-
אחרי שחרשתי את הפורומים, עזרה בקניית טראנו בבקשה
שלום לכולם,
אני מקווה שאני אקבל תשובה ולא יפנו אותי לפורומים כי באמת שעברתי על מליון פוסטים...
כמו שכתוב בכותרת אני מחפש רכב שטח, לא מפלצת אחרת הייתי הולך על סופה או CJ או כל דבר אחר.
מחפש רכב יחסית זול (והמילה יחסית מאוד חשובה פה) לאחזקה, אבל שיתן לי אפשרות לנסיעות שטח, ובנסיעות שטח אני מתכוון להנות ולא לנסות לכבוש את החרמון או לקפוץ 20 מטר באויר :-), לשים ציוד צלילה ולנסוע בכיף. רכב שגם יתן לי נוחות (לכן גימיני וכל אלו קטנים עלי, מה לעשות) וגם יכולת שטח בסיסית פלוס (פלוס קצת). אני לא הולך להוסיף צמיגים בקוטר מליון או שנורקלים, לא סרן דנה ולא נעילה על כל גלגל בנפרד (כן, זאת בדיחה, נעילות שמים על הדיפרנציאלים, ידוע, אל תקפצו) :-)))
בכל מקרה, השאלה שלי היא, יש לי בסביבות 80 אלף, וקצת נסיון שטח, והמון המון המון שיחות עם אנשים וקריאת פורומים, החלטתי כבר ללכת על טראנו קצר...כמו שאמורים פה המון פעמים, ג'יפ קונים עם הלב, אז כנראה שאני אלך עם הלב (ולצערי גם הכיס, כי אם זה היה רק הלב זה היה קינג קצר, אבל מה לעשות) ואקנה טראנו קצר 98-2001, מה שאני אמצא.
ועכשיו לשאלות ומקווה שאנשים פה הבינו את ההומור ולא נעלבו ויענו לי, ולמרות שאני נשמע נחרץ, אני באמת שזקוק לעזרתכם להגיע להחלטה הסופית כי אני מאוד רוצה כבר לקנות משהו ואין לי יותר מידי איך לברר לעומק ונשמע שאנשים פה מאוד מנוסים :-)
1. למה אנשים פה לא אוהבים טראנו, אולי אם אני אקבל תשובה אמיתית אני אחליט ששווה לי לוותר על הלב כי זה ממש לא שווה, אבל עד היום רק אמרו (גם פה) "טראנו לא שווה", ומעבר ל"עגלה" לא ממש הסבירו כלום. מה גם שאנשים כן נוהגים בו ולא מחפשים להשתולל לחלוטין אומרים שהוא רכב מדהים. אז למה, למה לא אוהבים אותו.
2. אם כבר החלטתי לקנות טראנו מה עדיף (באופן כללי ברכב הזה ולא באופן כללי), דיזל או בנזין? אם מישהו מכיר באופן אישי את הרכב, עד כמה יקר להחזיר דיזל היום מול בנזין? ומה היתרונות והחסרונות, בכביש ובשטח. את חלקם אני יכול למנות העצמי, אבל אני לא סגור על זה. מה שם שאני מחפש כבר לא מעט זמן ואני ממש לא מוצא כמעט רכבים בשנים שלי בנזין, האם שווה להתעקש רק על בנזין או שאין בעיה עם דיזל (או שעדיף אפילו) למרות שאני לא אעשה יותר 15-20אלף בשנה בשום מצב(לדעתי קרוב יותר ל15), עם כמה טיולים שאני לא אעשה. לציין רק שמי שאני דיברתי איתו, זה ממש מתחלק לחצי, אלו שיש להם בנזין אומרים רק בנזין, ואלו שיש להם דיזל אומרים רק דיזל...מישהו יכול בבקשה לעשות לי סדר בראש, אני כבר מבולבל לחלוטין. ובסך הכל רוצה להנות קצת, ולהפסיק ללכת ברגל :-)
3. כמו שאמרתי מי שיש לו טראנו רק ממליץ, אבל לא יכול לומר למה, ואני חושב, אולי זה כי הם נתקעו איתו ולכן אומרים? או שהוא באמת סבבה למי שלא מחפש להתפרע יותר מידי? מה האופציות האחרות שלי (עוד פעם, הוצאות מול איכות ונוחות, כולל גודל קבינה ונוחות נהג מול סכום קניה ואחזקה) מולו, כמו שאמרתי, אני בטוח לא מכיר את כל הרכבים בעולם, ובטח שאנשים פה מכירים יותר טוב ממני.
