יום שישי לפני חודש.
באמצע הירידות לים המלח - אין היגוי.
כנראה התפוח איכשהוא התנתק. התמונות אומרות הכל.
מה שכן,היינו ארבעה - חגורות בטיחות זה דבר חשוב.. יצאתי אפילו בלי שריטות..
אגב, משהוא יכול להסביר איך קורה דבר כזה ?
Printable View
יום שישי לפני חודש.
באמצע הירידות לים המלח - אין היגוי.
כנראה התפוח איכשהוא התנתק. התמונות אומרות הכל.
מה שכן,היינו ארבעה - חגורות בטיחות זה דבר חשוב.. יצאתי אפילו בלי שריטות..
אגב, משהוא יכול להסביר איך קורה דבר כזה ?
העיקר שיצאתם בחיים.
באמת מוזר.
בוקר טוב
את ההסבר ללמה זה קרה לא ניתן לתת ע"פ הסיפור שלך והתמונות,אבל יש כמה שאלות בכיוון.
האם יש עוד פרטים על התנהגות הרכב ממש לפני התאונה?
מהירות נסיעה? בלימה חזקה? תנועת הגה חדה? בור בכביש?
האם אתה בטוח שהתפוח התנתק לפני ההתהפכות ולא כתוצאה ממנה?
האם התבצע תיקון כלשהו באזור הפרונט משמאל זמן קצר לפני התאונה?
האם הרכב עבר שינוי במתלים הקדמיים? הגבהה?
מתי הרכב נבדק לאחרונה ברצינות ע"י בוחן לפני התאונה?(טסט).
האם הרכב עבר תאונה ותיקון בעבר?
מה אמר הבוחן המשטרתי ?
אני בטוח שבדיקה רצינית של בוחן או מעבדה יתנו לך תשובה.
קשה לי להאמין שהתפוח התפרק "סתם ככה פתאום".
בברכה,טושי
התמונה של התפוח לא מספיק חדה
ונדרשת גם התמונה של בית הבולם ( נקודת חיבור של התפוח ) שם תיהיה התשובה .
תפוח לא מתפרק סתם כך ודאי לא בכביש כזה .
*****
חסר פה הרבה פרטים
*****
איציק
מי היה מאמין על טויוטה?...
מה זה קשור?
דברים דומים עלוילם לקרות במערכות ההיגוי של כמה רכבים אחרים תחת עומס, בעיקר בשטח. למה מישהו חושב שטויוטה צריכה להיות יוצאת הדופן?
גם טויוטה מתקלקלת. גם טויוטה נשברת. גם טויוטה מתהפכת... טויוטה היא מכונית ככל המכוניות.
הנה זה קורה. עובדה. יש כאן מי שאפילו מאמין שתאונות כאלה הן מכות משמיים...
מה שיותר חשוב מבחינתי, שיצאתם מזה בשלום. אולי את זה אפשר לזקוף לזכות המבנה החזק של הטויוטה.
לפני התאונה הרכב היה בסדר גמור. לא היה שום בור. שום תנועה חדה. היושבת לדעתי אמרה שזכרה אותי אומר "מה זה?" מייד לפני הסטייה. אני, מבחינתי, הרגשתי שמשהו לוקח לי את ההגה מהידיים.ציטוט:
נכתב במקור על ידי tooshey
לגבי התפוח - לא בטוח. פשוט אין לי הסבר אחר.
שום תיקון. הקורות חיים של הרכב הזה, מרשימות ביור. כל הטיפולים במורשה ובזמן. אפס תאונות 23 קמ בשנה. מיתור לדבר על הגבהות או אי אלו שינויים אחרים. טסט - תחזיר חזק, אתה מחזיק? נעשה לפני - שב, אתה יושב - שבועיים לפני התאונה.
הבוחן המשטרתי בהתחלה חקר אותי כפושע. אחרי שראו את האוטו - סגרו את התיק.
גם לי קשה להאנין שסתאם כך התפרק התפוח - אין לי הסבר אחר?
משהו פעם שמע על דבר כזה ?
איפה בדיוק בירידות לים המלח התרחשה התאונה? אני רואה שלט של צומת כלשהו ברקע, והרים מיוערים.. :?
הדרך מי-ם לצומת אלמוג?ציטוט:
נכתב במקור על ידי ערן המסוקס
תחילת הירידות לים המלח מכיוון ירושלים.ציטוט:
נכתב במקור על ידי ערן המסוקס
מייד אחרי המחסום - עוד לפני מעלה אדומים
לפני אי אלו שנים
חבר,עם היילקס 4*4, 93,במהלך נסיעה בעיר נתלש לו תפוח היגוי במוט שפור.
לא השתחרר האום ,לא נשבר התבריג,פשוט נתלש הכדור מהבית של התפוח.
למזלו במהירות נמוכה ללא נזק.
הוכנס חזרה במכת פטיש,חוזק עם בנד באלכסון ונסע להחליף אותו.
האם אתה יכול להעלות תמונות תקריב של התפוח השבור ושל הנאקל ?
