דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
מה האפשרויות השפויות של אדם מין השורה שאין לו רצון או יכולת להחזיק רכב שטח "כבד" ויקר .. ואין לו שום שאיפות עבירות כאלו או אחרות. חורשן בשבילו זה שבילי עפר כבוש ועבירות זה איך להעביר את הפק"ל קפה לאזור הספסלים בכמה שפחות מאמץ...
ובכל זאת הוא לא רוצה לחנות איפה שחונים המזדה/פוקוס ושאר היפנומטיות ?
סובארו סטיישן 4x4 למשל ? ספארי מוגבה ? או דברים כאלו.
לא ניבה ושאר גרוטאות, לא סמוראי ושאר גמדים ( משפחה בהיקף מלא ).
ולא שאר מיני מכשירי עינויים - לעיתים המשפחה הנ"ל תרד לדרום לנשום קצת אויר מדבר.
אין שום צורך בעבירות למעט מה שכולל המסלול עצמו המטרה היא החניה והמנוחה והילדים ולא הדרך לשם.
השאלה היא לא עבורי אלא עבור משפחה של חברים שכן אוהבים לחנות ולהתכלב באמצע השטח אבל לא מעניין אותם הדרך אלא החברותה, הנופים, הכלניות והאוכל ...
תודה.
חוזר: דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
השאלה העיקרית .
מה התקציב???
סוברו פורסטר הוא אופציה מעולה נראה לי .
חוזר: דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
ומה לגבי סוברו OUTBACK? יצא לי לראות רכב כזה לפני כמה ימים - מנוע 3 ליטר , 245 סוסים, מהמפעל. השם ישמור!
דרך אגב, אני מניח שרובכם יודעים שיש מועדון סוברו סטיישן בארץ , לרכב יש אפילו נעילת דיפרנציאל כמוצר מדף. לפעמים בבור בת"א מגיעים כמה כאלה ועושים שמות לעליות שכל מיני אינידאנים מתקשים לעלות...
חוזר: דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
גיא, תגדיר תקציב. אתה מדבר על קטגוריית הג'יפון. שבילים וטבע, לא מדרגות ועבירות.
אחותי מתנייעת בראב4 מודל 97. עולה היום בערך 50. מתנהג כמעט כמו פרייבט, זול יחסית לאחקה.
הפורסטר והאאוטבק, מניסיון אישי, אחלה כלי רכב, מטוס בכביש ומפתיע בשביל. קצת יותר יקר, אבל מדובר כבר בפלח העליון של הג'יפונים.
חוזר: דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי גיא
מה האפשרויות השפויות של אדם מין השורה שאין לו רצון או יכולת להחזיק רכב שטח "כבד" ויקר .. ואין לו שום שאיפות עבירות כאלו או אחרות. חורשן בשבילו זה שבילי עפר כבוש ועבירות זה איך להעביר את הפק"ל קפה לאזור הספסלים בכמה שפחות מאמץ...
ובכל זאת הוא לא רוצה לחנות איפה שחונים המזדה/פוקוס ושאר היפנומטיות ?
סובארו סטיישן 4x4 למשל ? ספארי מוגבה ? או דברים כאלו.
לא ניבה ושאר גרוטאות, לא סמוראי ושאר גמדים ( משפחה בהיקף מלא ).
ולא שאר מיני מכשירי עינויים - לעיתים המשפחה הנ"ל תרד לדרום לנשום קצת אויר מדבר.
אין שום צורך בעבירות למעט מה שכולל המסלול עצמו המטרה היא החניה והמנוחה והילדים ולא הדרך לשם.
השאלה היא לא עבורי אלא עבור משפחה של חברים שכן אוהבים לחנות ולהתכלב באמצע השטח אבל לא מעניין אותם הדרך אלא החברותה, הנופים, הכלניות והאוכל ...
תודה.
סובארו פורסט/ אאוטבק/ טויוטה ראב4 וכולי לא בהכרח זולים יותר מאשר "רכב שטח כבד" מה שזה לא יהיה, לא לקנייה ולא לתחזוקה.
