בעיית חשמל - איתותים שלא עובדים כראוי
לאחר הטיול במדבר שם הרכב ספג וויברציות, האיתות שלי לא עובד טוב.
התופעה - האיתות חלש מאוד, איטי מאוד, לא אחיד בין הוונקרים של כל צד (הנורה על הגריל והנורה על הכנף לא מסונכרנות), בהתחלה צד אחד הבהב חזק יותר, כרגע צד ימין לא מהבהב כלל. צד שמאל, חלש איטי ולא מסונכרן.
חשבתי משום מה שהבעיה בפלאשר (העגול הכסוף עם זוג רגליים, יש שקוראים לו "אוטומט איתות"), החלפתי והבעיה לא נפתרה.
יש לי סלט שלם של חשמל מתחת לדש. המון חוטים שמובילים לקצוות גזורים ולא מחוברים לשום דבר.
כך שקשה לי כרגע לעקוב אחרי החוטים ולמצוא נתק. יש חוטים שנכנסים לצמה ומשם אין לי אפשרות לאתר אותם.
מי יכול לעזור לי לאתר את הבעיה?
כמו מה זה נשמע?
חוזר: בעיית חשמל - איתותים שלא עובדים כראוי
תבדוק מגעים איפה שאתה כן יכול - בנורות
חוזר: בעיית חשמל - איתותים שלא עובדים כראוי
תודה, אני אבדוק.
עוד עזרה כלשהי?
חוזר: בעיית חשמל - איתותים שלא עובדים כראוי
לא בעייתי במיוחד תבדוק את הרילי\ מאותת
צריך להיות עגול כזה בתיבת פיוזים אם זה עדיין מקורי ותנסה להחליף בינו לבין השני של ה 4 וינקרים .
תבדוק טוב טוב מינוסים מתחת לדש.
במנורות בחזית תבדוק שלא השתחררו הברגים של הפננס עצמו כי זה המינוס
חוזר: בעיית חשמל - איתותים שלא עובדים כראוי
הפעל את ההאזארד (4 אתותים יחד). אם הכל עובד תקין, הבעייה כנראה במנגנון שבתוך ההגה.
ואז - במחבר שמתחת להגה ובמנגנון עצמו:
הזנת וינקר - סגול
ימין - כחול קדמי, ירוק אחורי
שמאל - תכלת קדמי, צהוב אחורי
(הערת אזהרה - אצלי הצמה מאמריקאית אחרת, עם הגה מתכוונן, אז ייתכן שהצבעים שונים).
אם אותה תופעה קיימת - הבעייה כנראה בחיווט בין עמוד ההגה לבין הנורות ,לפי אותם צבעים, או במינוסים של הנורות.
במקרה זה, הכי סביר זה שהמינוסים של המנורות נדפקו בויברציות. עבור מנורה מנורה וודא.
הקצב השונה הוא לא הבעייה, אוטומט האיתות משנה את הקצב שלו לפי העומס (עוצמת ומספר הנורות) המשתמשות בו בכל רגע נתון.
מכל מקום, זה הזמן לעשות סדר בסלט, הג'יפ שלך שלח לך איתות אזהרה.
חוזר: בעיית חשמל - איתותים שלא עובדים כראוי
ברוך - "הריליי / מאותת" הכוונה לפלאשר הכסוף? אם כן התייחסתי אליו בהודעה הראשונה.
הוא לא נמצא על תיבת הפיוזים אלא על קונקטור חיצוני. יש שני שקעים שמתאימים לפלאשר בתיבת פיוזים ובשניהם לא היה פלאשר.
שמיל אין לי "האזארד".
כרגע האיתות לצד שמאל לא עובד בכלל. יש אור קבוע. צד ימין מאותת בפעם ב10 שניות (בערך 10 שניות כבוי, 10 שניות דלוק. משהו מוזר).
אני לא יכול לסדר את הסלט כרגע. אין לי זמן, לא רוצה להשבית את הג'יפ ואני מחכה ברמת העיקרון להחלפת בודי עוד שנתיים (כשאשתחרר). אני גם די פוחד להתעסק עם זה כרגע.
איך אני יכול לפתור את הבלגאן באיתות?
חשבתי כבר לסלול את כל החוטים של המע' הזו מחדש, מסודר.
הבעיה היא שאני לא מצליח להבין כלום מסכימת החשמל בספר הרכב הצבאי.
