קיט מתלים לצ'רוקי XJ - דיון מסכם לקראת הזמנה
אשמח לשמוע דעות. מגוון הקיטים בחנויות האינטרנט מהמם. בארץ, הרוב מזמינים רוביקון אקספרס - למה בעצם? יש גם כמה חברה עם קיטים של סקיג'קר, שגם להם יש מבחר רמות ומחירים לא קטן - מי יכול לספר מנסיון אישי? עוד שאלה - עבור צמיגי 31 אינץ', אני צודק שאני צריך קיט של 3 או 3.5 אינץ', ולא צריך את הקיטים של 4.5 ומעלה?
חוזר: קיט מתלים לצ'רוקי XJ - דיון מסכם לקראת הזמנה
נמרוד,
לגבי השאלה האחרונה, התשובה היא כן. עבור צמיגי 31" מספיק קיט 3-3.5"
לגבי החברות/קיטים,
אני לא חושב שיש מספיק ניסיון עם הקיטים השונים בארץ, לדעתי, נסה לבדוק בפורומים הזרים, שם תוכל לקבל אינפורמציה רבה יותר (ובמקרה שלך גם מדוייקת יותר, אני לא מכיר אף צ'ירוקי 94 מוגבה בארץ וישנם הבדלים בין המודלים האלו ל 99 והלאה שהגיעו ארצה ביבוא סדיר)
סער.
חוזר: קיט מתלים לצ'רוקי XJ - דיון מסכם לקראת הזמנה
יש הבדלים בקיטים השונים בנושא נוחות הנסיעה, ב XJ זה מהותי.
אני לא הייתי מתפשר והולך על הקיט הנוח ביותר.
כמו כן לבדוק חוות דעת של משתמשים בנושא שקיעת קפיצים שזה גם כן לא פחות חשוב.
היתרון בקיטים של רוביקון הוא איכות החומרים והקפיצים ( לא שוקעים). לדעתי קיט RE6030.
חוזר: קיט מתלים לצ'רוקי XJ - דיון מסכם לקראת הזמנה
קרא את הכתבה הזאת ותראה אם זה מתאים לך.
ביום שלישי קניתי קפיצים של סונומה ואני מתכוון להרכיב אותם כניראה בשבוע הבא.
לפי הכתבה הוא קיבל בין 4 ל4.5 אינצ.זה יותר מידי גבוהה לטעמי.
אני מתכוון להשתמש רק בשלושת העלים התחתונים ומקווה לקבל בין 3 ל3.5 אינצ.
אני לא יודע כמה רך זה יהיה אבל אני חושב שזה בטח יותר טוב מהוספת עלה שבא בקיט.
אחרי ההתקנה אדע כמה גובה קיבלתי ואז ניראה מה נעשה עם הפרונט.
http://www.naxja.org/forum/showthrea...astard+writeup
חוזר: קיט מתלים לצ'רוקי XJ - דיון מסכם לקראת הזמנה
נמרוד:
ראשית מז"ט.
שנית - אל תעשה את הטעות שעשית עם צמיגי הג'יפ 31.
אתה צריך קיט סקייג'קר 6 אינצ', צמיגי 33, וסרן אחורי 44 לפחות.
אל תעשה את זה בשתי מכות, חבל על הזמן ועל הכסף.
חוזר: קיט מתלים לצ'רוקי XJ - דיון מסכם לקראת הזמנה
עמי, אני רואה שאתה רציני בעניין.
השאלה אם בסופו של דבר יש חיסכון גדול בכסף.
הקיט של רוביקון 6030 הוא היותר יקר, זה שמגיע עם קפיצים אחוריים קומפלט, ולא רק הוספת עלים, אפשר להשיג אותו אצל ג'ייסון סביב ה 500$ , לדעתי מחיר זול למה שיש שם, ולא צריך להתעסק עם כל מיני התאמות, ריתוכים וקומבינות, לך תשיג קפיצים קדמיים 3.5" , צינורות בלמים ארוכים, שאקלים, מוטות רדיוס וכו' יצא בסוף יותר יקר.
לגבי יצרנים אחרים - אני מאמין שהקיט של סקייג'אקר הוא גם טוב, השאלה היא המחיר ומה שהוא כולל בתוכו יחסית לרוביקון שפחות או יותר אנו מכירים וניסינו.