4. שאלה אחרונה, האם טראנו קצר קונים, במחירון? איך שוק הקונים-מוכרים, ראיתי שיש רכבים שמוכרים ב20 מתחת ויש כאלו שדורשים מחירון, אז אני כבר לא יודע, מישהו ממש יודע בכמה מוכרים טראנו (בנזין ודיזל) וכמו שנכתב פה הרבה פעמים, אני יודע שזה תלוי במצב הרכב וכמה אני רוצה לקנות וכמה הוא רוצה למכור, אבל בכל זאת, יש איזה מצב שוק כמו שסוזוקי קונים הרבה מעל, השאלה היא מה לגבי טראנו קצר בנזין ומה לגבי טראנו קצר דיזל?
אני אודה לכם מראש, בבקשה אל תשלחו אותי לפורומים, כי אני יכול לצטט אותם כבר, ומה ששאלתי זה אחרי שלא מצאתי....תודה לכולם, גם מי שהחליט לא לענות, ושבוע מעולה לכולנו :-)
ארז
-
חוזר: אחרי שחרשתי את הפורומים, עזרה בקניית טראנו בבקשה
למה כן: טראנו יופי של רכב. תמיד תוכל לשים צמיגי 31" ולהחליף בולמים אחוריים. כלי חמוד ואמין למדי.למה לא: לא יודע, אבל יכול להיות שיש אופציות טובות יותר בשוק. למשל טרופר.
טראנו בנזין הוא חלש. הדיזל יחסית בסדר, אבל מיושן מאוד. טרופר - רק בנזין, או דיזל ישן (98 ומטה אני חושב).
אם אתה מחליט דיזל, איך האופציה של הפאג'רו 2800?
אם אתה רוצה אופציות נוספות, אז תשקול צ'ירוקי בנזין או קיה ספורטאג'. ואל תשכח את הויטרה - יופי של אוטו.
בקיצור, יש הרבה אופציות, ואולי זו הסיבה שהטראנו לא להיט - יש לו הרבה מתחרים טובים.
אני הייתי הולך בעיקר על כלי מושקע ושמור, פחות רלוונטי לי איזה.
לפני 10 שנים היה לי טראנו בנזין חדש. היה אחלה אוטו.
בהצלחה,
יוני5
-
חוזר: אחרי שחרשתי את הפורומים, עזרה בקניית טראנו בבקשה
מנסיון ארוך טווח עם הטראנו בשנים 95-96 (בערך) , הוא יופי של רכב. לא יודע למה לא אוהבים אותו, אבל אני יכול לומר לך שלמעט החוסר בנעילה האחורית, אפילו העדפתי אותו על פאג'רו שגם איתו היה לי המון נסיון. לא שהפאג'רו היה רע. בכלל לא, אבל הוא אהב קצת יותר מוסכים מהטראנו, המתלים הסטנדרטיים שלו היו רכים מדי בשבילי והוא היה נמוך מדי.
-
חוזר: אחרי שחרשתי את הפורומים, עזרה בקניית טראנו בבקשה
הבעיה של טראנו היא בעיקר לדעתי שהוא נורא צר.
ומכוער ...
אין שום סיבה למה לא. אחלה אוטו.
דיזל עדיף לדעתי האישית למרות שמחיר הדלק עולה ועולה ...
אוטו אמין למדי ועמיד למדי. אם אתה לא מחפש עבירות פלוס אלא רק הטיולים עצמם מעניינים אותך. אם אתה מוכן לנסוע מסביב כשיש קטע ששוברים עליו את האוטו. אז זה בהחלט האוטו בשבילך.