סכימת החשמל של האיתות בלבד היא פשוטה מאוד, למיטב הבנתי. למישהו יש סכימה של האיתות בלבד, לצורך בניה של המע' הזו מחדש?
אני יוצא מנק' הנחה שאם אני אתחיל במשהו פשוט כמו זה, יהיה לי יותר קל עם חשמל הרכב בעתיד.
הבעיה היא שאני לא מבין לגמרי את הסכימה, ויש חוטים שנכנסים לצמה המרכזית ולתיבת הפיוזים ומשם לא ברור לי.
:(
חוזר: בעיית חשמל - איתותים שלא עובדים כראוי
אמנון, עליך אני מתפלא.
אין לך מה לחשוש מעבודת ניקוי חשמל. כמו שאתה עובד באופן מסודר ולוגי אין לך כל בעייה.
מכל מקום לא הייתי סולל מחדש.
כמו שכתבתי - במחבר שמתחת להגה ובמנגנון עצמ הצבעים הם:
הזנת וינקר - סגול
ימין - כחול קדמי, ירוק אחורי
שמאל - תכלת קדמי, צהוב אחורי
(הערת אזהרה - אצלי הצמה מאמריקאית אחרת, עם הגה מתכוונן, אז ייתכן שהצבעים שונים).
האוטומט נמצא בין המתח לחוט הסגול של הזנת הוינקר, וסגירת מעגל דרך המנגנון שבהגה מפעילה אותו.
לפי התיאור שלך יש בעייה בין המתח -אוטומט, חוט הזנה למנגנון בהגה, ולא במקומות אחרים, שכן לפי מה שאני מבין כל הנורות פועלות, גם אם לא מאותתות.
תתחיל מזה שתנתק את הסגול, תזין לו מתח מלא ממקור חיצוני, ותראה שאתה מקבל נורות דולקות קבוע לכל צד כשאתה מאותת.
אם זה אכן יקרה, תצטרך ללכת אחורה מהסגול עד לאוטומט, וממנו למתח שהוא מקבל. זה אורך חוטים של לא יותר מחצי מטר סך הכל, כך שאין מה לחשוש.
אפשרות נוספת היא שדווקא המנגנון בהגה מקצר או מפיל עומס גבוה.
חוזר: בעיית חשמל - איתותים שלא עובדים כראוי
החשש הובע בעיקר מחוסר ההתמצאות בסכימת החשמל.
סה"כ שיחקתי עם חשמל כל הילדות שלי (מתחים נמוכים, נו..), אני יודע להלחים אחלה (עם Weller) ועם ציון די גבוה בחשמל 5 יח' פיזיקה. ככה שזה לא גרוע כמו שזה נשמע. אבל הטירוף שהולך שם מתחת לדש יפתיע גם את המנוסים ברמת החאפריות שמתרחשת שם. כל חוט שני לא מחובר לכלום. כל חיבור נעשה ידנית ללא בדיל ועם בידוד של איזולירבנד מתקלף. יש המון חוטים שלאורכם נעשתה חשיפה וחיבור "פיראטי" בדרך. טירוף. שלא לדבר על המחברים היבשים והסדוקים בני 20 שנה, כמו הצד השני של תיבת הפיוזים שמלא במין סיליקון מתפורר ישן על הקונקטורים.
המצב הוא כזה:
הזנתי מתח לסגול.
כשלא מאותתים - כל המנורות דולקות באותה עוצמה פחות או יותר.
כשמאותתים ימינה - על הכנף הוינקר לא עובד, הנורה הימנית על הגריל עובדת חזק יותר מהמקבילה שלה בצד שמאל.
כשמאותתים שמאלה - ההיפך. כלומר על הכנף הוינקר לא עובד. הנורה השמאלית על הגריל עובדת חזק יותר מהמקבילה שלה בימין.
מה הלאה?
יש איזה סיכוי לקבל סכימה מובנת רק של מערכת האיתות?
הרבה תודה עד עכשיו שמיל.
אמנון.
חוזר: בעיית חשמל - איתותים שלא עובדים כראוי
לאט.
עדיין לא הבנתי.
מה קורה עם הנורות מאחור?
האם כשחיברת מתח לחוט הסגול קיבלת נורות איתות דולקות גם בלי לאותת (כלומר כשידית האיתות באמצע?), או שזה אור החנייה?
האם כשאותת בידית ימינה קיבלת איתות חזק בנורות הימניות וגם איתות חלש בנורות השמאליות?
