5 קבצים מצורפים
פרויקט בתהליך: רנגלר בסדנת אוברלנד
הרנגלר ממודל 2001 TJ SPORT גיר ידני . הרכב הוכנס כאשר עליו מותקן קיט של רוביקון אקספרס אבל עם חלקים רבים חסרים בהרכבה.
הוזמנו החלקים החסרים ובנייהם : מוט פנהרד קדמי ואחורי , מוט מייצב קדמי CURRI ANTI ROCK שאינו מצריך ניתוק וחיבור כל הזמן ועם זאת מאפשר פתיחת מתלה מרשימה .
הוחלט גם על לשדרג ל LONG ARMS , בעצתו של ארז הובאו רק המיסבים למוטות הרדיוס מרוביקון והמוטות עצמן בבניה עצמית שלו . כמובן שאת הגשר של הטרנספר היה צריך להחליף כדי למקם את המוטות שעכשיו ארוכים יותר , לפיכך תוכנן ונבנה גשר חדש המחליף את הישן עם תושבות תואמות.
עקב המעבר לצמיגי 33" על ג'נט 8" של MT הוחלט על החלפת הסרן האחורי לדנה 44 של סופה , כאשר תושבות העלים גולחו ונבנו תושבות ספירלה חדשות על הסרן החדש שכמובן עבר צביעה.
בסרן הותקן ARB ויחסי העברה 4.1.
במקביל, ממש במזל נמצא סרן קדמי דנה 44 של רוביקון (כן ,כן .... נדיר בארצינו).
הוחלף גם הסרן הקידמי שבו הכל PLUG AND PLAY מבחינת התושבות.
גם בו יש יחסי העברה 4.1 תואמים ונעילת ARB קדמית.
להשלמת החבילה עומדים להיות מותקנים בולמי FOX משובחים עם מיכל גז נפרד .
קוסמטיקה חיצונית בתכנון - Rocker Panels, מיגון אלומיניום מבית אוברלנד לכל המרכב ממיכל הדלק ועד לפרונט עם מיגוני ביצה תואמים כמובן מאלומיניום 6 מ"מ.
זהו , הפרוייקט עוד בתהליך , הכל נמדד ומחושב בקפידה. תכנונים עתידיים? כשהכיס יתאושש , טמבוני WARN עם מיתקן לגלגל ספייר 33" ובהמשך גם כננת תואמת .
בינתיים , הנה קצת תמונות מתהליך הבניה , אשתדל לעדכן בהמשך ...
(אגב כל החלקים שפורקו מהרכב נמצאים למכירה בלוח....)
וקצת על הסדנה של ארז למי שלא מכיר - הסדנה ממוקמת במושב צפריה . גם אני נפלתי בפח וחשבתי כי הסדנה מתעסקת בלנד רובר בלבד אבל קצת מצחיק לומר וכמעט ההיפך הוא הנכון :-)
הסדנה בונה פרוייקטים לצה"ל באופן שוטף כך שבהחלט יש במה להתגאות....
ארז וארנון עושים עבודה מקצועית , עם מכשור מקצועי ויכולות הנדסיות גבוהות (לא כל אחד במדינה שלנו יכול לעשות שינויים בגיאומטריית הרכב...וכאן יש לארז מקום כבוד).
היחס חם, מקצועי והכי חשוב מרגישים מחוברים לעבודה על הרכב 24/7 בעדכונים שוטפים.
ארז בונה גם רכבים לעבירות בבנייה עצמית לפי דרישות הלקוח (אפשר לעיין בפורום) וגם שם ניכרת הנדסה ומחשבה.
בקיצור , סוף מעשה במחשבה תחילה . אם בשינויים מרחיקי לכת עסקינן , אני בטוח שיש רבים וטובים בארץ אבל ארז הוא בהחלט אחד מהם ומומלץ בחום מעבר לבעל מקצוע מעולה , גם בנאדם הגון.
כמו שהבטחתי , תמונות ...............
חוזר: עוד פרוייקט מבית אוברלנד עם ידי הזהב של ארז נכפולגר והפעם:רנגלר
הייתי בסדנא ראיתי את העבודה
טוב אני משוחד אז אני לא מתפלא על רמת העבודה על ההשקעה ,ועל היכולות של אוברלנד,
הערה:רוקר פאנל זה לא קוסמטי זה הכרחי ומועיל
חוזר: עוד פרוייקט מבית אוברלנד עם ידי הזהב של ארז נכפולגר והפעם:רנגלר
סרן קדמי של ג'יפ רוביקון ??? מה יש אחד או שניים בארץ וכבר טוטאל לוסט :?: אולי הכוונה לדנה 44 של ונדורה כמו ברוב הסופות המשופרות בארץ?
בכל מקרה בהצלחה דוד, יהיה לך ג'יפ ברמה גבוהה. אני מזמין כבר סיבוב ופיצ'ר על התוצאה הסופית.
חוזר: עוד פרוייקט מבית אוברלנד עם ידי הזהב של ארז נכפולגר והפעם:רנגלר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
סרן קדמי של ג'יפ רוביקון ??? מה יש אחד או שניים בארץ וכבר טוטאל לוסט :?: אולי הכוונה לדנה 44 של ונדורה כמו ברוב הסופות המשופרות בארץ?
