בוקר טוב
היום בבוקר נסעתי לעבודה והרגשתי רעידות במהירות 10 קמ"ש בערך
הרעידות לא קשורות לשום הילוך (קורה בניוטרל , 1 , 2)
וזה לא משהו מהקרבורטור?
למישהו יש רעיון?
Printable View
בוקר טוב
היום בבוקר נסעתי לעבודה והרגשתי רעידות במהירות 10 קמ"ש בערך
הרעידות לא קשורות לשום הילוך (קורה בניוטרל , 1 , 2)
וזה לא משהו מהקרבורטור?
למישהו יש רעיון?
בדוק אם אין התנפחות בדופן הפנימית או החיצונית של אחד הצמיגים.
מה זאת אומרת התנפחות?
ואם זה משהו שלא תקין בצמיג אני לא ירגיש את זה בכל מהירות??
שירדתי ראיתי שהלוקרים היו נעולים, כנראה נסעתי איתם נעולים כ 50 ק"מ בערך
לא אמור להיגרם מזה נזק נכון?
ואיך אני בודק בצורה הכי טובה האם ה 4X4 שלי פועל והלוקרים לא נדפקו?
פשוט למצוא עלייה ליד הבית?
(חיובי)ציטוט:
נכתב במקור על ידי bobsfog
סע לאט עם לוקרים פתוחים ובקש מחבר להסתכל על הדריישפט הקידמי.
אם הוא מסתובב, הלוקרים נשארו נעולים.
בעיקרון אין שום בעיה לנסוע עם לוקרים נעולים על הכביש. יש רכבי שטח (והרבה) שאין להם בכלל לוקרים.
אני יודע שאין בעיה לנסוע
אבל השאלה המרכזית היא:
האם בעיה בלוקרים יכולה לגרום לרעידות?
אם יש תקלה במע' ההינע הקדמית, כמו למשל גל הינע לא מאוזן, אז לוקרים נעולים בכביש יביאו אותה לידי ביטוי, והרכב ירעד.
כן, אם הדריישאפט הקדמי לא מאוזן.
אז זה כנראה זה.
כי הדרייבשאפט הקידמי שלי בדרך להחזיר את נשמתו לבורא
אחרי סוכות הוא יוחלף
טוב אני יסע על הרכב יותר מאחר ויראה מה הסיפור
תודה רבה...
אבל למה שזה יביא לרעידות חזקות רק במהירות נמוכה?
אני בספק אם זה זה. שחרר נועלי טבור, וודא שגל ההינע הקדמי לא מסתובב, וראה אם הרעידות נעלמות.
יש עדיין רעידות
אחרי בדיקות המסקנות הם:
זה לא נועלי טבור ה 4X4 מתפקד מצויין
זה לא דרייבשאפט (בדקתי עם הדרייבשאפט הקדמי מסתובב שאני נוסע והוא לא)
זה 95% לא תושבת גיר
זה לא תושבות טרנספר
זה לא צלבים
זה לא קרבורטור
מה זה יכול להיות?
אולי גומייה שנמצאת על מתחת לידית הילוכים?
אשמח לעצות
תבדוק תושבות מנוע שהן שלמות
מה הקשר בין תושבות מנוע ובין רעידות בניוטרל דווקא ב10 קמ"ש?
נסה לראות אם זה קורה גם כשהטרנספר בניוטרל.
להערכתי מדובר בתקלה באחד הצמיגים.
בדקתי
הצמיגים נראים בסדר...
אחרי סוכות אני יעשה כיוון פרונט, אולי זאת הבעיה.
ואם זה קורה רק בערך ב 10 קמש איך אני יבדוק את זה כשהטרנספר בניוטרל?
זה לא כיוון פרונט.
סע ב20 קמ"ש, הוצא את הטרנספר לניוטרל, חכה עד שהמהירות תרד ל10 קמ"ש.
זה בסדר להוציא את הטרנספר לניוטרל באמצע נסיעה?
כל דבר שחנן כותב ומציע לך, קבל זאת כלשונו.ציטוט:
נכתב במקור על ידי bobsfog
אם היה חשש אפילו קל של גרימת נזק לטרנספר, חנן לא היה מציע זאת.
שילוב הטרנספר לניוטרל, ינטרל את סיבוב הטרנספר, ובכך יוכל לשלול או לאשר רעידות מגל הינע קדמי, בגלל חופש בצלבים, חופש חוסר איזון ועוד..
חבל כשיבקרת אצל מורי, לא בדקת זאת , בעת טיפול של נזילת הצינור בלם.
בברכת חג סוכות שמח.
צביקה
***** נ.ב: בניוטרל בעמידה בסרק, אין קשר לגלי הינע, ולבליטה בצמיג, רק בעת דרדור נסיעה איטית, בהלוך משולב או בניוטרל בשיוט, במהירות נמוכה.
כשאתה אומר רעידות האם ידית הגיר/ טרנספר רועדות באגרסיביות ?
האם ככל שעולה המהירות הרעידות קטנות?
כיצד החלטת שכל הצלבים תקינים ?
פירקת את כל גלי ההינע ובדקת פיזית ?
נגעת בהם אחרי נסיעה?
החום שלהם היה זהה ?
האם אחד מהם היה חם מאד ?
לפי מה שאתה מתאר הסיכוי שאחד מהצלבים (בגל ההינע הקצר בין הגיר לטרנסםר או בגל האחורי)תפוס
אני מהמר על אחד הצלבים בגל ההינע הקצר
אגב גם תושבות טרנספר עקומות - כתוצאה מנהיגה אגרסיבית (נדיר עם טרנספר סטנדרטי)יוציאו את גלי ההינע מזיות העבודה הנכונה שלהם ויגרמו לרעידות במהירות נמוכה שיעלמו עם עליית המהירות אבל עדיין יגרמו לבלאי מואץ לצלבים
הידית גיר רועדת באגרסיביות , הידית טרנספר רועדת ממש קל (כנראה בגלל הידית גיר)
התושבות של הטרנספר בסדר גמור
הרעידות רק ב 10 קמש בערך יותר לאט איןם רעידות ובמהירות של יותר מ 20 קמש הרכב נוסע רגיל לגמרי
לא תקינים מאה אחוז (הצלבים) אבל כולם במצב סביר +
לא פירקתי ובדקתי פיזית. כי אני לא יודע איך לבדוק אותם פיזית
נגעתי בהם (נשמע סוטה) אבל אחרי שהרכב עמד שעה אז הם לא היו חמים
תודה
מפה בדיוק מתחילות הבעיות שלך :mrgreen:
צלב גמור בודקים ישר אחרי הנסיעה - רק תיזהר הוא יהיה רותח :razz:
לפי מה שאתה מתארלא טעיתי בהערכה הראשונית שלי
אחד הצלבים בגל ההינע הקצר תפוס (בין הגיר לטרנספר ) וניחוש מלומד גם אומר לי שמדובר בצלב שקרוב לגיר :!:
לך תעשה סיבוב של 10 דקות ואז תעצור לבדוק
כאינדיקציה מקדימה תיגע בצלבים של הסרן האחורי (שתיאורתית תקינים)וכך תקבל תחושה לגבי החום הרצוי(טמפ עבודה)של הצלב
כל אחד שיחרוג כלפי מעלה חשוד :!: