אשמח לקבל מידע לגבי הגבהת סמוראי
לגבי קפיצים וסוגי בלמים מתאימים
הסמוראי נוסע בכביש ופוגש את השטח בסופש
Printable View
אשמח לקבל מידע לגבי הגבהת סמוראי
לגבי קפיצים וסוגי בלמים מתאימים
הסמוראי נוסע בכביש ופוגש את השטח בסופש
איזו שנה הרכב, ועל איזה סוג קפיצים הוא יושב?
סמוראי 91
יושב על קפיצי עלים
ראשית, יש מגוון רחב של מוצרים קיימים, שניתן להזמין מחו"ל. ערכות מלאות של חברות כמו אולדמן (לא מכיר, לכן לא ממליץ), קלמיני http://www.puresuzuki.com/suspension2.htm, דובידסון (מכיר 2 חבר'ה עם זה - מבסוטים נורא), petroworks (לא מכיר, לא ממליץ) וכד'.
אופציה נוספת היא ללכת לבעלי עסק בתחום הקפיצים (המתלם, קפיצי הרטוב וכד'), לאפיין (או לעבוד ע"ב איפיון מלקוח קודם) ולקנות ממנו קפיצים לפי דרישה. אז תצטרך למצוא בולמים וצינורות בלם באורך המתאים לאיפיון שלך.
מחיר ההצעות הנ"ל נע בסביבות 4000+ ש"ח, ואלו האפשרויות הטובות ביותר.
אתה יכול גם ללכת ולערגל את הקפיצים אצל בעל עסק בתחום הקרוב למקום מגוריך. אל תשכח להנמיך את הבמפסטופ ביחס 1:1 עם ההגבהה. יתרונות: מחיר כ-1000 ש"ח. חסרונות: לא הרווחת כלום, חוץ ממרווח בטן. הפסדת מהלך מתלה. הקשית את הרכב.
ישנם בעלי מקצוע בפורום, כמו ארז (זה גם הכינוי שלו), שעוסקים בתחום. הפתרונות שלהם מקצועיים, מומלץ לדבר איתם. יש גם חברות כמו פרוג'יפ, עידו כהן, גתוס, אספיר, OVERLAND (זה של ארז) ודומיהם שמוכרים קיטים של חברות או פיתוח עצמי.
סוגי בלמים - אני מניח שהתכוונת לבולמים. כל קיט מגיע עם בולמים, איפיון אישי ידרוש איפיון של בולמים בהתאם. משפרים בדר"כ ימכרו לך בולמים בתוך עסקת החבילה.
על איזה גודל צמיג אתה נוסע/ מתכנן לסוע?ציטוט:
נכתב במקור על ידי yanivbir
נמרוד
לצערי אין לגודל הצמיגים במקרה הנ"ל משמעות מהסיבה הפשוטה
שב 29" אין בעייה וכל צמיג מעבר לכך גובל בפשע שהעונש עליו בישראל הוא הוצאה להורג :P
חוצמזה בכל סוג צמיג בהנחה שפותרים בעיות כמו נגיעה בקפיצים אין משמעות להגבהה אלא להגבלת הבאמפ סטופ שישפיע על הסגירה אבל לא על הפתיחה
לקלמיני יש כמה "קיטים" שכוללים קפיצי עלים+בולמים. איזה מהם הוא גבול השפיות עבור צמיגי 215? איזה הוא המיינסטרים עבור אותו צמיג? "2, "2.5, "3, אני מניח שה- "5 כבר מופרע לחלוטין. כל אחד בא עם סט שלם של אביזרים... מישהו יכול לעשות סדר בדברים? לתת איזה פיסקה על כל מוצר קפיצי-עלים של קלמיני? (יש 4)
:oops:
כדי להקל על מי שבא לו להוסיף, הנה הקישור ל-4 הקיטים:
http://www.puresuzuki.com/suspension2.htm
איזי, תתחיל להסתכל גם באתרים אחרים - TT וRRO מאוד מוכרים וידועים בתחום גם הם. יותר מקלמיני בהיבט של מערכות מתלים. אני כותב את זה בהנחה שאתה עוד לא מכיר אותם.
