חוזר: סמוראי נוסע מוזרררר
יכול להיות שהמנוע שלך עבר איזו רתיחה לאחרונה? :roll:
עשן לבן פירושו שריפת שמן (גומיות שסתומים ,רינגים...)
הנזילות מעידות על אטמים בלויים (אין דבר כזה "הלך פילטר שמן").
בקיצור,אם הכל היה בסדר,ופתאום הופיעו הבעיות שאתה מזכיר,קרוב לוודאי שהמנוע עבר התחממות קיצונית.
חוזר: סמוראי נוסע מוזרררר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי samorai
אז ככה קודם כל הסמוראי שלי עושה רעש מוזר
רעש שאני אפילו לא יודע איך לתאר
עכשיו שאני בכביש מהיר אני נותן פול גז אני מצליח לסגור גג 90 קמ'ש
ולפני שהיתה לי את הבעיה אני סגרתי 140 איתו ??!! דחילק עם סמוראי ?, בכל מקרה תבדוק אם :
הלוקרים משוחררים באמת.
אם דיאפרגמת קידום ההצתה תקינה.
לחץ אוויר בצמיגים.
מתי ניקת קרבו בפעם האחרונה ?
בכל אופן אני ביום ראשון עושה לי טיפול עשרת אלפים
עכשיו אפרופו טיפול עשרת אלפים
מה אני עושה צריך לעשות בטיפול חוץ מלהחליף פילטר שמן ופילטר אויר פלגים וחוטי הצתה
מה אני עוד צריך להחליף ?
תחליף שמן כמובן
תבדוק שמן גיר טרנספר ודיפרנציאל
בדוק בלמים
בהצלחה
שיה
חוזר: סמוראי נוסע מוזרררר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי מורי
יכול להיות שהמנוע שלך עבר איזו רתיחה לאחרונה? :roll:
עשן לבן פירושו שריפת שמן (גומיות שסתומים ,רינגים...)
הנזילות מעידות על אטמים בלויים (אין דבר כזה "הלך פילטר שמן").
בקיצור,אם הכל היה בסדר,ופתאום הופיעו הבעיות שאתה מזכיר,קרוב לוודאי שהמנוע עבר התחממות קיצונית.
מורי שלום
בקשר למה שאמרת על רתיחה
הקתיחה היחידה שהאוטו קיבל זה אתמול
וזה היה באגזוז כאילו סתמתי חור עם רתכת
חוזר: סמוראי נוסע מוזרררר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי shaya
[/COLOR]
בהצלחה
שיה
שאלה אחרונה שיה
איך בודקים שמן בגיר ובטרנספר וגם איך אני בודק בלמים ?
ובקשר לקרבורטור עשיתי לו ניקוי לפני שלושה חודשים
תודה רבה . רותם
חוזר: סמוראי נוסע מוזרררר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי samorai
מורי שלום
בקשר למה שאמרת על רתיחה
הקתיחה היחידה שהאוטו קיבל זה אתמול
וזה היה באגזוז כאילו סתמתי חור עם רתכת
[
כשמורי מדבר על רתיחה או לא מדבר על ריתוך אלא על התחממות של המנוע מעבר לטמפרטורת העבודה הרגילה :-)
חוזר: סמוראי נוסע מוזרררר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי מורי
יכול להיות שהמנוע שלך עבר איזו רתיחה לאחרונה? :roll:
עשן לבן פירושו שריפת שמן (גומיות שסתומים ,רינגים...)
הנזילות מעידות על אטמים בלויים (אין דבר כזה "הלך פילטר שמן").
בקיצור,אם הכל היה בסדר,ופתאום הופיעו הבעיות שאתה מזכיר,קרוב לוודאי שהמנוע עבר התחממות קיצונית.
