סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן (CJ5 1965 וויליס)
סוף סוף התאפשר הדבר,נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן.
לאחר הרכישה ,ויישור קו ראשוני,הגיע הזמן לגשש מה הדוגמן מסוגל לתת.
נסיעה על דרכי כורכר בלחצי אוויר שונים,הראו שינויים משמעותיים בהתנהגות.
בלחץ 20 PSI הרכב הופך לרחפת בלתי נתנת לשליטה במהירות 25-30 מייל שעה.
הורד לחץ ל13~ ,והרכב יותר נשלט,ופחות בועט.
נסיעה על כביש ,לחץ25 PSI ,הגיפ משייט.. נפלא,הרעש נסבל,המהירות 55 מיי"ש,
ההגה מתקשר!
לחץ אוויר ,18 PSI ,רעש צמיגים חזק ,רמת השליטה ברכב קטנה פלאים.
חול;
לחץ אוויר של 8-10 עושה את העבודה יפה מאד,המנוע מספיק חזק ביחס למשקל הרכב,
והוא מטפס יפה מאד "דיונות".
כאשר נגמר לו האוויר,מרגישים עדיין מומנט שסוחב אותך בסל"ד כמעט אפסי.
כמובן שצריך להתאים מצב טרנספר ליחידת השטח ,ולבחור ביןH ל L ,{בידית אחת לשם שינוי}.
בעליה טכנית,סלעים,מדרגות וכו ,לחץ אוויר של 18,הילוך נמוך ,ולתת לו לטפס,
תענוג.
שפצ"ים.:
סכנת נפשות אמיתית!
זווית מעל 20 מעלות ,מאד מסוכן, מכל חצץ קטן ,נכנסים לשפ"ץ מסוכן ביותר,
צריך לתכנן ולחשוב לפני כל עליה,אולי צריך לחזור לאחור!! או אפילו להחליק לצד..
הרכב מתנהג כמו עז.
וכעט לנסיעות ארוכות ,לנגב למשל..
ולחשוב שב-16 לפברואר לנסוע מנהלתית עד צאלים.,יאוש.
עברנו את 3 נעבור גם את זה.
חוזר: סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן.
תתחדש חביבי!
חוץ מלרוקן ולמלא אוויר,תמונות צילמת?
תעצור להפסקת התרעננות בדרך דרומה, אל דאגה אין פה שפ"צים מי יודע מה :-P
אנרגיות
אריק
חוזר: סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן.
תודה על ההזמנה.
צפה פגיעה!
תמונות,
אז ככה .הלך המחשב בהתחלה ,3 ימים ללא ההיתמכרות השניה..
בא חדש ..הלכה המצלמה..תבוא חדשה גם.
בקיצור צרות.אבל רק חיוביות.
יגיעו גם תמונות והרבה.
אני עשה לו "בוק" .
דוגמן או לא?
חוזר: סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אריק
תתחדש חביבי!
חוץ מלרוקן ולמלא אוויר,תמונות צילמת?
תעצור להפסקת התרעננות בדרך דרומה, אל דאגה אין פה שפ"צים מי יודע מה :-P
אנרגיות
אריק
יש תמונות אחי רן העלה מתוך טיול ההשקה ביום שבת
http://pic.hevre.co.il/Files/D4718FB...C591D0BDFF.JPG
http://pic.hevre.co.il/Files/D4718FB...B74ED095C9.JPG
ואם רוצים לראות את כל הטיול:
http://pic.hevre.co.il/UserAlbum.asp...93&alid=540888
חוזר: סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן.
רוני,
סתם שאלה צינית:
האם יש משמעות לכל הכיתובים על הבודי "us 2743" ?
האם מדובר ביחידת ד.צ אי-שם באמריקה ? נראה לי ג'יפ cj-5 ישראלי מצוי (מצטער אם החמצתי משהו בכל השרשורים הקודמים....).
זיו
חוזר: סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן.
אין שום משמעות לקישקושים באנגלית,חוץ T.P.25 ,יענו לחץ אוויר בצמיגים.
הגיפ אכן ארץ ישראלי מצוייץ כנף מצוי.
היה גיפ סיור צבאי הדגם אמריקאי M38A1 ,הגרסה הצבאית של ה-CJ5 .בשינויים קלים,
[שרק מבינים יודעים]//..
ולא לא פספסתה כלום .
גם לא את הקניה שלו.
סתם JEEP מבית גיפ,או לפי הלוגו של אחד ,איך שלא תסתכל על זה..
חודש טוב.
חוזר: סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן.
תחליף את יחסיי העברה ל4.27 ותהנה מהגיפ הזה..
חוזר: סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן.
אתה במקרה יודע איזה יחסי העברה יש לי כעת?אני לא,לא ספרתי!רק לפי נתוני יצרן.
בכל מקרה ,נסעתי טכני קשה במוצ"ש,זחלתי ב LOW ,פשוט מהירות צב ,
הרכב עבד ממש בעמידה,הניח רגל פה רגל שם.מהירות איטית כזו,מזמן לא ראיתי.
יותר מזה? לדעתי לא צריך.
לפי מה שקראתי ואני יודע על הדגם,
הטרנספר הוא ספייסר 18+יציאה P.T.O.
תיבת 3 הילוכיםT90.
הסרנים.
קידמי דנה 25 צף מלא.
אחורי דנה[ספייסר}44 חצי צף.
בהילוך גבוהה +טרנספר גבוהה נותן יחס של 1.0:1 בדיוק עם יחס 5.38:1 בסרן אחורי,
אמור להוביל למהירות סופית מקסימלית של 60 MPH .
