חוזר: מתקן נשיאה להייליפט
לא הייתי בונה מיתקן על הפגוש מימספר סיבות :
1) ההתקנה על הפגוש בדרך כלל לא נוחה לשליפת ההילפט בשעת הצורך לשימוש בוא
וכתוצאה מכך מתעצלים לפרק ולהשתמש בוא.
2) כתוצאה מאי שימוש בהיליפט הוא ניתפס במיוחד בהיליפט הלא מקורי.
3) במקום לא סגור הוא אוסף אבק וחלודה ואז הוא ניתפס עוד יותר.
4) לא רצוי לשמן את ההיליפט על הפגוש ביגלל שידבק עליו עוד יותר לכלוך.
5) לדעתי זה גם לא בטיחותי אבל פה זה כבר נושא אחר.
טל
חוזר: מתקן נשיאה להייליפט
זה כבר הופיע בשירשור אחר אבל...
20 שקלים בל.כ. ואתה רוכש כיסוי בד (קורדורה) להייליפט.
אולי השתנו המחירים ואולי כרגע אין במלאי אבל אני בטוח שאם תחפש תמצא.
לגבי שאר ההערות.
נכון, צריך לא להתעייף ולפרק אותו בשעת הצורך.
נכון, צריך להמנע מפגיעה בהולכי רגל, זה עושה נזק.
כל השאר... תעתיק ממישהו שכבר המציא את הגלגל.
;)
חוזר: מתקן נשיאה להייליפט
גם אני מצטרף לאי-ההמלצות לשים את המתקן על הפרונט.
כל סלע שתכנס בו ידאג לטפל לך בהייליפט , כל שלולית בוץ תמלא אותו בג'יפה (גם כשהוא מכוסה , עדיין הוא הראשון שחוטף...), מכוון שהוא לא אביזר עגול ומושלם בצורתו אז הוא גם עלול להתפס לך בכל מיני מקומות כגון סלעים או עצים ומכאן עוד נזק וכן פגיעה בהולכי רגל , כלי רכב וכד'...
אם כבר תתקין מאחורה ואפשר גם בעמידה , יש פה בחור בשם רותם SAMORAI שיש לו מתקן כזה על הדלת המקורית (אני לא אוהב את זה מפאת חוזק הצירים ,אבל עם שיפוץ נכון , יש מצב לטפל בזה כראוי).
אני אישית ממותקן עם טמבון אחורי תוצרת בית ומתקן ייעודי , אבל זה כבר עניין של שיקול דעת ויכולות כלכליות/מסגריות , אתה מוזמן לבדוק בשרשור שלי בנידון.
חוזר: מתקן נשיאה להייליפט
אכן היו לי דילמות קשות בנושא המיקום מלפנים,
אבל די פסלתי את האופציה של מיקום מאחור לאחר שיחה עם רותם (Samurai) מכיוון שהבנתי שישנו עקב אכילס רציני בעניין הצירים של הדלת האחורית.
למישהו יש רעיון יצירתי ויעיל אחר?
אגב, GodsFather, יש לך לינק לשרשור שלך? משום מה אני לא מצליח למצוא אותו...
חוזר: מתקן נשיאה להייליפט
חוזר: מתקן נשיאה להייליפט
בדיוק גם אני...
סוףסוף מצאתי!
אכן, רעיון ובניה יפה. אבל כרגע אני לא מעוניין לבנות פגוש אחורי חדש, אלא "להתלבש" על הקיים.
רעיונות?!?
חוזר: מתקן נשיאה להייליפט
מתקן צד (לצד הרכב) או חיזוק הצירים הקיימים ומתקון על הדלת הנוכחית ועוד אופציה היא להצמיד בהשכבה לדלת האחורית במקום בעמידה ואז המשקל יתפרס עוד טיפה יותר טוב. אבל חיזוק הצירים יועיל מאד.
לסמוראים פתוחים יש בעיה חמורה עם הצירים של הדלת גם בגלל המשקל של הגלגל, לכן אולי שווה לשקול שוב את נושא הבניה של הטמבון ובכך להוריד את כל הלחץ שיש על הצירים... הסיפור לא צריך להיות כזה יקר...(הכל יחסי כמובן)
חוזר: מתקן נשיאה להייליפט
שחתי לציין :roll: - הסמוראי שלי סגור...
יש הבדל בחוזק הצירים?!?
חוזר: מתקן נשיאה להייליפט
בוודאי , המנוף אינו זהה לחלוטין , הרבה יותר קל לדלת לשאת את המשקל.
אבל עדיין , שווה לשקול חיזוקים.
כמובן שאת ההתקנה של ההייליפט , עושים בקרבת הצירים ככל האפשר , על מנת למנוע את אפקט המנוף או לפחות להוריד מהשפעתו.
חוזר: מתקן נשיאה להייליפט
אם כך, אבנה את המתקן משני חלקים:
א. הבסיס שעליו ישב ההייליפט. ימותקן בתחתית הדלת בסמוך לצירים.
ב. שרוול עליון לקראת החלק העליון של הדלת שבו גם יהיה הבריח.