בכל מקרה בהצלחה דוד, יהיה לך ג'יפ ברמה גבוהה. אני מזמין כבר סיבוב ופיצ'ר על התוצאה הסופית.
נמרוד , בכיף! ולגבי הסרן , לפחות לדברי ארז , הוא של רוביקון ונמצא אצל סוחר שמייבא חלקים משומשים מחו"ל והסרן היה בנייהם... בכל מקרה, דנה 44 וזה מה שחשוב , לא ?
חוזר: עוד פרוייקט מבית אוברלנד עם ידי הזהב של ארז נכפולגר והפעם:רנגלר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
סרן קדמי של ג'יפ רוביקון ??? מה יש אחד או שניים בארץ וכבר טוטאל לוסט :?: אולי הכוונה לדנה 44 של ונדורה כמו ברוב הסופות המשופרות בארץ?
.
ציטוט:
במקביל, ממש במזל נמצא סרן קדמי דנה 44 של רוביקון (כן ,כן .... נדיר בארצינו).
הוחלף גם הסרן הקידמי שבו הכל PLUG AND PLAY מבחינת התושבות.
גם בו יש יחסי העברה 4.1 תואמים ונעילת ARB קדמית
אין כמעט ספק שמדובר בסרן של רוביקון , אפשר לשאול מאיפה ?
חוזר: עוד פרוייקט מבית אוברלנד עם ידי הזהב של ארז נכפולגר והפעם:רנגלר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי tayrie
אין כמעט ספק שמדובר בסרן של רוביקון , אפשר לשאול מאיפה ?
את זה אתה צריך לשאול את ארז , הוא השיג אותו אבל כנראה שזה היה ממש במזל למצוא ....
חוזר: עוד פרוייקט מבית אוברלנד עם ידי הזהב של ארז נכפולגר והפעם:רנגלר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי davidsktm
את זה אתה צריך לשאול את ארז , הוא השיג אותו אבל כנראה שזה היה ממש במזל למצוא ....
נמרוד, ארז:
יש בעיה לייבא חלפים כאלה? מעניין איך אין לזה "שוק" בארץ...
אין אפשרות לעבוד עם איזה סוחר חלקים/חלפים שיכול להביא לארץ?
אני בטוח שיש הרבה אנשים שיחפשו רכיבים כאלה, כמו סרנים של רוביקון, טרנספר, ועוד אי אילו חלקים מחוזקים ומשודרגים.
רמי
4 קבצים מצורפים
חוזר: עוד פרוייקט מבית אוברלנד עם ידי הזהב של ארז נכפולגר והפעם:רנגלר
אהלן....
הסרן הקדמי אכן הגיע מרוביקון, הוא הובא מחו"ל ולצערי הנעילה פורקה ממנו לפני שרכשתי אותו(אנחנו מתקינים לו ARB), על הסרן אגב מוטבע שהוא של רוביקון.
יש עוד סרן כזה למי שמעוניין, שוק לדברים כאלו? אני לא חושב שיש לזה יותר מידי שוק,סופות עם קפיצי עלים(ואין יותר מידי ח'ברה שיעשו הסבה לקפיצי סליל או בכלל ישקיעו סכומים כאלו ברכבים שלהם), יש מעט מאוד רנגלרים בארץ וצ'רוקים לא באמת משקיעים ברכבים שלהם כנ"ל גראנדים כך שלדעתי מי שיביא כאלו דברים יתקע עם זה למשך זמן(לצערי הרב).
בתמונות הסרן בעבודה, אנחנו מפרקים את הדיפ' לשם התקנת הARB ומחזקים את תושבות הבולמים/מוטות רדיוס.
לאחר מכן הסרן נשלח לניקוי חול וכשיחזור יצבע.
3 קבצים מצורפים
חוזר: עוד פרוייקט מבית אוברלנד עם ידי הזהב של ארז נכפולגר והפעם:רנגלר
עבודה על הסרן האחורי:
לאחר שהסרן הופשט מהתושבות של קפיצי העלים התחלנו לבנות עליו את התושבות של קפיצי הסליל ומוטות הרדיוס+מוט מיצב של הרנגלר(הסרן הוא של סופה במקור).
הגאומטריה של הסרן המקורי נשמרה לגמרי(את השינויים בגלל המוטות הארוכים יותר נעשה על תושבות בצד השילדה),לעומת זאת התושבות החדשות עבות יותר ועם חיזוקים שלא קיימים במקור.
בתמונות ,התושבות במצב גולמי(הם נחתכות ומכופפות בסדנה)
4 קבצים מצורפים
חוזר: עוד פרוייקט מבית אוברלנד עם ידי הזהב של ארז נכפולגר והפעם:רנגלר
לאחר הכיפוף חתכנו את התושבות כך שיתאימו לסרן החדש, במשך כל העבודה על הסרן האחורי היה לנו עוד סרן (דנה 35) של רנגלר(שנמצא בסדנה לשם עבודות אחרות) לשם מדידות והשוואות.