בהמשך למורי הייתי מציע בטיפול לתת סטרטר כאשר כל פעם פלג אחר בחוץ ולבדוק אם יוצא משהוא מפתח הפלג (שמן) תבדוק גם אם כל הפלגים מפויחים באותו האופן (האם חלקם עבדו בסביבה של זמן)
בלי קשר לתופעה לגביי הטיפול אני רוצה להוסיף: תציץ על הרצועות (מתיי גם החלפתה טיימינג לאחרונה),תציץ על הצינוריות של שמן ברקס קידמי שהם לא מתחילות להיסדק,גירוז גלי הנע ,ואני לא חושב שצריך להחליף חוטי הצתה אלא אם הם נראים קבר יבשים וקשים (מה שבדרך כלל מעיד שהם לא תואמים את הזרמים ולכן הם מתחממים )
בהצלחה !!!!!!!!!!
חוזר: סמוראי נוסע מוזרררר
יהיה טוב רותם, מחזיקים לך אצבעות אחי :)
לא יודע בקשר לגיר - אבל לטרנספר אם תסתכל ממתחת יש בורג של שלוש שמיניות (כמו אלן גדול), זה הפתח ניקוז,
מצד ימין של האוטו, בטרנספר, לא הכי למעלה, יש גם עוד בורג זהה לבורג ניקוז, שזה הפתח מילוי
מומלץ לבדוק קודם כל שהפתח מילוי נפתח לפני שמנקזים את השמן
אגב, אני לא חכם, בכלל
זה הוא מעלותו אלון גילה לי :)
חוזר: סמוראי נוסע מוזרררר
איזה טיפול ואיזה בטיח...:grin: לפי ההודעה הראשונה, אם היא נכתבה ברצינות, יש לך בעיות רציניות מאד במנוע, לא משהו שהחלפתי פילטר+שמן תעזור.
בוא תנסה להתרכז וללכת לכיוון של מורי - מה קרה פתאום? זה אכן היה פתאומי שהמנוע פתאום לא סוחב בכלל, יורק עשן לבן וכל תא המנוע מלא שמן? מתי היה השינוי? אנחנו כמו בלשים בסדרת משטרה - תספר לנו כל מה שאתה יכול אדוני, אי אפשר לדעת מה יעזור...
חוזר: סמוראי נוסע מוזרררר
סרג'יו
אני אעשה איתך ספורט קטן
קח מיכל כסה אותו בבד כך שבבד תיווצר בטן
עכשיו רוקן לתוך הבד את השמן מנוע
אני די בטוח שתמצא שם חתיכות מהבוכנה שלך :-D
זו תופעה ידועה בסמוראי שכנף הבוכנה נשברת עד לגובה של הטבעת השמן וכך משן מגיע להיכן שלא צריך
אם תוציא את הפלאגים אחד אחד תוכל לזהות גם איזו בוכנה עושה את הצרות
אם זה המצב ואין לך ידע באיך לפרק מנוע אז תכין הרבה כסף
אם יש לך ידע אז זה לא נורא
חוזר: סמוראי נוסע מוזרררר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
איזה טיפול ואיזה בטיח...:grin: לפי ההודעה הראשונה, אם היא נכתבה ברצינות, יש לך בעיות רציניות מאד במנוע, לא משהו שהחלפתי פילטר+שמן תעזור.
בוא תנסה להתרכז וללכת לכיוון של מורי - מה קרה פתאום? זה אכן היה פתאומי שהמנוע פתאום לא סוחב בכלל, יורק עשן לבן וכל תא המנוע מלא שמן? מתי היה השינוי? אנחנו כמו בלשים בסדרת משטרה - תספר לנו כל מה שאתה יכול אדוני, אי אפשר לדעת מה יעזור...
