חד ערכית על בד מתאים (אולי אפילו קישור לרכישה רחמא ניצלן....)?
-
תגובה: בגי"ה: תפירת סגירה לג'יפ - חומרים, אטימה, אנשי מקצוע והמלצות כלליות
למה שמשונית לא על הפרק? בסוף זה הכי עמיד ואטום וגם הכי זמין. הבעייה העיקרית היא אסטטית, אבל לך אין אותה כי כבר קיבעת את הלוק של האוטו ואתה מוסיף שלושה פאנלים שטוחים. מה שאתה צריך זה שיהיו מתוחים ואטומים.
אני הייתי מבקש ממתפרה כמו הכל לים את הפאנל הפשוט עם חלון וריצ'רצ'ים וחבל למסילה למעלה ובצדדים כמו שהם מכירים. מחבר את הסף העליון ושני הצדדים עם מסילות מבפנים. ואת הסף התחתון עם סטייפוטים לצד החיצוני. תשים מספר יפה של סטייפוטים, 5-6 בצד וצפוף יותר מאשר אצלי בטנדר. זה ימתח יפה ויאטום אם תיתן שם שפה מעוגלת שבולטת קצת החוצה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...24a92c6301.jpg
-
תגובה: בגי"ה: תפירת סגירה לג'יפ - חומרים, אטימה, אנשי מקצוע והמלצות כלליות
לגבי הדלתות, זה נפתר כבר בהרבה דרכים וזה יהיה פשע להמציא משהו חדש.
לדעתי הכי נכון זה להשיג דלתות פח אמיתיות עם חלון זכוכית לחורף ולהשאיר אותן בבית כשפותחים את הג'יפ.
כלומר, זה כמעט הכי נכון... הכי נכון לג'יפ זה להשאיר אותו פתוח עם משהו שעושה צל על הראש וזהו.
-
תגובה: בגי"ה: תפירת סגירה לג'יפ - חומרים, אטימה, אנשי מקצוע והמלצות כלליות
רוקי מייבא בעצמו את הקרדורה של בסטופ, ממליץ בחום לקפוץ ולהתרשם.
נ.ב יצירה מדהימה!
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
-
תגובה: בגי"ה: תפירת סגירה לג'יפ - חומרים, אטימה, אנשי מקצוע והמלצות כלליות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
למה שמשונית לא על הפרק? בסוף זה הכי עמיד ואטום וגם הכי זמין. הבעייה העיקרית היא אסטטית, אבל לך אין אותה כי כבר קיבעת את הלוק של האוטו ואתה מוסיף שלושה פאנלים שטוחים. מה שאתה צריך זה שיהיו מתוחים ואטומים.
אני הייתי מבקש ממתפרה כמו הכל לים את הפאנל הפשוט עם חלון וריצ'רצ'ים וחבל למסילה למעלה ובצדדים כמו שהם מכירים. מחבר את הסף העליון ושני הצדדים עם מסילות מבפנים. ואת הסף התחתון עם סטייפוטים לצד החיצוני. תשים מספר יפה של סטייפוטים, 5-6 בצד וצפוף יותר מאשר אצלי בטנדר. זה ימתח יפה ויאטום אם תיתן שם שפה מעוגלת שבולטת קצת החוצה.
OK.... מעניין
אבל - אם אני מתקין מבפנים יריעה שלמטה מתקבעת לבחוץ....בהכרח יהיה אזור מסויים למטה שלא יהיה אטום\יהיה פתוח במעבר מפנים לחוץ. לא? מה אני מפספס?
סטייפוטים לא רלוונטים, פעם אחת כי זה מכוער (בלי להעליב..) ופעם שניה כי הדופן נפתחת ומתרוממת. יש לי בראש להטמיע פס מגנטי לאורך על הצלע התחתונה של הברזנט שייסגור את הלמטה. ככה אפשר בקלות לפתוח את הברזנט קצת בשביל לפתוח את הדופן.
כיוון טוב נתת.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
לגבי הדלתות, זה נפתר כבר בהרבה דרכים וזה יהיה פשע להמציא משהו חדש.
לדעתי הכי נכון זה להשיג דלתות פח אמיתיות עם חלון זכוכית לחורף ולהשאיר אותן בבית כשפותחים את הג'יפ.
כלומר, זה כמעט הכי נכון... הכי נכון לג'יפ זה להשאיר אותו פתוח עם משהו שעושה צל על הראש וזהו.
יש לי את הדלתות פח המקוריות, כבדות מאוד ונדרש להתאים אותם לקונטור החדש שעשיתי. לא סיפור, כבר חשבתי בעבר לעשות את זה.
כל נושא סגירת הברזנט והדלתות נועדה להפוך את הנסיעה בכביש בדרך לטיול ליותר נסבלת עם דגש על נסיעה עם ילדים קטנים שלא ממש יהנו מרוחות 90 קמ"ש לאורך זמן בחורף.
ברגע שיורדים מהכביש, הדפנות מתגלגלות, הדלתות מתפרקות ועולות לגג (ולכן, צריכות להיות קלות ודקות) והשמשה מתקפלת קדימה.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סולי
רוקי מייבא בעצמו את הקרדורה של בסטופ, ממליץ בחום לקפוץ ולהתרשם.
נ.ב יצירה מדהימה!
