חוזר: עלויות אחזקה- גלופר
יש לאח שלי רכב כזה, ארוך אוט' שנת 2000 או 2001, נדמה לי שאצלו כבר משהו כמו שנתיים, ואני די מעורה במה שקורה איתו אז אני אנסה לסקור קצת בשבילך:
תיקונים של בלת"מים, לא כולל טיפולים שוטפים, דלק, ביטוחים וכו' , בסביבות ה 1000 ש"ח לחודש. לצערי, זה כולל תשלום על עבודות במוסך, כי הוא לא מתקן עצמאית.
דלק, בסביבות ה1:7
לעניות דעתי, ויצא לי לטייל איתו לא מעט, כנוסע וכנהג, יופי של תמורה לכסף. לא רכב מלהיב, אבל עושה את העבודה, ובזול.
אני מאמין שיקפצו כאן אנשים ויגידו שעלות תיקוני הבלת"מים מוטרפת. אני מוכן לקבל את זה, רק בתנאי שתצרפו לזה קובץ אקסל שמפורטים בו כל התיקונים ברכב שלכם, עד רמת החלפת הנורה השרופה, ותיקון התקר. אני יודע שהסכום נשמע מופרך, אבל כאחד שמנהל טבלת אקסל כזו על כל הרכבים שיש ושהיו ברשותו בשנים האחרונות, אני יודע שהדברים אכן מסתכמים לסכומים גבוהים מאוד, ואני גם יודע שבדרך כלל אנשים שלא מנהלים טבלה כזו, לא יודעים כמה הרכב עולה להם באמת.
חוזר: עלויות אחזקה- גלופר
אני מנהל טבלה כזו, ומסוגל להגיד בדיוק, ואני עוד יותר פאנאט - אני גם שומר קבלות.
הפאג'רו שלי בן 10 השנה, ובשנתיים שהוא אצלי היו בדיוק שני תיקונים שלא היו טיפולים שוטפים:
אנטנה חשמלית - 267 ש"ח.
זרוע עזר להיגוי - 230 ש"ח.
תיקון נוסף, ללא עלות חלקים היה כשקניתי את הרכב - חופש במיסב גלגל קדמי שמאלי, שתוקן ע"י חיזוק.
1000 ש"ח בחודש על תיקונים ללא טיפולים שוטפים - זו שערורייה!!
חוזר: עלויות אחזקה- גלופר
אני לא מקבל את הנתון הזה, שמיל, ולא בגלל שאתה מספר לנו סיפורים, אלא כי אני מניח שבשונה ממני, אתה לא סופר רפידות בלמים, מצברים, צמיגים וכו' . או שאני טועה? מהו הקילומטראז' השנתי שלך?
אני מציץ בטיפול 90K שתיעדת בג'יפולוג ואני רואה רצועות מנוע, חוטי הצתה ומותחן הידראולי ב1850 ש"ח. עכשיו אפשר להתווכח באיזה סעיף לשים את זה. אני שם את זה בסעיף בלת"מים, וזה לא חשוב אם שמתי את זה במקום הנכון או לא, אלא מה שחשוב הוא ששנינו נשים את הדברים באותו סעיף.
ההיילקס הוא רכב אמין לכל הדיעות, נכון? ב10 חודשים ו22K הק"מ שהוא אצלי החלפתי בצורה בלתי מתוכננת זוג מצברים, אימובילייזר, תיקון של המזגן, מצתי חימום ועוד כמה פריטים בעשרות שקלים, וזה יוצא ביחד 4600 ש"ח. על אף אחד מהדברים האלה אי אפשר להאשים את מהנדסי טויוטה, ובכל זאת זה יוצא 460 ש"ח לחודש. וזה לי, שאני מטפל לבד, למעט התיקון של המזגן. למישהו שמטפל במוסך זה לא היה נסגר בפחות מ8000 ש"ח. 800 ש"ח לחודש.
ואולי אתה בר מזל במיוחד. ואולי בדיוק קנית את הרכב עם צמיגים, מצברים, רפידות בלם, הכול חדש, והסטטיסטיקה שלך חיה על זמן שאול עד שתצטרך להחליף את כל אלה. יכול להיות. אני מחכה לראות טבלאות אקסל, שלך ושל מי שיחלוק עליי בהמשך השרשור.
חוזר: עלויות אחזקה- גלופר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
דלק, בסביבות ה1:7
האם נתון זה מגובה אף הוא במדידות? האם מדובר באוטומטי או גיר רגיל?
חוזר: עלויות אחזקה- גלופר
גם אני יכול להעיד ממכר שלי, עם גאלופר קצר אוטומאט שעושה 1-8.