השאלה היא כיצד להצמיד את החלקים לדלת? ע"י ברגים/ריתוך?
אחרי הכל מדברים על מפלצת של 14 ק"ג... (המקורי בכל אופן...)
חוזר: מתקן נשיאה להייליפט
אני לא חושב שריתוך יעשה טוב לפח העדין של הסמור
מכאן שרק הברגה , וצריך הברגה מאד איכותית , כי 14 ק"ג מטלטלים , לא הכי בריא...
ושוב , אני ממליץ על טמבון חיצוני כדי שלא תצטרך לשבור את הראש...
חוזר: מתקן נשיאה להייליפט
עלה לי עוד רעיון...
מה לגבי בניה רק של ה-Swivel וחיבור שלו ע"י ציר (וכמובן חיזוק באזור החיבור) לטמבון המקורי?
חוזר: מתקן נשיאה להייליפט
הטמבון המקורי של הסמוראי זה חתיכת פחית והחיבורים שלו הם עוד יותר פתטים.
אתה רוצה לחבר לזה הייליפט? ועוד להתחיל לערוך שם ניסויים על כל מיני תוספות?
זה לא יחזיק, צר לי...
ובכל מקרה , אתה צריך שההייליפט ינוע עם תנועת הדלת על מנת לאפשר פתיחה שלה, אתה מתכוון לחבר תושבת ניידת דרך השלדה ? תנסה לתאר לי את זה בעזרת תמונות , תשתמש בתמונות של הטמבון שלי והמיקום שלו או תשרטט בתוכנה ותעלה רעיון , אני לא מצליח לדמיין את זה או להסביר את זה בצורה נאותה ואין לי ידע בשרטוט...
חוזר: מתקן נשיאה להייליפט
צודק. מהרעיון הזה גם ירדתי.
אבל הרעיונות באים לי בקצב מסחרר... אפילו אני לא מצליח לעקוב אחריהם :wink:
נראה לי שאלך על הרעיון של חיבור לדלת ע"י 2 חלקים- בסיס למטה ורלס לייצוב המפלצת למעלה.
אגב, עוד רעיון: לחבר את 2 החלקים בצידו האחורי של הרכב, דהיינו בין חלון הצד לפינה של דלת תא המטען (היכן שנמצא פתח מילוי הדלק רק שבצד של הנהג ע"מ לא לבטל אפשרות תדלוק...) כמובן החיבור יהיה בפרופיל שטוח ע"מ שלא לבלוט ממגיני הצמיגים.
דעתכם?
חוזר: מתקן נשיאה להייליפט
טוב, אז עוד מנקר לי בראש כל סוגיית האחסון של ההי-ליפט.
היום קצת עלעלתי בחוברת שקיבלתי עם המפלצת, וראיתי שהחברה (היי-ליפט) מוכרים מנגנון אחסון ונעילה לג'ק שיושב על הטמבון הקדמי (או אחורי).
מה ששוב העלה בפניי את האופציה.
למרות ההתנגדויות שקראתי כאן, וגם היו חלק מבחינתי, מה אתם אומרים עליהם?
הרעיון שלהם כ"כ גרוע?!?
(אגב, בחוברת מצוין מחיר של כ-26$).
חוזר: מתקן נשיאה להייליפט
http://www.jeepolog.com/forums/showp...48&postcount=2
זה בשביל - למה לא מקדימה.
למה כן מאחורה ? כי שם יש גם גלגל רזרבי שיחפה על הפגיעה, אם תהיה...
עכשיו תחזור למחשבות ותראה מה מסתדר לך , תסתכל על תמונות בGOOGLE , תבדוק באתר הזה כמה עשו ומה ותחזור עם רעיון חדש ומקורי או החלטה ישנה וטובה.
חוזר: מתקן נשיאה להייליפט
יש לי עוד רעיון בשבילך תקצר את ההיליפט הוא יותר מידי גבוהה לרכב כמו שלך, ואז תוכל לאכסן אותו בתוך הרכב בקלות. תיבדוק לפני שאתה חותך איזה גודל צריך כדי להרים את האוטו ואז תבין שחצי ממנו מיותר לך, למרות שלפעמים צריך יותר גובהה במצבי חילוץ אבל גם לזה יש פתרון.
טל
חוזר: מתקן נשיאה להייליפט
טל, סליחה על השאלה , אבל מתי בפעם האחרונה השתמשת בהייליפט ? בבוץ? או כל שטח טובעני אחר ? בין בולדרים כשיש רק חריץ קטן ובעומק של 20-40 ס"מ עד קרקע יציבה ?
שם בדיוק צריך את האורך המקורי של ההיליפט ואולי אף יותר מכך...
וזה עוד לפני שאתה חושב על החברים שלך לטיול עם הרכבים שלהם שאינם בהכרח סמוראי...
חוזר: מתקן נשיאה להייליפט
ואני לא שם על זה כסף, אבל הניחוש שלי הוא שהבחור לא מתכוון להישאר עם הסמוראי עד סוף ימיו (על האיש, לא האוטו). מה יקרה לכשירצה לצמוח למשהו קצת יותר גדול? גם אז הוא לא יצטרך את כל גודלו של המכשיר?