האם סנסור MAP תקול מונע הנעה (או - המסע המופלא בנבכי מערכת ניהול המנוע)
ג'יפ לא מניע, יש סטרטר חזק, יש משאבת דלק ולחץ דלק, יש תקלה - 13 = חיישן MAP. ניקיון מגעים וצינור ואקום לא עוזר.
עד שאקפוץ לקנות אחד חדש, האם הדיאגנוזה נכונה וחיישן תקול כזה מונע הנעה? על פי הספרון הצבאי המחשב אמור לתפקד גם בלי אות מהחיישן הזה...
חוזר: האם סנסור MAP תקול מונע הנעה?
ראיתי לא פעם תקלות מוזרות שלא עובדות לפי הספר או הנסיון .
במקרה כזה כדאי לנסות עם חישן אחר( רצוי לא חדש ) שאתה יודע שהוא עובד ( חיישן חדש לא תמיד עובד ;) )
*****
איציק
חוזר: האם סנסור MAP תקול מונע הנעה?
נמרוד, בדוק מתח בכל אחד מחוטי הכניסה של הMAP, כאשר החוט השחור של רב המודד על המינוס של המצבר.
באחד לא צריך להיות מתח, זהו החוט שמביא מתח אדמה מהמחשב. על מנת לבדוק שבאמת יש שם מתח אפס, ולא נתק שמבלבל אותך עם הקריאה, שים הפעם את הפלוס של רב המודד על הפלוס של המצבר, ובדוק את המתח בחוט עם החוט השחור של רב המודד.
בשני צריך להיות מתח של חמישה וולט. זהו החוט שמגיע מהמחשב עם מתח רפרנס.
בשלישי צריך להיות מתח של בין משהו כמו 0.4 וולט ל4.4 וולט. תן וואקום עם הפה ותראה שזה משתנה. זה המתח שהחיישן מחזיר.
חוזר: האם סנסור MAP תקול מונע הנעה?
הרב מודד של ה30 שקל ששירת אותי נאמנה עד היום התמזג עם הבטריה שלו... כנראה שצריך מדי פעם להוציא אותו מארגז הכלים ולעשות איתו משהו :sad:
חוזר: האם סנסור MAP תקול מונע הנעה?
בד"כ חיישן MAP אינו מונע הנעה, אלא במקרה שהחיישן מקצר בין כניסת ה-5 וולט להארקה. נסה להניע כשהקונקטור מנותק. כמו כן, מדוד מתח בין רגל 4 במחשב (הארקה) לבין רגל 6 (5 וולט) ובין רגל 7 (8 וולט). הנתונים רלוונטים לסופה.
חוזר: האם סנסור MAP תקול מונע הנעה?
זה לא היה בסופה ולכן זה יכול להיות שונה. בקורס דיאגנוסטיקה שעשיתי המדריך התווכח עם אחד החניכים וטען שחיישן MAP לא גורם לחוסר התנעה. הקונקטור של החיישן נותק מרכב המעבדה שהיה שם, סובארו אימפרזה 2005, והרכב לא התניע.
חוזר: האם סנסור MAP תקול מונע הנעה?
אני חוזר ואומר היום כאשר הכל ממוחשב ומנוהל על ידי מחשב מרכזי ומחשבי עזר .
יתכן שילוב קטלני של תקלה הגוררת אותך לכיוון לא נכון .
לכן חשוב לעשות הצלבת רכיבים לחלקים שעובדים .ׁ
וכמו שחנן אמר
בדוק ב 7 עיניים ( - ) ו (+) בהתאם לצורך . וזה עוד לפני החלפת רכיבים כל שהם .
****
איציק
חוזר: האם סנסור MAP תקול מונע הנעה?
חיישן MAPתקול לא ימנע מהמנוע לעבוד (הוא יגמגם) אבל בהחלט יכול למנוע ממנו להתניע- הוא גורם ברוב המקרים להצפת דלק שלא תיתן להתניע.
אסף.