בנהיגה רגילה(לא רגועה ולא פרועה) ועם מזגן רוב הזמן
חוזר: עלויות אחזקה- גלופר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
אני לא מקבל את הנתון הזה, שמיל, ולא בגלל שאתה מספר לנו סיפורים, אלא כי אני מניח שבשונה ממני, אתה לא סופר רפידות בלמים, מצברים, צמיגים וכו' . או שאני טועה? מהו הקילומטראז' השנתי שלך?
אני מציץ בטיפול 90K שתיעדת בג'יפולוג ואני רואה רצועות מנוע, חוטי הצתה ומותחן הידראולי ב1850 ש"ח. עכשיו אפשר להתווכח באיזה סעיף לשים את זה. אני שם את זה בסעיף בלת"מים, וזה לא חשוב אם שמתי את זה במקום הנכון או לא, אלא מה שחשוב הוא ששנינו נשים את הדברים באותו סעיף.
ההיילקס הוא רכב אמין לכל הדיעות, נכון? ב10 חודשים ו22K הק"מ שהוא אצלי ....
סופר גם סופר, סופר הכל.
נכון שעוד לא נדרשתי החלפת מצבר,כי הוא הוחלף כנראה לא הרבה לפני שקניתי אותו, ונכון שגם לא יצא לי להחליף צמיגים ורפידות בלם, אך עדיין העלויות של אלו, גם יחד עם ההחלפות היזומות שלי בטיפול - לא מגיעים ל-1000 ש"ח בחודש.
גם אם נכניס את מה שאתה רוצה לספור כעלויות תיקונים, ולא אחזקה, קרי ה-1850 ש"ח מהטיפול היזום (על אף שאני חולק עליך, ומחשיב אותם כטיפול יזום), יחד עם ה-500 הנוספים שאני הצהרתי, ונחלק ב-24 - עדיין נגיע ל-100 ש"ח בחודש בלבד.
צמיגים, מצבר, רפידות וכיו"ב - יתפזרו על השנים הבאות, בהן לא אצטרך שוב טיפול 90,000....
נכון, הקילומטרז' השנתי שלך הרבה יותר גבוה, ואילו אני עשיתי רק 25,000 בשנתיים, אבל עדיין גם החישוב שלך לא נכון, כי אצלך מדובר ביישור קו שעשית לרכב שדרש יישור קו, ואילו העלויות שלך בשנה הבאה יהיו כנראה יותר נמוכות.
חוזר: עלויות אחזקה- גלופר
או, אז עכשיו אנחנו כבר מדברים על קילומטראז' שהוא פחות מחצי משלי, ונראה לי שפחות משליש אצל אחי, אני צריך לבדוק איתו מהו הקילומטראז' שלו.
מה שציינתי אצלי זה לא מה שאני מחשיב יישור קו. אלו תקלות שלא היו בעת הקנייה והופיעו במהלך העשרה חודשים שאח"כ. אני מחשיב יישור קו את התיקונים שעשיתי לתקלות שאירעו טרם תקופתי, ויש לי סעיף נפרד לזה בטבלה שאותו לא הכנסתי כאן, כי אני לא חושב שהוא מעניין.
לסעיף הבלת"מים אני מכניס את כל מה שאין לו תאריך/קילומטראז' מוגדר להחלפה בספר הטיפולים. שוב, זה לא כל כך משנה אם אני צודק או טועה בזה, העיקר ששנינו נחשב לפי אותם כללים.
חוזר: עלויות אחזקה- גלופר
טלסקופ, מדובר במדידות של אחי, וציינתי שמדובר ברכב אוט' .
חוזר: עלויות אחזקה- גלופר
אני ממש לא יודע איך הגיעו פה ל1000 ש"ח בחודש זה נתון מצמרר!!
לי יש את הגאלופר כבר שנה קצר אוטומט מודל 99 ועשיתי לו כבר 2 טיפולים (לבד)מסננים עולים 170ש"ח שמן עוד 200 (קניתי מסוג טוב 8 ליטר)רפידות בלם קדמי 95 ש"ח שמן גיר +מסנן 200 ש"ח ועים אתם מוסיפים גריז אז עוד כמה שקלים....
לוקרים ידניים 1500 ש"ח
הגאלופר אוהב דלק 1.8 ברגוע עם מזגן 1.5-6 בשטח זו מדידה שלי!
מבחינת אוהב מוסך אני לא יודע לענות לך כי אולי לי היה מזל ורק פעם אחת היתה לי בעיה שלא בתיקון יזום (צינור מים).
חוזר: עלויות אחזקה- גלופר
רנו מגאן, טורבו דיזל, 14 חודשים, 50 אלף ק"מ, 12187 ש"ח.
