חוזר: מה מבזבז יותר דלק ?
מה הסל"ד בו אתה נוסע במהירויות האלו בהילוכים הנ"ל?
חוזר: מה מבזבז יותר דלק ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי חימושניק
מה הסל"ד בו אתה נוסע במהירויות האלו בהילוכים הנ"ל?
אין לי מד סל"ד אבל בשניה המנוע צועק ובשלישי לא
בשלישי זה נישמע כאילו נמוך מידי
במנוע בנזין היה מצלצל במצב כזה.
חוזר: מה מבזבז יותר דלק ?
המנוע צועק בשני? הוא מגיע ל70 קמ"ש לפחות אז איך הוא יכול "לצעוק" ב30-40 ?
חוזר: מה מבזבז יותר דלק ?
היי
אולי הוא צועק חלש ולגיא שמיעה טובה ??? :roll:
חוזר: מה מבזבז יותר דלק ?
70 ???? בשני ????
בעליה של דרך הים ? כי אם כן אז כניראה שאני באמת לא שומע נכון .. אבל אתה בטוח ?
חוזר: מה מבזבז יותר דלק ?
גיא - זה ה"חור" בהילוכים הידוע הנוצר כתוצאה מהגדלת הגלגל ל 31 ללא שינוי בקורונה פיניון. אין מה לעשות כאן חוץ מלהחליף יחסי העברה. זו נבלה וזו טרפה בכל מקרה תבזבז יותר סולר. אז לפחות סע היכן שאתה הכי פחות מזהם קרי הילוך שני.
חוזר: מה מבזבז יותר דלק ?
לא, לא בעלייה של דרך הים, אלא בירידה של מבוא המדבר. מה זה משנה? אתה נוסע בחצי מהסל"ד המקסימלי וחושב שהמנוע "צועק" . זה לא הגיוני.
חוזר: מה מבזבז יותר דלק ?
יש קשר ישיר בין לחיצה על דוושת הדלק לכמות הדלק שנכנסת למנוע .
זה נכון למנוע בנזין ( קרבורטור )
זה נכון למנוע דיזל רגיל ( כמו ההילקס הזה )
כך שאתה צריך לחפש את הנקודה שבה אתה לוחץ פחות על דוושת הדלק .
*****
במנועי הזרקה או במנועי דיזל " חכמים " זה יותר מסובך יש עוד גורמים במשחק לכן במנועים כאלה יש לבדוק נקודתית על ידי שעון דלק מיוחד המחובר על קו הספקת הדלק למנוע . ( כן יש גם מכשיר כזה )
אפשר להסתפק בחישוב שעושה המחשב לפי זמן פתיחת מרססים אבל זה מאד לא מדויק .
*****
איציק
חוזר: מה מבזבז יותר דלק ?
סליחה על הבורות..
אבל מה תפקידו של צינור העודפים למיכל הדלק?
אם הסל"ד נמוך, משמע פחות דלק נשרף.. לא?
מה קורה לדלק שלא נשרף?
עידן
חוזר: מה מבזבז יותר דלק ?
תכלס יש מצב בהחלט שאני לא שומע נכון. ומה שנישמע לי רועש זה לא מנוע צורח.
בהחלט !
אבל השאלה הראשית היתה איפה אני פחות מבזבז דלק.
מנוע נוסע מהר בהילוך נמוך או מנוע מתאמץ יותר אבל לאט יותר בהילוך גבוה יותר.
יש עשן בשני המצבים אבל הבנתי שזה בגלל הסולר שלא נישרף בגלל שיטת הזרקת הסולר.
חוזר: מה מבזבז יותר דלק ?
היי
ומאחר והשמיעה תקינה ב"ה, תמיד, אבל תמיד, רצוי לנסוע בהילוך המתאים.
ובעליה, כמו בכל מאמץ, רצוי לנסוע בהילוך נמוך יותר. (בעקר שגם המהירות נמוכה). המנוע נשמר יותר טוב (פחות מתאמץ), צריכת הדלק לא הופכת לצריחת הדלק ולא מבוזבז דלק שהמנוע לא יכול לנצלו !!!
כל זה בהנחה שהסל"ד (זה שאין לך שעון המורה אותו) בתחום המותר.
חוזר: מה מבזבז יותר דלק ?
הסל"ד בתחום המותר, זה ברור, גם בגלל שהוא נוסע בחצי מהסל"ד המירבי וגם בגלל שפשוט לא ניתן להגיע לסל"ד מסוכן. יש במשאבות ההזרקה האלה בקר מכני שלא נותן לסל"ד להגיע לתחום המסוכן.
חוזר: מה מבזבז יותר דלק ?
ציטוט:
יש במשאבות ההזרקה האלה בקר מכני שלא נותן לסל"ד להגיע לתחום המסוכן.
תודה, זה מרגיע !
ולגבי צריכת הסולר ?
חוזר: מה מבזבז יותר דלק ?
נשמע הגיוני שצריכת הדלק תהיה חסכונית יותר בהילוך שני במקרה שלך..
ציטוט:
יש קשר ישיר בין לחיצה על דוושת הדלק לכמות הדלק שנכנסת למנוע .
זה נכון למנוע בנזין ( קרבורטור )
זה נכון למנוע דיזל רגיל ( כמו ההילקס הזה )
אולי במנוע דיזל רגיל כן, אבל דווקא במנוע בנזין מוזן קרבורטור, מה שקובע כמה דלק יכנס למנוע הוא רמת הואקום מעל פתח המצערת. זה לא תלוי רק בכמה פתוח הפרפר של המצערת, אלא גם בסל"ד המנוע. כך שזה קצת יותר מסובך.