חוזר: האם סנסור MAP תקול מונע הנעה?
ואם החיישן בכלל מנותק מהקונקטור שלו יהיה ניתן להניע את הרכב/גיפ?
חוזר: האם סנסור MAP תקול מונע הנעה?
עשית לך בדיקה על חי בסופה שלי(החדשה ד"א)הרכב מניע.
אבל למיטב זיכרוני בסופה הקודמת שלי היו עוד כמה חישנים חלשים בניהם מצערת שלא עבד בכלל והרכב לא היה מניע בלי חישן הmap.
חוזר: האם סנסור MAP תקול מונע הנעה?
אם אכן וידאת שיש לחץ דלק בחליל ואתה שולל את מע" הדלק. חבר מצת על אחד :idea: מהחוטים של המצתים שים על המנוע ותבדוק ניצוץ.
חוזר: האם סנסור MAP תקול מונע הנעה?
דרך הבדיקה הזו היא שיטה ודאית להשבתת מודול ההצתה. אלקטרוניקה וניצוצות לא מבוקרים לא הולכים יחד.
אסף.
חוזר: האם סנסור MAP תקול מונע הנעה?
אם דואגים שהמצת יהיה מחובר היטב לבלוק ללא אפשרות לנתק, אני לא רואה איך זה יגרום לניצוצות בלתי מבוקרים.
חוזר: האם סנסור MAP תקול מונע הנעה?
על פי השרשור נמצא כי אין בעית דלק אך לא ברור אם יש ניצוץ למצתים.
בשלב הזה מוצע לבדוק האם יש ניצוץ שהוא ענין פשוט וקל ואיתור.
כדאי לנטרל אפשרות תקלה בקויל ו/או במפלג לפני המשך החיפוש.
חוזר: האם סנסור MAP תקול מונע הנעה?
נמרוד תעבור בצורה מסודרת על כול הדיאגנוסטיקה שיש בספר.
חישן חישן. זה לא מסובך או ארוך, ואם אין לך רב מודד נורמלי, תקנה !
אם המחשב מודיע שחישן MAP תקול בדוק במיוחד אותו.
המחשב של המנוע שלך יכול להיות שונה מזה של הסופה, ולכן לך תדע... יכול להיות שהוא לא יכול להניע ללא MAP.
איך אתה יודע אם יש וכמה יש לחץ בחליל? לא מספיק שיש לחץ חשוב גם באיזה ערכים ומתי מופיע.
אין לך מושג כמה תקלות מוזרות משאבת הדלק והחליל הזה יוצרים.
אגב אם אתה מחליף חישן תאפס מחשב, רק ליתר ביטחון.
חוזר: האם סנסור MAP תקול מונע הנעה?
אתמול בערב התחלתי לעבוד מסודר בעזרת שליין שהביא גם מד מתח. בשלב ראשון - דלק היה, כלומר המשאבה פועלת 1 שניה בפתיחת סוויץ', ואני כמעט בטוח שפועלת בנסיון ההתנעה (קירבתי את הראש למשאבה מתחת לרכב כדי לשמוע אותה). אבל ניצוץ - אין.
חיישן הMAP לא היה הכיוון בכלל... כנראה שספירת הבהובים גדול עלי. בסופו של דבר כשספרנו ביחד, אנחנו די בטוחים שהתקלה היחידה שיש במחשב היא 41 - שדה אלטרנטור - אומר משהו למישהו?
מעבר פיזי על כל הקונקטורים והחיבורים בתא המנוע על פי הספר - הכל תקין. פיוזים כולם תקינים, ריליים תקינים.
מהתיעצויות טלפוניות וההגיון חזרנו לחשוד המקורי והעיקרי - הקודנית. פירקתי את הדשבורד, מצאתי את הקודנית, נהיה לי שחור בעיניים - מכל האיזולירבנד השחור - והבנתי שוב למה הלכתי ללמוד הנדסת מכונות ולא חשמל... הלכתי לאכול ארוחת ערב ולישון.