TT:
http://www.trailtough.com/
RRO:
http://www.rocky-road.com/index2.html
הסט של ה3 אינץ' צריך להספיק לדרישות שלך מעל ומעבר (צמיגי 235 גג, למיטב הבנתי). מאחר ואתה לא הולך להגדיל צמיג מעבר לזה, נשאר לי רק להמליץ נגד הגבהה גדולה יותר. הקיט של ה2 אינץ' לא יהיה לך להיט, זה שאקל רוורס.
שקלת להשאר על מערכת המתלים המקורית שלך? אני לא רואה סיבה להחליף אותה בדרישות שלך, אלא אם ישנה בעיה כלשהי עם המערכת הקיימת.
נקסוס,
תודה על 2 הלינקים הנוספים, אני הולך להסתכל בהם עכשיו.
לסמוראי שלי אין הגבהה. אני לא מתכוון לגעת ב- 235 אחרי שעידן שלח לי 2 קישורים מה עלה בגורלו של אחד ששם 235 (הצמיגים נטחנו בקפיצים, נשברה לו צירייה, ואחרי שבוע הוא הוציא אותם למכירה)... בבדיקה הקנייה אמרו לי שהמתילים/בולמים "בסדר" אבל חלשים... חשבתי אולי להזמין את הקיט "3.5 ולהיות בלב שקט...
הצמיגים שלי הולכים להיות 215! זו החלטה אסטרטגית.
אני גם כך עוד בחוסר שקט לגבי הסמוראי שלי... יש לטפל בהרבה דברים... מיגון מיכל דלק, דרי-שאפטים, כל מיני רעשים אולי דימיוניים מעלים לי סרטים שאו טו טו לא יודע מה יקרה. ואני לא מכיר את הרכב... עדיין... בקיצור... כאוס מוחלט.
על הקיט של ה- "3 כתוב:
*Reduces overall vehicle articulation and is recommended for street vehicles only.
חשבתי אולי על ה- "3.5 ??? ...אין לי מושג, זה 630$ - לא מעט... 3000 ש"ח. ממש לא בא לי על ההוצאה הזו... אבל אולי זה המחיר על מנת לדעת שמבחינת בולמים/מיתלים אני מסודר?
לדעתי אתה לא רוצה שום דבר שיש בו שאקל רוורס. ב3.5 יש שאקל רוורס.
כולי שמחה שיש לך דוגמה אחת (או 10) על מישהו ששם צמיגי 235 ויצא עם נזקים כאלו. לי יש אלפי דוגמאות של חבר'ה שיש (או היה להם) צמיגי 31 בלי בעיות כאלו. הוכח בדרך הקשה, מכלולי סמוראי עומדים בזה. גם ב235 האימתני.
הצמיגים נטחנו בקפיצים כי מערכת המתלים שלו לא הותאמה. הוא גם יכול היה בקלות לקנות ג'אנטים אופסט ולמנוע כל נגיעה שהיא בין שני הנ"ל.
ציריה נשברה גם לי וגם לעוד שני חברים שלי. לשני החברים שלי אין יחסי העברה, אין נעילה בסרן שנשברה בו הציריה, אין כלום. אחד עם צמיגי 205 והשני עם 215. גם אני עם 215 כרגע. ציריה אתה תשבור אם תפעל לא נכון בכל רכב, עם או בלי נעילה.
אנחנו לרוב ממליצים להמנע ממידות כאלו בעיקר ע"ב יחסי ההעברה, המומנט וכ"ס של המנוע. ברגע שטיפלת בראשון, אין שום סיבה לא לשים 235, למעט בלאי מואץ במיסבי הגלגלים. אני לא יודע בדיוק כמה מואץ, אבל סוזי יוכל לומר לנו - הוא על 235 כבר כמה שנים. אגב, אין לו שום בעיות מיוחדות - והוא לא בדיוק נהג רגוע.
לא שמתי לב לכיתוב על ה3'', אבל אם זה כתוב אז לא, אל תיגע בזה.
יש קיט של דובינסון שגילי2K קנה. שלח לו ה"פ (GILY2K) אם זה מעניין אותך. לדעתי האישית הקיט הזה לא שווה את המחיר שלו, אבל אין ספק שהוא הוכיח את עצמו על כמה וכמה רכבים.