פריבט, ורצוי מליסינג, בהחלט יכול להביא משפחה חובבת טבע רחוק מאד - לא בכל השבילים כמובן, ולא בחורף, אבל בשביל להמנע ממקומות המוניים צריך להכיר מקומות לא המוניים - לא חייבים להכנס דווקא לעומק השטח.
חוזר: דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
פריבט, ורצוי מליסינג, בהחלט יכול להביא משפחה חובבת טבע רחוק מאד
זה כבר לא כזה פשוט, חברות הליסינג למדו שזה מה שעושים עם הרכבים שלהם. על כל פגיעה במרכב התחתון של הרכב יכולים לדרוש ממך את עלות הרכב.
חוזר: דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
איך אני אוהב לראות את פרצופם של נוהגי רכבי הליסינג כאשר מתברר להם כמה הם נדרשים לשלם
בזמן החזרת \ החלפת \ תיקון הרכב :lol:
מאות שקלים זה ממש בזול
לפעמים כמה אלפי שקלים על טיול קטן ליד הבית !
אבל יש לכם רכב בליסינג ... על חשבון הברון .
לאט לאט האלמנט נכנס
*****
איציק
חוזר: דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
אז אולי סובארו טנדר שנת 88 :p
חוזר: דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
לדעתי, עלות האחזקה של סובארו זולה משמעותית מכל SUV (פאג'רו, טראנו וכדומה).
לדעתי, רכב ליסינג אינו הפתרון כי:
1) לא ניתן להגיע איתו למקומות שסובארו יגיע אליהם.
2) עלות הליסינג מתיקרת, מי שלא נוסע כ 45,000 ק"מ כבר לא כדאי לו להחזיק אחד כזה (אני מתכוון מבחינה כלכלית, לנוחות אין מחיר...)
גם אני מתלבט בשאלה, בספטמבר הקרוב, אני בודאות לא לוקח ליסינג, כך שאני גם כן מחפש משהו בכיוון.
אביגדור
חוזר: דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי איציק - 4X6ZH
איך אני אוהב לראות את פרצופם של נוהגי רכבי הליסינג כאשר מתברר להם כמה הם נדרשים לשלם
בזמן החזרת \ החלפת \ תיקון הרכב :lol:
מאות שקלים זה ממש בזול
לפעמים כמה אלפי שקלים על טיול קטן ליד הבית !
אבל יש לכם רכב בליסינג ... על חשבון הברון .
לאט לאט האלמנט נכנס
*****
איציק
אתה מגזים לדעתי. שום אלמנט ושום בטיח.
אם אתה תשתמש ברכב על פי הוראות בעל הרכב אז אין שום סיבה שיגבו ממך כלום.
יש לי רכב חברה מתאריך הראשון לספטמבר. מאז החליפו לי את הרכב כבר 3 פעמים. הרכב (מבחינתי זה אותו רכב למרות שהיו 3 רכבים) היה במוסך כבר כמה פעמים ורק לפני שלושה ימים שבק המצבר. בכל הפעמים התקשרתי למנהל צי רכב ודווחתי על תקלה או צורך בטיפול. לקחו את הרכב והחזירו לי אותו. לא שלמתי שקל על כלום.
בנוסף, אני עושה בחודש בערך 4-5 אלף קילומטר. בממוצע אלף קילומטר בשבוע. על קו ירושלים-ת"א-סידורים-ירושלים. שלמתי בנתיים רק 20 שקל עבור כמה ליטרים של דלק כי התעצלתי למלא שיכולתי וכמעט נגמר לי כל הדלק (אז במקום לחכות לגרר על חשבונם העדפתי לשלם 20 שקל מהכיס שלי). חניה העבודה משלמת, תיקונים כמו פנצ'רים הם משלמים.
יותר מזה, עשיתי תאונה קלה. נכנסתי ברוורס בעץ (היה חשוך ויותר מידי מוקדם בבוקר). דווחתי על תאונה וזהו. במקרה של יותר מ2 תאונות בשנה קלנדרית אחת (טפו טפו טפו) אז אני כנראה אצטרך לשלם איזה שהוא סכום.
להחזיק היום רכב פרטי, למי שנוסע כמוני, ביזבוז מוחלט.
חוזר: דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
כל רכב שיש לו ידית קטנה .
כל רכב שיש לו פחות מחשבים ואלקטרוניקה.
כל רכב שיש כמוהו בשוק יותר מכמה עשרות
כל רכב שגוף המרכב שלם ולא חלוד
הוא רכב שאפשר בקלות להביא למצב תחזוקה טוב ובמחיר שווה לכל נפש
****
ולא צריך לעשות חשבון כמה זה עולה לי
ואסור לעשות חשבון כמה עולה התחזוקה \ השיקום ביחס למחיר הרכב
כי בסה"כ מדובר על רכב בכמה עשרות אלפי שקלים ( הרבה פחות מ 100.000 שקל )
ואפשר לקבל מוצר מעולה שיהיה הרבה יותר טוב מכל רכב חדש ממשפחת המוצצים .
*****
איציק
חוזר: דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
אתה בעצמך אומר שיש לך אפשרות רק ל שתי תאונות בשנה .
מה זה תאונה ?
רברס בעץ שיש פגיעה בצבע ( סה"כ 500 ש"ח תיקון )
או חניה במקום במסודר ואתה מוצא את המראה שבורה ( סה"כ 5000 ש"ח )
****
תיהיה בטוח אתה תשלם . כמה ומתי תדרש לשלם תספר לנו בעוד שנה .
משנה לשנה מחוזה לחוזה מחברה לחברה
חברות הליסניג והמעסיקים ( אלה שנותנים לך את הרכב ) לומדים איך לעשות מזה הרבה כסף .
הליסניג לא ניהיה יותר זול
ההפך הוא הולך ומתיקר .
נכון לפעמים הוא ממש נח אבל באיזה מחיר ?
****
איציק
חוזר: דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
תשמעו סיפור:
אני נוסע ברכב ליסינג כבר כמה שנים.
הרכב הנוכחי עלה על הכביש בפברואר השנה, נסע כבר 36K ק"מ, שיהיה בריא עד 120.
הרכב מטופל ע"י חברת הליסיג בזמן (אולי זו הבעיה).
לפני כמה שבועות, השעה שעת ערב מאוחרת, חושך וקר. כביש מספר 1, אני ממהר לפגישה.
פתאום אני שומע מהמנוע "תיק תיק תיק...." ומרגיש סחיבה קצת עצלה.
מתלבט עוד שתי שניות ומחליט לעצור בצד ולבדוק.
עוצר מתחת לגשר שפירים, השול שם ברוחב הרכב פחות המראה השמאלית, לובש אפוד זוהר ושם משולש.
מרים מכסה מנוע - וחשכו עיניי. עשן לבן מיתמר מאחורי המנוע. מסתכל מתחת למנוע, שלולית שמן שחורה.
עד שהגעתי לכסא הנהג, נורית לחץ השמן כבר דלקה. מדומם מייד, מתקשר לליסינג.
הגרר מגיע, הגרריסט מחליט שמסוכן מדי להעלות את הרכב עם הכננת, מעלה אותו בנסיעה (אין שמן - זוכרים?). כשהרכב על הגרר אני רואה שפקק הריקון חסר, ואין סימני מכה או שפשוף על הקרטר.
במגרש הגרריסט מוריד את הרכב בנסיעה (עדיין אין שמן).
איך הרכב התקדם מהמגרש למוסך - אין לי מושג.
החצופים מחתימים אותי על מסמך שאני מאשר להם לבדוק את המרכב התחתון של הרכב!
חתמתי, למרות שהיה לי מה להפסיד. ידעתי שלרכב יש שריטות בחצאיות ומתחת לפגושים, אבל לא בחלקים מכניים או חלקי מתלה.