-------------------------
ההגיון שלי (ושל היועצים הטלפוניים שלי) הוא כזה - הקודנית היא אכן החשוד העיקרי. תבטל אותה קודם כל.
ואם זה לא הקודנית, הדבר האחד שיכול להשבית את הרכב זה חיישן קרנק.
--------------------------
הקודנית לפי מה שכתוב עליה היא "עורב". יוצא ממנה קונקטור עם ארבע חוטים דקים שהולכים לתוך סבך של איזולירבנד, חוטים אדומים ו5 תיבות פיוזים לא מקוריות, כל הגוש הזה מתחבר לצמה מתחת להגה.
עוד יוצאים מהקודנית בנפרד שני חוטים שחורים עבים שהולכים ביחד לתוך מעמקי הרכב...
אז מה זה עורב? כמה ניתוקים זה? מה ההגיון בפיצוח הדבר הזה?
-------------------------
אם זה נשמע כאילו אני מבקש הוראות "איך לגנוב צ'רוקי"- התשובה היא כן! זה יהיה נחמד אם אוכל לגנוב את האוטו של אשתי לסיבוב!
חוזר: האם סנסור MAP תקול מונע הנעה?
יוצא מזכרוני רעיון ששווה ניסיון.אם אתה רואה תקלה של שדה אלטרנטור. אז יש פיוז ראשי די גדול שנשרף בד"כ כאשר יש צורך בטעינה רבה מדי ואז לצורך הגנה על האלטרנטור הפיוז הזה נשרף
שווה בדיקה.(בלי שום קשר לעורב 99% מנתקים את הדלק )
חוזר: האם סנסור MAP תקול מונע הנעה?
עורב - קודנית מטופשת עם שני ניתוקים
היה לי בסומראי והאכיל אותי מרורוים עד שפשוט העפתי אותה לכל הרוחות יחד עם עוד כמה קודניות ישנות ,אזעקות ושאר ירקות.
לעניננו - שני ניתוקים:
1. על קו המתח למשאבת דלק באמצעות ממסר חכם (יש צ'יפ בפנים) - בד"כ זה מה שמתקלקל - אצלי הוא עבד לפני התנעה ואז הפסיק בהתנעה עצמה - כשעקפתי את הניתוק שלו על קו המשאבה הכל חזר לעבוד מצויין.
2. הניתוק השני בד"כ יוצא מהיחידת בקרה המרכזית של הקודנית (שני חוטים שחורים) ומנתק או את הממסר של משאבת הדלק או את הממסר מרכזי של ההצתה.
הפתרון שלי - פשוט תגיע ליחידת הבקרה של הקודנית יוצאים ממנה חוטים צבעוניים לכיוון הפאנל ולכיוון הסוויץ' וחוטים שחורים - זוג אחד לממסר של הקודנית(על קו המשאבה) וזוג שני לאחד מהממסרים הראשיים... גשר חזרה את הניתוקים שנעשו ע"י המתקין(חפש ממש את החוט המקורי שנותק).
רן
חוזר: האם סנסור MAP תקול מונע הנעה?
רן תודה רבה, בהחלט קידמת אותי... אשמח לשמוע עוד בנושא. הממסר הזה של הקודנית על קו המשאבה, הוא אלמנט נפרד מהקופסא של הקודנית? אני צריך לחפש אותו אני מניח באזור משאבת הדלק?
חוזר: האם סנסור MAP תקול מונע הנעה?
אצלי ספציפית בגלל שנכחתי בעת ההתקנה דרשתי מהמתקין שישים אותו בתא המנוע כדי שאוכל למצוא אותו כשאתקע,
אבל הוא יכול להיות גם באזור משאבת הדלק - חפש לפי הסכמה החשמלית את צבע החוט שרץ מהממסר משאבה לכיוון המשאבה עצמה, עליו אמור להיות הניתוק השני כל מתקין מחבר את זה איפה שהוא רוצה - אני הייתי מהמר על מתחת למושב האחורי....בהנחה שהמשאבה טבולה.