חוזר: בעיית חשמל - איתותים שלא עובדים כראוי
סכמת חשמל פשוטה של המאותתים וקצת Trobleshooting יש כאן: http://www.luanjp.com/mods/electrical/turnsignal.html
חוזר: בעיית חשמל - איתותים שלא עובדים כראוי
האם יש בעיות אחרות באורות? למשל אורות גבוהים/נמוכים וכדומה?
אם הבנתי אותך נכון, כרגע ווינקר אחד מתפקד כל 10 שניות והשני דולק קבוע?
אתה מתכוון לכך שצד אחד עובד קבוע וצד שני כל 10 שניות או שבאותו צד הקדמי, למשל, פועל קבוע והאחורי כל 10 שניות?
אגב, רק שתדע, בזמנו צמת חשמל עלתה לי בסביבות ה160 דולר, צמה ג'נארית של GM שמתאימה 1:1 כמעט לג'יפ. אשר התקין לי אותה ועשה עבודה פשוט מעולה. אני מאמין שאוכל לעזור לך בהתקנה של צמה שכזו. אתה פשוט ל יכול לתפוס כמה זה מדהים צמה חדשה ובלי כל מיני סרחים עודפים.
בקושי רואים שבכלל יש צמת חשמל ברכב.
חוזר: בעיית חשמל - איתותים שלא עובדים כראוי
שמיל.
מאחור נורות הדרך דולקות. נורות האיתותים לא. גם שהזנתי מתח לסגול הן לא דלקו. לא משנה באיזה מצב הידית.
כשהזנתי מתח לסגול מקדימה כאמור כל הנורות מקדימה דלקו (גם בגריל, גם בכנף). מאחור נורות איתות לא דלקו. עד כמה שאני זוכר כשמאותתים בCJ, אם מאותתים ימינה לדוגמא, הנורות על הגריל ועל הכנף בצד ימין מהבהבות, הנורות על הגריל והכנף בצד שמאל דולקות אך לא מהבהבות.
מאחורה רק הצד שאליו אותת מהבהב, הצד השני כבוי. תקן אותי אם אני טועה.
ציטוט:
האם כשאותת בידית ימינה קיבלת איתות חזק בנורות הימניות וגם איתות חלש בנורות השמאליות?
ציטוט:
כשמאותתים ימינה - על הכנף הוינקר לא עובד, הנורה הימנית על הגריל עובדת חזק יותר מהמקבילה שלה בצד שמאל.
כשמאותתים שמאלה - ההיפך. כלומר על הכנף הוינקר לא עובד. הנורה השמאלית על הגריל עובדת חזק יותר מהמקבילה שלה בימין.
חוזר: בעיית חשמל - איתותים שלא עובדים כראוי
במערכת חשמל מקורית של סיקס אין "מינוס" לאורות האיתות בכנף.
החוטים המגיעים לפנסים הם ירוק כהה (ירוק כהה עם פס שחור לצד השני) ולבן, כאשר הלבן הוא האור
חניה.
צורת החיבור הזו היא שגורמת ל"איתות לא מסונכרן" .
בעיית מינוס במסכה או בפנסי האיתות הקדמיים עצמם יכולה לשגע את המערכת.
ציטוט:
כמו הצד השני של תיבת הפיוזים שמלא במין סיליקון מתפורר ישן על הקונקטורים.
הבעייה יכולה להיות גם שם או במחבר מתחת להגה
http://www.luanjp.com/mods/electrica...tLightDeta.jpg
למגעים בתוך המחבר יש נטיה לשחק, צריך לעזור להם ע"י לחיצה עם מברגים קטנים משני הצדדים.
שירטוט:http://www.luanjp.com/mods/electrica...ematics/ts.jpg
בהצלחה
חוזר: בעיית חשמל - איתותים שלא עובדים כראוי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אמנון
שמיל.
מאחור נורות הדרך דולקות. נורות האיתותים לא. גם שהזנתי מתח לסגול הן לא דלקו. לא משנה באיזה מצב הידית.
כשהזנתי מתח לסגול מקדימה כאמור כל הנורות מקדימה דלקו (גם בגריל, גם בכנף). מאחור נורות איתות לא דלקו. עד כמה שאני זוכר כשמאותתים בCJ, אם מאותתים ימינה לדוגמא, הנורות על הגריל ועל הכנף בצד ימין מהבהבות, הנורות על הגריל והכנף בצד שמאל דולקות אך לא מהבהבות. לא נכון, אמנון. רק הצד שצריך מאותת.
מאחורה רק הצד שאליו אותת מהבהב, הצד השני כבוי. תקן אותי אם אני טועה.