ולפי הטבלאות הוא יוצר בקנדה ,בדגם CDN2 .
חוזר: סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן.
רוני,
הוא יפיפה.
אני לא יודע על איזה טבלאות אתה מדבר אבל לע הוא נראה כמו CJ5 כחול-לבן שיוצר בקריזר-פרייזר-ישראל.
מה כתוב לך ברשיונות?
קופץ לי לעיין היעדרות התבליט של ג'יפ מאחורי הכנפיים הקדמיות.
השילדה שלו פתוחה או BOX? (באיזה חלקים ממנה?)
שאר הנתונים שציינת נכונים עד כמה שידוע לי.
חוזר: סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן.
בוקר טוב.
ברישיון כתוב,תוצר-וויליס.
דגםCJ5 .
מסוג M1 פרטי רכב שדה.
מספר מוטבע על שלדה הינו CJ54X49383 .
המרכב: BOX ,הוה אומר ללא דלת אחורית.
לפי דעתי גם פתח מילוי הדלק ,איננו אופייני לדגם האזרחי,הוא הרבה יותר רחב.
עוד הבדלים?!
חוזר: סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן.
4.88. זה יחס העברה שלך עכשוו. תחפש זוג סרנים צרים של סיקס או סבן ותחליף . באותה ההיזדמנות תשנה את הברקסים הקידמיים לדיסק ברקס.
חוזר: סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן.
יואב,
אני מנחש ש: מדובר ב cj-5 ישראלי מצוי, השילדה סגורה כמקובל (BOX), אין כיתוב JEEP בכנפיים מסיבות ברורות וכנ"ל גם אין לו כל הסממנים של cj-5 אמריקאי מאותן שנים, יחסי העברה 5.38. אני אופתע אם הדברים לא כך. אין פה שום נימת-זלזול, ראה בהמשך.
רוני,
תחליט מה אתה רוצה שהג'יפ הזה יהיה. כמה זמן אתה נוהג בו? כל אחד יכול לתת לך פה עצות להחליף סרנים, הגה, קפיצים וכמעט כל דבר. תלמד את הרכב, תכיר ותוקיר אותו. לרכב יש יתרונות רבים וגם כמה חסרונות את חלקם כבר גילית.
בנו אותו מזמן, תכננו אותו טוב לעמוד במשימות שלו. הוא עבד ויעבוד הרבה שנים והוכיח את עצמו.
בעיקרון, זה לא רכב לכל ג'יפאי מתחיל: השגת חלקים, תחזוקה שוטפת ותיקונים, נהיגה זהירה, תפעול ועוד. וזה עוד בכלל לפני שהתייחסתי לכבוד שצריך לתת לרכב כזה וזה אולי העיקר.
אני מאמין (וסליחה על הרמת-האף) שג'יפים ישנים צריכים להיות בידיים של אוהבי-ג'יפים. שישמרו עליהם, ישתמשו בהם כראוי ולא ינסו לעשות מהם דבר שהם אינם.
בזמנו הצעתי לפתוח כאן תת-פורום לג'יפים ישנים והדבר לא התקבל.
אני מאחל לך הצלחה והנאה מהג'יפ. אני בטוח שתוכל לקבל עצות בפורום מאנשים שמחזיקים ג'יפים כאלו ואוהבים אותם כמו שהם. אני גם מקווה שתתגלה כאחד מאלה שיודעים להעריך את הג'יפ המסויים הזה.
זיו
חוזר: סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן.
זיו תודה רבה על הפירגון.
הגיפ הזה ישאר 5 לעולם{לפחות אצלי}!
לא מחליף סרנים,לא יחסים,לא קפיצים,לא נעילות,לא הגה ולא בטיח.
יש לו יותר יתרונות מחסרונות,לפחות לדעתי,אוהב אותו כך ומטפל בו בהתאם,
כמו ב"סבא"[הCJ3 לשעבר שלי.].
לפי מה שאמרת אכן יחסי ההעברה הם אלו לפי הספר.
לא יודע מהיכן אברמלה לקח הנתון,אשמח להתעדכן.
בכל מקרה ה5 ישאר 5 ולא 5 עם סרנים 6 וברקסים של 7!!
עד אז אני אשמע אתכם 5/5 ואראה תגובתכם 6/6 .שיתהיה לכם 7בת שלום!
חוזר: סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן.
ראשית תתחדש.
יופי של כלי (מנסיון) תשמור, תהנה ממנו והוא יחזיר אהבה.
אין ספק שמבחינת שימוש בשטח הוא עדיף של ה-CJ-3A שהיה לך - ה5 חזק יותר ונהנה משיפור גדול במהלך מתלה (שמעתי שזה טוב להצלבות ).
לפי התמונות מדובר בגיפ ישראלי צבאי לשעבר אשר יוצר בארץ בין השנים 1973-1974?
חוזר: סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן.
חוזר: סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי RONI
65!
מעניין - איזה רדיאטור מורכב אצלך? - הדגם הגדול או הדגם הקטן?
חוזר: סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן.
לא יודע מה זה קטן או גדול.
תשפוט לבד .
להן תמונות.
3 קבצים מצורפים
חוזר: סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן.
חוזר: סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן (CJ5 1965 וויליס)
אצלך מורכב הרדיאטור הגדול, המאוחר יותר.
חוזר: סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן (CJ5 1965 וויליס)
תודה,ומה זה אומר?
טוב לי? או טוב מאד לי?