חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
אני אתייחס לעניין הגודל, אל יודע איך הסתדרת עם הסמוראי בטיולים ארוכים-אוטו בגודל צידנית וחצי..
אחרי התנסות עם רכבים בגודל נורמלי (גם דיפנדר) אני אל רואה את עצמי מטייל עם משהו קטן יותר, הנוחות הממכרת של היכולת לקחת את כל הדברים הקטנים (או גדולים) שעושים את החיים והטיול הרבה יותר נוחים ומהנים.
עליתי ברכב הפרטי מניבה להיילקס, היכולת לקחת גם חברים ברכב וגם את הציוד בלי להתפשר עושים את זה בגדול-אין למה להשוות, טיול חורף בינואר עם כמות עצים למדורה ובישול כל לילה, דלק ומים ואוכל, הרבה מקום לאוכל,מזרונים ומה שבא.
אין תחליף ליתרון המקום שייתן לך הדיפנדר.
אתה מתלבט בין לעלות כיתה אחת או לקפוץ כמה.
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
דיפנדר.
הג'ימיני הוא עוד רכב מעבר, איך שלא תהפוך את זה ואתה אומר זאת בעצמך. אם תיקח דיפנדר במצב טוב ותשמור עליו היטב, אין שום סיבה שהוא יעלה לך יותר מכל רכב שטח אחר.
אפשר להמשיך ולהמשיך לגבי עלויות אחזקה, תיקונים, השוואות, אבל את השורה התחתונה אתה יודע: הג'ימיני יעלה פחות לטווח הקצר. אתה חושב על הטווח הארוך אם אתה קונה דיפנדר, נכון?
מה עם הילדים, יואב? איפה תשים אותם בג'ימיני בעוד 3 שנים? גם אם תשמור את הדיפנדר 10 שנים לא תהיה לך בעיה כזו איתו.
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
יואב לדעתי אתה צריך להגדיר לעצמך למה להחליף את הסמוראי.
אם זה עניין של מקום ונוחות לדעתי אין הבדל משמעותי בנוחות ביחס לגי'מיני ובטח שאין הבדל במקום.
אם בא לכם לגדול, תעשה חשבון אם אתה נוסע מספיק ק'מ בשביל להחזיק רכב דיזל.
אני הייתי הולך יותר לכיוון של צי'רוקי-אמרנו מהלב :mrgreen:
רכב אוטומטי,אפשרויות שיפור אינסופיות וכיף,ניראה לי הרבה כיף ויחסית גם מקום.
עוד משהו-במידה ויש לכם גם פרייבט סביר,נסיעות ארוכות(עבודה יומיומית) ניתן לעשות איתו וכך עניין הדלק של הגי'פ יחסית שולי.
יאלה עוד שלגיה לאוסף 8-)
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
יואב - התכוונת לדיפנדר 90 או 110 ?
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
נסעתה בדיפנדר?
מתאים לך להסתובב עם משאית?
אם המקום בג'ימני מתאים לך לשנתיים \ שלוש \ ארבע ואתה מעדיף לטייל על כלי קטן ושקט מאשר במשאית אם עלויות האחזקה שהתיחסתה עאליהן הג'ימיני פתרון מצוין
אנחנו הסתדרנו איתו ועם שני ילדים כרכב שני במשך שנתיים כולל טיולים של מספר ימים עד שבוע כאשר השלישית הגיע לגיל שאפשר להתחיל הגיע ההילקס
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
את מה שאלון כתב:
ציטוט:
אם תיקח דיפנדר במצב טוב
אתה חייב לשנן.
יש המון סיפורי זוועה על לנדרוברים- ועם יד על הלב- הרוב נוסעים בכלים שחוטים (במושגים אמיתיים). רכב יוצא מג"ב/ חברת טיולים, עם 400 אלף ק"מ.... הוא מראש לא מתכון לחיים פשוטים. לעומת זאת, רכב שעבר רק ידיים פרטיות, עם פחות מ200 אלף ק"מ, ובמצב טוב- לא קל למצוא, ואם תמצא- החיים איתו יהיו הרבה יותר פשוטים. שלי (לשעבר), לדוגמה, למרות שהיה יוצא מג"ב, היה במצב מצויין ועם 200 אלף ק"מ בלבד, ואחרי יישור הקו שקיבל ממני, הוא מהטובים שמסתובבים בכבישי הארץ- ובאמת, כמעט בלי תקלות לאורך השנתיים בהן הסתובבנו יחד בדרכים.
