-
4 קבצים מצורפים
חוזר: יוזמה לקניה קבוצתית:מי מעוניין בפגוש?
כמה תמונות
אלון - תודה על הכתבה שלך שנתנה את הרעיון , המידות זה הדבר היחיד שהייתי צריך לקחת.
דרך אגב, שאלת אותי באחד השרשורים מה עושים עם לוחית רישוי ותאורה ללוחית רישוי כאשר רוצים גם ליצור רסיבר לכננת ולדאוג שהלוחית תהיה במרכז.
אז אצלי תוכל לראות - הלוחית על ציר שמתרומם ולמעשה מסתירה את הרסיבר עד לשימוש. חיברתי נורות אוניברסליות ללוחית עצמה עם תוספת פלח קטן והנה התוצאה - יש תאורה, יש לוחית ממורכזת, יש שקע/רסיבר והכל תקין.
שיהיה בהצלחה , מעניין איך יראו הטמבונים שלכם
-
חוזר: יוזמה לקניה קבוצתית:מי מעוניין בפגוש?
הערה קטנה למתחכמים שביניכם - את הפנסים האחורים קניתי במכוון באותה צורה - כלומר שניהם עם אור רברס בצד זהה.
למה? ככה! כי אני רוצה שאת האור רברס יראו. זה הכל.
למי ששואל, מחיר לפנס כזה , לפני הנחה הוא 70 ש"ח ביצחק שדה בת"א.
-
חוזר: פגוש אחורי עם מתקן גלגל ספייר לסמוראי, יש תמונות.
אמיר
צילום של החיבור לשלדה, הפלאח התחתון הוא 8 מ"מ אם אני לא טועה...עכשיו, יש עוד חיבור בחלק העליון של הפגוש או שרק 2 הפלאחים האלו בחלק התחתון??
ליאור
-
חוזר: פגוש אחורי עם מתקן גלגל ספייר לסמוראי, יש תמונות.
כרגע זה החיבור היחידי, אבל אני מתכוון לתת חיזוק עם פלחים צידיים על מנת למנוע תנועה של הטמבון כי הוא מיועד גם לחילוץ וחיבור כננת והחיבור הנוכחי לא יחזיק בעומס כזה.
-
חוזר: פגוש אחורי עם מתקן גלגל ספייר לסמוראי, יש תמונות.
הוא לא יעמוד אפילו בעומס של הגלגל. אתה חייב משולשי חיזוק.
את נקודת הגרירה היה עדיף להעביר גם כן לתחתית חיבורי הפגוש לשלדה. אפשר לכוון אותה שתשב בתוך השאקל כשהוא נסגר אם צריך.
לוחית הרישוי תתלש לך ברוורס הראשון לתוך סלע או אדמה. been there, done that. אם היא צמודה לפגוש זה לא קורה, אבל בגלל הרווח מהרסיבר היא נתלשת. חסר לך אורות לוחית.
חוץ מזה, יפה מאוד!
-
חוזר: פגוש אחורי עם מתקן גלגל ספייר לסמוראי, יש תמונות.
אלון,
ידועה בעיית החוזק והיא תטופל כאמור.
לגבי אורות הלוחית , אם אפגש איתך השבוע , אז תראה איך לא חסר לי אור לוחית.
לגבי התלישה - למה אתה חושב כך? אני מבין שיש לך נסיון בזה, אני רק מנסה לחשוב על הסיטואציה.
נקודות הגרירה שנראות כרגע הן לא הנקודות העיקריות, לא היה לי זמן לקפוץ ל"ל.כ." לרכוש שני ווים מסיבים ולחברם לשלדה, כשזה יקרה אז אצרף גם תמונה של הדבר הזה.
כמו שאמרתי - הטמבון נבנה בהשראת הכתבה ולאחר שהוא הורכב הבנתי כמה טעויות קטנות בבניה שהיו לי ואני מתכוון לתקנם ולהראותם כאן. תנו לי כמה ימים :-)
-
חוזר: פגוש אחורי עם מתקן גלגל ספייר לסמוראי, יש תמונות.