חוזר: קיט מתלים לצ'רוקי XJ - דיון מסכם לקראת הזמנה
אמיר - אין מצב. יש לי כבר ג'יפ על 33. אני רוצה את הצ'רוקי על 31, עם נעילה אחורית פשוטה ואחר כך גם קדמית, וקיט מתלים טוב ונוח. הוא רכב יומיומי, שצריך להשאר שימושי ונעים לנהיגה, ורכב לטיולים עם הילדה (ובעוד חצי שנה הילדות). אממה, אצלי טיול כיפי יכול להיות אופ-פיסט, לא יודע בדיוק לאן אני נוסע.
אני לא מפחד ללכת על הקיטים היותר יקרים, שכוללים קפיצי עלים אחוריים חדשים. לסקיג'קר יש לפחות שלוש רמות עיקריות של קיטים 3 אינץ', שנבדלות לפי הבנתי בסוג הזרועות הקדמיות - בושינגים רגילים, מיסבי קצה בצד אחד, מיסבי קצה בשני הצדדים, מוט פנהרד עם מיסבי קצה. עד כמה הם שווים את המחיר, זו השאלה? האינטואיציה שלי אומרת שהאפשרות לכוון בדיוק את המתלה הקדמי, 4 זרועות ומוט פנהרד, היא חשוב מאד בשביל להשיג את מה שאני רוצה - ג'יפ גבוה שגם מתנהג יפה ובטיחותי (ג'יפ גבוה שמתנהג זוועה כבר יש לי אחד, תודה ;-) ) .
שאלה לרמי - למה דווקא רוביקון אקספרס תפס חזק בארץ? מחיר? איכות? ומי זה ג'יסון :???:
חוזר: קיט מתלים לצ'רוקי XJ - דיון מסכם לקראת הזמנה
רמי זה לא הכסף. על ריפוי בעיסוק שמעת. מה שאני עושה כרגע זה לאפשר לצמיגים החדשים להכנס ללא בעיות,לאט לאט אני מתחיל לאסוף חלקים ליום שאחליט לשפר.וזה כניראה יכלול בין השאר סרן אחורי 44 ,יחסי העברה יותר קצרים,נעילות קדימה אחורה,לוקרים ידניים קדימה,והיד עוד נטויה
חוזר: קיט מתלים לצ'רוקי XJ - דיון מסכם לקראת הזמנה
נמרוד
ג'ייסון הוא הספק האמריקאי של רוב בעלי האינדיאנים שהתקינו RE בארץ :lol: ( אפשר לספור אותם על כף יד אחת). בחור נחמד, שלמד כבר את כל השגעונות שלנו הישראלים, והמחירים שלו בוודאות זולים משמעותית.
מדוע רוביקון? כאשר אני חיפשתי קיט, חרשתי את האינטרנט וכולם המליצו עליו, על האחרים כולל SJ היו דעות חלוקות, טענו שם שהם שוקעים, מתקלפים , בושינגים נגמרים מהר וכו' , הרוב הגדול בארה"ב מתקינים RE.
חפש חוות דעת בסבלנות ותחליט.
חוזר: קיט מתלים לצ'רוקי XJ - דיון מסכם לקראת הזמנה
חוזר: קיט מתלים לצ'רוקי XJ - דיון מסכם לקראת הזמנה
תודה רבה רמי! הקישור השני הוא בדיוק המידע שאני מחפש.
חוזר: קיט מתלים לצ'רוקי XJ - דיון מסכם לקראת הזמנה
מאיזה גובה יש לרכבים האלו בעיות של זוית דרישפט?
חוזר: קיט מתלים לצ'רוקי XJ - דיון מסכם לקראת הזמנה
כמו שאני מבין את זה, המעבר ל33", חוץ מזה שלא בא לנמרוד עליו, הוא גם יותר יקר. הגבהה יותר גדולה (ויותר יקרה), משחקים עם זוויות דרייבשפטים (ואולי דרייבשפט חדש), החלפה של זרועות מתלה שלא חייבים בהגבהות הקטנות יותר, ועוד כל מיני עניינים. לרכב טיולים משפחתי- זה מיותר. נכון, זה יותר נחמד וכיף, אבל המחיר (שוב- להבנתי) גבוה, וזו, למעשה "קפיצת המדרגה" במחיר כשמדברים על קיטים שונים.
אסף.
חוזר: קיט מתלים לצ'רוקי XJ - דיון מסכם לקראת הזמנה
נמרוד היקר, שמור את השרשור ותדפיס אותו. קפל אותו בין הניירות של הרכב.רשיון רכב, ביטוח וכו..
אתה עוד תודה לי.
