מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
יש לי שתי בעיות (או שמא זאת בעיה אחת?...). כשאני נוסע בתוך העיר עם מזגן פועל, קורה לפעמים שכשאני נעצר ברמזור הטורים יורדים מאוד, לפעמים עד כדי שהמנוע נכבה. בנוסף, בנסיעות בינערוניות, כשמזגן פועל, הטמפרטורה של המנוע עולה מאוד, ממש מתקרבת לקו האדום. כמה שניות אחרי שאני מכבה את המזגן (ופותח חלון!) הטמפרטורה יורדת למצב נורמלי.
למה זה? מה אני יכול לעשות בנידון?
הסבירו לי פעם שצריך להעלות את הטורים של המזגן או משהו כזה. אני בכיוון?
חוזר: מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
רכב מוזן מאייד? הזרקה? צריכה להיות לך יחידה שמרימה את הסל"ד באופן אוטומטי כאשר המדחס פועל.
חוזר: מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי תומריקו
יש לי שתי בעיות (או שמא זאת בעיה אחת?...). כשאני נוסע בתוך העיר עם מזגן פועל, קורה לפעמים שכשאני נעצר ברמזור הטורים יורדים מאוד, לפעמים עד כדי שהמנוע נכבה. בנוסף, בנסיעות בינערוניות, כשמזגן פועל, הטמפרטורה של המנוע עולה מאוד, ממש מתקרבת לקו האדום. כמה שניות אחרי שאני מכבה את המזגן (ופותח חלון!) הטמפרטורה יורדת למצב נורמלי.
למה זה? מה אני יכול לעשות בנידון?
הסבירו לי פעם שצריך להעלות את הטורים של המזגן או משהו כזה. אני בכיוון?
לרכב שלך יש מחלת הרדיטור הקטן
אתה צריך לנקות אותו ע"י פירוקו והעברת סילק בכל
מעבר
לגבי הטורים:
ישנו מגבר טורים למזגןןן
***התבלבלת בפורום, באגי. בפעם הבאה שאתה זורק כאן ניחושים חסרי ביסוס (אתה בטוח שההתחממות לא קשורה לסל"ד נמוך מדי, או פאן-קלאץ' גבולי? ) או סתם חוזר על דברי קודמך, ההודעה שלך תימחק - הערת המערכת***
חוזר: מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
רכב מוזן מאייד? הזרקה? צריכה להיות לך יחידה שמרימה את הסל"ד באופן אוטומטי כאשר המדחס פועל.
סמוראי סגור 89, מאייד.מה זאת היחידה הזאת? איך היא נקראת? אפשר לשחק איתה? יכול להיות שהיא פשוט לא בסדר?
חוזר: מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי תומריקו
סמוראי סגור 89, מאייד.מה זאת היחידה הזאת? איך היא נקראת? קרבורטור אפשר לשחק איתה? יכול להיות שהיא פשוט לא בסדר?האמת לא יודע, אבל מהיכרות עם עידן והרכב רוב הסיכויים שהוא תקין
דני
חוזר: מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
אופס סליחה נראה לי שלא הבנתי את ההודעה הקודמת :oops:
חוזר: מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
אני לא מכיר את הסמוראי, אבל בד"כ מדובר בדיאפרגמה, ארוזה בתוך מארז כדורי פחוס שמקבלת וואקום מברז חשמלי שמקבל פיקוד כשהמדחס מופעל. הדיאפרגמה הזו מושכת קצת את פרפר המצערת ומעלה את הסל"ד. אפשר לכוון כמה סל"ד היא תעלה בעת פעולתה.
חוזר: מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
כמה דברים,
א. אכן מה שאמרו על המגביר טורים נכון, אם כי אני מכיר כמה שאין להם את המגביר הזה והטורים נשארים בגובה שלהם גם כשמפעילים את המזגן... אצלך ככל הנראה היחידה לא פועלת תקין.