4 קבצים מצורפים
חוזר: עוד פרוייקט מבית אוברלנד עם ידי הזהב של ארז נכפולגר והפעם:רנגלר
ועידכון אחרון להיום....
מתחילים לרתך את התושבות על הסרן, כמו שכתבתי התושבות(החזקות יותר) מוקמו בדיוק באותם זוויות ואותם מרחקים כמו בסרן המקורי.
בתמונות ,תושבות קפיצים מרותחות לרכב
4 קבצים מצורפים
חוזר: עוד פרוייקט מבית אוברלנד עם ידי הזהב של ארז נכפולגר והפעם:רנגלר
כל התושבות רותכו לסרן לאחר מדידות ועוד מדידות
4 קבצים מצורפים
חוזר: עוד פרוייקט מבית אוברלנד עם ידי הזהב של ארז נכפולגר והפעם:רנגלר
התחלנו עבודה על גשר הגיר החדש ותושבות המתלה.
את כל המתלה וגשר הגיר אנחנו בונים כך שיהיה מתאים גם לסופה במידה ונרצה, הגשר יתחבר על ידי 4 ברגי פלדה קוניים לתושבות של מוטות הרדיוס, כמו כן מהגשר ומהתושבות יצאו מיגונים(6 מ"מ אלומניום) לטרנספר ולגיר.
הגשר בנוי מ6 מ"מ ברזל עם כיפופים וחיזוקים, הברגים של הגיר מתחברים אליו ויהיו שקועים שתוך מיגון משלהם כך שבטן הרכב תהיה חלקה לגמרי.
חוזר: עוד פרוייקט מבית אוברלנד עם ידי הזהב של ארז נכפולגר והפעם:רנגלר
הייתי אצל ארז. העבודה על הסרן האחורי - מעולה. כל התושבות נבנו אחת לאחת, בדיוק, באיכות שחד משמעית עולה על המקוריות, על סרן דנה 44 של סופה. הרמה עולה כל הזמן.
וגם ראיתי בעיניים סרן דנה 44 קדמי מקורי של ג'יפ... בלי הנעילה המקורית. לא הבנתי איך בדיוק, סיפורים עושים לי סחרחורת, אבל מישהו הצליח להזמין מארה"ב סרן אחר ולקבל את זה בטעות. צריך פיס בחיים כנראה.
8 קבצים מצורפים
חוזר: עוד פרוייקט מבית אוברלנד עם ידי הזהב של ארז נכפולגר והפעם:רנגלר
זהו , העבודה על הסרנים הושלמה מלבד ה ARB. אפשר לומר שהקשה מאחורינו ...:-)
בתמונות, הסרנים חזרו מניקוי חול+עוברים צבע(2 שכבות של המרייט)
8 קבצים מצורפים
חוזר: עוד פרוייקט מבית אוברלנד עם ידי הזהב של ארז נכפולגר והפעם:רנגלר
גשר הגיר המחוזק חזר מצבע, הגשר חזק בהרבה מהמקורי ניתן לכיוון ויש עליו גם תושבות עבור מיגוני הטרנספר והגיר.
הצבע הוא אופוקסי פוודר בתנור.
עדכונים נוספים בעניין גשר הגיר (בבנייה עצמית מחוזקת להתאמה למוטות הרדיוס) והמיגונים השונים:
מגן כל המיגונים מאלומניום 6 מ"מ עם כיפופים וגם עם ריתוכי ארגון.
כל המיגונים מחוברים עם ברגים שקועים בתוך המיגון בכדי שהברגים לא יפגעו.
1 מגן קרטר
2 הטבעת למיגון דיפרנצאיל הגיע מהליזר
3 מיגון תיבת ההגה בזמן הבניה שלו
חוזר: עוד פרוייקט מבית אוברלנד עם ידי הזהב של ארז נכפולגר והפעם:רנגלר
התחילה העבודה על מערכת המתלים, אנחנו משתמשים בצד אחד בבוקסת גומי ובצד השני במיסבים שנרכשו מרוביקון אקספס, המיסבים ניתן לשיפוץ ולפרוק/גירוז(ומאוד אכותיים אגב).
המיסבים מתברגים למוטות הרדיוס על גבי מתאם שנחרט בCNC מפלדה וירותך למוטות הרדיוס.
כמו כן נתכתכו היום הצינורות עבור מוטות הרדיוס.
8 קבצים מצורפים
חוזר: עוד פרוייקט מבית אוברלנד עם ידי הזהב של ארז נכפולגר והפעם:רנגלר
אהה... והנה התמונות , שימו לב לאיכות המיסבים .
חוזר: פרויקט בתהליך: רנגלר בסדנת אוברלנד
דויד, מה שיהיה חסר לך בשביל לקרוא לזה רוביקון+ זה בעצם רק תיבת ההעברה, יש תוכניות ל4:1 בטרנספר גם?
חוזר: פרויקט בתהליך: רנגלר בסדנת אוברלנד
אחחחחחחחחחחח איזה קנאה.......איזה עבודה.....
איזה יופי.....כל הכבוד לך ולצוות ארז....
פשוט תענוג......