בכל מקום הסיקס עובר, הצ'ירוקי יעבור טוב יותר, נוח יותר ואלגנטי יותר. שים לו קיט של שישה אינצ', עם זרועות ארוכות יותר ופנהרד מתכונן, אתה עוד תודה לי.
לגבי זוויות דרייבשפט, לי לא היו בעיות עם הגבהה גדולה מאוד (גם באחד הניסויים שהייתה לי הגבהה מטורפת ברכב בגלל הזמנת עלה מאיה שגוייה שלי!)
בכסף שיביא לך הסיקס יהיה לך XJ מדוגם ביותר, שגם יהיה יותר כיפי בכל טיול שהוא
חוזר: קיט מתלים לצ'רוקי XJ - דיון מסכם לקראת הזמנה
נמרוד ברגע שיש לך משפחה ויש לך רכב יותר נוח באופן טבעי אתה עובר ליותר נוח.
כי אין מה לעשות - רכב סגור הוא רכב יותר נוח נקודה.
רק לי שיש סריטה לכוון הפתוח נוסע עם כזה.
לכן כדאי שכבר אכשיו תשאף למכסימום עבירות על הצרוקי.
מלבד זאת אני לא רואה שום סתירה בין רכב נוח לרכב עם 33.
נהפוך הוא !!!
עברתי ל 33 והרכב נהיה הרבה יותר נוח בשטח, וכמעת ולא השתנה בכביש.
ואם אמיר אומר שהוא לא משנה את הרכב לרעה, כדאי מאוד להקשיב לו.
אם אתה מפחד לנסוע ביום יום עם 33 בגלל העין הכחולה, אני מבין.
אבל אין מה לפחד בגלל הנוחות.
אני נסעתי עם דיסקו וגלגלי 32 ולא היו שום בעיות לנסוע ביום יום.
חוזר: קיט מתלים לצ'רוקי XJ - דיון מסכם לקראת הזמנה
אמיר ידידי משכבר הימים.
דבר ראשון כיף לשמוע את קולך.
אתה צודק שהכי הטוב זה 6" + דנה44 + LONG ARMS + צמיגי 33".
אבל... בתור רכב שעשועים ומפלצת עבירות.
רכב משפחתי, שנועד לטיולים, שיעבור כל! מסלול בארץ כולל זיק, ורדית ודומיהם אינו זקוק ליותר מ 4.5" + 31" + נעילה + ניתוק סרן קדמי.
שים לו 6" תפגע קשות בנוחות, או ביציבות ( אחד על חשבון השני) ההיגוי יפגע, הביטחון הכללי בנסיעת כביש ירד, והפחד... רכב מושך אש. גם ככה הפרמטרים האלה נפגעים בהגבהה נמוכה יותר.
ועדיין לא דיברנו על העלויות הנוספות הגבוהות.
תאמין לי, אנחנו מטיילים עם צ'רוקים לא נעולים, צמיגי 235 והגבהה מינימאלית של 2" אוקולון, אך מנותקים מקדימה, והרכבים האלה עוברים בקלילות מסלולים שפראדו\ פג'רו וגם דיסקו נעולים מאחור מתקשים בהם.
מה שכן, בהחלט הייתי שוקל בכל מקרה ללכת כבר על סרן דנה 44 - זמין וזול יחסית, ורק לאחר ההסבה להתקין נעילה מתאימה. ולא בגלל חוזק הסרן ( הוא די מספק את הסחורה בצמיגי 31" ) אלא בגלל ה C CLIP , שבר בציריה אחורית זה עסק לא נעים שם.
חוזר: קיט מתלים לצ'רוקי XJ - דיון מסכם לקראת הזמנה
נמרוד שלום ומזל"ט על הקניה.
ברוך הבא למועדון
לגבי RE vs skyje קראתי רבות על הקיטים הנ"ל וגם אני ראיתי ליכאורה שה-SKY מוצלח יותר
ובעל יותר אופציות והרבה יותר יקר ולבסוף מתחקירים שעשיתי ותיחקורים של בעלי SKY בארץ ופורומים
של readers rides בחו"ל נוכחתי שהקיט 6030 של RE יהיה עדיף.
התקנתי קיט כזה על צ'ירוקי 2001 (רצוי כבר להזמין יחד עם הקיט TB מיתכוונן).
ואינני יכול לומר שהרכב היה נוח יותר ממש לא הרכב היה קופצני ביותר על הכביש. בנוסף יכולת ההצלבה מהמקורי גם נפגעה.( 85 ס"מ במקורי לעומת 75 ס"מ עם ה-RE)
הקיט מאפשר הכנסת 31 ללא שום בעיות ובפועל קיט 3.5 של RE מגביהה את הרכב ב-4.5-5.