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
תודה! שווה בדיקה מול רוקי
אגב שמשונית בפועל כן הפרק. יש לי מישהו בבאר שבע שיכול לספק עבודת תפירה עם שמשונית. אני פשוט רוצה לחקור את האלטרנטיבות.
-
תגובה: בגי"ה: תפירת סגירה לג'יפ - חומרים, אטימה, אנשי מקצוע והמלצות כלליות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
de fox
OK.... מעניין
אבל - אם אני מתקין מבפנים יריעה שלמטה מתקבעת לבחוץ....בהכרח יהיה אזור מסויים למטה שלא יהיה אטום\יהיה פתוח במעבר מפנים לחוץ. לא? מה אני מפספס?
עזוב... הבנתי, הייתי מקובע בקונספציה של קונספט קודם.
אבל שאלה אחרת, איך אני מקבע את הצדדים, או איך אני מרכיב דופן עליונה וצדדים עם הפטנט של חוט ומסילה?
-
תגובה: בגי"ה: תפירת סגירה לג'יפ - חומרים, אטימה, אנשי מקצוע והמלצות כלליות
מסילה
חבל תפור בתוך הברזנט
השחלה
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
-
תגובה: בגי"ה: תפירת סגירה לג'יפ - חומרים, אטימה, אנשי מקצוע והמלצות כלליות
אני חושב שכבר כתבתי - המסילה המקורית שלתוכה משחילים את המכפלת עם החבל היא מתוצרת 'קדר' - כן, זה הפך שם גנרי. לתפירה או לחיבור לדופן, יש אצל יצרני הקרוואנים.
אסף.
-
תגובה: בגי"ה: תפירת סגירה לג'יפ - חומרים, אטימה, אנשי מקצוע והמלצות כלליות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סולי
רוקי מייבא בעצמו את הקרדורה של בסטופ, ממליץ בחום לקפוץ ולהתרשם.
נ.ב יצירה מדהימה!
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
צריך לדייק,
קורדורה זה רק של דופון
היריעות של בסטופ היו הכי נורמליות שהרכבתי לסמוראי שלי והחומר שרוקי עןבד איתו נראה הכי קרוב.
אישית.. קצת נגד השימשונית... בטנדר עבודה סבבה ברכב פאן פחות. המגע הנראות פחות לטעמי.
לגבי הידוק של הברזנט לפח,
בסמוראי יש פשוט טיקטקים אבל בכביש המהיר נכנסת רוח קרה.. וגם בזחילות נכנסים לפעמים גזי פליטה, אני עשיתי שיפצור עם מגנטים וזה מוכיח את עצמו מעבר למצופה.
אנסה לצלם וידאו.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
-
תגובה: בגי"ה: תפירת סגירה לג'יפ - חומרים, אטימה, אנשי מקצוע והמלצות כלליות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אני חושב שכבר כתבתי - המסילה המקורית שלתוכה משחילים את המכפלת עם החבל היא מתוצרת 'קדר' - כן, זה הפך שם גנרי. לתפירה או לחיבור לדופן, יש אצל יצרני הקרוואנים.
אסף.
כך זה גם בדפנות בקורות בסמוראי.
מעין סרגלים שמחוברים לקורה בתוכם מושחל הברזנט כשבתוכו תפור מוט פלסטי כלשהו.
תגגל: samurai soft top side rail
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
-
תגובה: בגי"ה: תפירת סגירה לג'יפ - חומרים, אטימה, אנשי מקצוע והמלצות כלליות
מעלה מהאוב,
כתבתי על המגנטים בעבר:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=967685
אגב הפתחי צד שלך חסרים שם בשרשור....
בנוסף עברתי על הברזנט וצילמתי לך סרטון. מהחיבור לשמשה הקדמית ביפני הקטן ןהמסילות בקורות הצד ..דרך המגנטים שתפרתי בקצוות..ועד לכיסוי ישבן מאחורה, איפה שבדכ יש מתקן גלגל ספייר ואין תיקתקים לברזנט ומהגנטיםעושים עבודה מעולה.. אולי יתן לך רעיונות.
https://youtu.be/ozucLGAQhUg?si=xwCvEj2MvG-g_dt-
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
-
תגובה: בגי"ה: תפירת סגירה לג'יפ - חומרים, אטימה, אנשי מקצוע והמלצות כלליות
רכב יפיוף.
איך אתה מתכנן להכין את השלד לדלתות?
-
תגובה: בגי"ה: תפירת סגירה לג'יפ - חומרים, אטימה, אנשי מקצוע והמלצות כלליות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סולי
אלוף! המון תודה.
המגנטים נראים נהדר.
ועדיין לא לגמרי הבנתי איך חלונות הצד מחוברים לבודי.
כנראה אני לא מבין את תהליך ההרכבה אבל בקונספט של החוט ומסילה להבנתי צריך להשחיל את הברזנט לתוך המסילה, שזה בסדר לפאה אחת אבל איך עושים את זה ל 2 פאות שמאונכות אחת לשניה....
כנראה אנצל את המפגש הקרוב לראות בעינים ולהרגיש בידיים סגירות של חברים.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Snir
רכב יפיוף.
איך אתה מתכנן להכין את השלד לדלתות?
תודה.
בדומה מאוד לתמונה ששמתי של דלת bestop. בגדול זה מוט פלדה (נומר קוטר 10 ממ) מכופף לפי הקונטור של המפתן, חתוך ומרותך במקטעים אחרים.