חוזר: שאלה בקשר לאלטרנטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי יונתןמצפה
כנראה שהלך אלטרנטור. לא חובה...
החלפתי היום את כל צנרת מערכת הקירור וניקיתי רדיאוטור.
בעת מילוי מחדש של נוזל קירור הוא השפריץ מעט (כנראה גם על האלטרנטור...) . לאחר העבודה ניקיתי את כל החיבורים עם צינור גינה. ולמה לא ייבשת היטב עם לחץ אויר מיד לאחר מכן?!?
לצערי מייד כשניגשתי לסיבוב מבחן זיהיתי את נורת הטעינה כמו גם ברקסים והנדברקס דולקות! :-x
הופיע גם רעש מתחתי קל מאיזור האלטרנטור. הגיוני, ככה"נ קצר כתוצאה מהמים
נבדקה טעינה: אין!!! 11.8 V בכל סל"ד.
כשהמנוע כבוי המצבר מראה- 12.6 +- .
לאחר חיפוש בפורום גיליתי שבעיית הטעינה בסמו' מדליקה את הנורות הנ"ל.
מספר שאלות (למרות תוצאות החיפוש):
1. האם מעט מיים באלטרנטור צריכים לגרום לו למות? (אן שמה זירזו את זה...) לא בטוח, אבל ייתכן
2. במידה ויש קשר למיים, מה ייתכן והתקלקל באלטרנטור?
3. מה הפתרון הזול (והמהיר- אני חייב את האוטו עוד ביום חמישי בצהריים...) ? האם לפרק אלטרנטור ולחפש משפצים או לחפש להחליף רדיאטור וזהו.
4. מכיוון שאני נמצא עם הרכב באיזור חיפה, היכן כדאי לבצע את הפתרון הרצוי?? (אלון???).
תודה לכל המשיבים הפוטנציאלים, חג שמח!
יונתן.
בקיצר, תייבש טוב טוב את כל איזור המנוע ובמיוחד חלקים שקשורים למערכת החשמל. רק אח"כ תבדוק נזקים (אם יש. תקווה שאין!) :!:
חוזר: שאלה בקשר לאלטרנטור
הפתרון המהיר(אם אתה באיזור המרכז) ואם הוא הלך זה "יפן-ישראל" במושב משמר השבעה
250 ש"ח למשומש+חצי שנה אחריות, הרכבה זה רבע שעה מקסימום.
תגיע עם הישן כדי שימצאו לך שם אלטרנטור זהה ועל הדרך כדאי גם להחליף רצועה.
חוזר: שאלה בקשר לאלטרנטור
אם הוא היה בסוף ימיו , אולי , למרות שאצלי טפטפו מים ירוקים במשך 3 חודשים באופן ישיר עליו ורק אחרי 3 חודשים הוא מת וגם אז , שופץ עם קצת מסירי שומנים ולחץ אויר וחזר לעבוד כמו חדש - היה מלא חרא בפנים.
מה לגבי חיבורי החשמל ? אם נדלקות הנורות , אולי הכבל רופף או תלוש ולכן גם אין טעינה? הכל מחובר כראוי ?
כמה זמן יש לך אותו ?
אלטרנטור משופץ עם אחריות לשלושה חודשים עולה בין 400-500 במרכז , לא יודע כמה זה בצפון. אם יש לך יכולת לפרק אותו לבד ולנקות מבפנים ולהחליף רק חלקים בתוכו, אולי ישתלם לך יותר...
חוזר: שאלה בקשר לאלטרנטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי GodsFather
מה לגבי חיבורי החשמל ? אם נדלקות הנורות , אולי הכבל רופף או תלוש ולכן גם אין טעינה? הכל מחובר כראוי ?
כמה זמן יש לך אותו ?
...
בדקתי את חיבורי החשמל שאני מזהה- הכל נראה תקין. ניתקתי וחיברתי גם את הקונקטור של האלטרנטור. יש עליו איזה חומר שנראה כמו חומר אטימה כלשהו (מעין גריז לבן בנוסף ל O רינג.). וכלום.
ניסיתי לשלטוף את האלטרנטור עם מיים רכים ולייבש וכלום.
הרכב אצלי שנה. לא יודע כמה זמן האלטרנטור. (סמו' 96 עלים).
יש לי יכולת לפרק ולנסות לתקן אבל אני מוגבל מאד בזמן. הייתי שמח לפרק ולגשת למשפץ אלטרנטורים באיזור חיפה (כאן הרכב נמצא) מישהו מכיר/ממליץ? ואם לא אז אולי ישראל-אפן זה פתרון. - יש למישהו נסיון עם האלטרנטורים שלהם- כמה כדאי לסמוך על חלק מייבוא מפירוק??
בכל אופן, האם יש למישהו עוד רעיון לבעייה מלבד אלטרנטור תקול לפני שאני מפרק?!
שוב תודה על התגובות,
יונתן
חוזר: שאלה בקשר לאלטרנטור
היי יונתן ,
אני מקווה ששלומך טוב .
