חוזר: בוכנת בלם אחורית נפרצה
אם המשפט יצא פלצני אז חבל, אבל רמת הפורום שלנו הידרדרה מספיק בזמן האחרון בכדי להדגיש את הצורך לקבל תשובות מאנשים שלפחות יש להם ניסיון בדבר.
נכון, צורת השאלה שלי והשתובות שאני מחפש הם בגדר ספקולציות מחד, אבל מאידך אתה מסכים איתי שלא יתכן שמי שאין לו מושג איך המערכת עובדת, לא מבין אותה לעומק ולא היתנסה בטיפול פיזי במערכת, כן ישער לגבי המקרה?
לצערי יש יותר מדי תשובות כאלו על דפי הפורום. הכלל של "מי שלא יודע לא עונה" כבר לא חרוט על הקיר כאן כמו פעם. המשפט שלי בא להדגיש אותו.
אני רוצה לקבל תשובות מאנשים עם ניסיון, לא חדשים בתחום. זו זכותי ועל זה האתר מבוסס!
אם השתמע משהו אחר מהמשפט שלי שגרם לך לחשוב על כוונה אחרת מזו, הטעות היא שלי, ולא הייתה זו המטרה.
ההתנצלות של אמנון למוריס שכתב תגובה מעליו, מתקבלת, ובזה נסכם את העניין. המערכת.
חוזר: בוכנת בלם אחורית נפרצה
קשה לראות בגלל זווית הצילום, אבל עושה רושם שהבוכנה נשלפה ממקומה. יש בכל אחד מהצדדים דחיף מתכת עם חריץ שמשתלב בסנדל הבלם, אני לא מבחין בו בצילום, יכול להיות שהוא נפל לך ?
חוזר: בוכנת בלם אחורית נפרצה
ניר צודק, וזה קורה,
תפרק תנקה ותרכיב מחדש,
אם הגומיות שחוקות אולי כדאי לקנות קיט (אצלינו זה עולה גרושים)
תבדוק WHEEL CYLINDER REBUILD KIT
חוזר: בוכנת בלם אחורית נפרצה
אני חושב שמשאבה שלמה עולה באזור ה70 ליחידה (כי אני זוכר משהו כזה ו70 לזוג לא נישמע לי הגיוני).
כמו שרשמת, תקשר ליאנוביץ', תברר על קיט שיפוץ אם יש, קומפלט אם אין.
לא אמור להיות משהו קריטי, אתה יודע, חודשית של ג'ובניק.
חוזר: בוכנת בלם אחורית נפרצה
סנדלי הבילום ספגו נוזל בלמים. אתה חייב להחליף אותם! בדוק באותה הזדמנות את מצב הדראמים (האם נדרשת חריטה?).
בהצלחה.
חוזר: בוכנת בלם אחורית נפרצה
אין אפשרות לשטוף אותם? איזה דטרגנט ומים?
או שזו שאלה של ספיגה.
חוזר: בוכנת בלם אחורית נפרצה
הבוכנה לא פרצה סתם. יתכן ולא הירכבתה נכון את הסנדל.. לא משנה. יש לך 2 אפשרויות. 1 לישפץ לבד וזה לא תורה מסניי. פשוט. תפרק את 2 המשאבות תיקנה 2 סטים של גומיות. בכול משאבה יש 4 גומיות. עלות הגומיות גרושים. . עכשו תישטוף את המשאבות. קח נייר מיים תרטיב אותו ותעבור בעדינות בתוך צילנדר המשאבה... שטוף שנית ותייבש.. קח שמן בלמים תימרח בתוך הצילנדר ותרכיב באותו הסדר שפירקת.. תרכיב תוציא אויר ושלום על ישראל.. האפשרות השנייה ליקנות 2 משאבות חדשות. בכול אופן. תיבדוק את מצב הסנדלים והדרמים. אם איין עובי על הרפידה ויש מדרגה בדרם שלח להדבקה וחריטה. והיה ובסדר . שטוף עם מיים תייבש תעבור עם בד שמיר על הסנדלים . ותרכיב. כמובן על תישכח לעשות רגולז.. בהצלחה.
חוזר: בוכנת בלם אחורית נפרצה
במשאבות בלם ישנות עשוי להיות מצב של צילינדר אכול או שהוא במצב טרום סופני.
בכל מקרה כדאי להחליף לחדשה.
לגבי שטיפת סנדלי הבלם, אם חדר נוזל בלמים בין הרפידה למתכת, הם יפרדו בהקדם האחד מן השני,
אל תסתכן
חוזר: בוכנת בלם אחורית נפרצה
התגובה של ניר.ל קלעה לפי דעתי.
