יש פה מישהו שיכול לעזור לי לבדוק היילקס 97 באזור חיפה?
מצאתי אחד שנראה בסדר, אבל אני רוצה חוות דעת נוספת ...
97 עם מנוע טורבו.
Printable View
יש פה מישהו שיכול לעזור לי לבדוק היילקס 97 באזור חיפה?
מצאתי אחד שנראה בסדר, אבל אני רוצה חוות דעת נוספת ...
97 עם מנוע טורבו.
אשמח לעזור. נתאם בה"פ.
לא שאני מעיז להגיד משהו נגד נימרוד הג'יפולוג ....
אבל אם תרצה סיבוב על אחד בלי טורבו בשביל להרגיש את האוטו .. אתה מוזמן גם לפה.
( חיפה מודל 97 )
ואם תרצה להרגיש 98 עם טורבו מקורי אז אתה מוזמן ליצור איתי קשר.
לאחר 3 בדיקות יש רשימת ליקויים קצרה
נזילות מהסרן הקדמי
מהמנוע (אזור BELL HOUSE)
קפיצים קדמיים ישרים לגמרי, צריכים טיפול
בולמים אחוריים עם COIL OVER, כנראה קשה מידי
הרכב קשה מאוד.
הבעיה הגדולה ביותר היא שאין שום מידע לגבי המנוע. הוא עבר הסבה מנוע טורבו, אבל לא במוסך טויוטה ולא ע"י הבעלים הנוכחי, כך שלא ברור מה הוחלף.
הייתי במוסך מרכזי של טויוטה, בדקו, ואמרו שאני צריך ללכת למכון בדק כדי לדעת מה מצב המנוע.
אממה, המוכר מיודפת, אני מהשרון ... אני צריך מכון בדיקה בחיפה שיודע לבדוק מנוע טורבו ...
יש המלצות?
היילקס קשה, במקור, מאוד.
הציעו לך כמה לעשות סיבוב על היילקס "שמיש" על מנת שיהיה לך בסיס להשואה, ניצלת את ההזמנה ?
נזילות בסרן הקידמי, יש פתרון. תבצע חיפוש, זה נדון לא מזמן באריכות ולעומק.
נזילה מהבל האוזינג, נישמע לא טוב לדעתי האישית, ציטוט של איציק, לא אמורות להיות נזילות, המנוע הזה לא נוטה לפתח נזילות. אצלי אין, אצל כל מי שאני מכיר אין. תבדוק שוב ...
מנוע, בעיה, אני אגיד לך מה דעתי האישית בעניין ... וזה מתיחס אך ורק לדעתי האישית. אני נימנעתי מלרכוש היילקס מוסב למרות שמצאתי כמה. ונימנעתי מלהמיר בעצמי למרות שהיו כמה ריגעי שבירה בעבר .... ישנה בעיה שלא ידוע לי שנימצא לה פתרון מערכתי של פיזור חום. היילקסים מוסבים לטורבו שלא מתחממים אם יש , אז יש מעט מאוד. שים לב, לדעתי בלבד, תסתכל במנוע שלו, אם הרדיאטור המקורי נימצא בתא המנוע, זה אומר שלא שינו את מערכת הקירור. זה אומר שהמנוע מתחמם. זה אומר לפסול את האוטו. ושוב.
לדעתי .
כשאמרו לך ללכת למכון
זה צריך להדליק לך מנורה !
*****
איציק
יקיר שלום
יש לי כמה המלצות בשבילך, אתה בודק אוטו יחסית ישן בן 10 שנים רובם מעל 300000 ק"מ לרוב ההילקסים מהשנים האלה יש את אותו בעיות שנתקלת בהם קפיצים גמורים מקדימה ונזילות מהסרן הקדמי ועוד.
כל התקלות האלה ניתנות יחסית בקלות לתיקון או החלפת קפיצים. תתמקד בבדיקה שלך בשילדת הרכב שאין בא סדקים או תיקונים, אזורים שיש לבדוק טוב הם המיגדלים של הבולמים הקידמים(הריתוח לשילדה) וקורת הרוחב מקדימה ותושבות הקפיצים מקדימה כמובן שצריך לעבור אל כל השילדה .
בדוק היטב את מצב הבודי גג, משקופים, דלתות, ריצפת הרכב. אוטו שעבר פחחות וצבע יש ליבדוק בשבע עינים.