דבר חשוב לגבי ההוצאות- בעגלת דיזל מגודלת, כל ההוצאות יותר גבוהות- הטסט (ירד טיפה השנה, אבל אני מניח שהוא עדיין עולה בסביבות ה2500 ש"ח ), הביטוח המקיף, והדלק- כל אלו עולים יותר- גם בסוף השנה, וגם פר יום טיול. גם סט צמיגי שטח פעם ב 3 שנים יעלה פי 2, או מצבר פעם בשנתיים. אפילו שטיפה במכון שטיפה ביום ראשון אחרי שבת בוצית עולה יותר. וכל אלו הוצאות צפויות.
אם לקחת את כל זה בחשבון, ואתה עדיין חושב שאתה רוצה- את המקום, את הנוחות שאין שני לה, את העבירות (לא דווקא במעלות השוברים, אלא דווקא במכשולים הבלתי צפוים באמצע מסלול תמים), תן ללב להחליט.
אסף.
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
תקרא שוב את מה שאתה עצמך כתבת. אתה כבר יודע את התשובה ...
אני אגב דווקא חושב שאם אין ילדים ממש בקרוב, שנתים שלא בקרוב. אז ג'ימני זה מה שאתה צריך...
אם כי מצד שני, אני גם חושב שג'יפ קונים עם הלב ולא עם הראש....
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
תודה:
1. אמיר- הכוונה ל 110
2. טל- מאחר ובלב עסקינן-צ'ירוקי נראה אחלה אבל לא מושך אותי להחזיק כזה
3. אסף אלון דורון- הלב כבר אמר דיפנדר כי היתרונות ברורים-ואם הינו זוכים בלוטו- היה פה מחר דיפנדר. זה החסרונות שמדאיגים אותנו- והם שניים- עלויות (בסוף צריך לעשות סדרי עדיפויות) ואמינות (עד שיש שבת פנויה- אז לטייל ובבוקר שיניע לעבודה). ואלו שני דברים שאין לנו מושג למה לצפות ב LR ולכן קיוינו לשמוע מבעלים של דיפנדרים נתוני אמת לגביהם כדי להכניס לשקלול ההתלבטויות .
4. ערן- השכל אומר ג'ימיני ג'ימני ג'ימיני (3 - עד הילד השלישי...). אבל מה לעשות שכל פעם שאני עומד עם הסמוראי ליד ג'ימיני ברמזור (ויש פה המון בת"א. גם רמזורים וגם ג'ימינים)- הלב קצת נחמץ מהרעיון להחליף ביניהם.
אמרת היילקס אגב- זה גם רעיון שעלה ולא נפסל על הסף..
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
יוד, מה הסיבה להחליף את הסמוראי לגי'מיני?
אם זה לעניין רכב חדש יותר,אני חושב שזו טעות-את הרכב שלך אתה כבר מכיר טוב,לדעתי סידרת כבר כמעט את כל הקילקולים הקטנים המעצבנים. אני לא יודע כמה הרכב כבר עשה אבל אם זה לא ק'מ גדול והמנוע טוב אז אני הייתי נשאר עם הרכב.
מצד שני,גי'מיני יש אוטומט :mrgreen:
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
יואב שלום,
אני לא בא לפתור לך את הדילמה, אלא להעלות כמה נושאים שרצוי שתשיב עליהם (לעצמך) ואז תוכל לקבל החלטה יותר מושכלת.
הדבר החשוב, לדעתי, הוא לציין תקציב - ואת זה שכחת.
אני, מה לעשות, בעוונותי שייך לאלה שלא קונים ג'יפ עם הלב אלא עם הכיס והפרקטיות.