חוזר: מה מבזבז יותר דלק ?
אני בכל זאת חושב שבקרבוראטור הקשר הוא קשר ישיר לכמה אתה פותח את המצערת .
רמת הואקום בסעפת היא מישנית .
הואקום הוא לא הגורם הישיר לשאיבת הדלק .
כל שעון ואקום המחובר לסעפת יראה לך מתי המנוע חסכוני ( במצערת סגורה ) ואז גם מתקבל הואקום הגבוה ) .
מהירות האויר בתוך לועה הקרבוראטור היא זאת שיוצרת את התת לחץ מעל הדיזה שמזרימה את הדלק .
ולא מה שמקובל לחשוב שהתת לחץ הנמצא בסעפת \ היוצרות הבוכנות במהלךך היניקה .... הוא הגורם ליניקת הדלק .
*****
הקרבוראטור בנוי ככנף של מטוס אותו תת לחץ הגורם למטוס להתרומם ( הפרש מהירות האויר מעל ומתחת לכנף ) הוא הגורם לשאיבת הדלק ( הפרש מהירות האויר בין כניסה לקרבוראטור למהירות במרכז לועה הקרבוראטור ) .
*****
זה גם הרעיון המסובב את כנפי הטורבו בנוסף ללחץ הגזים הדוחפים את טורבינת הפליטה .
*****
איציק
חוזר: מה מבזבז יותר דלק ?
היי איציק,
ומה גורם למהירות האויר בלוע הקרבורטור ? :roll:
לא אפקט היניקה של הבוכנות ?
מהירות הרכב ? (לא בדיוק נראה לי).
חוזר: מה מבזבז יותר דלק ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי גיא
70 ???? בשני ????
בעליה של דרך הים ? כי אם כן אז כניראה שאני באמת לא שומע נכון .. אבל אתה בטוח ?
גם אצלי 70 זה מהירות דמיונית להילוך שני...
בהיילקס הקקמייקה שלי מעל 45 בשני ועוד רגע הבוכנות יוצאות לטייל בסטרטוספירה.
חוזר: מה מבזבז יותר דלק ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי איציק - 4X6ZH
אני בכל זאת חושב שבקרבוראטור הקשר הוא קשר ישיר לכמה אתה פותח את המצערת .
רמת הואקום בסעפת היא מישנית .
הואקום הוא לא הגורם הישיר לשאיבת הדלק .
כל שעון ואקום המחובר לסעפת יראה לך מתי המנוע חסכוני ( במצערת סגורה ) ואז גם מתקבל הואקום הגבוה ) .
מהירות האויר בתוך לועה הקרבוראטור היא זאת שיוצרת את התת לחץ מעל הדיזה שמזרימה את הדלק .
ולא מה שמקובל לחשוב שהתת לחץ הנמצא בסעפת \ היוצרות הבוכנות במהלךך היניקה .... הוא הגורם ליניקת הדלק .
*****
הקרבוראטור בנוי ככנף של מטוס אותו תת לחץ הגורם למטוס להתרומם ( הפרש מהירות האויר מעל ומתחת לכנף ) הוא הגורם לשאיבת הדלק ( הפרש מהירות האויר בין כניסה לקרבוראטור למהירות במרכז לועה הקרבוראטור ) .
*****
זה גם הרעיון המסובב את כנפי הטורבו בנוסף ללחץ הגזים הדוחפים את טורבינת הפליטה .
*****
איציק
אתה מצביע בדיוק על הנקודה שאני עומד עליה. וכשאני חושב על זה, שנינו לא עונים על השאלה, האם יצירת הספק דומה במהירות נתונה, אך בשימוש יחסי העברה שונים, משנה את צריכת הדלק.
דבר אחד הוא ברור. איבודי האנרגיה עקב חיכוך (מניפה, אלטרנטור, מיסבים, גיר ועוד) גדלים בצורה ישרה לסל"ד המנוע. לכן כדי להוציא הספק נטו, להנעת הרכב, המנוע צריך להתאמץ יותר. כמה יותר, זה כבר עניין אחר.
לגבי הנצילות של המנוע בסל"ד שונה, לצערי אני לא אוכל לדון, אבל אשמח לשמוע מישהו מדופלם בעניין, או לנסות לדלות מידע ממקורות אחרים.
חוזר: מה מבזבז יותר דלק ?
השפעה של וואקום היא מאוד משמעותית.
אני אסביר:
בשביל לסובב מנוע ללא עומס בנניח 2500 סל"ד צריך בערך נאמר 25% פתיחת מצערת.(לא להתפס לפרטים)
על מנת להגיע לאותו סל"ד בעומס של נניח 50% נצטרך לפתוח את הפרפר למעל 60%.
אם הפרפר ניפתח לתחום הזה,נכון מה שאומר איציק,מהירות הזרימה היא אכן אותה מהירות,אבל,ניפתחת דיזה נוספת או כל מנגנון כלשהוא הקיים בסוגים שונים של קרבורטורים ולא ניכנס לפרטים המדויקים,אשר תפקיד המנגנון לספק את כמות הדלק על מנת לשמור על הסל"ד הדרוש,וזו כמות לא מבוטלת בכלל.
הדבר נכון למנוע בנזין,דיזל,סילון,קיטור...........רק שמנגנוני ההפעלה שונים....
כלל אצבע הוא לשאוף להיות תמיד באיזור בו המומנט הוא מכסימלי והסל"ד מינימלי.
אני מסכים עם מוני,כנראה שזהו בור ביחסי ההעברה ואין הרבה מה לעשות.אני ממליץ על הסל"ד הגבוה יותר...