יכול להיות שסתם צבעו אותו ויכול להיות שהוא עבר איזה תאונה או התהפחות. בתא המנוע בדוק שאין סדקים בכנף הפנימית בצד ימין מאחורי תייבת הפיוזים ובצד שמאל באיזור התושבות של הבית פילטר.
בדוק את מצבו של הארגז חיבורים לשילדה (תושבות)
אם הבדיקה של הדברים האלה בסדר כך את הרכב למכון בדיקה שם תקבל אנידקציה יותר מדויקת לגבי המנוע לחץ במנוע התחממות וכו.
לשאלות אתה יכול להתקשר אלי 0522263868
טל
חברים, תודה על התגובות!
גיא, אני לא צריך שהרכב יהיה מושלם מהיום הראשון ... אם יש בעית התחממות, נפתור אותה ... בסוף אין שום סיבה שהילקס 98 לא מתחמם ו97 עם אותם מכלולים, כן ...
איציק, המוסך אמר לקחת למכון לפני שהוא ראה את הרכב, הם אמרו מראש שאת מצב המנוע והטורבו הם לא יכולים לבדוק ... (טענה מוזרה לדעתי, אם הייתי מגיע עם הרכב ומבקש לתקן את הטורבו, לא היו יכולים לבדוק אם הוא עובד נכון??)
טל, כל מה שציינת נבדק (גם על ידי, גם ע"י יובל וגם ע"י מוסך טויוטה).
מה קוטר צינור הפליטה במודל 98? וב-97?
אני צריך המלצה למכון שיכול לבדוק את המנוע באזור הצפון ...
שאלה נוספת היא מצב השוק של היילקסים ... בכמה מוכרים היילקס 97? מחירון?(56500)
ברכב יש מיגון לנעילה, ולמיכל הדלק. יש פגוש ברזל לכננת מלפנים.
"המחלה" של הסרן הזה-ניתן לפתרון אבל בכל מקרה אם זאת הזעה ולא טפטוף זה לא אמור להיות בעיה, יש פתרון חדש יחסית של מחז"ש ארוך יותר מהרגיל שאמור לפתור לגמרי את העניין או בקיצור זה לא מה שהיה גורם לי לפסול את הרכב.ציטוט:
נכתב במקור על ידי יקיר גרין
מחז"ש אחורי? יש כתבה כאן באתר של חנן על המחז"ש, בד"כ מחזיקים טוב מאד גם בק"מ גבוה.ציטוט:
מהמנוע (אזור BELL HOUSE)
רכב "זקן", שוב זה עניין כספי אבל הדבר שהוא משליך עליו הוא אפשרות לסדקים בשילדה(מה שטל כתב), קפיצים שטוחים בד"כ סוגרים מהלך בקלות ומעבירים את כל האנרגיה אל השילדה ואז נוצרים סדקים באזור מגדלי הבולמים מקדימה.ציטוט:
קפיצים קדמיים ישרים לגמרי, צריכים טיפול
חוץ מזה שהיילקס "מקורי" הוא רכב קשה מלכתחילה סיבה נוספת יכולה להיות תוצאה ישירה של הקפיצים הבלויים-הקדמי מגיע למעצורים ואני יכול לנחש שהאחורי יושב על עלי העומס.ציטוט:
הרכב קשה מאוד.
קוטר צינור הפליטה שונה-במנועים עם טורבו הקוטר גדול יותר, ברוב ההסבות לא מחליפים את הצנרת ועלתה השארה באחד הדיונים לגבי ההסבה שזה בהחלט תורם להתחממות במאמץ.