על פי התמונות נראה שהבוכנות שלך יצאו מהמקום, מה שמראה שנפלו/חסרים לך הפינים בין בוכנות המשאבה לרפידות הבלם.
יש לך 2 אופציות אם כך:
1. אופציה ראשונה היא להשיג את הפינים האלה, או מיאנוביץ' או מפירוק של סרן שחוט, ולנקות מעט את הבלאגן שיש שם ולנגב, להוציא אויר ולהמשיך לנסוע.
2. אופציה שנייה כוללת גם היא את השגת הפינים האלה, שנראה שחסרים אצלך, והרכבה של משאבה חדשה. משאבה חדשה עולה בסביבות הארבעים שח פלוס מינוס. שים לב שאתה לא קורע את צינור הבלם (צינור פלדה קשיח) שמחובר עם ניפל למשאבת הבלם. אם אתה מרגיש שהצינור נכרך יחד עם הניפל עצור מייד, שחרר את 2 הברגים שמחזיקים את המשאבה במקום וסובב אותה במקום את הניפל.
* אין לך מה לגעת במשאבה שבצד השני אם היא תקינה.
חוזר: בוכנת בלם אחורית נפרצה
אני חוזר ומדגיש שנית:
אסור בתכלית האיסור להשתמש ברפידות/סנדלי בלימה שספגו נוזל בלמים/שמן. רפידות כאלו לא מסוגלות לבלום את הרכב כמו שצריך. זו סכנה בטיחוטית מדרגה ראשונה להשתמש בכאלה רפידות.
לצערי לא קיימת שיטה לניקוי השמן מתוך הרפידות, כך שהפתרון היחיד הוא החלפת הרפידות בחדשות.
חוזר: בוכנת בלם אחורית נפרצה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אמנון
השיפור הרציני הבא יהיה בתחום יחסי ההעברה.
לא נכון. השיפור הבא יהיה החלפת בלמי התוף בדיסקים.
כשתיסע הרבה בבוץ עם התופים המחורבנים ואח"כ תצא לכביש, תבין שלפחות מבחינה בטיחותית,
עדיף לך לגמור קודם עם הברקסים.
אלא אם אתה מעדיף לפרק את הברקסים ולנקות אותם כל נסיעת בוץ.
חוזר: בוכנת בלם אחורית נפרצה
מר ברוך, אני לא ממש מסכים איתך.
למרות שכושר הניקוי של בלמי תוף נמוך יותר, הפגיעות שלהם לבוץ ובמיוחד לאבנים קטנה בהרבה מבלמי דיסק. חצץ שנתקע בין הרפידה לדיסק הוא דבר שכיח מאוד.
בכל מקרה, זה נושא לדיון בנפרד בודאי.
חוזר: בוכנת בלם אחורית נפרצה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי הצפרדע
לא נכון. השיפור הבא יהיה החלפת בלמי התוף בדיסקים.
כשתיסע הרבה בבוץ עם התופים המחורבנים ואח"כ תצא לכביש, תבין שלפחות מבחינה בטיחותית,
עדיף לך לגמור קודם עם הברקסים.
אלא אם אתה מעדיף לפרק את הברקסים ולנקות אותם כל נסיעת בוץ.
זה לא אפשרי מבחינת רישוי/טסט. לצערנו הרב.
אמנון, אני ממליץ לך בחום להחליף את כל מערכת הברקס האחורי. יש לי חלקים אבל האמת היא שאני חושב שבמקרה של ברקסים, רק חדש מניילון.
אם הדראמים שלך גמורים, נדמה לי שלפני שנתיים ראיתי באונגר בצריפין מלא דראמים חדשים בניילון לדנה 44. אני לא זוכר בדיוק איפה, רק איזור כללי במגרש. הם היו בתוך קונטיינר או סככה ככה שהם במצב טוב. שווה ללכת לבדוק.
בכל מקרה, תבצע התאמה של הרפידה לתוף בלם ע"י בעל מקצוע. בטח אם אתה נוסע בג'יפ רק בסופי שבוע ולכן אין לרפידה שחיקה לשם התאמה. עולה קצת יותר אבל לדעתי זה שווה את זה.
חוזר: בוכנת בלם אחורית נפרצה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
נדמה לי שלפני שנתיים ראיתי באונגר בצריפין מלא דראמים חדשים בניילון לדנה 44. אני לא זוכר בדיוק איפה, רק איזור כללי במגרש. הם היו בתוך קונטיינר או סככה ככה שהם במצב טוב. שווה ללכת לבדוק..