אז ככה
השינו התחיל ביום רביעי בבוקר
הלכתי להפקיד צ'ק בבנק החנתי את האוטו ואחרי שהפקדתי נכנסתי לאוטו הנעתי ופתאום שאני מניע ואני נותן גז היה רעש נורא מוזר
ופה זה התחיל
היה רעש שכאילו האגזוז נשבר לשתים וכל האוטו רועד ומגמגם
בקיצור מהבנק עד לבית שלי זה כמה דקות של נסיעה לא בכביש מהיר ככה שלא יצא לי לנסוע על יותר מארבעים קמ'ש אבל ראיתי שהאוטו מגיב מוזר
בכל אופן שחזרתי הביתה התכופפתי מתחת וחשבתי
והגעתי למסקנה שזה כניראה האגזוז
בכל אופן לא יכלתי לעשות כלום כי היתי חיב ללכת לעבודה
וגם ביום חמישי לא יכלתי לנגוע כי עבדתי כל היום
ביום שישי הלכתי לאחד שהוא ''אגזוזן'' ידוע פה באזור והמניאק אמר שזה החור באגזוז
ומשום מה אני היתי בטוח שזה החור באגזוז כי משם באמת היה הרעש
בככל אופן הוא ריתח לי את החור עם רתכת ובאמת לא היה רעש מוזר וגם האוטו הגיב קצת יותר טוב
בכל אופן אחרי זה הלכתי לבור שנמצא ליד צומת גלילות
נסעתי קצת
ושבאתי לעלות על הכביש אז פתחתי מכסה מנוע וראיתי שכל האזור של המנוע מפוצץ בשמן
בכל אופן היתי חיב לנסוע הביתה ונסעתי
כמובן שבמהלך כל הדרך הביתה הגיפ לא היה מסוגל לעבור את ה95 קמ'ש (ונתתי לו פוול גז)
שחזרתי הביתה אני הלכתי לחבר שלי שהוא מכונאי
והוא אמר שקודם כל אני נסעתי על שלוש פלגים
הוא אומר שפלג אחד לא היה מכון
וגם הוא אומר שאני מוציא עשן לבן
ואחרי זה באמת ראיתי שאני מעשן עשן לבן
בכל אופן
הוא אמר לי כבר לפני חודשים לעשות טיפול עשרת אלפים ולא עשיתי
אז מחר אני ילך כבר ויקנה את כל ה'מצרכים'' ואני יעשה את הטיפול
עכשיו שהוא אמר שאינ נוסע על שלוש פלגים אז הוא ראה איזה פלג לא תקין
והוא עשה משהו לפלג ומשום מה האוטו נסע כמו אז
האוטו נסע כמו שצריך
אבל עדין עישן עשן לבן
עכשיו הקטע
שאני אשמח לדעת אם מישהו יודע מה הבעיה שלי
ואני אשמח לדעת אם מישהו יודע גם למה אני מעשן עשן לבן
בכל אופן
תודה לאנשים שקראו את הסיפור שלי ואני אשמח לתגובות
תודה רבה
רותם .
חוזר: סמוראי נוסע מוזרררר
ראשית יש לבדוק מפלס שמן מנוע!
שנית יש לשטוף מנוע באופן יסודי, להתמקד באזור המקור לנזילת / השפרצת/בריחת השמן.(להמנע מהחדרת מים לאזור מערכות חשמל/ מפלג / מחשב!!)
שלישית יש להחליף 4 מצתים לחדשים, ולהחליף שמן מנןע בצמיגות 20 /50 מינרלי+ מסנן שמן , + מסנן דלק.
לסיום לבצע נסיעת מבחן , ולהתפלל במידה והעשן הלבן נמשך, חזור לבנק שבו חנית את הרכב, הכנס את הכרטיס אשראי, ושלוף מזומנים רבים, בגובה אלפי שקלים!
בהצלחה
צביקה
חוזר: סמוראי נוסע מוזרררר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי צביקה קרבורטור
ראשית יש לבדוק מפלס שמן מנוע!
שנית יש לשטוף מנוע באופן יסודי, להתמקד באזור המקור לנזילת / השפרצת/בריחת השמן.(להמנע מהחדרת מים לאזור מערכות חשמל/ מפלג / מחשב!!)