אמיר שלום
הטמבון שלך ניראה טוב והעבודה ניראית יפה
ללדעתי אלון צודק לחלוטין ולאחר בניה של לפחות 4 טמבונים אחוריים אני ממליץ לך לנתק את הטמבון
לגמרי ולחשוב על אופציה חדשה לחיבור
אני מאמין שכרגע אתה מרגיש טוב את הגלגל האחורי בהאצה ובלימה וגם בפסי האטה
קח עוד טיפ קטן ממני
קנה מקדח כוס ותחורר את המקומות הרגישים, הפינות, השטחים הגדולים שאין לידם חיבור
לאחר מיכן קח צינור והשחל אותו עד לצד השני
עכשיו רתך אותו מכל הכיוונים האפשריים ושייף
התוצאה:
כאשר מושכים אותך ואתה תקוע הכוח המופעל על הטמבון הריבועי הופך אותו לעגול נפילה על סלע או
מכה חזקה תשטיח את הפלאח ותעשה ממנו נייר
הצינורות המרותכים בחורים שעשית נותנים חיזוקים לכל אורך בטמבון ותמיד טוב שיש חור נחמד כדי
להשחיל חבל לקשירת האוהל בטיול :-)
-
ציטוט:
נכתב במקור על ידי GodsFather
כמה תמונות
אלון - תודה על הכתבה שלך שנתנה את הרעיון , המידות זה הדבר היחיד שהייתי צריך לקחת.
דרך אגב, שאלת אותי באחד השרשורים מה עושים עם לוחית רישוי ותאורה ללוחית רישוי כאשר רוצים גם ליצור רסיבר לכננת ולדאוג שהלוחית תהיה במרכז.
אז אצלי תוכל לראות - הלוחית על ציר שמתרומם ולמעשה מסתירה את הרסיבר עד לשימוש. חיברתי נורות אוניברסליות ללוחית עצמה עם תוספת פלח קטן והנה התוצאה - יש תאורה, יש לוחית ממורכזת, יש שקע/רסיבר והכל תקין.
שיהיה בהצלחה , מעניין איך יראו הטמבונים שלכם
בקצב שהשרטט משרטט, ייקח זמן.. :-P:-)
נראה לא רע, פשוט ונקי.
קח בחשבון שלוחית מתרוממת היא לא חוקית, אפשר להוריד אותך מהכביש על דבר כזה..
שנית , כל הכבוד.
-
חוזר: פגוש אחורי עם מתקן גלגל ספייר לסמוראי, יש תמונות.
תודה על התגובות
כמו שאמרתי, השבוע אני חוזר למסגריה לבדיקת אופציות חיזוק - קובי, לא הבנתי מה אתה רוצה שאעשה, איפה לדחוף צינור :shock: ? חוצמזה , אני לא יודע אם אתה יודע עד כמה חזק החומר ממנו עשוי הטמבון הזה על מרכיביו.
מעבר לזה , נושא החיבורים עם ההברגות לדעתי הוא תקין, כל שצריך הוא למצוא עוד נקודות לחיזוק החיבור ולא לוותר על הקיים - הסבר למה אני טועה בבקשה.
בקשר לחוקיות הלוחית - לא ידעתי ואני אטפל בזה עם בורג שלישי וסגר פרפר שישמרו על הלוחית במקומה עד לכניסה לשטח - תודה על הטיפ.
-
חוזר: פגוש אחורי עם מתקן גלגל ספייר לסמוראי, יש תמונות.
משהו שמצאתי ברשת בעת שיטוטי אחר אופציות חיזוק
http://www.izook.com/tech/samurai/bu...rearbumper.htm
המחיר שם - 260$ לכל הגשעפט! מי היה מאמין...
-
חוזר: פגוש אחורי עם מתקן גלגל ספייר לסמוראי, יש תמונות.
אמיר
סתם שאלה, יש לך אם אני לא טועה צמיגים 205 לא? ויש לך מתקן לגלגל על הדלת והוא יכול להתמודד עם גלגל כזה אז למה לבנות מתקן מסורבל לגלגל ספייר? את אלו עם הגלגלי אוטובוס אני מבין, אבל את כל אלו עם הגלגלים הסטנדרטיים אני ממש לא מבין למה לבנות מתקן, יותר קל לחזק את הקיים ואם צריך גם את הצירים של הדלת למרות שהם אמורים להחזיק משקל כזה בלי בעייה...
מה היתרון במתקן כבד ומסורבל שכזה (בלי קשר לעבודה היפה בפני עצמה) ? ?
ליאור
-
חוזר: פגוש אחורי עם מתקן גלגל ספייר לסמוראי, יש תמונות.
