שלום,
כמו שרשום בכותרת , השאלה שלי היא - מה הכיוון ?
האם המאוורר אמור לדחוף אויר לרדיאטור או לשאוב אויר ממנו לכיוון תא המנוע?
אני מדגיש - מאוורר שמורכב כרגע צמוד לרדיאטור מצידו הפנימי ,כלומר - בין המנוע לרדיאטור.
תודה
Printable View
שלום,
כמו שרשום בכותרת , השאלה שלי היא - מה הכיוון ?
האם המאוורר אמור לדחוף אויר לרדיאטור או לשאוב אויר ממנו לכיוון תא המנוע?
אני מדגיש - מאוורר שמורכב כרגע צמוד לרדיאטור מצידו הפנימי ,כלומר - בין המנוע לרדיאטור.
תודה
המאורר מושך אויר מהחזית לתא המנוע
ומה זה עוזר למעשה ? חשבתי שזה צריך להיות הפוך.. גיבוי לרוח שמגיעה מקדימה וכך למעשה קירור משני צידי הרדיאטור...
יש פה בעייה בסיסית.
בין אם המאורר מול הרדיאטור ודוחף אויר דרכו, ובין אם הוא מאחורי הרדיאטור ומושך אויר דרכו, ברמת התיאוריה הבסיסית ביותר. זה אותו הדבר. בפועל, מאוורר מושך הוא יעיל יותר מאשר מאורר דוחף.
כך או כך, הרוח מבחוץ מוצאת את דרכה דרך צלעות הרדיאטור. דווקא אם המאורר נמצא מאחורי הרדיאטור, הרדיאטור חשוף יותר לאויר החיצוני וגם יכול להיות ממוקם החוצה יותר מתא המנוע, מה שעוזר לו לקרר טוב יותר(תיאורתית).
ועוד משהו, שאולי לא ברור.
כל הרעיון בפעולת הרדיאטור הוא שאויר צריך לזרום דרך הרדיאטור. אין אפקט של קרור על רדיאטור בלי שאויר זורם דרכו מצד אחד לצד השני.
אז אם רוח זורמת מקדימה, אז המאורר מאחורה יעזור לרוח לעבור דרך הרדיאטור, ע"י כך שהוא ימשוך את האויר מהצד האחורי שלו.
תודה על התשובות.
עכשיו לעבודה :-D :-D :-D
אבל מה לעשות שיצרני הרכב התקינו בעבר את המאוררים בחזית הרכב .
לקח ליצרני הרכב כמה שנים להבין שבהתקנה כזאת המאורר עובד כל חיי הרכב
הרדיאטור כמעט ולא נסתם . בקיצור יש בעיה לא מוכרים חלקים .
לכן התחילו להעביר את המאוררים לחלק הפנימי של רדיאטור ( בתא המנוע ) כמו ברוב כלי הרכב החדשים .
אכשיו הליכלוך נכנס חופשי לרדיאטור וסותם אותו :lol:
המאורר שנמצא בחלק הפנימי מושך אויר חם מאד הגורם לנזק למנוע המאורר ושורף אותו
בקיצור יש תנועה לחלקי החילוף .
ולמי שיש מזל גם ראש מנוע ועל הדרך כל המנוע .
*****
אכשיו תתקין מאורר איפה שאתה מבין .
*****
איציק
שניה, אז על מה הסכמנו ?
מצד אחד עדיף מאוורר מאחורי הרדיאטור, שיהיה לו קל יותר למשוך את האויר ולא יפריע לזרימתו.
מצד שני הסטאפ הזה גורם לתקלות במנוע המאוורר עצמו, אוסף לכלוך על הרדיאטור (למה, כי גוף המאוורר לא מסתיר אותו?), וכתוצאה מכך גדל סיכוי להשבית מנוע.
ובהזדמנות זו אשאל גם את שאלתי:
ברכב שלי הולך להיות מושתל מנוע שלא בדיוק תוכנן להיות שם ע"י היצרן. כתוצאה מכך המרחק בין הפולים למאוורר של הרדיאטור מצטמצם לס"מ ספורים. כמו כן הולך להתווסף רדיאטור מזגן. מה עדיף, להשאיר את המאוורר בצידו המקורי, או להרכיב במקומו בקדמת הרדיאטור מאוורר דוחף, או אפילו שניים טיפה יותר קטנים ? יש לציין שאת המרווח בין חזית המנוע לרדיאטור אני כנראה בכל אופן אצטרך בעתיד לפולי נוספים. אז בכל מקרה רצוי להעביר את המאוורר קדימה או להיפך, להימנע מכך ?