דורון תודה על התגובה,
יש סימנים לנזילה רצינית, אני לא אשאיר את זה כך ... כמה צריכים לעלות מחזירי השמן?ציטוט:
נכתב במקור על ידי ד ו ר ו ן
לא ראינו שום עדות לסדקים על השילדה ומגדלי הבולמים נבדקו בקפידה. מה גם, שהבאמפ סטופ נראה כאילו הרכב לא הגיע אליו מזמן ...ציטוט:
נכתב במקור על ידי ד ו ר ו ן
לא המקרה כאן ... כנראה שעירגלו מאחורה, כי הוא לא ממש על עלי העומס, והרכב יושב לא לגמרי מקביל לכביש (הוא גבוהה יותר מאחורה).ציטוט:
נכתב במקור על ידי ד ו ר ו ן
זו בדיוק הסיבה ששאלתי לקוטר הצינור ...ציטוט:
נכתב במקור על ידי ד ו ר ו ן
המחז"ש לבד עלו משהו כמו 40ש"ח אחד אבל אתה צריך גם את התותב ברונזה ואם כבר אז את כל הקיט-יש קיט שיפוץ שלם במחסן חלפים של טויוטה שכולל את כל החלקים, לא זוכר כמה עולה-היה מזמן.ציטוט:
נכתב במקור על ידי יקיר גרין
תהיה בטוח שאם הקפיץ שטוח הוא הגיע לשם ולא מעט, לא מרגישים חבטה אלא אם נכנסת לבור גדול בכביש או בשטח אבל הוא נוגע כל הזמן אם אין מהלך כניסה.ציטוט:
נכתב במקור על ידי יקיר גרין
או שהוא יושב על הקפיץ של הבולמים, גם לחץ אויר משחק המון כאן.ציטוט:
נכתב במקור על ידי יקיר גרין
אני נוסע בלחץ אויר 28-30 (צמיג 31 ) מאחור ברכב לא עמוס, אם הצמיג מנופח יותר זה בודאות משליך על הנוחות, אם הרכב עדיין עם צמיגי 205 אז בכלל אין מה להשוות.
יקיר אהלן,
אני מצטרף לדורון בדיוק -
נזילות בסרן הקדמי - לא בעייה רצינית. אפשר לחדש את הסרן לגמרי בעלות של מאות שקלים בודדות ועבודה עצמית לא קשה.
נושא הקפיצים - נשמע מוכר. עלים שטוחים, יש לך בערך 5 ס"מ אני מתאר לעצמי בין הסרן לבאמפסטופ... אפשר לסוע כך עוד ועוד, מצד שני אם אתה מתכוון לעשות משהו בנדון אז זה יהיה החלפה של הקפיצים ומן הסתם גם בולמים, קח בחשבון השקעה של 5-6K ואולי יותר אם תחליט.
דווקא המנוע כן אמור להטריד אותך. נשמע כאילו אתה מתייחס בביטול - "אם מתחמם אז נטפל" - ובכן, זה לאו דווקא כזה פשוט. קודם כל, אמרת שהאוטו מתחמם לפעמים לפי עדות הבעלים - אז זה לא אם, זה עובדה. ובניגוד לרכב המקורי שבו התחממות מעידה על תקלה שצריך לפתור, ברכב מוסב לטורבו הפתרון לא פשוט ולא קל - עובדה. ההבדל בין רכב עם ובלי מנוע טורבו הוא מערכת פליטה שונה ומערכת קירור שונה ועוד.
בסך הכל הרכב לא נשמע כמו מציאה - האם מצב השוק הוא כזה שזה מה יש?
נתחיל מהסוף, המצאי מצומצם אבל אני בכל מקרה ממשיך לחפש.ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
לגבי ההתחממות, המוכר אמר שפעם אחת כשהוא גרר משהוא בעליה, הרכב התחמם ... נניח שזה טיפה יותר חמור ... החלפה של רדיאטור ואגזוז אמורה להביא אותי למצב של מודל 98, לא?
ההנחה היא שהחליפו את כל המנוע לכזה עם טורבו, לא הוסיפו טורבו למנוע אטמוספרי.
עדיין לא הצלחתי לקבל המלצה למכון בדיקה למנועי דיזל בחיפה ...
שאלה שעלתה, למה לא מודל 98?
האם 98 עם שתי נעילות מתקרב לביצועים בשטח של 97 עם שתי נעילות?
אני מאוד אוהב עבירות קשה על סלעים ...
כניראה ואני אומר את זה בהסתייגות כי לא באמת יצא לי העונג ... שלא יהיה הבדל למעט יחס העברה גבוה יותר של הראשון קצר.
ההתלהבות מההיילקסים הישנים היא בעיקרון שני דברים.