שלישית יש להחליף 4 מצתים לחדשים, ולהחליף שמן מנןע בצמיגות 20 /50 מינרלי+ מסנן שמן , + מסנן דלק.
לסיום לבצע נסיעת מבחן , ולהתפלל במידה והעשן הלבן נמשך, חזור לבנק שבו חנית את הרכב, הכנס את הכרטיס אשראי, ושלוף מזומנים רבים, בגובה אלפי שקלים!
בהצלחה
צביקה
צביקה רציתי לשאול איך אני בודק מפלס שמן מנוע ?
עכשיו שאני מוציא את כל השמן מהמנוע אז איך לעשות לו שטיפה באופן יסודי ?
אם מה אני שוטף ? עם סולר ?
חוזר: סמוראי נוסע מוזרררר
מפלס שמן אתה בודק עם המדיד שמן הסטנדרטי שנמצא בקדמת המנוע, מכיר ?
אם המפלס נמוך עד אינו קיים - אל תיסע לעשות שטיפת מנוע כי בסופו של דבר אתה תוכל להשאיר את המנוע שם כדי שיהיה לך יותר קל לדחוף את האוטו חזרה הביתה :twisted: :twisted:
שטיפת מנוע עושים לרוב עם סולר בהתזה. יש כמה מקומות במרכז שעושים זאת, אני לא אמליץ כי אין לי הכרות עם אף אחד מהם אבל אזהיר אותך שאם יש חשמל חשוף ברכב אז זה בעייתי מאד (במיוחד בעלי מחשב) עלול להגרם נזק...
בהצלחה.
חוזר: סמוראי נוסע מוזרררר
רק שיהיה ברור - צביקה מדבר על שטיפה חיצונית של המנוע....
חוזר: סמוראי נוסע מוזרררר
ערן, שמעת על מקום שעושה שטיפה פנימית?
חוצמזה , למה למישהו לבצע שטיפה פנימית? (בהנחה והוא לא טבל את הרכב בים המלח או משהו כזה)
חוזר: סמוראי נוסע מוזרררר
שטיפה פנימית=פלאשינג
וכן יש מצבים שבהם רוצים לנקות משקעים ומבצעים שטיפה פנימית למנוע, בד"כ ע"י הוספת תוסף לשמן
חוזר: סמוראי נוסע מוזרררר
מה מצב המים אצלך ? האם האוטו שותה מים בכמויות?
תפתח את פקק השמן ותבדוק אם יש "טחינה" בפקק (קצף לבן דמוי טחינה) - זה יעיד על ראש מנוע שפרש לגמלאות ואופייני מאד לכל מה שאתה מתאר בשרשור... אם כי מוזר לי מאד שבתחילתו הגענו למסקנה שהלכה בוכנה ועכשיו אחרי טיפול כל שנותר הוא העשן...האם הרכב חזר לתפקד במלוא כוחו?
חוזר: סמוראי נוסע מוזרררר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי GodsFather
מה מצב המים אצלך ? האם האוטו שותה מים בכמויות?
תפתח את פקק השמן ותבדוק אם יש "טחינה" בפקק (קצף לבן דמוי טחינה) - זה יעיד על ראש מנוע שפרש לגמלאות ואופייני מאד לכל מה שאתה מתאר בשרשור... אם כי מוזר לי מאד שבתחילתו הגענו למסקנה שהלכה בוכנה ועכשיו אחרי טיפול כל שנותר הוא העשן...האם הרכב חזר לתפקד במלוא כוחו?
אז ככה האוטו לא שותה מים
הוא שותה ממש מעט (כאילו רגיל כמו שכל אוטו שותה)
אין לי בפקק השמן לא טחינה ולא חומוס
הכל נראה טוב
הרכב חזר לתפקד בכל כוחו
אבל עדין יוצא עשן
ואני בידכאון חבלז כי אני לא יודע מה הבעיה ומה הפיתרון