רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו
אני רוצה להתחיל שרשור חדש שאני מקווה שיהיה מיוחד, מענין ומלהיב - רכב הראלי שאני חושב עליו כבר כמעט שנה(בעצם מאז שהתחלתי לבנות את החרגול)ׁ, הגיע לידי גמר התכנון המפורט, ויש ספציפיקציות מוגדרות סופית.
את כל התכנון ואת כל הבניה, מתחילתם ועד סופם אני בצעתי ומבצע, ואני מקווה שאסיים את הפרוייקט בסייעתא דשמיא, בתוך 5-6 חדשים. מה לעשות שאני עובד רק בסופש"ים(ולא בכולם) ומידי פעם בערבים.
לא אפרסם סקיצות או פרטים על המתלה הקדמי, אבל הנה תיאור כללי של הרכב, אשר אני מבטיח שיהיה אחד המדהימים ואני משוכנע שגם אחד הטובים מסוגו:
=רכב דו מושבי משילדת צינורות כולל כלוב אינטגרלי מצינורות פלדה ללא תפר עפ"י התקן הישראלי
(כן, יש לנו כבר תקן מקומי מבוסס FIA הודות לידידנו נמרוד מלר, אשר עשה עבודה מצויינת-ניתן לקרוא ולהוריד באתר ג'יפולוג).
=בסיס גלגלים כ- 310 ס"מ.
=רוחב מאכסימאלי כ- 230 ס"מ(ניתן לשינוי לפי הצורך).
=סרן אחורי חי בעל קורונה בקוטר "10.5, ציריות מיוחדות בנויות מ - 300M ובלמי דיסק.
=מתלה אחורי 4 לינק, בעל מהלך מתלה של 34", ומוט מייצב.
=מתלה קדמי עצמאי בנוי משני זוגות של זרועות A בעל מהלך מתלה של 30"(כן כן, זה אמיתי),בעל זוית קאמבר משתנה לפי התכנון.
=קפיצים ובולמים מאחור - קוילאוברים "18 על 2.5" + קוילאוברים 14" על "2 + בייפאסים 18"
על "2.5 כולם של בילשטיין.
=קפיצים ובולמים מקדימה- כנ"ל, רק בלי הקוילאוברים "14.
=מנוע שברולט 383 קרבורטור עם כ - 400 כ"ס, ואופציה לסופרצ'ארג'ר.
=גיר אוטומאטי(מוסב לידני בלבד) TH-400 שלושה הילוכים, מחוזק ומתוגבר ללא מחשב.
=גלגלים "37 על "12.5 על "17.
=מיכל דלק אחורי עם תכולה של 250 ליטר.
=היגוי ע"י מסרק מתוגבר הידראולית.
זהו.
אני מקווה לעדכן וללוות את הבניה בסיפורים ובתמונות, עד כמה שניתן.
wish me luck 8)
חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו
ממתי אתה מדבר לפני שהרכב כמעט גמור...? ;)
בהצלחה.
חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו
כנראה שהרכב כמעט גמור... ניתן לו להתבשל עוד כמה שבועות עד הביקור הבא :).
חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי הצפרדע
wish me luck 8)
i wish you luck . לדעתי 310 ס"מ לא מספיק לכל כך הרבה כח.
חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי eilatmar
. לדעתי 310 ס"מ לא מספיק לכל כך הרבה כח.
אז כמה כן?
חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי הצפרדע
אז כמה כן?
320-330 .אני גם מציע לך לא לעבור את ה 220 רוחב. דבר ראשון אולי כדאי לבנות ל 1.3 T ואז תוכל להשתתף במרוצי FIA בינלאומיים שיהיו בארץ (לא בטוח שקטגוריה פתוחה תוכל להשתתף) ודבר שני השבילים בארץ צרים מדי גם בשביל 220.
חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו
מענין למה אתה אומר את זה חנן, בעקר לאור העובדה שמרבית ה - TT נוסעים על מנוע של 700 כ"ס פלוס עם בסיסי גלגלים של 120 אינצ' בממוצע, או אולי טיפה יותר.
חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו
האמת היא שאני לא מסתכל על TT אלה רק על באגי'ס ושם בסיס הגלגלים בקלאס 1 גדול יותר אמנם לא בהרבה אבל יותר. גם מהסתכלות כפייתית בסרטי מרוצים , ריקוד הישבן לאחר נחיתה נובע לדעתי מבסיס גלגלים קצר מדיי כמו גם ריקוד הישבן שנובע מOVER POWER על בסיס גלגלים קצר מדיי.וחוץ מזה אין מה לעשות אני מושפע מעולם הים, בקונפיגורצית מפרשים/מנוע דומים כמה שהיאכטה תהיה ארוכה יותר היא תפליג מהר יותר :wink:
4 קבצים מצורפים
חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו
למי שמתענין, הנה כמה תמונות של קצות המוט לרכב, המיועדים למוטות הרדיוס האחוריים, הנושאים בעומס הכי כבד ברכב, לאור העובדה שהקוילאוברים והבייפאסים יושבים בערך באמצע המוטות ויוצרים מנוף גדול על המוטות.
זאת הסיבה לכך ששני מוטות אלה בנויים מאד חזק(בדרך כלל ע"י boxing) ולכך שקצות המוט חייבים להיות גדולים, חזקים ובנויים מפלדה איכותית.
מדובר בקצות מוט מפלדת כרום קשה, סגורים, ללא צורך בטיפול או גירוז, קוטר הברגה וקוטר הקדח
30מ"מ, מסוגלים לעמוד בעומס של כ - 65 טון ומיוצרים בגרמניה ע"י ina elges. בעוונותי אני סומך יותר על תוצרת גרמנית מאשר על אמריקאית.