אם זה היה רכב חדש ושמור אז הייתי מסכים איתך שזה מיותר , אבל הצירים חלשים מאד והמשקל של הגלגל על הדלת לא מוסיף. יתר על כן , בנסיעות וקפיצות (גם אחרי שחיזקתי הכל ודאגתי לגומיות בכל מקום אפשרי) הדלת דופקת , אחרי שהורדתי את הגלגל, הכל נהיה יותר נעים.
חוצמזה - פוזה אחי, זה ממש יפה, אבל זה סתם תירוץ אם לא תקבל את ההסבר האמיתי.
דבר נוסף - בנתיים אני עם צמיג מקורי, אבל בתוכנית לעלות ל235 אחרי שאני אסיים את היישור קו העקום של הרכב שלי (פרבולה צוחקת פרבולה בוכה , מישהו מכיר ? :-) )
-
חוזר: פגוש אחורי עם מתקן גלגל ספייר לסמוראי, יש תמונות.
העתקתי מהם את הרעיון הזה בפגוש הנוכחי שלי, אמיר. בעיה שתתקל בה היא שאתה מחבר בודי לשלדה. אתה צריך לאפשר שם חופש לא קטן בעזרת גומיה וזה אומר שהחיבור יחזיק על הבורג ולא על חיכוך.
אם תוותר על הגומיה משהו ישבר, או החיבור לפגוש או הבודי בנקודה.
משולשים.
-
חוזר: פגוש אחורי עם מתקן גלגל ספייר לסמוראי, יש תמונות.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אלון_ק
העתקתי מהם את הרעיון הזה בפגוש הנוכחי שלי, אמיר. בעיה שתתקל בה היא שאתה מחבר בודי לשלדה. אתה צריך לאפשר שם חופש לא קטן בעזרת גומיה וזה אומר שהחיבור יחזיק על הבורג ולא על חיכוך.
אם תוותר על הגומיה משהו ישבר, או החיבור לפגוש או הבודי בנקודה.
משולשים.
לא הבנתי אותך - אתה מתכוון לחופש ספציפי במתקן הגלגל שצריך לפצות עליו בגומיה כלשהיא או חופש בנקודת החיבור של הטמבון לשלדה?
כפי שניתן לראות בתמונה בחיבור לשלדה, הטמבון מחובר לשלדה עם שני ברגים עבים מאד בכל צד שנכנסים לשלדה (היכן שהיה תפוס וו החילוץ המקורי של הרכב והוא היה מאד חזק אצלי) ונתפסים על אום שרותך לפלטה בעובי 10 מ"מ שהוכנסה לכל רוחב הפרופיל של השלדה ולאורך של כ5-6 ס"מ (מלבן עבה ,רחב וארוך) ובכך העומס לא קיים רק על האום עצמו אלא יורד לפלטה - כך גם הסביר לי דודי שריתך את הפלטות האלה - הוא יודע שיש עומס על הטמבון ורוצה להפחית אותו בהתאם...
מה שהוא הוסיף בדבריו , שאמנם הטמבון מרותך באופן שנראה חלש מידי ואכן יש מנוף כשפותחים את מחזיק הגלגל , אבל למעשה הכוח משפיע על החיבור בצד של הברגים ולא בצד הריתוך ומה שיכנע קודם יהיה הצד של החיבור המוברג ולא הצד של הריתוך - לא יכלתי לתת לו תשובה נגדית כי אני לא מבין בריתוכים ובחוזק , לפחות לא כמוהו (אני פועל מהגיון ומה שרואות עיני , הוא פועל מנסיון של 30 שנה במסגרות מסחרית - מבנים גדולים, מוצרים גדולים ואימתנים) - אנא עזרו לי לשכנעו שהוא טועה.
בכל מקרה , אני אמצא דרך לחזק את החיבור הנוכחי ובכלל זה , מעבר לריתוך משולשים או תושבת חיזוק צידיות אחרות, חשבתי גם לחזק את החיבור הנוכחי בצד הריתוך על ידי שני ברגים עבים בכל פלטה שיתפסו את הטמבון גם בצד זה. אין לי את המידה המדויקת של הברגים הללו אבל אני יכול לומר בוודאות שהם חזקים מאד - קצרים (6-5 ס"מ בערך), ראש הברגה 19 מ"מ ושאר הבורג לא רחוק בקוטרו מקוטר הראש אולי 16-15 מ"מ , יותר עבים מכל מה שראיתי מחובר לרכב שלי - בהחלט יותר מברגים שתופסים כננת למגש שלה...