גם רכב גרוע, כשהוא חדש, לא "מתקיל" יותר מידי. (לכל כלל יש יוצא מהכלל, ובמקרה הזה הוא הטרופר דיזל שגם חדש מאוד יחסית, חורג מההגדרה של נבלה סרוחה).
כך שאם אתה מתכוון לדיפנדר 2003 ומעלה אז זו תמונה שונה לגמרי מ1996 למשל.
הנקודה השניה היא המקום לילדים - אל תחשוב על זה אפילו. כשתגיע לגשר תעבור אותו.
נקודה שלישית, כמה ק"מ בשנה? אם אתה גר במצפה חמציצים, עובד במרכול המקומי, וחוץ מטיולים לדרום פעם בחודש נוסע להורים שגרים במרחק 3 ק"מ, אז אולי טרופר בנזין או גרנד צ'ירוקי?
בסוף אתה עשוי לגלות שהבחירה היא לא ג'ימיני ולא דיפנדר.
אבל אם בא לך נורא דיפנדר, ואני לא מהחסידים שלו (בלשון המעטה, תקרא את החתימה שלי), נניח וקנית אחד, ונפלת חזק, תמכור למישהו אחר בעוד כמה חודשים, שמתלבט בין XXX שההגיון אומר, ללב שלו שרוצה דיפנדר.... מוכר לך טיפוס כזה? - אם לא תסתכל במראה. (תמיד יהיו כאלו).
ואם תחליט לבסוף לקנות דיפנדר, עשה טובה לעצמך ותזכור טוב טוב את מה שאני כותב לך כאן: תתרחק מהגורואים.
יש כלל אחד שאף בעל לנדרובר לא בורח ממנו - מי שמטפל אצל גורואים, יוציא עשרות אלפי שקלים גם על אוטו חדש מהחברה.
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
התקציב לקניה הוא כזה שיאפשר לנו לרכוש ג'ימיני משנתונים חדשים ואולי אפילו מהניילונים. אני לא יודע לתרגם את זה לשנתון של דיפנדר משומש.
תקציב הקניה פחות מטריד אותנו- תקציב האחזקה הוא העניין.
אני גר בת"א ולא בחמציצים (למרות שהייתי מעדיף את חמציצים..) נוסע עם הרכב לעבודה כל יום, 60 ק"מ סה"כ (30 לכל כיוון), מחוץ לעיר (כך שעניין ההסתובבות עם רכב גדול בעיר לא רלוונטי).
אם האחזקה שנתית כמו שכתבת כרוכה בעשרות אלפי ש"ח- אז בהחלט קיבלנו תשובה. כרגע הסמוראי עולה לנו ככה (בערך):
1. רישוי 1000
2. ביטוחים 4000
3.בתיקונים/שפורים/פינוקים- בסביבות 4000 לשנה (טיפולים כלול)
4. דלק- כ 10 K בשנה
סה"כ:
כ 20 K בשנה (הכל משוערך ומעוגל למעלה כמובן)
מה ההפרש המוערך באחזקת דיפנדר? (ככה נדע כמה אנחנו עומדים לשלם בשביל להגדיל את התענוג).
טל- נכון- הסמוראי שלנו הוא 96, מצב מצוין, כל הליקויים תוקנו ואני מכיר אותו ויודע למה לצפות. אבל הוא 96, והשנה 2007, והגיע הזמן להתקדם.
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
יואב
מבחינת עלויות לדיפנדר תכפיל ב 2 הכל (יוצא ממוצא טוב 10 אחוז לכאן או לשם לא משנים את התמונה) וזה בלי בלטמי"ם במוסך
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
יואב
הגיע הזמן להחליף כי הגיע
ג'מיני לא יספק אותך, לא במידה ששווה החלפה
דיפנדר... זה קצת יותר מידי, זה נון נון ולא יתן לך את השילוב של כבישטח
אתה חייב לפתוח קצת
תראה את הפג'ארו הקצר, גם עבירות וגם נוחות, גם הקאיה בחשבון אבל רק אחרי שינויים לפחות כמו שבצעתי, גאלופר, ראאב 4 כל אלה יעלו אותך כיתה ברמת הנוחות בשטח ובכביש ולא יפגעו בעבירות.