לך על זה.
אגב, יתכן ויש איזו בעיה של לוקרים חלשים ששמעתי עליה ... אבל יכול להיות גם שהבן אדם התפרע ... יותר מידי. אני לא ראיתי, רק שמעתי.
-
חוזר: אחרי שחרשתי את הפורומים, עזרה בקניית טראנו בבקשה
דרור ברלי כתב כאן ש"טראנו הוא הקורולה של רכבי השטח". זו הגדרה קולעת. כמו הקורולה, הוא בסדר גמור, אבל אף אחד לא יכול לתת לך סיבה טובה לקנות אחת... לך לפורום של חובבי מכוניות - ימליצו לך על אלפא, ועל פג'ו, וסיטרואן, ועל ב.מ.וו ואפילו סובארו... כל רכב עם אופי ומוזרויות ויתרונות וחסרונות והטיפוסים השרוטים שדווקא מותג מסויים עושה להם את זה. אבל לך תחפש באינטרנט קהילה של בעלי טויוטה קורולה. או ניסאן טראנו... אבל הי, אם הרכב שבה את ליבך, לך על זה. אולי אתה זה שתקים את קהילת האינטרנט של בעלי הטראנו :-D
בנזין/דיזל - הבעייה שעלית עליה היא שלא נמכרו הרבה טראנו עם מנועי בנזין. וגם אלו שנמכרו, לא היו משהו - מנוע ארבע צילינדר צנוע של 120 כ"ס או משהו כזה, לא משהו לכתוב עליו הביתה. לעומת המקבילים מאותם שנים, פאג'רו וטרופר שהגיעו שניהם עם מנועי V6 של למעלה מ200 כוח-סוס, בהחלט סיבה להעדיף אותם על גרסאות הדיזל.
-
חוזר: אחרי שחרשתי את הפורומים, עזרה בקניית טראנו בבקשה
דבר ראשון תודה לכל מי שטרח לקרוא ולענות.
כמו שנכתב גם כתגובה לי וגם במקומות רבים אחרים, פג'רו אחלה רכב, אני רק לא יודע אם אני אעמוד בהוצאות שלו, הבנתי שהמכונה אומנם אמינה אבל מצד שני כשהיא כבר צריכה טיפול זה חור רציני בכיס, מה גם שהפג'רו עד כמה שאני יודע צורך פי כמה וכמה דלק יותר מהטראנו ובכלל אי אפשר להשוות את ההוצאה בניהם.
יוני, ויטרה אין בשנתונים שאני מחפש, זה כבר גראנד ויטארה שמשום מה אני ממש לא מתחבר אליה, ואני לא רוצה לרדת שנתונים רק בשביל לקנות רכב ישן יותר ב20-30 מעל המחירון, כי זאת ויטרה :-)
גיא, לגבי יופי, אין מה להתווכח, אני דווקא חושב שטראנו הוא רכב מאוד מאוד יפה, לא יודע למה, אבל (ואני מדבר על הקצר בלבד) יש לו צורה די קרבית והוא די גבוה, נראה לי שאם טיפה תוספות, ממש בלי להשתולל, אפשר להנות ממנו סוף הדרך. ולומר את האמת, וזה מאוד מוזר, אבל עובדה, ראיתי הרבה מאוד רכבים תקועים בטיולים, מכל הסוגים, לא ראיתי עוד טראנו תקוע, וזה לא אומר שאני חושב שהוא רכב השטח האולטמטיבי, הוא רחוק מזה, אבל עובדה....יכול להיות שמי שקונה טראנו הוא פשוט מישהו שאוהב וטייל אבל לא להרוס את הרכב? יכול להיות, אבל זאת נקודה שמבחינתי היא חשובה, צודק או לא?