תמונות יועלו בהמשך השבוע יחד עם מידות של הטמבון הנוכחי - רק צריך לזכור לרדת לרכב עם "מטר"....
-
חוזר: פגוש אחורי עם מתקן גלגל ספייר לסמוראי, יש תמונות.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אלון_ק
משולשים.
אלון , לא הבנתי מה הכוונה למשולשים . איפה הם מתחברים ?
"GodsFather" מאיפה ציר הסיבוב לswing arm ? - או אם אפשר מידות שלה ( קוטר גובה ) ושל התותב שיושב עליה.
-
חוזר: פגוש אחורי עם מתקן גלגל ספייר לסמוראי, יש תמונות.
בחיבור לשלדה, למנוע כפיפה מהמתקן.
-
4 קבצים מצורפים
חוזר: פגוש אחורי עם מתקן גלגל ספייר לסמוראי, יש תמונות.
כמה תמונות מהשדרוג
ריתכתי תושבת לצינור העובר ומחבר בין שני צידי השלדה ותושבת נפרדת לטמבון עצמו וחיברתי עם ברגים ,כל זאת על מנת שעדיין הטמבון יהיה בר שליפה.
הוספתי פלטת גומי בחיבור בין השלדה לפלטה התחתונה של הטמבון כפי שאמרת אלון.
הטמבון הרבה יותר יציב עכשיו - בדקתי בכמה קפיצות רציניות תוך מתן קונטרה (מנוף כוח) והתוצאה הרבה יותר טובה - הטמבון ממש לא זז, הרכב לעומת זאת כן :twisted:
מידות הטמבון :
אורך כולל 141 ס"מ על גובה 12 ס"מ ועובי 6 ס"מ.
מרחק בין פלטות תחתונות (מה שמחובר לשלדה) - 106 ס"מ קצה לקצה חיצוני.
רוחב פלטה 12.5 ס"מ
מרכז בורג בפלטה 3 ס"מ מקצה. יש שני ברגים בכל פלטה , כל אחד 3 ס"מ מקצה הפלטה.
מתקן לגלגל -
139 ס"מ אורך כולל, גובה 6 ס"מ , עובי 4ס"מ
אורך חוצה זוית במשולש - 40 ס"מ 4ס"מ על 4ס"מ.
זוית ראשונה במשולש - 56 ס"מ בין ניצב לגובה.
זוית ראשונה במשולש השני - 54 ס"מ בין ניצב לגובה.
לאחר בדיקה של חיבור מגש כננת לשקע ייעודי בטמבון גיליתי שאת הלוחית עדיין צריך לשלוף כי הגלגל מפריע מבחינת הגובה שלו לקיפול שלה. אי לכך אני ממליץ למי שמתכוון לבנות גם מתקן לגלגל , לבנות מתקן יותר גבוה , אי לכך, יש לשנות גם את מידות צלעות המשולשים על מנת שיהיה חוזק מקסימלי.
למי שביקש ממני תצלומים ופרטים על הציר שיש אצלי - לצערי אין לי מה לומר כי לא אני בניתי את הציר ולא הספקתי לצלם את הליך הבניה שלו...מצטער...
בהצלחה!
-
חוזר: פגוש אחורי עם מתקן גלגל ספייר לסמוראי, יש תמונות.
הלו, אני לא אמרתי לשים גומי בין השלדה לפלטה התחתונה, אמרתי לעשות את זה רק אם אתה מחבר גם למרכב וגם אז, שים את זה במרכב ולא בתושבת התחתונה. תוריד את זה, אתה תקרע את תושבות הפגוש אם תשאיר את הגומי.
-
4 קבצים מצורפים
חוזר: פגוש אחורי עם מתקן גלגל ספייר לסמוראי, יש תמונות.
זוכרים אותי ?
אז הנה שדרוגון קל שעשיתי לטמבון שלי בעקבות כמה שרשורים פה על מתקני מים והייליפטים
-
3 קבצים מצורפים
חוזר: פגוש אחורי עם מתקן גלגל ספייר לסמוראי, יש תמונות.
ועוד קצת
ומחר גם יהיו תמונות של איך זה נראה עם כל המוצרים עליו כי עכשיו לילה והתמונות לא יהיו טובות
צ'או!