סמוראי נכבה בעליות וזויות קיצוניות - נא עזרתכם
לאחר סוף שבוע מרנין שהצטרף לעוד כמה סופי שבוע שכמותו שבהם טיילתי לי במקומות אתגריים ונכשלתי לעלותם עקב בעיות מכניות בלבד, החלטתי לשים קץ לבעיה ולכן זקוק לעצת מביני עניין:
יש לי סמוראי קרב' עם משאבת דלק חשמלית וקרבורטור סוברו.שני אלה יחד העלו בראשי ובראש חברי שאחד מהגורמים הללו (בהתחשב בעובדה שאני נוסע רגוע ולא קופץ או נותן גז באופן לא תקין) יוצרים את התופעה של היכבות הרכב בעת מעלה זויתי קשה (מוחרקה , מעלה יאיר ולעיתים רחוקות גם משלט 21 אם כי שם פחות) ואי יכולתו להדלק אלא לאחר שממתינים שהמשאבה תמלא מספיק דלק להתנעה (ניתן לראות את פילטר הדלק ריק בעת ההיכבות ומתמלא לעיתו לאחר שנותנים סוויץ' למספר שניות ורק אז הרכב מסכים להדלק ויש לשמור על טור יחסית גבוה 1000 לפחות כדי להמשיך לעלות, מה ששורף את הקלאצ' כי צריך לשמור על מהירות נמוכה על מנת לא לשבור את הרכב)
מה עושים? אשמח לתשובה עד כה וכן להלן מה שאני שוקל לעשות, אשמח לדעתכם בנידון.
1. החלטתי תחילה להחליף את המשאבה מהחשמלית למקורית המכנית (ע"ע לוח מכירות/מחפשים) בטענה שהיא יותר חזקה וגם לא לוקחת חשמל ומכאן שתעבוד מבלי לגמור לי את המצבר (קרה מספר פעמים שכמעט והרכב לא הניע עקב כך)
הבעיה היא שאינני יודע כל כך איפה לבדוק אם השינוי יצליח כי איני מכיר מקומות במרכז הארץ (אני רמת גני ולא רוצה לנסוע שוב לים המלח/הר חורשן וצפונה בשביל לגלות שהרעיון לא היה מוצלח) שבהם אוכל להגיע לזוית קיצונית מספיק (בבור אין שום מקום כזה) - אשמח לעצתכם
2.אני שוקל לפנות לבעל מקצוע לטיפול בקרב' סוברו (שסה"כ עובד טוב והוכיח עצמו כיעיל במתן תוספת כוח כשצריך) שידוע שיש לו בעיה עם המצוף דלק שנסתם בעליות (כבר הייתי בדיונים בנושא), אם כי ,לדעתי אם הדבר היה באמת הבעיה אצלי אז לא הייתי מצליח להניע כלל עד לשינוי בזוית הרכב - מה שלא נעשה.
עד כאן כתיבה , עכשיו תורכם, אשמח לעצתכם.
חוזר: סמוראי נכבה בעליות וזויות קיצוניות - נא עזרתכם
לכל קרבורטור יש מגבלה- בזווית מסוימת הדלק נשפך מהכוסית. אין מה לעשות. כשאתה לוחץ על הדוושה משאבת ההאצה מכניסה כמות של דלק לקרבורטור כל עוד אתה שומר עליה לחוצה, וזו בדיוק התופעה שאתה מתאר.
אסף.
חוזר: סמוראי נכבה בעליות וזויות קיצוניות - נא עזרתכם
אם ככה.. למה נגמר הדלק במסנן? זה לא אומר שהמשאבה לא חזקה מספיק? יכול ליהיות שמשאבה חשמלית לא מספקת לחץ מספיק גבוה כדי לשאוב בעליה חדה?
חוזר: סמוראי נכבה בעליות וזויות קיצוניות - נא עזרתכם
מה גם שלפני עלו עוד סמוראים את אותם מעלות
וכן הסמוראי של IDANW שהיה עימי אתמול בעת ההכבות - קרב' סטנדרט ומשאבה מכנית.