נמרוד, קשה לי להתדיין עם מישהו שמחזיק צ'ירוקי ליום יום וCJ8 לטיולים כי אנחנו מדברים על סקאלה שונה מבחינת האדרנלין, הצרכים והכיס כנראה, ואני אומר את זה ממש לזכותך ולא בתוך איזה שיפוט, להיפך, אם הייתי יכול כספית הייתי הולך על דברים הרבה הרבה יותר חזקים ומטורפים. העניין הוא שלקנות רכב זאת לא ההוצאה האמיתית, ניתן לקחת הלוואה, ניתן לעשות הרבה דברים ולקנות את מה שרוצים, אבל עמידה בהוצאות החודשיות תוך כדי עמידה במסגרת התקציבית וכל זאת תוך כדי הנאה וסיפוק מהרכב (זאת ההתפשרות אצלי ואני מאמין אצל רוב האנשים) זה הטריק האמיתי מבחינתי.
האם ה80 כ"ס כל כך חשובים? הרי קראתי כתבה של מישהו שעלה את מעלה אזגד? יכול להיות שטעיתי, אבל איזה מעלה שנחשב סופר קשה, עם טריוס!!! אומנם שכור אבל ללא תוספות וללא כלום והוא לא נתקע ולא נשבר ולא כלום, קצת בנה, קצת ידע, קצת אומץ. אז לא, אני לא הולך לקנות טריוס......אבל בכל זאת...:-)
לומר שטראנו הוא העדיפות הראשונה אם הייתי בעל יכולות מופלגות זאת היתה אמירה שקרית, אבל במסגרת ההכנסה שלי וההוצאות שאני יכול להוציא על רכב, נראה לי פשוט התפשרות מעולה, ולכן אני לא הולך על צירוקי, CJ, ג'ימי, דיפנדר, סופה וכמובן פג'רו, שגם הם עומדים במסגרת התקציב הבסיסית שלי אבל לדעתי אני פשוט אלחם כל יום על כל שקל בשביל להחזיק אותם ואפחד להכנס לשטח בגלל שאני יודע שכל הוצאה תהרוג אותי כלכלית. נראה לי (ויכול להיות שאני טועה בגדול) שפשוט טראנו הוא הפשרה הטובה ביותר, ואני פה בשביל לקבל את חוות דעתכם אבל אל תאמרו לי שלקנות מהלב, הלב הוא לא הבעיה, הבעיה היא הכיס :-)
שני דברים שלא קיבלתי תשובה עליהם ואם אפשר אני אשמח אם מישהו יוכל לענות על זה ספציפית:
1. אם אני מחליט בסוף על טראנו, האם כדאי לחכות חודשים עד שאני אמצא בנזין קצר טוב או שהדיזל(שיש יחסית הרבה בשוק) טוב כמוהו (אולי יותר טוב? אני לא יודע, אולי אתם יודעים) בטווח הקילמטרז שאני מדבר עליו. מה עדיף, פשוט כך, דיזל או בנזין? מבחינת איכות ועליות (כמובן גם אחזקה וטיפול, כי הפחידו אותי שעלויות טיפול של דיזל מאוד מאוד יקרות, האם זה נכון? האם כיום שהדלק אותו הדבר ואגרת הרישוי הולכת להיות זהה, האם יש משמעות לבנזין או דיזל?)
2. מישהו יכול לומר לגבי הקניה, ושוב, כמובן שאני יודע שזאת בעיה לענות, אבל בכל זאת, קונים מעל, מתחת, במחירון? האם יש הבדל בין בנזין ודיזל? ולמה דיזל כל כך יקר בקניה לעומת בנזין?
ועוד שתי שאלות חדשות: :-)
1. העלתם פה את עניין הפג'רו דיזל....שווה? מבחינת קניה, תחזוקה, הנאה ומכירה? כי שמעתי עליו רק דברים רעים, וזה מוזר שהכנסתם אותו למשווה, כי אני לא זוכר מישהו אחד שאמר לי עליו משהו טוב אי פעם, וזה עד כדי כך שאנשים אומרים שלקנות כל דבר רק לא הוא כי הוא ממש לא שווה את הכסף מול ההנאה ומול ההשקעה שצריך להשקיע בו....ממש קטלו אותו בכל מקום שביררתי, יכול להיות שהוטעתי?