ב.לגבי ההתחממות (שתתגבר אם תרים טורים מבלי לטפל בה...), נראה שהרדיאטור של המזגן(שזה לא הרדיאטור שניקית לפני שבועיים) לא במצב תקין/במצב סתום ולכן אין סירקולציה של מים שאמורים להוריד את הטמפ'.
האם המאוורר פועל כשהרכב מתחמם? גם כאן אופציה , שאולי מהפעלת המזגן , מתבטלת פעולת המאורר (שלא אמורה לקרות, אבל יש כאלה שיש להם מאוורר מבוסס חשמל ואז כשל בחיבור חשמל מסוים/יוניט חום ולא זה שעל הטרמוסטט, יכול להביא להתחממות)
האם יש השפעה על מערכת החשמל כאשר אתה מפעיל מזגן? האם יש צניחת מתח?
אני מניח ממך שהתופעה היא רק כאשר מפעילים מזגן , נכון ? אחרת הייתי מפנה אותך לבדוק טרמוסטט תקול...
חוזר: מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
ציטוט:
ב.לגבי ההתחממות (שתתגבר אם תרים טורים מבלי לטפל בה...), נראה שהרדיאטור של המזגן(שזה לא הרדיאטור שניקית לפני שבועיים) לא במצב תקין/במצב סתום ולכן אין סירקולציה של מים שאמורים להוריד את הטמפ'.
מה? :shock:
רדיאטור של מזגן סתום? ממה? זו מערכת סגורה ויש שם רק גז ושמן, ממה הוא ייסתם? ואם דיברת על סתימה חיצונית מבוץ, אבק או עלים, אז על איזו סירקולציה של מים דיברת? מים במזגן?
חוזר: מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
חנן, אתה צודק, קצת התבלבלתי פה במינוחים וניסוחים, אני אתקן וכמובן שלא אחזור על זה :roll:
הרדיאטור יכול להפגע , הוא בפרונט הרכב והצלעות יתלכלכו מבוץ/טינופת אחרת ואז הצלעות לא מקררות כראוי ונוסיף על זה שאמורה להיות וונטה נוספת על הרדיאטור ואם היא לא פועלת אז הטמפ' לא תרד.
לגבי הסירקולציה של המים , תתעלם. אני טעיתי. מודה ומתנצל.
חוזר: מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
שלום רב!
לדעתי ברכב קיימים שני בעיות פשוטות, מגבר טורים מזגן , לא תקין או לא קיים, ומאורר חשמלי שלא
נכנס לפעולה, בזמן הפעלת מזגן, ויתכן גם רדיאטור קירור מים סתום, ו/או טרמוסטט תפוס!@
פתרת אחד משלושת הסיבות העיקריות שיפרת משמעותית, את קירור הרכב!
בברכה
צביקה
חוזר: מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי צביקה קרבורטור
שלום רב!
לדעתי ברכב קיימים שני בעיות פשוטות, מגבר טורים מזגן , לא תקין או לא קיים, ומאורר חשמלי שלא
נכנס לפעולה, בזמן הפעלת מזגן, ויתכן גם רדיאטור קירור מים סתום, ו/או טרמוסטט תפוס!@
פתרת אחד משלושת הסיבות העיקריות שיפרת משמעותית, את קירור הרכב!
בברכה
צביקה
בדקתי את המאוורר של המזגן, ברגע שאני מפעיל את המזגן הוא מתחיל להסתובב. אין בעיה איתו.
את הרדיאטור ניקיתי לפני שבועיים. הוא נקי לגמרי ולא סתום. יכול להיות שיש הבדלים כאלה גדולים בנוזלי הקירור, ופשוט קניתי אחד לא משהו?
איפה נמצא המגבר טורים של המזגן?
תגובה להודעה: חוזר: מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
תומריקו
בדקתי את המאוורר של המזגן, ברגע שאני מפעיל את המזגן הוא מתחיל להסתובב. אין בעיה איתו.