כל הטיפולים במוסך מורשה (לא קיבלתי אישור לגעת ברכב, אפילו לא לבדוק שמן...), לא כולל טסט, ביטוחים ודלק כמובן. ה"קנס" בחישוב חודשי יוצא קרוב מאוד ל 1000 ש"ח במוסך מורשה.
אביגדור
חוזר: עלויות אחזקה- גלופר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
לסעיף הבלת"מים אני מכניס את כל מה שאין לו תאריך/קילומטראז' מוגדר להחלפה בספר הטיפולים. שוב, זה לא כל כך משנה אם אני צודק או טועה בזה, העיקר ששנינו נחשב לפי אותם כללים.
כיוון שאנחנו מסכימים (כנראה) שתחזוקת שבר היא לא התחזוקה הנכונה, אלא אחזקה מונעת, שהיא גם זו שמוזילה בסופו של דבר עלויות.
הרי אם לא תחליף צינורות מים באופן יזום, הנזק בפיצוץ יהיה לראש המנוע, וכך גם עם רצועות או מותחן.
לכן, לגישתי, צינורות מים/מותחן הידראולי/רצועות הם במסגרת טיפול שוטף, ולא במסגרת בלת"מ.
גם אם היינס/גרנוויל/כל תנ"ך אחר אינו מפרט קילומטרז' מומלץ להחלפה, עדיין אילו דברים צפויים שאנו יודעים לבדוק בהם תקינות (יובש/קושי/סדקים), למשל, או אפילו אורך חיים.
למוחן הידראולי יש אורך חיים מסויים, וכדאי להחליפו לפני שיתפגר, כאחזקה מונעת, ואילו לזרוע עזר - לא.
נכון שאולי אני מתייחס גם לפוטנציאל הנזק כתוצאה מקלקול במכלול, אבל זה שיקול לגיטימי, בעיני לפחות, להפרדה בין טיפול מונע לבלת"מ.
חוזר: עלויות אחזקה- גלופר
שמיל, אין לי ויכוח איתך על הדברים האלה, ואתה בטח לא צריך להסביר לי מהו טיפול מונע, אבל מכיוון שאני הייתי הראשון שנתן נתון מסוים, ואתה הזדעקת שזו שערוריה, הרי שבשביל להשוות תפוחים לתפוחים, אתה חייב ליישר קו לנתון שאני הבאתי. אני לא אומר לך לשנות את הטבלה שלך, כי זה לא שאני בהכרח צודק, אני פשוט רוצה שנבצע השוואה נכונה.
חוזר: עלויות אחזקה- גלופר
נכון, אין בינינו ויכוח בנושא האחזקה העדיפה.
החשוב יותר במה שרציתי לומר הוא שעדיין, גם שנכניס את התיקונים בדרכך, 1000 ש"ח לחודש הם סכום גבוה מאד, כן, אפילו שערורייתי, כי הרי גם אם נחלק את עלות תיקוני הבלת"מ של הקילומטרז' שלי על פני שנה אחת בלבד נגיע רק ל-200 ש"ח לחודש.
חוזר: עלויות אחזקה- גלופר
חנן - אמרתי לך ואני עדין בדעה שאתה נפלת על אקזמפלר הייליקס יוצא דופן שמעיד על הכלל.
היה לי הייליקס 10 חודשים 20 אלף קילומטר.
הישור קו (שידעתי עלין מראש והורדתי מהמחיר בהתאם) החלפת עלה מהקפיץ מאחור, משאבת ווישר.
תקלות שהיו לי:
1. נזילה קלה מהרדיטור - כנראה מהבעלים הקודמים, הלחמה עלתה 150 שח.
2. מיסב של הנבה, כנראה גם הוא מהבעלים הקודמים בכול מקרה עלות 80 שח.
3. מחזיר שמן של הסרן הקידמי, קרה אחרי שהרכבתי נעילה וכנראה קשור. 20 שח.
4. צלב בדריבשאפט 80 שח.
5. מילוי גז מזגן + ונטילים 200 שח.
סך כול עלויות החלקים 530 שח. עבודה לבד.
בזמן הזה עשיתי 2 טיולי נגב גדולים ועוד כמה וכמה טיולי יום.
חבר שלי קנה את הרכב ממני כך שעדין יש לי מעקב עליו. ב 10 חודשים שאצלו הוא היה צריך להחליף זרוע פיטמן בגלל חופש בהגה (דרישה בטסט לדעתי מיותרת) וזהו בגדול 600 שח. הוא נסע מעל 20K ועשה שני טיולי נגב.