2. לא זוכר, כבר החלטתי לא למחוק אבל אני בטוח אזכר שניה אחרי שאני אשלח את ההודעה ואז אני אוסיף את זה :-)
תודה לכולם,
ארז
-
חוזר: אחרי שחרשתי את הפורומים, עזרה בקניית טראנו בבקשה
ארז,
יש לי הצעה בשבילך ...
קח כוס מים ותירגע :-)
טראנו ופאג'רו וגם צ'רוקי וכל מה שתבחר, מצבם העכשווי כיום ( למעט אם קנית חדש מהחנות !!!!! ) הוא הפונקציה היחידה לעלות התחזוקה / אחזקה שלהם ( לא כולל דיסקברי - לנדרובר - שם אין שום קשר למציאות או למצב האוטו )
אם אתה לא קונה חדש, תתקשר לכמה מזה וכמה מההוא, תבקש נסיעת מבחן, סיבוב בלשון העם. תרגיש מה נוח לך בתחת. ולא ... אני לא צוחק בכלל.
זה נכון שיש המון הבדלים מבחינת מבנה ויכולות בין טראנו ופאג'רו, אבל לרמת הטיולים שלך כפי שאני מבין ממה שאתה כותב, זה לא ישנה כלום.
הטראנו 96 דיזל יד 3 או 6 אני לא זוכר שקנה חבר טוב שלי לפני כמה שנים, לוקחת אותם בלי שום שיפור למעט צמיגי שטח מלא, לכל הארץ, כל שבוע, מדבר, שלג, עליות וירידות. ללא שום הוצאות גדולות ושום קטאסטרופות. אני מכיר את הבעלים הקודם גם ככה שאני בהחלט יכול להגיד שאני מכיר את האוטו.
לעומת זאת, אני מכיר גם כמה בעלי פג'רו שמטיילים איתי מידי פעם.
מעבר לנעילת דיפרנציאל ( ששוה המון !! ) אין הרבה הבדל לצורך הדיון לטובת נהג שלא מחפש עבירות. ( ולא, מעלה עזגד הוא לא בדיוק עבירות , לפחות לא כזכור לי ... )
אוטו נהדר, כידוע לי ללא שום בעיות מיוחדות. בטח לא חרא של אוטו. מין הסתם הקונים מצביעים ברגליים ופאג'רו יש הרבה יותר ( מדובר באלפים .. ) בשטח מאשר טראנואים ...
הסיבה היא שוב, הנעילה ! זה לא ברור לך אולי, אבל זה שווה המון בשטח מבחינת עבירות. כמו כן לפג'רו יש תיבת העברה מאוד מתוחכמת, מאפשרת לך נסיעה בהנעה אחורית בלבד או בהנעה כפולה על הכביש והנעה כפולה בשטח, יתרון גדול מבחינת בטיחות אקטיבית / פאסיבית בנסיעה על כבישים חלקים / רטובים / מושלגים ( לא יודע איפה אתה גר ). בעוד שלטראנו יש תיבת העבה פשוטה ורגילה.
שוב, אתה חייב לעשות סיבוב עם האוטו ולחוש אותו. יכול להיות שאתה תקנה טראנו ותהנה ממנו שנים ארוכות ללא שום בעיה ! ויכול להיות שתחליט אחרי חודשיים שהנידנוד הנוראי של החלק הקידמי שלו ( עקב בולמי זעזועים רכים מידי / מקוריים ) משגע אותך ועושה לך מחלת ים ותחליף אותם או את האוטו.
אוטו זה לא נישואין קתוליים. מחליפים גם ככה כל כמה שנים. נכון ?
לדעתי, אם בא לך טראנו, לך תקנה טראנו ! אחלה אוטו, עם יד על הלב. רק תבדוק אותו היטב ותמצא אחד שמור ככל האפשר !!
-----
לנושא הדיזל / בנזין ... מנועי דיזל עדיין מנצלים את הדלק טוב יותר, כלומר על כל ליטר נוזל תיסע רחוק יותר. הנוזל עצמו הולך ונהיה יקר יותר ויותר.