מה שאני ממש לא מבין זה לפי מה אתה קובע את הצורך שלך בהגבהה. בסוד אני יכול לומר לך שסמוראי סטנדרטי מאכלס צמיגי 215 בלי בעיה, אם הוא יושב על קפיצי עלים, כך שלא זו הסיבה. אתה חייב להגדיר לעצמך למה אתה מגביה ולפי זה לקבוע את המינימום הנדרש ע"מ להשיג את מטרתך - זה ממילא לא רכב יציב.
אם אני הייתי אתה הייתי הולך ויושב אצל המתלם כמה שעות ומקבל ממנו הסבר (ומחירים, אם אתה כבר שם) מה זה מה, למה ככה ולמה לא. אח"כ לך לעוד 2-3 מקומות (לא מוסכי משפרים, אלא קפיצאים - קפיצי הרטוב, הסולל וכד') ותעשה בדיוק את אותו הדבר. בסוף היום אתה תבין הרבה יותר מה אתה מחפש ולמה, שלא לדבר על זה שיהיה לך את מצב השוק ביד.
מתוך הנחה שמערכת המתלים שלך תקינה לחלוטין, לא הייתי נוגע בה עבור צמיגי 215. אם אתה בכ"ז רוצה איזושהיא הגבהה נעימה ולא יקרה, לך תקנה 3 קפיצים לכל גלגל מאחור ו-2 מלפנים, כך שסה"כ יהיו לך 5 מאחור ו-4 מלפנים. עכשיו תערגל אותם יחד עם המאיה והקונטרה מאיה של כל סט לעומק של 150 מ"מ אחרי שחרור מאמצים. המידה הזו נמדדת כך: אתה קושר חוט מעיין לעיין של הקפיץ (במרכזי העיניים, כמובן), מוריד אנך לבורג המרכוז. אורך האנך הוא המידה.
כעת יש לך הוצאה של 500 ש"ח על קפיצים (אני מניח שהעבודה היא עצמית). תוציא עוד 800 על בולמים ויש לך קיט מוגבה ב1300 ש"ח, אבל עם חוליות חלשות: המאיות והקונטרה מאיות הישנות. זה עולה 250 למאיה, אין לי מושג כמה לקונטרה מאיה. אני די סקפטי אם זה יעשה לך בעיות של ממש, אבל זה תלוי במצב הקפיצים הנוכחיים. לכל הפחות זה יפרוש לך את התשלומים על פרק זמן גדול יותר, עד שיכשלו הקפיצים הנוכחיים. במקרה הטוב אתה תחיה עם הסטאפ הזה עד יומו האחרון של הרכב.
אבל אתה הגדרת הבדל משמעותי ביני ובינך: לך יש פחות מגבלת כסף ממה שיש לי. לכן במצבך הייתי בוחר בין שני הקיטים של ה3'' שRRO מציעים (אחד BUDGET) ובין קיט מהמתלם שיעלה אותו דבר כמו הדובינסון עם יותר יתרונות.
עוד 2 נקודות:
1. יש עוד הרבה לינקים ברשימת הקישורים של הפורום הכללי.
2. עלות של מערכת מתלים מלאה היא כ4.5 אש"ח. בעבודה עצמית אפשר להוזיל לכ1600 ש"ח ולקבל מערכת מתלים טובה הרבה יותר, אבל כאן אתה תתפשר על חוקיות (חוץ מזה שאני לא רואה שום סיבה לשים מערכת מתלים כמו שלי למי שלא הולך להגיע ל31 לפחות).
ולאחר מבט מעמיק יותר בקיט 3'' של קלמיני, אני יכול לומר לך שהוא עדיף על זה של דובינסון. אותה הגבהה באותם תנאים, רק עם הרבה יותר חלקים: דרופ פיטמן, הארכות למוט המייצב, בולמים, בושינגים מעולים... דיל די זול, למעשה. בפרט במחירי הארץ.
לקיט של דובינסון יש חסרון אחד בולט: הוא בסה"כ קפיץ מקורי עם קבוע גבוה יותר שמגיע עם קשת עמוקה יותר (לכן הרכב מוגבה). זה נראה לי בדיוק אותו דבר, רק שבקלמיני הם עושים את הדבר הנכון ונותנים לך יחד עם הקיט גם הנמכות במפ סטופ (לא מגיע עם הדובינסון), שהם הסיבה להקטנת המהלך.