את הרדיאטור ניקיתי לפני שבועיים. הוא נקי לגמרי ולא סתום. יכול להיות שיש הבדלים כאלה גדולים בנוזלי הקירור, ופשוט קניתי אחד לא משהו?
איפה נמצא המגבר טורים של המזגן?
שלום אני חווה את אותה בעיה של כיבוי מנוע בזמן שהמזגן דולק מדובר בסמו 98 (מוזרק מן הסתם) עם מגן בהתקנה מקומית (אין לי בעיית התחממות).
איפה נמצא מגבר הטורים למזגן ומה צריך לעשות כדי להעלות טורים?
תגובה להודעה: מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
ולא לשכוח את כמות הגז שבמערכת .
עודף גז גורם לתופעות מוזרות .
איציק
תגובה להודעה: מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
תוך כמה זמן מהרגע שאתה מכבה את המזגן המחוג של מד החום יורד? מספר שניות או דקות?
תגובה להודעה: חוזר: מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
שלום אני חווה את אותה בעיה של כיבוי מנוע בזמן שהמזגן דולק מדובר בסמו 98 (מוזרק מן הסתם) עם מגן בהתקנה מקומית (אין לי בעיית התחממות).
איפה נמצא מגבר הטורים למזגן ומה צריך לעשות כדי להעלות טורים?
סובל מאותה בעיה (ירידת טורים אבל מנוע לא מתחמם)
בדרך כלל זה עובר אחרי כמה דקות שהמזגן פועל או אחרי שפעם אחת המנוע כבה ואז הכל בסדר...
תגובה להודעה: חוזר: מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ori r
סובל מאותה בעיה (ירידת טורים אבל מנוע לא מתחמם)
בדרך כלל זה עובר אחרי כמה דקות שהמזגן פועל או אחרי שפעם אחת המנוע כבה ואז הכל בסדר...
אצלי זה לסרוגין לפעמים זה מסתדר ולפעמים לא. מנוע לא מתחמם.
איפה המגבר של המזגן?
תגובה להודעה: חוזר: מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
בסמו מוזרק בעית הטורים יתכן ונובעת מצינורות גומי המחוברות ליחידת וסת הטורים.
בלאי בריחת אויר או הרכבה לא תקינה לאחר פירוק. נדיר שהוסת מתקלקל. לחיצה קלה על אחד הצינורות
בזמן שהמזגן עובד תעלה או תוריד את הטורים.
התחממות בדרך כלל רדיטור לא תקין או שלא ניקו אותו היטב
תגובה להודעה: מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
יש לי סמו 97, הזרקה. (שונה מקרבורטור בדגמים המבוגרים יותר- לא להתבלבל)
גם לי בעבר היו בעיות בנושא הטורים \ מגבר טורים מזגן.
באופן עקרוני, אם תעקוב אחר כבל הגז תראה שבקצה שממול ישנה יחידה קטנה שמופעלת ע"י ואקום
יש עליה מין פין קטן שקופץ החוצה בהעדר וואאקום ודוחפת את החלק אליו מחובר גם הכבל גז- כך עולים הטורים.
אותו פין אמור לקפוץ החוצה כאשר אתה מפעיל את המזגן והמדחס נכנס לפעולה.
אתר אותו, ונסה, האם הפין קופץ? אם כן, ניתן לכוון את הבורג שמולו על מנת להרים את הטורים
בזמן הפעלת מזגן.
אם לא-
בדוק תקינות צינורית ואקום מאותה היחעדה ישנו צינור דק שהולך ליוניט (אחד משלושה שמותקנים בצמוד)
אם מנתקים את הצינור- היחידה מופעלת ואמור להרים טורים.
תקינות היוניט עצמו- לבדוק אם מקבל פולס חשמלי בהפעלת המדחס.
אם לא מקבל- ניתן לסדר ע"י התקנת רילאי.
מקווה שעזרתי.
תרגיש חופשי לשאול, גם בפרטי.
תגובה להודעה: מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?
אוקיי
לא בטוח שהבנתי אני אנסה לבדוק אם אני מצליח לאתר