חוזר: סמוראי נכבה בעליות וזויות קיצוניות - נא עזרתכם
למשאבה חשמלית לא אמור להיות מגבלה של הספקת דלק בעליה, אלא עם מפלס הדלק נמוך מאד,
כך שהמשאבת דלק שואבת אוויר ולא דלק.
אם הרכב כבה בזווית חדה מפלס הדלק בקרבורטור נמוך מדי, מה שגורם לקרטוע במעמס, ובשפוע חד.
בברכה
צביקה
חוזר: סמוראי נכבה בעליות וזויות קיצוניות - נא עזרתכם
אסף, מדבריך גם עולה שאם הייתי מעשיר את התערובת ביותר דלק אז המנוע לא היה כבה, האמנם?
האם הפתרון לפני עליה של מעלות זויתיים הוא משחק עם בורג הכיוונון של הקרב' לצורך העשרת התערובת?
חוזר: סמוראי נכבה בעליות וזויות קיצוניות - נא עזרתכם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי GodsFather
אסף, מדבריך גם עולה שאם הייתי מעשיר את התערובת ביותר דלק אז המנוע לא היה כבה, האמנם?
האם הפתרון לפני עליה של מעלות זויתיים הוא משחק עם בורג הכיוונון של הקרב' לצורך העשרת התערובת?
לא!
העשרת התערובת לא תפתור את הבעייה ותגרום לעלייה בתצרוכת הדלק, ולפיוח המצתים!
ברכות לאיטליה לנצחונה במונדיאל!
וויוה איטליה!
בברכה
צביקה
חוזר: סמוראי נכבה בעליות וזויות קיצוניות - נא עזרתכם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי צביקה קרבורטור
למשאבה חשמלית לא אמור להיות מגבלה של הספקת דלק בעליה, אלא עם מפלס הדלק נמוך מאד,
כך שהמשאבת דלק שואבת אוויר ולא דלק.
אם הרכב כבה בזווית חדה מפלס הדלק בקרבורטור נמוך מדי, מה שגורם לקרטוע במעמס, ובשפוע חד.
בברכה
צביקה
צביקה, מדבריך אני מסיק שאולי יש סתימה בטנק הדלק שמונעת את הדבר ? מצוף לא תקין במיכל עצמו יכול להביא לסתימה זוית חדה?
לגבי מפלס דלק בקרב' נמוך מידי - ע"ע שאלתי לאסף , האם יהיה נכון לפתור זאת על ידי כיוון של תערובת הדלק ? (אני לא רוצה להרים סתם טורים , אלא להביא דלק בכמות מספקת בטורים נמוכים על מנת שאוכל לשלוט ברכב בעת המכשול)
חוזר: סמוראי נכבה בעליות וזויות קיצוניות - נא עזרתכם
צביקה, זה שלא אמורה ליהיות בעיה, אנחנו יודעים.. השאלה היא אם קורה שמשאבה חשמלית עייפה עקב בלאי, מתח חשמלי נמוך וכו' ולכן לא שואבת מספיק?? אם הבעיה היתה בקרבורטור אז מסנן הדלק היה מלא בעת ההיכבות.. האם אני טועה?
מיכל הדלק היה מלא לגמרי, בוודאות!
עידן
חוזר: סמוראי נכבה בעליות וזויות קיצוניות - נא עזרתכם
נראה שאנחנו עונים מהר מידי אחד לשני , אני לא מספיק לכתוב וכבר נתת תשובה :-)
אם כך - מה הבעיה ? משאבה לא תקינה/חזקה דיו , תערובת דלק שאינה מספקת ספציפית לזוית החדה ?
אדגיש כי לא מדובר בזוית של 80-90 מעלות בה רואים את השמיים כי אם זוית מעט יותר נמוכה.