ה"בעיה" בקצות המוט הללו היא הזוית הקטנה שלהם, 6 מעלות בלבד, בגלל הקדח הגדול.
הפתרון בא בצורת high misalignment spacers שנתתי כאן בארץ ליצור אצל חרט שאני סומך עליו.
הספייסרים הללו נותנים לי זוית של לפחות 20 מעלות לכל צד, זוית שהיא מעל ומעבר לנדרש כאן, כאשר קוטר הקדח בספייסרים הוא 20מ"מ.
חוץ מזה יש כבר סרן אחורי דנה 70 עם ציריות 300M מ- CTM ארה"ב, וגם הבולמים הגיעו עם הבאמפסטופים ההידראוליים 8) אבל הבייפאסים נעלמו להם בינתיים בדרך :cry: .
המנוע והגיר כבר מוכנים, והגיר כבר בנוי מחוזק במאכסימום האפשרי עם השיפט קיט שמאפשר רק החלפה ידנית, כמו שאני מעדיף ורגיל.
יהיה טוב בסוף :smile:
4 קבצים מצורפים
חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו
חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו
ועוד משהו - הגלגלים גם כבר בדרך מארה"ב.
מדובר על 8 צמיגי BFGoodrich במידה 37x12.5x17 מורכבים על ג'נטים במידה 17x9.
מכיוון שהפרוג'קטס(הבאחה TA) יקרים מאד, הלכתי על ה KM2 החדשים ואני מקווה לא להתאכזב מהם,
וגם מקווה שלא יטחנו את הסרן האחורי בקפיצות.
חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו
אני מקווה שהחרט בנה לך גם סליבים עם הברגות למיסבים האלה. אם לא, אני אקח את זה על עצמי לסדר כאלו. השיטה שלך של 2 אומים עלולה להכשל פה וחבל לחסוך בגרושים.
אגב, יש לך במקרה קטלוג של החברה הזו? אני מחפש, רצוי עם מידות וערכים גם בשיטה המלימטרית וגם באינצ'ית.
בכל מקרה, מתי מתחילים לעבוד? אני אפנה לי את השנה הבאה לצורך הפרוייקט :-) (האמת, אני כבר מת להתחיל :-D)
חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
אני מקווה שהחרט בנה לך גם סליבים עם הברגות למיסבים האלה. אם לא, אני אקח את זה על עצמי לסדר כאלו. השיטה שלך של 2 אומים עלולה להכשל פה וחבל לחסוך בגרושים.
1. מצויין שלקחת על עצמך את הענין - אני מצפה לקבל ממך בקרוב 24 באנגים(bungs) כאלה עם ההברגה המתאימה..... לא הרבה כסף, מאכסימום 1500ש"ח. קטן עליך.
2. לא מעונין לפתוח את הדיון/ויכוח ההוא שוב, אבל דע לך שאם עושים זאת נכון, השיטה של 3(לא 2) אומים על על התברוגת, כשהם מחוברים ביניהם ומהוים למעשה באנג אחד, לא פחות טובה ועולה פחות מעשירית הכסף. יותר עבודה זה נכון, אבל אמר פעם מישהו "יותר חשמל פחות עמל", וגם להיפך, לא?
3. תודה, מיכה, תודה. התרומה הזאת שלך לענין תהווה סיוע משמעותי בבניית הרכב - אני כבר מסרתי לביצוע את הפלטה עם שמך שתחובר לשילדה במקום בולט.
4 קבצים מצורפים
חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו
לפני כמה ימים הנחתי את אבן הפינה לטרופי טראק שבדרך - יעני טרופי טראק, כ הוא נבנה בלי תקציב של 200-400,000 דולר כמו בארה"ב הברית....
בסופ"ש זה קרעתי את התחת ממש, אבל כבר אפשר לראות אוטו.
יש שילדה לא מושלמת שגם עוד אין לה חלק אחורי(אין כרגע מקום, עד שאמצא מקום לאחסן את הצפרהונדה), אבל התקדמתי התקדמות גדולה ביומיים האלה.
הנה כמה תמונות של התחלת העבודה. ממש נראה כמו טרופי טראק בדרך, אם כי הלכתי בתמיכות מקדימה בדרך אחרת - מה לעשות, אני אוהב רעיונות חדשים
4 קבצים מצורפים
חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו
חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו
מרשים ואף יפה מאד, אם יורשה לי.
חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו
איך אתה מתכונן לשלוף את המנוע במקרה הצורך?
חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
מרשים ואף יפה מאד, אם יורשה לי.
תודה. ואני מרשה לך 8)
חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
איך אתה מתכונן לשלוף את המנוע במקרה הצורך?
איך אני???
זה הרי התפקיד שלך.....:mrgreen:
וברצינות - הוא והגיר יוצאים מלמטה, והגיר יכול לצאת גם מאחור דרך ה"מנהרה".
חוזר: רכב ראלי 4x2 של ברוך טולידאנו
אני יודע שזה התפקיד שלי, בגלל זה אני שואל.
מזכיר לי את הדיחה על הגניקולוג שהלך ללמוד מכונאות רכב. בבחינה המסכמת הוא היה היחידי שקיבל 110 במבחן. התלמידים שאלו את המורה למה הוא קיבל 110 אז המורה אמר להם שזה בגלל שהוא עשה אוברול למנוע....דרך האגזוז.
חשבתי שהוחלט על כך שהמנוע יצא מלמעלה והגיר מהמנהרה, בגלל זה שאלתי.