אתה טועה והופך.
מאחור הצד שאינו מהבהב דלוק או כבוי לפי מצב הברקס, מלפנים דלוק רק הצד המהבהב. לכן ההפרדה כבר במנגנון, כמו בצבעי החוטים שכתבתי לך - בין קדימה לבין אחור.
יכול להיות שנגעת והפכת בין קדמיים לאחוריים?
שאלה אחרונה לוידוא הדיאגנוזה - יש לך אור ברקס? אם אכן יש אור ברקס, אני משוכנע בתקלה במנגנון ב-99.9%.
חוזר: בעיית חשמל - איתותים שלא עובדים כראוי
תומר עשיתי את מה שאמרת עם המברג.
למה הכוונה בפנסי האיתות הקדמיים? אלו הכתומים שעל הגריל? איך אני בודק אם יש להם בעיית מינוס?
החוט השחור שמחובר לבורר אורות הראשי (שאליו מתחברים שלושה חוטים) מתחמם בצורה לא בריאה.
חוט מזה קלטתי עכשיו קצר מוזר; כשאני משחק עם דוושת הקלאצ' יש ניצוצות שיוצאים מהחיבור בין המוט הדחיף שיורד לרצפת האוטו להפעלת מנגנון הקלאצ' לבין הציר שדוחף אותו.
אני על סף התחרפנות..
עריכה - יש אור ברקס, חזק אפילו.
איך יכול להיות שהפכתי בין קדמיים לאחוריים?
חוזר: בעיית חשמל - איתותים שלא עובדים כראוי
בדוק שכל הנורות בשעון הגדול יושבות במקומן.
1 קבצים מצורפים
חוזר: בעיית חשמל - איתותים שלא עובדים כראוי
ווהו הו!!!!!!!
פריצת דרך אדירה.
בעקבות מה שאשר כתב, פירקתי את השעון הגדול (מהירות, חום מנוע, דלק ואיתותים) והתחלתי לשחק איתו. בעקבות המשחק הבנתי שאין לו מינוס טוב. חיברתי לו מינוס ישיר מהמצבר ופתאום התחילו האורות בו לדלוק כמו שצריך. ניסיתי לאותת, אותו הדבר.
אז התחלתי לשחק עם המוט הדחיף של הקלאצ'.
ומה? כשהוא בפוזיציות מסויימות (=לא מקצר), אז כל האיתותים עובדים מצויין!
אז עכשיו, למה לעזזאל הנק' מגע הזו (בתמונה) מקצרת ואיך אני מונע את הקצר?
http://www.jeepolog.com/forums/attac...achmentid=6465
הקצר (והניצוצות) מופיע בדיוק בציר החיבור של המוט הדחיף למנגנון הדוושה.
חוזר: בעיית חשמל - איתותים שלא עובדים כראוי
אני חוזר על מה שאמרתי בתגובה הראשונה שלי:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי shmil
מכל מקום, זה הזמן לעשות סדר בסלט, הג'יפ שלך שלח לך איתות אזהרה.
ואם האיתותים לא היו רמז ברור, אתה מקבל את זה עכשיו מהדוושה וממתג האורות.
למה אתה מחכה, אמנון, שישרף?
3 קבצים מצורפים
חוזר: בעיית חשמל - איתותים שלא עובדים כראוי
יש לך "זליגה" של פלוס היכן שהוא או מינוס חלש למרכב.
כמו ששמיל כתב, אתה לא רחוק מברביקיו ג'יפ..
הדרך המומלצת לעבוד על הצמה בלוח שעונים היא לפרק את הלוח ולהשאיר את הצמה מחוברת, כך אתה עובד מלמעלה למטה בנוחות יחסית ועדיין שומר על הרוב מחובר.
תעבוד לפי מעגלים, מעגל תאורה, שעונים, וכו..
חוזר: בעיית חשמל - איתותים שלא עובדים כראוי
זה יכול להיות אפילו אולי קשור לבעיית המצבר שהייתה לך. בטח אם הוא פרק את עצמו.
אני חוזר על ההמלצה שלי, שלדעתי זה ה"שיפור" הכי חשוב שעשיתי לג'יפ. תקנה צמה חדשה ג'אנרית של GM ותרכיב במקום. נכון שזה יקר וכנראה שיקח לך כמה ימים אבל שווה כל שקל. אתה מוזמן לקפוץ אלי כדי לראות את העבודה המעולה של COAS.