רציתי לשאול בבקשה מהם החסרונות בהגבהת קאיה ספורטג' באמצעות ספייסרים \ אקולונים .
אשמח לקבל מענה בנושא מאנשים שיודעים.
בתודה , עידו.
Printable View
רציתי לשאול בבקשה מהם החסרונות בהגבהת קאיה ספורטג' באמצעות ספייסרים \ אקולונים .
אשמח לקבל מענה בנושא מאנשים שיודעים.
בתודה , עידו.
זה לא שיש חסרונות כמו שהיתרונות מוגבלים. ספייסר מוסיף גובה בצורה הכי פשוטה והכי זולה, וכל עוד מדובר על ס"מ אחד, שניים, אין אם זה בעיות - אתה מקבל את אותו רכב גבוה בשני ס"מ. אם זה מה שעוזר לך להכניס מידת צמיג קצת יותר גדולה בלי שפשוף - לך על זה.ציטוט:
נכתב במקור על ידי ido_heller
אבל הגבהה משמעותית ברכב שטח היא של 5-6 ס"מ לפחות - "2.5 אינץ'" זה מה שנחשב להגבהה מינימלית לרוב. וכאן כבר יש עדיפות ברורה לקפיץ חדש, שגם יתן מהלך גדול יותר ולא רק גובה.
השאלה היא מה המטרה שלך. מה אתה רוצה מהרכב, ולכוון את השאלה יותר - איזו מידת צמיג אתה מעוניין להתקין?
עד כמה שאני מבין, הלחץ הנקודתי על המרכב (היכן שנמצא האוקולון) גורם חלודה וקרעים במקום.
נמרוד, תקן אותי אם אני טועה.
שניכם צודקים. אוקלון הוא חומר פלסטי המשמש ל-2 ייעודים המוכרים לנו:ציטוט:
נכתב במקור על ידי עודד זנטון
1. הגבהות מרכב, או בעברית "בודי ליפט", שזה היישום הבעייתי יותר שהתייחסת אליו.
2. התקנת ספייסר, תותב, שמתווסף בטור לקפיץ סליל ע"מ להגביה את הרכב. כאן אין משהו "רע" אבל מצד שני גם לא הרבה טוב ... זה מתאים יותר כדי לתת את ה"פיניש" בהגבהה ע"מ התאים את הקפיץ לרכב/צמיג.
א. תודה.
ב. אני מבין שזה אינדוודואלי לרכב אבל באיזה גובה מתחילה להיות בעיה עם הכניסה של הדרייבשאפט לטרנספר (הצלבים מקבלים זוית יותר חדה)?
עריכה - באיזו זוית הצלבים מפסיקים לנוע עגול?
עודד
צלב להבדיל מcv לא מסתובב "עגול " אף פעם אלא בתנועה של גל סינוס אלא שבגלל שיש שני צירים לכל צלב והם ממוקמים בדיוק ב90 מעלות הם יוצרים שני גלים המבטלים אחד את הרעידות של השני
למיטב זכרוני זווית עבודה של 20 מעלות בצלב היא גדולה מאד
אוקולונים מעל הקפיץ מגבילים את המהלך בצורה לא טבעית. כתוצאה מזה, הקפיץ נסגר על עצמו, במקום לבאמפסטופ, וייגרם נזק לקפיץ. פרט לזה יש נזקים בסביבת הקפיץ (למשל בתושבות).
אסף.
פששש... לא ידעתי שיש באתר אחד כל כך הרבה מקצוענים ואנשים שאוהבים לעזור !
ואני חשבתי שבאתר שלי (jeep-speed) יתנו לי מענה טוב יותר
טעיתי
גם אני איפושהו ליפני שנתיים למדתי את העובדה הזו.
עם הזמן, היתנקז רוב רובו של זמן הרשת שלי פה בין כותלי הבית הזה..
ברוך הבא.
יש הרבה בעיות הקשורות בהגבהה כזאת, כולל מה שכתבו כאן.
הענין העיקרי בכל מה שקשור ליכולת בשטח(וזה מה שאני מבין שאתה מחפש) הוא שבהגבהה הזאת אתה לא משנה את אורך הקפיץ ואת אורך הבולם ולכן ההגבהה באה ע"ח מהלך הפתיחה, אשר ברכב כזה הוא ממילא די קטן.
יהיה לך מהלך כניסה(עם סגירה על הקפיץ ולא על הבאמפסטופ) ומהלך יציאה של תרנגולת שייעצר ע"י הבולם אשר לא יחזיק מעמד הרבה זמן בצורה זאת.
לא מומלץ אלא אם אתה מחליף גם את הבולמים.
אם מגביהים יותר ממ"מ ספורים עם ספייסר, אז מה שאסף כותב יקרה - הקפיץ עלול להסגר כריכה-על כריכה, לא טוב לקפיץ ולא טוב לרכב, הבאמפסטופ הגמיש נועד לבלוע את רוב האנרגיה של סגירת מתלה ובלעדיו המכה עוברת ישירות דרך הקפיץ שנסגר על עצמו לתושבות ולשלדה. בנוסף מה שברוך (הצפרדע) כתב נכון וברור מאליו, ולכן כתבתי בהתחלה - זו שיטה אמנם זולה מאד אבל גם מוגבלת מאד להגבהה של רכב, לא יותר מס"מ-שניים בפני עצמה.ציטוט:
נכתב במקור על ידי asafk
ואם כבר מאריכים גם את הבאמפסטופ, ומחליפים בולמים, ואולי גם צינורות בלם שזו בעייה אחרת... אז החסכון לא כזה גדול. עדיף להחליף קודם כל קפיצים, ראה דוגמא.