ברכה,טושי
הסיבוב מוכר וידוע כמסוכן
זה הסיבוב אחרי מחסום מג"ב בדיוק לפני העלייה למעלה אדומים
הרבה תאונות היו שם ואני גם מכיר חלקם אישית
אבל כולם נגרמו בגלל כניסה מהירה מידיי לסיבוב ןנוסיףאת השיפוע שבא לרעתך
אולי ואני אומר אולי הגעתם קצת מהר לסיבוב ?!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי shimixx
יצצא לי ליסוע דיי מהר עם האוטו. מדבר אלי התאוצות ובדיקת קיצוניות בנהיגת כביש - במקרה הזה, ממש לא.
חוץ מזה, הפראדו לא מחליק בסיבובים. הצמיגים העבים, וה4X4 נותנים לו אחיזה מטורפת. אני הרבה פעמים מנסה, בעיקר בשטח, "לזרוק" ולהחליק - ממש קשה.
הוא שומר על הקשר עם הכביש יותר משאולמרט שמר על הכיסא לאחר מלחמת לבנון השנייה.
להערכתי, גם ב130-140, בסיבוב הנל הוא היה מסתדר... אני נסעתי על ~ 80.
שואל באמת, לא מקניט - ביצעת "בדיקות" שכאלו לאחרונה?ציטוט:
נכתב במקור על ידי meir_h
יכול להיות שהרכב, תחת ידיך, סופג "התעללויות" ומבחנים?
ואל תגידו לי בבקשה שהרכב מתוכנן לעמוד בזה, כי זה לא "לעמוד או להישבר" אלא גם נזקי מאמצים מצטברים. בהחלט יכול לגרום לתפוח, או לרכיבים אחרים, בעיקר במע' ההיגוי להשתחרר.
אתה מבצע בדיקות חופשים מדי פעם אחרי/לפני "מבחנים" שכאלו לרכב?
כשל של תפוח היגוי פתאומי, שלא תחת מאמץ יוצא דופן בשטח, הוא נדיר ביותר. חלקים כאלו מתוכננים עם מקדמי ביטחון ענקיים וברור למה. אם אתה אומר שהרכב עבר טסט לפני שבועיים אז די בטוח להגיד שלא היה קיים חופש משמעותי, זה אחד מהדברים שמכוני הטסטים כן יודעים לבדוק ומקפידים עליו - ובצדק. אבל זה יכול לקרות - יכול להיות אפילו פגם ביצור, איזה סדק שהתחבא לו והתפתח בשקט עד שפעם אחת החליט להשבר. סתם שאלה בשביל הסקרנות - האם מדובר בחלק המקורי שהגיע עם הרכב, או חלק מקורי של טויוטה שהוחלף בעבר, או תחליפי כלשהו?
כל זה מנקודת הנחה שאכן הכשל הזה גרם לתאונה. יכול להיות שאתה טועה בהרגשה שלך, התאונה קרתה מסיבה אחרת, והשבר הוא תוצאה של התאונה.
העיקר שזה נגמר בשלום מבחינתכם, כולם בריאים ושלמים וטוב שיש ביטוח על הרכוש :-D
האם מישהו מוסמך בדק את השבר בתפוח?
בעין מקצועית ניתן לבדוק האם היה קיים כבר סדק לפני השבר , כמה זמן וכו'
אני מכיר מישהו עם סיפור דומה , לפני בערך 15 שנים
שם זה ניגמר יותר גרוע , היה פצוע שניגרם לו נזק תמידי,
רק ששם זו הייתה מכונית חדשה , והתפוח המקורי כשל אחרי כמה עשרות אלפי קמ על הכביש...
החברה לקחה אחריות ופיצתה את הנהג בהרבה מאוד כסף...
אמיר.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אמיר בא
הייתי במכון לחקר מתכות בטכניון. זה חתיכת סיפור. הם בודקים. טויוטה מביאה מומחים נגדיים ובלי לשים לב עוברות שנתיים ואף יותר. ראיתי תיקים שם שעוד עומדים.
חוצ מזה על מה אני אתבע? היה לי מקיף ולא היה נזק בריאותי ממשי.
למרות שאני פתוח לרעיונות..
קודם כל, הרבה בריאות.
אני מניח שהרכב טוטל לוס. כך תקבל את כל ערכו מהביטוח. אם הוא לא טוטל, אז שווה לנסות להוציא כסף ממקור אחר, כי אחרי תאונה כזו יהיה מאד קשה למכור אותו.
חוץ מזה אפשר תמיד להסתפק בתביעה קטנה של ביטוח החובה. בטוח יש כאבים בצוואר, איזו חבלה יבשה וכו'. באפס מאמץ ובסיוע עו"ד תוכל לשלשל לכיסך כ 10K שקלים בגינם. מה רע?
10 קילו שקלים חדשים ??ציטוט:
נכתב במקור על ידי יוש
יש לך עו"ד להמליץ עליו באזור חיפה ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
מקורי לגמרי. כלום לא הוחלף.
קשקוש בגרוש.ציטוט:
נכתב במקור על ידי יוש
אם מישהו חושב שחברות הביטוח ובתי המשפט מטומטמים, הוא ממש טועה.
בנוסף, בגלל רמאים כאלו, אנחנו כולנו, ובפרט הישרים בינינו, נאלצים לשלם תעריפי ביטוח מוגדלים. אני מקווה שאין עוד הרבה חארות כאלו בין באי האתר.
(כן, שימוש במילים כאלו לא מאפיין אותי, אבל זה ממש מה שאני חושב על שקרנים שבסופו של יום גורמים לי ולחברי לשלם להם סתם).