בהצלחה
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
אם אתה מטייל הרבה, ה LR הממוצע מהשנתון עליו אתה מדבר, יעלה לך כ- 25K לשנה, לפני דלק-ביטוח-טסט.
זה לא רכב למי שמחפש שקט נפשי ויעילות יומיומית. זה רכב למי שאומר "אני מטייל, ומוכן להשקיע בזה זמן, אנרגיה, כאבי ראש והרבה כסף".
יש הרבה אופציות ביניים. הפאג'רו הקצר היא אחת מהם, הסופה היא אחת אחרת.
אפי צ.
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
מבחינת אחזקה, דיפנדר שטופל טוב לא יעלה יותר להחזיק מכל רכב אחר.
מה שכן הגימיני חדיש יותרבמיוחד אם הוא מהנילונים יעלה הרבה,הרבה פחות מבחינת תחזוקה מאשר כל רכב אחר(וזה נכון לגבי כל רכב חדש).
לא יודע כמה עולה גימיני חדש אבל אם מדובר על סביבות ה100K אתה יכול להרשות לעצמך דיפנדר משנת 99/200 במצב מצוין+תוספות,גבולי ביותר ל2001 סטנדרטי.
בשאר הבחינות מדובר ברכבים מאוד שונים, אני מציע לך לעשות סיבוב על דיפנדר קודם במידה ולא נהגת על אחד כזה, מדובר על טרואמה לא קטנה לפעם הראשונה, אבל כך בחשבון שלכל דבר מתרגלים....בסופו של יום הוא הרבה יותר נוח מהגימיני או הילקס וכו'...
יכולות השטח שלו בטח שגבוהות יותר מהגימיני אבל כל זה בא עם פשרה גדולה מאוד על הכביש(מבחינת שיוט מהיר הוא סבבה לגמרי, במיוחד הTD5, אבל בכללי כמו שכתבו פה, לא משנה אך תהפוך את זה מדובר על נ"נ).
אגב עברתי עכשיו סיפור דומה עם חבר טוב, עבר מסמוראי סלילים לגימיני כשבדרך הוא מתלבט בין דיפנדר/לנדקרוזר 73/פאגרו קצר וכו', הוא קנה בסופו של דבר גימיני חדש ומצטער על זה, לא בגלל שהוא לא קנה את הדיפנדר אלא בגלל שהוא נשאר באותו המצב ולא התקדם.
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
שיה , ראב4 ? אין לו הילוך כוח בכלל. זו לא השוואה.
קאיה - עלויות שידרוגים ושיפורים ? כמה עולה נעילה ?
פג'רו - זה כבר נראה יותר מתאים מבחינת מידות אבל השנתון ? עד מתי יש פג'רו מהדגם הישן? אלא אם התכוונת לקינג ואז המחיר עף לשמיים.
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי gooja
אם אתה מטייל הרבה, ה LR הממוצע מהשנתון עליו אתה מדבר, יעלה לך כ- 25K לשנה, לפני דלק-ביטוח-טסט.
זה לא רכב למי שמחפש שקט נפשי ויעילות יומיומית. זה רכב למי שאומר "אני מטייל, ומוכן להשקיע בזה זמן, אנרגיה, כאבי ראש והרבה כסף".
יש הרבה אופציות ביניים. הפאג'רו הקצר היא אחת מהם, הסופה היא אחת אחרת.
אפי צ.
קודם כל האופציות הנוספות שנתת מצוינות(טוב רק הפאגרו...), אבל אתה חייב להפריד בין החוויה שלך(טוב ,הטרואומה) שלך עם דיסקברי לבין דיפנדר, הרכבים האלו לא דומים מבחינת אמינות ועלות התחזוקה.
חוזר: דיפינדר או גי'מיני?
בקשר לקאיה:
יש עכשיו נעילות אוטומאטיות גם ב3000 שקל.
והיא בין הרכבים עם העלויות אחזקה הנמוכות (הכוונה היא בין הג'יפים)
ככה שהיא אופציה טובה..
נ.ב.
אני משוחד, אבל מה שכתבתי זה עובדות.