בנסיון הנעה הבנדקס נותן "קליק" ולפעמים גם זה לא..
בדחיפה הניע כמו גדול
לאחר עמידה עם מנוע עובד (כ-20 דקות) דוממתי מנוע והוא עדיין לא מניע.
איך אני יודע אם המצבר הלך או האלטרנטור?
Printable View
בנסיון הנעה הבנדקס נותן "קליק" ולפעמים גם זה לא..
בדחיפה הניע כמו גדול
לאחר עמידה עם מנוע עובד (כ-20 דקות) דוממתי מנוע והוא עדיין לא מניע.
איך אני יודע אם המצבר הלך או האלטרנטור?
תניע. בדוק מתח על המצבר. תרים קצת טורים. אתה אמור לראות 13-14.5 וולט. אין כזה מתח? הטעינה לא בסדר. יש? המצבר כנראה לא תקין. טען אותו ובדוק אותו עם מכשיר ייעודי לבדיקת מצברים.
זמן לא כ"כ טוב להחליף מצבר...
ב- 3 חודשים האחרונים המחירים שלהם עלו בכמעט 40%!!!!!
קניתי לפני כשבועיים מצבר 55 אמפר לסמוראי. 660 ש"ח... (של שנפ).
בהצלחה :cry:
מעניין ....
גם המכונאי של הסירה בדיוק התלונן שמחירים של מצברים משתנים בקצב מהיר בזמן האחרון. מישהו יודע למה ?
ובעניין המצבר שלך, אם אתה צריך להחליף מצבר, דבר איתי, אולי אני אוכל לעזור לך.
0544436069
גיא תודה.
היתפתחות חדשה.
ליפעמים כשאני נותן סוו'יץ כל החשמל נופל. אין תאורה בלו"ש, מנורת מפה לא נכבת, אין נוריות ביקורת (לחץ שמן וכ'ו), בקיצור, נאדה.
זה מרגיש כאילו יש קשר בין נסיון להניע לבין נפילה מידית של החשמל אח"כ.
מעולם לא נתקלתי בבעיה דומה, המנייק בוחן אותי אחרי חודש של חסד...
היום בבוקר באתי להניע והרכב לא הניע
אחרי צהריים שיצאתי מהעבודה שוב הרכב לא הניע
אז הלכתי לחשמלאי רכב והאו בדק את הטעינה
יצא 14 ולפי מה שהבתי ממנו ומאחרים זה אומר שיש בעיה במצבר
המצבר חדש ובאחריות (63 אמפר של שנפ) שנקנה לפני חודשיים וחצי...
אם למישהו יש רעיון אחר למה שזה יכול להיות, אני ישמח לשמוע
אדר
אני לא מבין גדול ( או בכלל ) בחשמל ...
אבל תבדקו שניכם את החיבורים של המצבר, תנקו, תחפבו מחדש. קורוזיה , גם קצת זה משפיע.
יש אם אני זוכר נכון, לפעמים בסמוראי בעיה ששמן נוטף מהאו רינג של המפלג על המתנע והורס אותו.
עוד משהו, יש מין כמו כבל אבל שטוח ורחב וגלוי שמחבר את המצבר לגוף, תבדקו שהוא תקין ושלם ורציף.
תבדקו שיש מים במצבר, אם המצבר באחריות, תחליפו.
אולי יש בעיה בווסת טעינה ?
אולי הפחמים של האלטרנאטור ?
אולי בחוט הדק של הפיקוד של המתנע ?
אולי באומים שמחזקים את החוטים העבים לסולונואיד של הסטרטר ?
יש מליון דברים ....
אולי המיקרו סוויטש בסוויטש כשמסובבים את המפתח ?
אולי המינוס של הקוייל ?
( אגב, כל מה שכתוב פה יצא לי להכיר אישית בסמוראי שהיה לי :evil: )
יתכן והסטרטר שלך מקצר. כך עושה רושם מהתאור. הבדיקה הפשוטה ביותר- חבר כבלים לרכב שבודאות מצבר תקין. עם מפיל אצלו את המתח סימן שהסטרטר מקצר. רק תשתדל להתחבר לרכב "מיושן" ללא חלונות חשמל נעילה מרכזית ושאר מטעמים כי לפעמיים נפילת מתח משגעת את כל המערכות שלו.ציטוט:
נכתב במקור על ידי odedsz1
הרכב חובר לרכב תקין ולא הפיל חשמל.
בהתיעצות עם חשמלאי נאמר לבדוק חיבורים של המינוס.
יבוצע היום אחה"צ..
נחיה ונראה (בישראל כלום לא ברור..)
בדוק ווסט מתח של האלטרנטור. 14 וולט על המצבר אומר שהוא לא עושה עבודתו נאמנה.
כנראה גם המצבר נצלה... בדוק מים במצבר
13-14.5 וולט אלו ערכי טעינה תקינים.
כמובטח, טופל.
תוצאות:
א. טעינה תקינה.
ב. מצבר תקין (תודה לאל עם המחירים של היום..).
ג. מינוס חלש למנוע.
טיפול: הוספת כבל מינוס עבה בין המצבר למנוע (לחיבור המינוןס המקורי).
הבעיה נפתרה, האוטו מגיב יותר טוב ועם יותר כח (אני מקווה לראות שיפור בצריכת הדלק "לאלתר ומיד").
נו, עכשיו הוא נוסע כמו מוזרק...? ;-)
יונתן
חללית..
איך יודעים שסעיף ג. מינוס חלש למנוע ? לפי מה בודקים ?ציטוט:
נכתב במקור על ידי odedsz1
אם אתה רואה בזמן התנעה שהמתח על המצבר לא זהה (כמעט זהה, מותר הפרש של חלקי וולטים) למתח על הסטרטר, אז יש לך בעייה בהולכת המינוס או הפלוס. שים מד מתח על הדק הפלוס במצבר ועל הפלוס בסטרטר ואם תראה הפרש מתח של מעל חלקי וולטים, אז הבעייה היא בפלוס. אח"כ תעשה את אותה בדיקה על המינוס.
תודה ולמדתי משהו מעניין ממכם
:D
שלום שלום,
המצב הנוכחי -
התנעה רגילה - מניע בלי בעיה.
טעינה - פיקס.
מצבר - חדש ותקין.
התופעה -
אם נאמר והקפצתי קלאצ' ואני מנסה להניע שוב, כאשר המאווררים (אצלי חשמלי) עובדים, לא מניע אלא עושה רעשים של "קשה להניע" , כאילו לא מגיע מספיק כוח.
ברגע שהמאווררים מפסיקים פעולה - מניע כמו נמר.
למה זה ?
תודה,
אמיר
יש מינוס עצבני מהמצבר לגוף ולסטרטר.
אני אומר שזה הסטרטר. קשה לו להסתובב (חיכוך יתר בגלל גי'פה). כשאתה מנסה להניע עם מאווררים דולקים, זרם ההתנעה שמגיע אליו מהמצבר יורד. כשאתה מכבה את המאווררים, הזרם שהלך אליהם מופנה אל הסטרטר והזרם מצליח להתגבר על החיכוך שיש בסטרטר (כנראה מג'יפה) ולסובב אותו, לדעתי.
אם תרצה, צור איתי קשר בטלפון* ואנסה לעזור לך.;);)
איתי.
* דבר איתי רק אחרי ה 30 בספטמבר.