מנוע בנזין יקח ממוצע של 1:6 כניראה מול דיזל שיקח 1:8 כניראה, ממוצע, שמן מים שום בצל ...
ככה או ככה מחיר ליטר נע בסביבות 6 וחצי ש"ח כיום.שניים שלושה ק"מ נוספים לכל 6 וחצי ש"ח, זה החישוב שלך.
מנוע בנזין אפשר להמיר לגז, לא יודע עד כמה זה שווה כלכלית לנסוע על גז ולא יודע אם המנוע יעמוד בהמרה בכבוד, יש סיפורים לפה ולפה, אין עדיין משהו חד משמעי. מנועים חדישים / מודרניים ידועים כבעייתיים יותר לנושא המרה לגז, משהו שקשור לשימון מערכת השסתומים.
זהו, יש לך כל המידע לדעתי, לך תעשה סיבוב.
בהצלחה !!
-
חוזר: אחרי שחרשתי את הפורומים, עזרה בקניית טראנו בבקשה
עוד מילה לגבי עלויות טיפול.
בדיזל אין פלגים למשל ..
שמן / פילטר שמן / פילטר אויר / פילטר סולר - דלק
המחירים ממש דומים.
זה לא צריך להיות שיקול.
-
חוזר: אחרי שחרשתי את הפורומים, עזרה בקניית טראנו בבקשה
גיא, ויסקי טוב גם הולך בשביל להרגע? אבל זה יהיה רק בערב :-)
בכל מקרה תודה, נרגעתי, נראה מה יהיה הלאה, מחפשים, מה שיהיה, יהיה :-)
תודה :-)
-
חוזר: אחרי שחרשתי את הפורומים, עזרה בקניית טראנו בבקשה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי גיא
ארז,
( לא כולל דיסקברי - לנדרובר - שם אין שום קשר למציאות או למצב האוטו )
א.משפט נפלא.
ב.אתה באמת מאמין בזה?
-
חוזר: אחרי שחרשתי את הפורומים, עזרה בקניית טראנו בבקשה
בכל ליבי,
אחרי שיעור יקר במיוחד, שלי ושל עוד הרבה אחרים ...
-
חוזר: אחרי שחרשתי את הפורומים, עזרה בקניית טראנו בבקשה
כשאני החזקתי טראנו דיזל יצא לי להחליף די הרבה מכלולים שלו (יישור קו אלק). זה התחיל במשאבת הזרקה, משאבת מים, חישן ABS ועוד.
במקרה חבר טוב שלי שהחזיק טראנו (ולמרבה הפליאה פגשתי אותו לראשונה במוסך) עבר גם הוא את אותו 'מקצה שיפורים' פחות או יותר.
מיותר לציין שהרכב נבדק במכון ונראה על פניו כתקין. אחרי שמכרתי אותו הבנתי שהבעלים היו צריכים להמשיך במלאכת השידרוגים.
בדיעבד, ברור לי שהייתי צריך לערוך טקס להסרת הכישוף. אני מכיר הרבה חברה שמרוצים עד הגג מהרכב.
בכל מקרה,
1. שים כמה $$ בצד עבור יישורי קו לא צפויים (הרי אתה לא קונה רכב חדש).
2. בדוק את הרכב רק במקום שאתה סומך על היושרה המקצועית של הבודק.
-- אריק.
-
חוזר: אחרי שחרשתי את הפורומים, עזרה בקניית טראנו בבקשה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי R-IK
מיותר לציין שהרכב נבדק במכון ונראה על פניו כתקין.
מכוני בדיקה/רישוי לא שווים הרבה ומעילים רק לחשבון הבנק שלהם ו/או להוריד מחיר למוכר.
אופצית בדיקה במוסך הרבה הרבה יותר טובה
-
חוזר: אחרי שחרשתי את הפורומים, עזרה בקניית טראנו בבקשה
טראנו בנזין קצר, למרות (ואולי בגלל) מנועו הקטן והחלש, הוא כנראה החסכוני ביותר מבין חבורת ה"אלק SUV" בנזין.
