חיתוך קצוות (פאות) של הפגוש הקדמי
בוקר טוב,
כולנו נתקלנו אי פעם בבעיה הבאה:
אני מגיעים למכשול, נניח מדרגה לא כל כך גבוהה, והג'יפ לא מצליח לטפס.
יורדים למטה ואז מתגלה המחזה הבא:
נקודת המפגש ביו המכשול והג'יפ היא הפגוש הקדמי ולא הגלגל!!
ז"א, אם הפגוש לא היה מורכב שם, הג'יפ היה מטפס בלי בעיה!
ראיתי את הכתבות של נמרוד ואורי טל לגבי בניית הפגוש הקדמי. בגלל שכננת אין בנמצא, ולדעתי, יש דברים חשובים יותר בג'יפ ב 1500 - 2000 ש"ח, אני לא רואה כרגע צורך להשקיע זמן וכסף בפגוש שבנו חברינו. מבחינתי, לחתוך את הקצוות (נמרוד הגדיר אותם - פאות) של הפגוש בצמוד לקורות האורך של השלדה, יפתור לי את בעיית המפגש סלע \ צמיג.
האם אני מפספס משהו? האם יש תפקיד חשוב לקצוות של הפגוש?
הג'יפ נוסע בסופי שבוע בלבד, אני מודע למפגש עם הולכי הרגל.
מה קורה מבחינת חוזק בג'יפ או פגיעה בשלדה?
אביגדור.
Re: חיתוך קצוות (פאות) של הפגוש הקדמי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי AvigdorAharon
האם אני מפספס משהו? האם יש תפקיד חשוב לקצוות של הפגוש?
הג'יפ נוסע בסופי שבוע בלבד, אני מודע למפגש עם הולכי הרגל.
מה קורה מבחינת חוזק בג'יפ או פגיעה בשלדה?
אביגדור.
יש חשיבות מבנית מסויימת לפגוש עצמו, שמחבר את שתי קורות השלדה, אבל הזנבות בולטים מכל צד של השלדה חסרי משמעות. אתה יכול לקצץ אותם כרצונך.
מביחת חוקיות - אין לי מושג אם יש התיחסות בתקנות התעבורה לאורך הפגוש, צא מנקודת הנחה שיש ------------> אבל כנראה זו אחת התקנות שאף אחד לא מכיר. אני נוסע שנים עם פגוש קצר, ללא קצוות, על זה מעולם לא העירו לא בטסטים ולא שוטרים שעצרו אותי לבדיקה. אפילו לא שמים לב כשהם כן בודקים שהכננת רשומה ברשיון.
ד.א. הבעייה לא חמורה כמו שאתה מתאר אביגדור, זה עניין קוסמטי בעיקרו - בתמונה הזו נראה כאילו פגוש באורך מלא היה מפריע:
http://www.jeepolog.com/images/mizlaot2003/am8.jpg
(אבל זה רק נראה ככה, במציאות לא)
זה יותר בעניין של רדיוס סיבוב לדעתי, חשוב שהפגוש לא יחרוג מהקו של קצה הגלגל כשההגה מסובב עד הסוף, וזה אומר פגוש בערך באורך הזה:
http://www.jeepolog.com/images/august%20crawl/asaf3.jpg