במידה והרכב בגובה הסטנדרטי שלו כרגע , האם הגבהה של 5-6 ס"מ תזיק לו בצורה כלשהי ???
*** שני נושאים מוזגו. נא לא לפתוח שרשורים נוספים אלא להמשיך קיימים. תודה, המערכת ***
לא מומלץ להגביה כמה ס"מ לרכב שנעשה בו שימשו רגיל על כבישים .
הגבה כזאת גוררת שינויים נוספים ועומסים על מערכות אחרות .
התוצאה בלאי וחוסר בטיחות \ יציבות
איציק ,
5-6 ס"מ גם תזיק לדעתך ????
לא יותר מ5 ס"מ, זה מה שמקובל בכלים עם מתלה קדמי נפרד. המגבלה העיקרית נמצאת בציריות. כל הגבהה משפיעה על אורך החיים של הציריות ומפרקי ההיגוי, אבל הנסיון מראה שהגבהה מתונה כאמור היא פשרה טובה לטובת הכנסת צמיג גדול מעט יותר ושיפור היכולת בשטח.
השאלה העיקרית היא מה אתה הולך לעשות עם הרכב.
אם אתה נוסע 95% מהזמן על הכביש, כמו רוב הג'יפונים העירוניים, ואתה גם לא משנה גלגל לגדול יותר, אז באמת איציק צודק ולא רק שאין בכך שום יתרון, יש בזה כדי לגרום נזקים וגם כדי ליצור סיכון - הגבהה יכולה לפגום בהיגוי, העלאת מרכז כובד יכולה להיות בעייתית בעקר בתנאי כביש ומזג אויר גרועים, וכיו"ב בעיות.
אם אתה מבלה הרבה מאד בשטח וגם מגדיל גלגל אז נמרוד צודק ואפשר לחיות עם הגבהה של 6 ס"מ בתנאי שאתה ער לשינוי בהתנהגות הרכב ואתה גם נזהר בהתאם.
להגביה רק בשביל הפוזה או בשביל להצליח "לעבור" איזה עליה או סלע בטיול של פעם בכמה חודשים עם החברה ולהראות שאתה תותח, ממש לא.
אני למדתי על בשרי מזמן שני דברים בהקשר זה-
האחד, שכל שינוי כזה גורר איתו השפעות משמעותיות על הרכב ועל התנהגותו, ועלול לפגוע בכל מיני מערכות קשורות, כולל בלמים(גלגל גדול יותר למשל) וכולל היגוי, שלא לדבר על נזקים לציריות, מיסבים, תפוחי מערכת ההיגוי, צינורות בלמים, פגיעה בקפיצים ובעקר בבולמים, וכו' וכו'.
והשני, שהסטאפ הכי טוב לרכב שבו אתה נוסע הוא הסטאפ של היצרן, וזה פרט למקרים ממש יוצאים מן הכלל.
שורה תחתונה - אם אתה לא ממש מוכרח או צריך את השינוי, אל תעשה אותו, גם אם כמה בעלי עסקים של "שיפור" ג'יפים ימליצו עליו בחום רב......
ח'ברה , הרכב הזה מתיישב בכל הזדמנות שיש לו.
בחוף פלמחים באתי לשבת על החוף ולהתפנק בשמש סך הכל וגם בשישי וגם בשבת נאלצתי להעזר במישהו שיוציא אותי משקיעה\ישיבה.
אין אפשרות לנסוע עם הרכב עם לחץ אויר נמוך מבלי לגרד את כל השטח\חוף הים שאתה נוסע בו.
עכשיו שאני חושב על זה הבעיה לא בגובה של הבודי אלא בגובוה של הסרנים ! ! ! בקיצור - רק צמיגים גדולים זה הפתרון שלי
לא, רק אוטו אחר הוא הפתרון לבעיה שלך.
במחשבה שניה, אולי דוקא נהג אחר.....:twisted:
הקביעה של ברוך הצפרדע קצת קיצונית אני חושב. כל רכב שטח ניתן להזיז מנקודת העבודה שקבעו מהנדסי הייצרן - במידה סבירה. הם תכננו אותו למשתמש ממוצע כלשהו. אם אתה לא משתמש ממוצע, אתה יכול וצריך להתאים את הרכב לעצמך.
הנסיון מראה שהגדלת מידת הצמיג ל235/75R15 יחד עם הגבהה מתונה של אותם שני אינצ'ים או חמישה סנטימטרים, עושה טוב לספורטאג' בשיקול כללי. זה בהנחה כמובן שאתה כן משתמש ברכב גם כרכב שטח (אחרת לא היית שואל בג'יפולוג :lol: ). יש לא מעט ספורטאג'ים עם המפרט הזה, הם נוסעים בשטח ובכביש לשביעות רצונם של בעליהם (הלא ממוצעים) יש גם קפיצי הגבהה לרכב על המדף של יצרני השיפורים, את הכתבה של שיה אני מניח שכבר קראת. הוא חקר, בדק, קנה קפיצים, הרכיב, והם הגביהו לו את הרכב בדיוק ב4.5 ס"מ מקדימה ו4 מאחורה. נראה לי שזה בדיוק מה שאתה מחפש.