אפשר בקלות לקבל ממנו צריכת דלק של מעל 10 ק"מ לליטר.
טרופר, פג'רו, דיסקברי, צ'ירוקי ושות' יצרכו כפול, באותם תנאים.
בעז
-
חוזר: אחרי שחרשתי את הפורומים, עזרה בקניית טראנו בבקשה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי בוזי
אפשר בקלות לקבל ממנו צריכת דלק של מעל 10 ק"מ לליטר.
טרופר, פג'רו, דיסקברי, צ'ירוקי ושות' יצרכו כפול, באותם תנאים.
הטראנו (דיזל) עשה בסביבות 1:10 והצ'ירוקי (בנזין, יו הו) סביב 1:7.5.
-
אוטומט? טוב או בעייתי?
בסכום שלי יש לי אפשרות לקנות 99/2000 דיזל או 2002 בנזין (נכון שאין בכלל על הכביש בנזין קצר מעבר ל98, אבל לוי יצחק עדיין מפרסם אותם במחירון :-) ) מכיון שאני ממש לא מוצא רכבי בנזין בשנתונים נורמלים למכירה, ואלו שכן הם במצב שבכלל לא צריך להזכיר וחושבים שיש להם זהב, בכל מקרה, לכן אני כנראה אלך על דיזל אלא אם תצוץ פתאום איזו מציאה שלא מהעולם.
השאלה היא כזאת, בשנתונים החדשים האלו יש (לפי מה שאני ראיתי) רק אוטומט, אמרו לי שאוטומט לא כדאי לי לקנות כי ברכבי שטח הוא לא מחזיק מעמד ונהרסים הרבה יותר מידני וזאת הוצאה מטורפת...זה נכון או שזה עוד סיפורי סבתא/סבא וכו? :-)
אם מישהו מכיר טראנו ספציפית יש דברים מיוחדים שדווקא בו צריך לבדוק ולומר למוסכניק או למכון הבדיקה לבדוק? משהו שמיוחד לרכב הזה מעבר לבדיקות שצויינו בפורומים?
וסתם שאלה כללית...למה דיזל יקר ב20K יותר מהבנזין? סתם מעניין...זה מנוע יותר יקר? המכלולים יותר יקרים? הרי מעבר למנוע הכל ברכב אותו הדבר בדיוק...(או שלא?)
תודה,
ארז
-
חוזר: אחרי שחרשתי את הפורומים, עזרה בקניית טראנו בבקשה
ריכבי הדיזל יקרים יותר, כי מחיר הבנזין היה גבוה משמעותית ממחיר הסולר ולכן מכוניות הבנזין היו פחות נחשקות כתוצאה מזה מחירן בשוק ירד. כרגע מחיר הסולר בעליה ומתקרב למחיר הבנזין ויש להניח שמחיר הרכבים גם ישתווה מתי שהוא.
נקודת חולשה שידועה לי בטראנו היא המקום בו מתחברים מוטות הפיתול לשלדה מאחורי המשולשים. ניתקלתי במספר מיקרים שהתושבת ניתלשה או נישברה.
נקודה נוספת היא נועלי הטבורים שנישברים בהתעקשות רבה מידי בשטח.
גיר אוטומטי בשטח, בנסיעה מושכלת ושמירה על מספר כללים פשוטים יכול לשרוד לא רע בכלל. גיר ידני כנראה בשמירה על הכללים ישרוד לנצח.
בעיה אחרת של גיר אוטומטי טמונה ביכולת שלו להחזיק את הרכב בזמן ירידה איטית במורד תלול. מה שניקרא "בלימת מנוע". לגיר האוטומטי יש יחסי העברה ארוכים יותר וממיר המומנט "מאבד" פה ושם כמה אחוזים נוספים ולכן רכב עם גיר אוטומטי "ירוץ" מהר יותר במורד מה שיחייב את הנהג להאט אותו עם הבלמים ויש פה סוג של סכנה במקרים מסויימים. גיר ידני בד"כ יחזיק את האוטו במהירות איטית יותר. ( ואני מוסיף שלא ידועים לי יחסי ההעברה של טראנו וההשואה היחידה שיש לי היא מנסיון על רכב של חבר אל מול ההיילקס שלו יש יחסי העברה מאוד קצרים ביחס ) מצד שני, בעליה יש צורך במהירות יחסית גבוהה יותר על מנת לשמור על מומנט ושהמנוע לא יכבה ( בגיר ידני ) וכמו כן זינוק בעליה בשטח מצריך 3 רגלים לפעמים וזה עשוי להיות מסובך או מפחיד למתחילים.