למה הם ממליצים על זה כהגבהה לכביש בלבד? לדעתי זה משום שאין פה שום ייתרון אמיתי למערכת, מלבד הכנסת צמיג גדול יותר. שים לב מה כן נמכר בחו"ל (ולא רק בקלמיני): CJ, YJ, ספירלות, SPOA וכן הלאה. שתי רמות מעל מה שנחשב בארץ "משופר" למערכת מתלים, נחשב אצלם ללא מיוחד (להוציא את הספירלות, זה תמיד משהו אחר). להם אין סיבה הגיונית להרכיב כזו מערכת, כי כל אחד שרוצה להכניס 31 יחליף לSPOA ו/או יכניס CJ/YJ והופ! גם מהלך וגם צמיג 33'. תחת תנאי כזה, 3'' עם פגיעה במהלך (שהאמריקאים סוגדים לו) זה קקי. בארץ? זה "משופר".
את זה אתה חייב לשאול אותם, אגב, למה הקיט לא מומלץ לשטח. לדעתי זה רק כי יש דברים טובים יותר במחיר דומה, אבל אני לא מכיר את המפרט של הקפיצים האלו.
שלחתי לקלמיני אי-מייל ...ניתן להם להסביר - למוחות שמאחורי המוצר.
בקטע הכספי: סמוראי כולל שיפורים מעל 25000 ש"ח מבחינתי כרגע זה הגבול... אין לי עודף כסף. אבל שאני מריח את אזור ה-40 אלף אני מתחיל להרגיש לא טוב עם זה... ב-50 אלף כבר אפשר להשיג מגנום דיזל ובקצת יותר דיפנדר דיזל. בכל מקרה זה לא התקציב שלי לרכב כרגע...
השקעתי ברכישת הסמוראי 17 אלף... יש להחליף צמיגים, לטפל במתלים/בולמים (אולי), משהו בדרי-שאפטים (כנראה מאוד), ומתישהו בטח גם לטפל במנוע/גיר... אחרי כל אלה אני לא רוצה לעבור את ה-25... אני לא רוצה בכלל לעבור את ה-25... אבל לא מוכן לעשות קיצורי דרך.
שלא לדבר על עבודות יד... מיגונים למינהם ושאר מצות...
אני מניח שאחרוג מהמסגרת שנתתי - אבל אשתדל שלא או לפחות לחרוג כמה שפחות.
פשוט יש לי מחשבה בראש שקלמיני נותנים את כל החלקים הדרושים, יש חלקי חילוף, יש להם נסיון בשטח + המוצר נבנה על-פי נסיון וחקר ביצועים... הם כותבים עליו:
The kit is perfect for pulling double duty as a weekend warrior and daily drive
טוב, אני לא warrior אבל הכיוון שלו מצטייר דו"ש (דו-שימושי). אני לא יודע אם כל האבו-ג'אראס של החלפת בולמים, וטיפול במיתלים, ושאר החלקים שאצטרך לארגן לבד, בסופו של דבר לא יעלו לי יותר מ-3000 ש"ח... ואולי לא יתאימו אחד לשני ...ומי יודע מה יהיו הביצועים. :oops: לא שאני מחפש איזה ביצועי ראלי אבל איפושהו קלמיני יודעים מה הם עושים, לא?
דבר שאני מאוד לא אוהב זה להתעסק עם כל מיני "בעלי מקצוע" שמארגנים לך איזה "פתרון" ואז אחרי חצי שנה שמשהו מתפרק, מתברר שהם גרמו נזק יותר משהביאו תועלת... :wink: צריך להגביה את אוחז המוט שמקביל לסרן, להאריך את הדרישאפטים, את הבאמפ סטופרים... עוד מלא דברים קטנים... לא? אני יודע שהגבהה פוגעת ביציבות, למה אתה כ"כ ביקורתי לרוורס שאקלס? ...הגבהה של "3 (7.5 ס"מ) + עצם זה שהצמיג גודל ל- 215 היא אולי יותר ממה שאני אי-פעם אצטרך... זה נכון. יש פגיעה כלשהי ביציביות ...אני מניח שגם זה נכון... אבל האם זה כזה קריטי? ומבחינה כלכלית, נגיד, עלות של 3000 ש"ח (את הקיט כתוב שאפשר להרכיב לבד בבית) על מנת לעשות יישור-קו על מערכת המיתלים והבולמים זה לא מחיר סביר לאור החלופות שיש בארץ?