איציק,או שזו השעה או שזה קושי ההבנה הרגיל שלי או השילוב -
מדברייך, להרכיב מאוורר לפני הרדיאטור מצידו החיצוני ושידחוף אויר פנימה ? או החוצה ?
אצלי יש כרגע גם מלפנים וגם מאחור, אצלי גם יש מזגן וזה שמלפנים נמצא עליו ודוחף פנימה(לכיוונו) וזה שמאחורי הרדיאטור המקורי שואב ממנו לתוך בית המנוע וכן חם שם מאד!
אז מה לעשות ?
היי
מאוורר לפני הרדיאטור "זורק" אויר לכוונו. אחרי הרדיאטור - "מושך אויר".(אחורה).
ותמיד כעזרה לרוח שכוונה מקדימה לאחורה.
המאוורר, כל מאוורר, לא משנה אם הוא מכאני או חשמלי, נמצא לפני או אחרי הרדיאטור, אמור להסתובב כך שהוא מזיז (אני לא כותב "מושך" או "דוחף" כי זה עניין של נקודת מבט בסך הכל) אויר חיצוני מחזית הרכב, דרך הרדיאטור, לתוך תא המנוע. אם תחשוב בהיגיון תראה שזה ברור מאליו. כשהרכב בנסיעה, זה במילא כיוון הזרימה הטבעי (בגלל זה שמים את הרדיאטור בחזית הרכב, לא???). אם תשים את המאוורר בכיוון הפוך, הוא יתנגד לזרימה ובמהירות מסויימת יבטל את זרימת האויר לגמרי.
וכשהרכב עומד (או זוחל בפקק או על סלעים), ברור איזה כיוון נכון.
איזה דיון תמוה.
נראה כאילו יש כאן אנשים משועממים/מסתלבטים או שהפורום
התחיל לעסוק ממש באלף-בית של גימל-דלת:roll:
ברוך ידידי - זה שאתה לא צריך מאוורר כי המנוע שלך חשוף לאוויר (הפדחת, למי שלא הבין) , זה לא אומר שכולנו אווירודינמים כמוך :twisted: :twisted: :twisted:
במטותא ממך, ידידי המלומד, ספר לנו מה הוא הכוון הנכון במקרה זה?ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
טוב, אבל עדיין לא הוכרע איזה מאוורר עדיף - מושך או דוחף :twisted:
מהצד של הרדיאטור שהטמפרטורה בו נמוכה יותר. וברוב המקרים יש צד שבו באופן ברור האויר קר יותר כי הם מותקנים על דופן חיצונית של כלי הרכב.ציטוט:
נכתב במקור על ידי הצפרדע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי הצפרדע
עם הצמיגים למטה..
(או שלא זאת היתה השאלה...?? )
:twisted: ;)
אסף.
וואט דה פאק? מה זה משנה אם המאורר נמצא בצד הקר או בצד החם ומושך דרך הרדיאטור שמקבל אויר קר מבחוץ גם ככה?ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
הדבר היחידי המעניין והרלוונטי שנאמר נגד מאורר מושך הוא החום שהמאורר צריך לסבול.
ערן, לא התייחסתי למיקום המאוורר אלא לכיוון זרימת האויר. זה מה שברוך שאל, לא? המאוור יכול למשוך או לדחוף, זה פחות משנה והוא עניין לדעתי קודם כל של אריזה ואני חייב להגיד ששיקולי "נוחות הייצרן" שהציג איציק נראה לי שגם הם בעסק...
אהה, אוקיי, באמת נשמע שיש משהו בזה.
אבל יש עוד יתרון מסויים (אני לא יודע אם רלוונטי) לונטות מאחורי הרדיאטור ולא לפני. במצב הזה אויר נזרק גם על המנוע עצמו ורכיבי המנוע, לעומת ונטות בצד החיצוני, ששם האפקט הזה הרבה פחות משמעותי.