-
חוזר: אחרי שחרשתי את הפורומים, עזרה בקניית טראנו בבקשה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי גיא
ריכבי הדיזל יקרים יותר, כי מחיר הבנזין היה גבוה משמעותית ממחיר הסולר ולכן מכוניות הבנזין היו פחות נחשקות כתוצאה מזה מחירן בשוק ירד.
גיא
אתה בטוח שזו הסיבה?
מנוע דיזל לא יקר ו/או מורכב יותר לייצור?
-
חוזר: אחרי שחרשתי את הפורומים, עזרה בקניית טראנו בבקשה
ארז
כבעלים (לשעבר) של טראנו בנזין ארוך עוד כמה נקודות שצריך לקחת בחשבון:
1. הארוך נוח משמעותית מהקצר (ולהבנתי גם יותר נפוץ).
2. יש הבדל משמעותי בכוח של הדיזל מול הבנזין. הבנזין פשוט חלש מידי.
3. עדין (יחסית) עם עבירות מוגבלת (אבל לך זה פחות משנה).
3. צדק מי שקרה לו בעבר "הסובארו של הגיפים" - מרגש כמו סובארו אבל גם אמין כמו.
-
חוזר: אחרי שחרשתי את הפורומים, עזרה בקניית טראנו בבקשה
דבר ראשון תודה לכולם.
לגבי עדינות, אני לא זוכר אם קראתי את הכתבה פה באתר או שבמקום אחר, אבל באיסלנד למשל טראנו נחשב רכב שטח הרבה יותר טוב ואמיתי, עם מרווח גחון גדול יותר ועבירות טובה יותר, מאשר ויטרה, קראתי בכתבה שזוג נסע לשם והם ראו שישנם מקומות שמבחינת עבירות לא כל 4*4 מאושר להכנס (ויטרה הוא אחד מהלא מאושרים למקומות הקשים הללו) וטראנו הוא אחד מהמאושרים (תרתי משמע) שיכול להסתובב בכל השטחים המדהימים שם. מה גם שהויטרה הוכיח פיזית שהוא לא מסוגל לעבור את המקומות (שם מדובר בעיקר על מכשולי מים, אבל בעיקרון זה שטחים פרועים ופראיים עם שטח עצום ללא נפש חיה מסביב ולכן לא נותנים לכל רכב להכנס לשמורות הללו כי מי שנתקע שם עלול להתקע להרבה זמן. ונכתב שם שמקומות שבהם כן נותנים להכנס עם עם הרכבים מהרמה הפחות נחשבת (כמו ויטרה) נראו "טראנויים" עוברים בקלילות והויטרות נתקעו (ולא צויין שום מקרה של ההיפך). אז אני לא יודע, המדינות הללו נחשבות בלי ספר כטובי בוני רכבי השטח בעולם....נשמע מוזר אבל בכל זאת, הרי בארץ ישראל כולנו חכמים הכי גדולים...וסוזוקי שבקושי מסתכלים עליו בחו"ל נחשב פה למציאת השנה (ב20 מעל המחירון). :-)
אם מישהו שומע על טראנו דיזל קצר במצב מעולה (קילומטרז ויד נמוכים עם מנוע ומכלולים תקינים) אני אשמח לשמוע....יהיה בקרוב, מקווה שאני לא משלה את עצמי והבחירה תוכיח את עצמה כטובה כי הרי כגודל הציפיה כך גודל האכזבה ויש הרבה ציפיה :-)