איך יתכן הדבר שסמוראי שעלה לפני לא נתקל בבעיה ושלי כן - משהו בטוח לא עובד תקין אצלי ולא מדובר באופי הנהיגה, אני שומר על טורים מסויימים והרכב בשלב מסוים פשוט מפסיק...
חוזר: סמוראי נכבה בעליות וזויות קיצוניות - נא עזרתכם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי GodsFather
צביקה, מדבריך אני מסיק שאולי יש סתימה בטנק הדלק שמונעת את הדבר ? מצוף לא תקין במיכל עצמו יכול להביא לסתימה זוית חדה?
לגבי מפלס דלק בקרב' נמוך מידי - ע"ע שאלתי לאסף , האם יהיה נכון לפתור זאת על ידי כיוון של תערובת הדלק ? (אני לא רוצה להרים סתם טורים , אלא להביא דלק בכמות מספקת בטורים נמוכים על מנת שאוכל לשלוט ברכב בעת המכשול)
צר לי אתה מסתוב סביב סביב , כשהבעייה נמצאת לך מול העינים!
הבהרה: מצוף דלק בטנק הדלק, נותן קריאה של גובה מפלס הדלק, ואין לא קשר לסתימה בשום זווית, גם אם תבטלו לגמרי( מיותר ולא אפקטיבי)
סתימות דלק בטנק הדלק , יגרמו לך קירטועים, וחנק גם במהירות גבוהה מ80 קמ"ש במישור!
ספיקת דלק נמוכה במשאבת הדלק, תגרום לאותם בעיות , לדעתי בעיותיך ובעיות חבריך, הם מפלס דלק נמוך בקרבורטור, אשר בזמן שיפוע נחיר הדלק לא מקבל דלק אלא אוויר, ברגע שזווית הרכב מתישרת המפלס מתיסר והמחסור בדלק מתאזן, וזאת בעיקר בקרבורטור כפול של סובארו!
בברכה
צביקה
חוזר: סמוראי נכבה בעליות וזויות קיצוניות - נא עזרתכם
ברור מאליו שיש לבדוק ספיקת משאבת הדלק החשמלית, על ידי שליפת הצינורית המחוברת לקרבורטור, הכנסתה לבקבוק פלסטיק שקוף\ ופתיחת מתג ההצתה למספר שניות, ובדיקת הפולסים של הדלק!
האם מסנן הדלק מורכב ביןהמשאבה לקרבורטור , או בין הטנק למשאבה?
מסנן הדלק אינו חייב להיות צלא עד גדותיו, ממסנן דלק מלא בדרך קבע, מעיד על מסנן סתום!!
בברכה
צביקה
חוזר: סמוראי נכבה בעליות וזויות קיצוניות - נא עזרתכם
המסנן מותקן בין הטנק למשאבה (שני מסננים) ואנחנו מדברים על מסנן ריק לגמרי מאת ההיכבות!
כשמדליקים סוויץ' לוקח לו כ 30 שניות להתמלא...
חוזר: סמוראי נכבה בעליות וזויות קיצוניות - נא עזרתכם
ושכחתי לציין. שני המסננים חדשים ונקיים!
חוזר: סמוראי נכבה בעליות וזויות קיצוניות - נא עזרתכם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי idanw
המסנן מותקן בין הטנק למשאבה (שני מסננים) ואנחנו מדברים על מסנן ריק לגמרי מאת ההיכבות!
כשמדליקים סוויץ' לוקח לו כ 30 שניות להתמלא...
מדוע לא מורכב אחד לפני הקרבורטור, זה שלפני הקרבורטור חייב להיות כל הזמן עם דלק, אם כי
מפלס הדלק במסנן לא אמור למלא את כל המסנן דלק, אלא רק כמחציתו, ושטענתך שלוקח 30 שניות למלא את המסנן הוא לא ריאלי ולא מציאותי , קו הדלק מהקרבורטור ואחורה לכוון המשאבה אמור להיות מלא בדלק כל הזמן, גם במנוע כבוי, והדלק לא אמור לחזור לטנק, לאחר כבוי המנוע, ולהתמלאות שוב בעת התנעת הרכב, בזמן של שלושים שניות!