הרכב חזר אחרי השלמת הפקק + שמן ופילטרים. המנוע ניצל. כנראה שגם חשבון הבנק שלי.
מוגש כחומר למחשבה על הליסינג, איכות הטיפול ברכב, והסיכון שיתבעו לך את הת*ת, בעקבות פאשלות שלהם.
אגב, טנדר סובארו לא יכול לשנע משפחה, אני לא הייתי מושיב את הילדים שלי בארגז.
חוזר: דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי איציק - 4X6ZH
כל רכב שיש לו ידית קטנה .
כל רכב שיש לו פחות מחשבים ואלקטרוניקה.
כל רכב שיש כמוהו בשוק יותר מכמה עשרות
כל רכב שגוף המרכב שלם ולא חלוד
הוא רכב שאפשר בקלות להביא למצב תחזוקה טוב ובמחיר שווה לכל נפש
****
ולא צריך לעשות חשבון כמה זה עולה לי
ואסור לעשות חשבון כמה עולה התחזוקה \ השיקום ביחס למחיר הרכב
כי בסה"כ מדובר על רכב בכמה עשרות אלפי שקלים ( הרבה פחות מ 100.000 שקל )
ואפשר לקבל מוצר מעולה שיהיה הרבה יותר טוב מכל רכב חדש ממשפחת המוצצים .
*****
איציק
ואללה זה בדיוק הקורנדו שהיה לי.
עם שיפורים קלים הוא כבר היה עביר+ והאמינות... אוח האמינות... הד'א מרסדס!
חוזר: דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
תודה על כל סיפורי הליסינג.
אז ככה, אתם צודקים שלא נתתי מספיק פרטים.
לא ליסינג, לא סובארו טנדר וכמה שיותר זול בלי להגיע למדרגת הגרוטאה ...
אני חשבתי להציע סובארו סטיישן מודל 90 כזה או משהו דומה.
האם סובארו 4 על 4 עם טרנספר היה בכל השנים ?
לדעתי הכי פרייבט שיכול להיות והכי ג'יפון מהפרייבטים שיכול להיות.
בוץ וכאלו כנראה שלא יסעו אבל בשבילי הגליל והכרמל כן ויש להניח שפעם בכמה חודשים גם שבילי המכתש.
חוזר: דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
טרנספר עם "הילוך כוח" (די מצחיק, אבל יותר טוב מכלום) יש רק בדגמים עם גיר ידני, החל מ-85 (שינוי דגם).
חוזר: דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
הייתי חושב על ברלינגו/קנגו עם מיגון קל.
עבירות טובה בשבילים, מתאימים למשפחה ואחזקה לא יקרה.
1 קבצים מצורפים
חוזר: דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
בזמנו מכרו כמה יחידות של רנו סניק 4X4 עם מנוע דיזל ידני.
לא יודע להגיד לגבי אמינות, אבל אני מעריך שזה עונה להגדרה "הכי משפחתי שיכול להיות".
יניב
חוזר: דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
גיא
הפיתרון היחידי השפוי - סובארו 4X4 סטיישן.
זול, זמינות חלפים, פרקטי (סטיישן כבר אמרנו), עבירות מפתיעה לטובה, אין מיחשוב מיותר וכו', יש "ידית קטנה", אפשר לשפר בקלות (מיגון הגבהה וצמיגים).
הרכב הזה תפור בול לצרכים שהגדרת.
שלמה
חוזר: דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
טוב,
אם ניתכנס לסובארו 4 על 4 סטיישן.
מה השנים שיש ?
מה הדגמים שיש ?
מה המחירים שיש ?
מה עם ההוא שהיה משפר אותם שפעם דיברו על זה ?
איפה מוצאים את המועדון הישראלי בשביל לשאול שאלות ?
וכל מה שיש לכם לשפוך על זה.
ותנסו לחשוב לא מתוך מושב הנהג של האמר h1 אלא מתוך הנעליים של "מריח כלניות" חסר יומרות מצוי ..
תודה !