1. אפקט העדר - יצא שכולם התחילו בסמוראי או סיקס ועברו משם לכל מיני הרפתקאות ואז רצו ללנדרובר ואחרי זה להיילקס ואחרי זה לצ'רוקי ... לא יודע מה הדבר הבא עדיין. וההילקס שניבחר היה הישן בעיקר בגלל סעיף 2. שלהל"ן
2. בגלל שההילקס בא לעדר אחרי הל"ר ובגלל שאחרי הל"ר יש שני דברים, מינוס גדול בבנק וטראומה נוראית בראש ... אז ניבחר ההיילקס הישן בגלל סעיף אמינות של אבן. לא נוחות לא ביצועים ולא כלום, אמינות של אבן. כמו שאבן לא נישברת ולא ניגמרת .. ככה היתה האמונה שההילקס לא נישבר, נזכיר שוב שזה בא מיד הל"ר ככה שבאופן כללי זה די נכון. עכשיו זה שההיילקס מגיע מהמפעל עם נעילת דיפ' אחורית חשמלית זה יתרון, זה שהאוטו יכול לקבל בקלות יחסית נעילה אחורית לסרן הקידמי ( בעבר הן גם היו זולות יחסית - כיום מחירם נימדד באורניום מועשר ) עוד יתרון ומי שלא רצה, אז היתה הלוקרייט בזמינות וקלות התקנה מדהימה. סט קפיצים ששום דבר לא יכול להכניע, סרנים חזקים מאוד עם ביצה קטנה שלא מפריעה יותר מידי, ארגז גדול עם המון מקום לאוכל לשבוע במדבר וכו' ... המון יתרונות.
אני באופן אישי עדיין לא הגעתי לשלב שאני עובר לצ'רוקי ... :twisted:
כניראה שהיילקס 98 עם נעילה גם מקדימה יהיה עביר באותה מידה בדיוק כמו הישן רק יותר בנוחות. מצד שני, יש לו מחשב במנוע שאולי לא עושה יותר מידי בעיות .. אבל עלול .. והעלול הזה נורא מרתיע לפעמים אנשים מסויימים.
לא הביצועים צריכים להטריד אותך במעבר ל98. הוא יבצע בדיוק כמו הקודם לו, לעניות דעתי, אבל מכלולי ההנעה הקדמית יהיו בסיכון גבוה יותר. המומנט של המנוע מוגבר מאוד, קרוב ל 50 אחוז תוספת אם אינני טועה, אבל הדיפרנציאל הקדמי קטן מ8 אינטש ל7.5 אינטש, והציריות הקדמיות קטנו מ1.31 אינטש ל1.13 (אני לא סגור על המספרים המדויקים) . בזמנו, כשהתלבטתי איזה היילקס לקנות, איציק הזהיר אותי שאם אני הולך לשים נעילה קדמית ב98, והיה לי ברור שתהיה נעילה כזו, אני עלול לשבור מכלולי הינע קדמי.
אני לא יודע אם שברים אכן קורים עם נעילה קדמית, אבל אין ספק שמוטל על מכלולי ההנעה הקדמית עומס גדול יותר בדגם החדש.
גיא, נדמה לי שמחשב מנוע הצטרף להיילקס רק ב2002, עם המסילה המשותפת.
1.המצבים בהם מפעילים נעילה קדמית בהיילקס הינם נדירים מאוד ולפרקי זמן קצרים מאוד (במעבר מכשול ספציפי).
2.דווקא בזחילת סלעים הסל'ד הוא בד'כ נמוך ולכן אין עומס מוגזם על מערכת ההינע. בהיילקס לא "נותנים בגז".
3.לעולם יהיה שלב ההגעה לשטח משמעותי הרבה יותר ,מבחינת זמן, מזה בו מופעלת הנעילה הקדמית. מכאן שקיים יתרון לנוחות הנובעת מהמשולשים ע'פ זו המסופקת ע'י הסרן החי ,מה גם שכאמור הנעילה הקדמית מביאה את דגם 98 לפחות לאותה עבירות כדגם 97 (לעניות דעתי אפילו יותר). יש להוסיף בענין זה גם את העובדה שהרכב לא משמש רק לטיולים אלא לפחות 50% מהק'מ -על כביש.
4.עוד, תא הנוסעים של דגם 98 ארוך יותר ב 10 ס'מ מזה של קודמו.
5.לעולם עדיף מנוע טורבו מקורי ע'פ התקנות שונות ומשונות. אין ספק שעקב אכילס של דגם 97 הינו המנוע המוגבל.
שנה טובה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי מידבר