בברכה
צביקה
חוזר: סמוראי נכבה בעליות וזויות קיצוניות - נא עזרתכם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי idanw
ואנחנו מדברים על מסנן ריק לגמרי מאת ההיכבות!
כשמדליקים סוויץ' לוקח לו כ 30 שניות להתמלא...
אם מסנן הדלק ריק, מרגע הכבוי, הבעייה בספיקת הדלק במשאבה, גם הרכב כבה, , ומתג ההצתה פתוח, אין צורך לפמפם תוך פחות מעשר שניות, ניתן להניע את הרכב, שוב כאילו הוא לא כבה כלל, בגלל חוסר דלק.
מרגע לרגע אני מתחיל להבין שספיקת משאבת הדלק החשמלית ירודה, ויש להחליפה , במשאבה , בעלת ,PSI מוגבר יותר!
בברכה
צביקה
חוזר: סמוראי נכבה בעליות וזויות קיצוניות - נא עזרתכם
טוב.. זה בדיוק מה שחשבנו, עכשיו השאלה אם משאבה מכנית מקורית של סמוראי תספיק (מבחינת לחץ דלק) לקרבורטור סוברו במצבים השונים? (עליה, סל"ד גבוה וכו'..)
חוזר: סמוראי נכבה בעליות וזויות קיצוניות - נא עזרתכם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי idanw
טוב.. זה בדיוק מה שחשבנו, עכשיו השאלה אם משאבה מכנית מקורית של סמוראי תספיק (מבחינת לחץ דלק) לקרבורטור סוברו במצבים השונים? (עליה, סל"ד גבוה וכו'..)
שאלה טובה וקשה, והשאלה הנשאלת , מדוע בכלל בוטלה מראש המשאבת דלק המקורית, המכנית,
ומה ספיקתה?!
אם יש בידך את המשאבה המכנית מורכבת כעת ברכב, הייתי ממליצ לך לבטל זמנית את החשמלית, ולעבור למכנית לניסיון בעליות תלולות, ולחזור לפורום לדווח, וזאת בתנאי שבמכנית תקינה, ולא מקולקלת, שבגלל עובדה זו היא הוחלפה לחשמלית?!
בברכה
צביקה
חוזר: סמוראי נכבה בעליות וזויות קיצוניות - נא עזרתכם
לא... המיכנית לא מותקנת והמשאבה החשמלית הותקנה על ידי בעלים קודמים, לא ידועה סיבת ההחלפה (הרבה לפני החלפת הקרבורטור..)
יש פה מישהו שיכול לספר עם זה מתאים? משאבת דלק מקורית בשילוב קרבורטור סובארו??
חוזר: סמוראי נכבה בעליות וזויות קיצוניות - נא עזרתכם
עידן , כל הכבוד על הבקיאות במצב הרכב שלי :-) אני הולך לישון ואתה פשוט עונה כל תשובה שרציתי לענות, תודה רבה!
בכל מקרה, אני מאשר את דבריו של עידן - 2 הפילטרים חדשים בני יומיים, הדלק עצמו נקי ולכן לא מדובר בלכלוך, למשאבה לוקח מספר מוגזם של שניות עד שהיא ממלאת את הדלק (בעת השיפוע) ולא ידעתי שצריך להיות עוד פילטר אחריה , אני ארכיב במשאבה החדשה.
השאלה כאן כפי ששאל עידן - האם המשאבה המכנית של סוזוקי תספיק לקרב' הסוברו שיש לי (בסה"כ כשמהשאבה עובדת אז הקרב' עושה את העבודה , רק הקושי בשאיבה הוא הבעיה...) או שעליי לחפש משאבה אחרת (אולי לשלב בין המשאבות , המכנית לפני החשמלית כדי להקל על העבודה של האחת?)
אחרי שגם כמעט נגמר המצבר מרוב ההתנעות שכשלו, אני מעדיף אחת מכנית...