אם אתה רוצה תרים טלפון ואני אסביר לך על הדובידסון
מתנצל , אבל לאחר הפרוט של נקסוס , באמת אין לי מה להוסיף על הכתוב
מה גם שאין לי סבלנות :)
בקיצור עם אתה רוצה תרים טלפון נאפיין את הבעיה וניתן עיצה (לצורך הבהרה: אני לא מוממחה בתחום סתם בעל ניסיון)
גיל
0544683055
שלום
אשמח לקבל הסבר מדוע החלפת נדנדה בארוכה יותר אינו מגביה את הרכב בהפרש בין הנדנדות?
תודה רבה
עודד
לפני כשנה קניתי סט של קפיצי דובינסון קדימה ואחורה. לא הייתי מרוצה מהתיפקוד של הקידמיים)מאוד קשים( והחלפתי אותם לome )רק את הקדמיים( אחרי חצי שנה,ההבדל גדול.
השילוב של שניהם עובד מצויין .
גם אני התלהבתי מהסט של קלמיני אבל אחרי שעשיתי את כל חישוב העלויות ההפרשים זניחים. בנוסף,אם כל הכבוד לקלמיני, ome ודובינסון נחשבים ליצרנים איכותיים לא פחות.)תיקון- קלמיני הוא לא יצרן רק משווק(
דובינסון = דובידסון .
להירגע!!!
אם הצמיגים במידה סטנדרטית (215= סטנדרטי), אני לא רואה שום טעם בלהגביה סמוראי יותר מ1"-2". הרכב קצר מאוד, וצר מאוד. הגבהה של יותר מ2" תגרום לירידה בעבירות, כי כל הזמן תפחד להתהפך (מוכח שאפילו סמוראי מתהפך הרבה אחרי מה שנדמה לך, אבל מה שנדמה לך שהולך לקרות מגביל אותך בשטח).
את מהלך המתלה הזערורי של הסמוראי אף אחד מהקיטים לא פותר באופן רציני- אז לא יהיה לך רווח גם מהכיוון הזה.
הקיט שאקל רוורס, אם יותקן, יהיה הקיט האחרון שיותקן. לא בגלל שהוא כל כך מוצלח (והוא מוצלח, אבל לא צריך להגזים) אלא בגלל שהוא גם מאוד יקר וגם מעט מאוד קפיצים מתאימים לו. שאקל רוורס ברכב שנוסע בכביש ולא תוכנן מראש בצורה כזו זה רע מאוד מאוד- היגוי הפוך של הסרן, שינוי קינמטיקה של מערכת ההגה ועוד (אם ממש תתעקשו- אני מוכן להרחיב, בינתיים תחשבו על זה לבד- כבר כתבתי על העניין בעבר).
העצה שלי- אם אתה רציני- גש למתלם. האפשרות הסבירה יותר היא קיט הגבהה סטנדרטי שמתקינים לכל הסמוראים. האוטו מעט יותר גבוה, מתנהג יותר טוב, אפשר להתקין צמיגים יותר גדולים, אבל אין חדשות גדולות באף תחום. מעבר לזה- אם אתה יודע בדיוק מה אתה רוצה (כמה מהלך מתלה, רכב יותר רך או יותר קשה וכו')- תגדיר וייצרו לך... אבל בלי לשנות כל מיני דברים אחרים ברכב (מיקום תושבות, לדוגמה) מרחב הפעולה מוגבל מראש.
לגבי צמיגים גדולים- זה הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות לצעצוע שלך. גבה את ההחלפה בג'נטים מתאימים, בהגבהה מינורית (של המתלם, כמו שכתבתי קודם- יכול להספיק), וביחסי העברה- ויש לך אחלה ג'יפון. תוסיף נעילה אחורית- והנה המתכון לג'יפון פרקטי ביומיום (בלי הגבהות משוגעות ושינויים בלתי הפיכים), ופרקטי בשטח.
אסף.