משפץ אלטרנטורים אתה יכול למצוא על כביש השירות לפני גשר קריית אתא ,אם אתה בא מכיוון צק פוסט אז אחרי שזר כנס לכביש השירות וחפש אותו לימינך .לא זוכר מיקום מדוייק אבל אני חושב שהוא ממקומם בסמיכות לגשר קריית אתא (על כביש השירות) - למיטב ידיעתי הוא גובה מחירים סבירים על משופץ אני מאמין שיש לו אפילו במלאי , הכי טוב לגשת ולבדוק .
מצטער לא זוכר את שמו .
בנוגע למצבו - כנראה שהיית עושה בשכל אם היית ממהר ליבש אותו מיד לאחר ההרטבה- זה בד"כ עובד עם פלאפונים אז אולי זה היה עובד עם האלטרנטור .- אני לא מאמין שהוא כ"כ רגיש - אך אולי ההרטבה שלו זירזה את שובו לבורא .
נ.ב
מה עם המזגן\בעיית ההמחוג חום?
האם נפתרה?
נ.ב.ב.ב.ב.ב
אתה כאן סופ"ש?
מקווה לטוב
חוזר: שאלה בקשר לאלטרנטור
שאלה קטנה , כדי להוריד את הלחץ - בדיקת טעינה בטורים גבוהים בדקת?
האם בטור 2 ומעלה הוא מטעין (או יותר נכון לומר, לא מטעין) כמו בסרק ?
פירוק לעומת משופץ - תלוי מה מצב אותו אחד שפורק. בשיפוץ אתה יודע שזה 100 אחוז או לפחות אמור להיות ככה.
חוזר: שאלה בקשר לאלטרנטור
חנן-
תודה על התגובה.
אחפש אותו על הבוקר יום חמישי.
כן, זה עובד עם פלאפון אבל... האלטרנטור לא מוגן משפריצים מכיוון הגלגלים וכו'. ואכן ניסיתי לייבש- אך חוץ מלתת לעמוד אין הרבה איך...
[לגבי ההתחממות- ככל הנראה תרמוסטט (למרות שהוא יחסית חדש). אבל זה לשרשור אחר.]
[מקווה לא ליהיות כאן סופ"ש (בתקווה שביום חמישי כבר אוכל לנסוע איתו דרומה.)]
[אם אתה בעניין- מחר טיול רגלי בנחל בית העמק.]
האם משהו מכיר אלטרנטוריסטים נוספים באיזור חיפה??
חוזר: שאלה בקשר לאלטרנטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי GodsFather
שאלה קטנה , כדי להוריד את הלחץ - בדיקת טעינה בטורים גבוהים בדקת?
האם בטור 2 ומעלה הוא מטעין (או יותר נכון לומר, לא מטעין) כמו בסרק ?
פירוק לעומת משופץ - תלוי מה מצב אותו אחד שפורק. בשיפוץ אתה יודע שזה 100 אחוז או לפחות אמור להיות ככה.
חיברתי מד מתח למצבר, לא היה שינוי בכל טווח הטורים כ- 11.8 +-. (מסרק ועד טורים גבוהים מאד- לא יודע כמה, הייתי מתחת חמכסה מנוע...)
כשהמנוע כבוי המצבר מראה 12.6 +- -האם השינוי במתח בין מנוע כבוי לעובד לא מחזק את זה שזה אלטרנטור (ההגיון שלי אומר שכן...)
חוזר: שאלה בקשר לאלטרנטור
אלטרנטור ללא ספק. פשוט רציתי לדעת אם הוא מת או רק גוסס...
הוא מת...
חוזר: שאלה בקשר לאלטרנטור
שאלת תם :
איך בדקת טעינה?
האם הקונקטור היה מחובר כשבדקת טעינה ?
אם כן ,נסה לבודד אותו ע"י ניתוק הקונקטור -ואז להתחבר במקום הקונקטור ולבדוק בטורים שונים האם הוא מתפקד כראוי , אם עשית זאת ועדיין קיבלת תוצאה קבועה של 11.6 אז כנראה שהבעיה בו .
אגב ,מה רשום עליו ?
מחר בבוקר אני בעבודה , כמו גם כרגע ,אז כנראה שלטיול הרגלי לא אוכל להצטרף אבל תודה על ההזמנה .
חוזר: שאלה בקשר לאלטרנטור
עוד משהוא :
לגבי אינדיקציה טוב למצבו,או לחילופין כדי להיות בטוח שהאלטרנטור מת ,אם יש רכב נוסף בבית -אולי כדאי שתבצע את הבדיקה הזו על אלטרנטור תקין וכך תוכל להיות בטוח לגבי תפקודו( מתח טעינה כפונקציה של סל"ד משתנה).
חוזר: שאלה בקשר לאלטרנטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי GodsFather
אלטרנטור ללא ספק. פשוט רציתי לדעת אם הוא מת או רק גוסס...
הוא מת...
מת? מה זה אומר- ניתן לשפץ?
חנן לגבי שאלותיך- לא מזמן בדקתי באופן זהה טעינה בסמו' והתוצאה הייתה מתח משתנה בהתאם לסל"ד.
GODSFATHER- (אמיר לא?) - האם זה אינדיקצייה לכך שהאלטרנטור היה בסוף דרכו?
לגבי בדיקה ישירות באלטרנטור:
בקונקטור יש 3 חיבורים -משהו יכול לומר מה זה מה?, בנוסף יש לו חוט נוסף בחיבור פשוט- האם זה מינוס כללי?
חוזר: שאלה בקשר לאלטרנטור
כנס לכאן אני חושב שזה יעזור לך:
http://www.jeepolog.com/150.html
חוזר: שאלה בקשר לאלטרנטור
יש את חברת דש, אני יודע שפעם היה להם מפעל לשיפוץ אלטרנטורים באזה"ת של אור עקיבא
http://www.dsltd.co.il/
יכולן להיות שהם עברו משם
חוזר: שאלה בקשר לאלטרנטור
כן. ראיתי את הכתבה.
התפניתי עכשיו לעיין בה. בהחלט ענייני ומועיל...
מחר אחרי הטיול אני אעשה את הבדיקות לאיתור הבעייה (בתקווה שהמהנדסים היפנים מודעים לכך שהם מיוחסים גם לאופן ההנדסה של סיקס... ולא ייגרם איזה נזק)
במידה ואכן אלטרנטור ולא איזה נתק שעשוי להתגלות ב"קיצורים" אני אלך למשפץ מקצועי. כמו שכתבי- אני מאד לחוץ בזמן ביום חמישי!
תודה לכולם!
אם מישהו עדיין יכול להמליץ על משפצים נוספים באיזור חיפה זה יהיה מעולה. (אני רוצה כמה אופציות מוכנות מראש במידה ועם אחת זה לא יסתדר)
לילה טוב!
חוזר: שאלה בקשר לאלטרנטור
אתה מתכנן לצאת לטיול בלי טעינה ? כמה זמן אתה חושב שתחזיק ?
שלא תתקע בשטח ועוד תזיק למצבר שלך.
חבל.. לא ממליץ לך לצאת להרפתקאות עם רכב תקול - ככלל לחיים, דרך אגב...
חוזר: שאלה בקשר לאלטרנטור
אל דאגה...
הרכב שלי לעולם לא יוצא תקול לשטח. אני אגב מטייל המון לבד (ובעיקר בדרום כי שם אני גר) ולכן משתדל תמיד להקדים תרופות למכות (בגלל זה אגב החלפתי את כל צנרת הרדיאטור- לצערי זה הוביל לבעייה הנוכחית...)
אני פשוט צריך להגיע ביום חמישי בערב לעין גדי. אם לא אספיק לתקן בזמן אאלץ להגיע לא עם הרכב שלי ולהשאר בצפון עד שבוע הבא וכו'. (לא אלעה אתכם בפרטים מיותרים...)
אבל צודה על הדאגה!!
חוזר: שאלה בקשר לאלטרנטור
אני מניח שנבהלת בגלל זה:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי יונתןמצפה
מחר אחרי הטיול אני אעשה את הבדיקות לאיתור הבעייה...
אז כדי להדגיש:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי יונתןמצפה
[אם אתה בעניין- מחר טיול רגלי בנחל בית העמק.]
[/U][/B]
וגם:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי sherifon
מחר בבוקר אני בעבודה , כמו גם כרגע ,אז כנראה שלטיול הרגלי לא אוכל להצטרף אבל תודה על ההזמנה .
אבל שוב- תודה על הדאגה! ;-)
חוזר: שאלה בקשר לאלטרנטור
דחוף דחוף!!!
לכל מומחי החשמל:
ע"מ לשלול סופית נתק כלשהו בדרך לאלטר' ביצעתי את הבדיקות הבאות:
1. מתח בחוט המתח הראשי באלטר' (זה שיוצא עם בורג) - יש. 12.6V.
2. מתח בחוטי הכניסה לאלטר' דרך הקונקטור: ללא סוויץ- אין. עם סוויץ פתוח- באחד כ- 11.7V ובשני וולטים בודדים. (אני מניח שזה עם ה- 11.7V הוא ספק המתח לרוטור. אני מבין נכון?)
3. עם מנוע עובד: הכל פחות הו יותר זהה. יש ירידה בוולטג' בשני החוטים עם המתח הגבוה.
אם אני מבין נכון- הכל תקין כאשר המנוע מכובה. במידה והאלטר' היה תקין- שני החוטים הנ"ל היו צריכים להראות מעל 13V נכון?
אני שניה לפני פירוק האלטרנטור- זקוק דחוף לאימות הדיאגנוזה שלי...
תודה מראש על התגובות הזריזות...
יונתן