סך הכול אם לסכם תקופה של 20 חודש ו 40K קילומטר כ - 1130. רחוק מאוד מאוד מהרכב שלך.
אם לחשוב על זה אפילו בדיסקו ז"ל לא הגעתי לעלויות של 500 שח לחודש תיקונים בלבד.
חוזר: עלויות אחזקה- גלופר
מוני, אני מדבר על זוג מצברים ואימובילייזר שעלו את הכסף הגדול. עוד על מזגן ומצתי חימום. זה עושה את ההיילקס שלי יוצא דופן? על מה אתה מדבר?
בשנתיים לא נגמרו בהיילקס שלך רפידות בלם, מצברים, צמיגים, רצועות, צינורות? איכפת לך למלא בשבילי כרטיס פיס?
אתמול דיברתי עם יוני, שכנראה קצת פחות מסודר ממני והוא לא מכניס הכול לטבלה מסודרת, ובסקירה של מה שהוא זכר בטלפון הגענו ל7200 ש"ח על בלת"מים, כפי שאני מגדיר אותם.
אגב, כשלי נחלשו המצברים שמתי שני מצברים ב1360 ש"ח. כשליוני נחלש המצבר, הוא שם אחד ב350 .
כשלי יש הזעה מהרדיאטור אני מחליף אותו בחדש, ב1400 ש"ח (לא הזכרתי את זה כאן, כי זה היה בסעיף של יישור הקו. ידעתי מראש שאני מחליף מצנן וצינורות. במיוחד בקטע של הקירור, אף פעם לא לקחתי צ'אנסים, והחלפתי את המכלולים האלה בכל הרכבים שהיו לי) . כשלך יש נזילה אתה מתקן אותה ב150 ש"ח. עכשיו, איך אתה משקלל את הדברים האלה?
לך היה מזל, לשמיל היה מזל, אולי לי היה מזל הפוך. מה שברור הוא שעלויות האחזקה שאתם מדברים עליהן הן לא אופייניות, כי לא החלפתם חלפים שמתכלים באופן נורמלי, וזה יצא במקרה בתקופה שלכם.
חוזר: עלויות אחזקה- גלופר
אגב, עד עכשיו, כל מי שהתגאה שהרכב עלה לו מעט כסף, לא עשה עם הרכב יותר מ20K ק"מ, שזה מייצג שליש או פחות מזה ממחזור החיים של החלקים המתכלים, ואז יכול להיות שהוא נופל על תקופה טובה יותר. יש מישהו שיכול להעיד על ה70K-100K ק"מ שהוא עבר עם הרכב שלו, ויש לו נתונים מדויקים לדבר עליהם?
חוזר: עלויות אחזקה- גלופר
[QUOTE=מוני אורבך] הוא היה צריך להחליף זרוע פיטמן בגלל חופש בהגה (דרישה בטסט לדעתי מיותרת) QUOTE]
בהילקס לא אמור להיות שום חופש בפיטמן!
חוזר: עלויות אחזקה- גלופר
חנן הרדיטור שלי היה בן שנתים מנחשונים. היצור שלו היה דפוק. הם לא הילחימו את התפרים כמו שצריך. אין שום הגיון להחליף רדיטור כמעט חדש ברדיטור חדש מאותו יצור וסוג רק בגלל זה.
מצתי להט זה לא משהו שהולך כול 50K. לדעתי הם שורדים לפחות 200K. בהנחה של 20K כול שנה 10 שנים.
אשר לצמגים צינורות חגורות רפידות בלם ועוד. צמגים מחלפים כול 3 שנים. חגורות כול שלוש. רפידות בלם כנל צינורות כול כ 6 שנים. כול זה מנסיון מצתבר שלי
צמגים 2500 חגורות 300 רפידות 150 צינורות 400 (200 לשלוש שנים)
סך הכול 3150 "נעגל" ל 4K כול 3 שנים, כלומר 112 שח לחודש.
"נעגל" שוב ל 200 שח לחודש.
אחרי כול ה"עיגולים" תראה שלא יצא לך יותר מ 300 שח לחודש וזה כולל לדעתי (ומנסיוני) הכול.
אגב בקשר למחירי החלקים שכתבת...
תמיד אפשר למצוא חלק יותר יקר ויותר טוב. השאלה היא עלות מול תועלת.
לדעתי כול התקלות שכתבת הם עדין בגדר "יישור קו" של הרכב. עתה לאחר ההוצאות הגדולות אני בטוח שההוצאות מסוג בלת"ם על ההיליקס שלך ירדו דרסטית.
חוזר: עלויות אחזקה- גלופר
וערן - זו בדיוק הנקודה, לא היה שום חופש בתפוח !!!
הם פשוט המציאו סיבה להכשיל.