חוץ מזה אמיר לרדו מדבר על הגבהה אין סופית ללא שינוי של הדרייבשאפט אבל זה נכון לדגמים של עד 96 לדגמים של 99 ומעלה ו-2001 בפרט יהיו בעיות של רעידות דרייבשאפט עם ההגבהה ורצוי להחליף ל-CV עם SYE.
בכל מקרה עדיף לקנות קיט עם קפיץ אחורי מלא ולא ה-AAL שזה זבל או לחילופין לקנות את הקיט
הזול יותר ללא הקפיץ וללכת למתלם ולשדרג את הקפיץ האחורי לאחד עם מאיה ארוכה יותר ועלה נוסף.
רק תקח בחשבון ממה שהבנתי שהקפיץ המלא של RE הוא מתוצרת national springs.
בהצלחה.
חוזר: קיט מתלים לצ'רוקי XJ - דיון מסכם לקראת הזמנה
A lot of what you are asking, the answers will be pure specualtion, conjecture and a solid dose of opinion tossed just to shake things up.
It really depends on what you want out of your Jeep, where abd what types of trails you wheel on. A lot of variables come into play and we could discuss it for years. Take a look at JU if you don't believe me.
What I have learned over the years is that there is no perfect lift. Each fits a niche and performs well in that design, but they all sacrafice something to achieve it's goal.
From the kit point of view.
Teraflex designs it's kit for 90% street use. One of the big reasons they use poly in their ends. Great springs on road.
2-4" of spring lift.
RE designs their kit for more off-road use. Stiffer springs, and the use of rubber or cartidge joints (Similar to a heim)
3-5.5" of lift
Rancho has found a happy medium and has been in the lift business a lot longer. But, they only offer a 2.5" lift. Super flexy, butyou will be hard pressed to run anything over 32's without some rubbing or help.
2.5" of lift only
Skyjacker has some very good ideas. But I really disagree with the thought of lower anything to gain lift. They use hiem joints which some say will wear faster. Now they heims are easy to replace, but... They are also noisey when they wear out and tend to place more stress on brackets then any other type bushing.
3-8" of lift
Superlift, Don;t get me started on these guys. It used to be the rule of thmb that, if you are looking for a show rig, go superlift, if you want performance, go anything else... I have seen their springs sag faster then any other.
There are planty of lift companies out there and they all offer decent products. Some just do it better then others.
For me, if I was to do it in parts and keep everything bolt on and my jeep saw more street use...
Tera 3" Springs
Currie Bumpstops combination spring retainer
Currie Control Arms (upper and lower)
RS5000 shocks
RE's new Front Adjustable trackbar
Tera's Rear Adjustable Trackbar
JKS Next Gen Discos
MORE 1" B/MM lift
Now this list is based on my opinion and experience with different parts. I am sure someone will want to rip it apart and if you do, save it for JU. There are too many varibles that can come into play and a little research on your part, you can find comparable parts for everything I have listed above.
My GF is looking at getting a new Jeep and this is what we are doing to it she gets one.
The reason I suggested the 3" springs is simple. With the 3" springs, adjustable control arms and the 1" B/MM lift you have about a 95% chance of avoiding driveline vibs that can't be dialed out. When you step up to anything taller you increase your chance of needing and SYE kit and that will run $350-550 depending on who's kit and driveshaft you get. Unless of course you use a t-case drop and well, I already stated my opinion on that.
If you decide to go with Tera arms, for God's sake get the upper arms for the GC. They use rubber bushing on the frame end. The poly bushing do not offer lateral flex and will rip the fame end brackets off the frame. This is real world experience as experienced by myself and at least the Man with the plan. And even commented on by the president of tera on a post on JU some time ago.
חוזר: קיט מתלים לצ'רוקי XJ - דיון מסכם לקראת הזמנה
סתם הערה לגבי יכולת הצ'ירוקי,
אתמול היינו בזיק, 2 XJ (צח ואני)
לא נעולים, מייצב מנותק, צמיגי 235/75/15 וצמיגי 225/75/16 (אצלי)
שנינו עלינו אותו ללא "מלחמות"
אם כל מה מה שאתה מחפש זה לעבור את הזיק ודומיו, 6" זה מיותר לחלוטין (לטעמי).
31" זה יפה מאוד ומתאים.
סער.
חוזר: קיט מתלים לצ'רוקי XJ - דיון מסכם לקראת הזמנה
ד"א, מיותר = מושך יתר תשומת לב על הכביש...