אין מה לחפש אצל אונגר. הזקן- אללה ירחמו. הבן (רמי אונגר) לא רוצה להמשיך לתחזק את העסק- יש לו מספיק עסקים משלו, ככל הנראה. הכל הולך לאט לאט לפסולת ברזל. :cry: :-(
התאמת רפידות- בגדול- מומלץ, "לפי הספר". מעשית- רפידה חדשה במידה מקורית ותוף חדש במידה מקורית- לא חייבים להתאים, מספיק נסיעה לא ארוכה (על בוקים אפילו) עם רגל מונחת על הברקס (לא מספיק כדי לחמם ולזגג את הרפידה, מספיק כדי לשחוק אותה קצת לקוטר הנכון). אם מדובר באוברסייז- חייבים לעשות התאמה בבית מלאכה.
ניקוי רפידות ותופים- רפידות- לקנות חדשות. את התוף שספג שמן אפשר לנקות עם תרסיס לניקוי בלמים, מייד אחרי שטיפה במים רותחים. גם כאן- עדיף לקנות חדש.
אסף.
חוזר: בוכנת בלם אחורית נפרצה
בדקתי את העניין עכשיו, הפינים הדחיפים אכן כנראה לא ישבו נכון. החשד הוא שכאשר הרכבתי את הקפיצים של הרפידות, לא שמתי לב לפינים שישבו נכון על הסנדלים.
לכן אפשר להרכיב את הבוכנה מחדש.
רפידות אחליף. לכן כמה שאלות;
- כמה עולות זוג רפידות אצל ינוביץ'? (אם מישהו יודע בוודאות, אחלה, מקסימום אתקשר מחר). ד"א, משאבת בלם אחורי - סביבות 80 שקל לפני מע"מ נכון להיום אצל ינוביץ'.
- כמה עולים תופי בלימה חדשים?
- כמה עולה עבודת חריטה והאם כל חרט נפוץ מבצע את זה?
סביר להניח שאחליף רק רפידות ולא את התוף, אחרי שאבצע מדידה של הקוטר (אסור שיהיה מעל 10.06").
- כמה עולה סט רפידות קדמיות?
- כמה עולה דיסק קדמי?
אמנון.
חוזר: בוכנת בלם אחורית נפרצה
סט רפידות קידמי עולה 120 שקל נכון ללפני יומיים, דראמים עולים 200 שקל אחד נכון ללפני 10 חודשים, סט סנדלים אם אני זוכר נכון משהו כמו 250 וצלחות קידמי אין לי מושג עוד לא יצא לי להחליף.
חוזר: בוכנת בלם אחורית נפרצה
חריטת תופים + הדבקת רפידות מחודשות עלתה לי בסביבות ה250 ש"ח כמדומני לפני כשנה.
אני אומר זאת מכיוון שאני לא ממליץ לך לשים רפידות אחוריות חדשות מיאנוביץ'. החומר שהוא מוכר אמנם מחזיק לפחות 100 אלף ק"מ, אבל הוא לא עוצר.
החידוש האחרון שעשיתי דווקא היה מוצלח והוא מחזיק בדיוק במידה המתאימה, קרי, הגלגלים האחוריים ננעלים אבל רק אחרי שהקדמיים ננעלו. וגם מחזיקים מעמד מבחינת שחיקה.
על כל פנים, משאבת ברקס עלתה לי כ40 ש"ח בחנות חלקי חילוף רגילה מן השורה. אולי כדאי לך לבדוק, ואל תחשוב שהסחורה של יאנוביץ' איכותית בהכרח (לעיתים כן ולעיתים לא ובגדול).
חוזר: בוכנת בלם אחורית נפרצה
מוריס תודה על הפרטים.
ערן - חריטת התופים כולל הדבקת הרפידות ב250 שקל זה מחיר לשני הצדדים?
ההדבקה נעשית על הסנדלים המקוריים? מי שעושה את העבודה כולל גם את הרפידות במחיר הזה?
(ברור לי שהמחיר של 250 ש"ח לא מחייב).
האמת היא שהייתה לי אחלה בלימה עד היום, גם עם ה33".
אני אשמח לכתובות של חנויות נוספות באיזור המרכז לנושא, אני לא מכיר עוד חוץ מינוביץ' ובד"כ נוסע לשם במיוחד מפרדס חנה.
ואם אני כבר שואל על בלמים וכדומה, מאיפה וכמה עולים זוג צינורות בלם ארוכים יותר, להרכבה מקדימה (לא צריך פלדה שזורה)?
חוזר: בוכנת בלם אחורית נפרצה
צינורות ברקס מהקיט של פרוקומפ ארוכים (קיט 4") עולים בסביבות 900 שקל אצל יאנוביץ'