האם תוכלו לתת את דעתכם בנוגע לקיט הקפיצים הבא ..?
http://www.off-road.com/toyota/aor/orbit/
מה דעתכם על המערכת? ברת יבוא ושימוש בארץ? ותפקודה על רכב לשימוש יומיומי...
Printable View
האם תוכלו לתת את דעתכם בנוגע לקיט הקפיצים הבא ..?
http://www.off-road.com/toyota/aor/orbit/
מה דעתכם על המערכת? ברת יבוא ושימוש בארץ? ותפקודה על רכב לשימוש יומיומי...
נראה לי מתכון בטוח לשיוט בלתי נגמר ובלתי נסבל ברכב שאמור לשמש אותך גם ביום יום.
גם ככה הרכב הזה גבוה ובעל נטייה לתנועה רבה בין המתלה והגוף וזה רק יגביר את התופעה לכדי מצב "לא בריא" בכלל.
תשתמש בגומיות השחורות הסטנדרטיות, הן מעניקות יותר חופש מהפוליתירן.
מה? מה? מה?
מישהו מוכן תחילה להסביר את הרעיון בפירוט ולתת הסבר מקצועי.. כולל ההשלכות לטובה ולרעה?
אני עוד לא הבנתי בדיוק מה מיוחד בקיט.. וכיצד הבחור ניסה להתאימו לשימוש יומיומי.
כאשר יש לך פתיחה של מתלה עלים, צד אחד זז על המאיות וצד שני מחובר לרכב.
כאשר יש פתיחת מתלה, הקפיץ מקבל זווית בין שתי קצותיו ומתפתל לאורכו (כי צד אחד ירד וצד שני מקובע).
הגומיות השחורות מפצות קצת על הפיתול הזה (הן נמעכות או מתמתחות).
הרעיון באורביט הוא לתת יותר חופש מהגומיות הרגילות, ולקבל (לפחות תיאורטית) יותר מהלך מתלה, כי הקפיץ לא צריך להתפתל והגומיות לא תריכות להימעך (כוחות שמפריעים לפתיחה).
אם זה עובד / מפריע / מייצר יותר חופש ביומיום ???
לא יודע . . . .
orbit eye ומוצרים דומים כמו Jhonny Joint הם שמות מסחריים לשימוש של מיסב כדורי במקום בושינג גומי/פוליאוריטן בחיבור שאקל של קפיץ עלים לשלדה. קיימים כבר הרבה שנים, ולא יחודיים לטויוטה. במקרה הזה אתה הבאת קיט שכולל גם קפיצים. זה נותן חופש גדול יותר לקפיץ, לטוב ולרע - לטוב, עוד קצת למהלך מתלה, לרע... חופש זה חופש, ואתה תרגיש אותו בכביש. אני אישית מעדיף פחות חופש, ולכן עברתי מבושינג גומי רגיל לבושינג פוליאוריטן קשיח יותר. לא הייתי מרכיב מיסב כדורי כזה בג'יפ שלי, התרומה הסמלית למהלך המתלה לא שווה בעיני.
לא בישבילי.. תודה. לכם.
רגע,
בסיור נוסף באתר החברה.. מצאתי את הקיט ה"רגיל".. ה- Poly eye הרבה יותר מעניין.. אשר דורש שינויי בתושבת של הקפיץ האחורי והקידמי על השילדה, והארכה לתושבות הבולמים.. האם שינויים כאלה תופסים מבחינת החוק בארץ?
והאם בתצורות מסוג זה עם מהלכי מתלה עצומים.. מערכת ההנעה לא צריכה לעבור גם היא אי-אילו חיזוקים ושינויים?
בתודה,
אורי.
אורי, עשה לעצמך טובה ותשכח ממערכת החוק בארץ...
ואם אתה מתעקש, אז כל שינוי מבני הוא לא חוקי, תחזוקת רכב שלא על ידי מכונאי מוסמך היא לא חוקית, אי לכך הפורום הזה וכל האתר הזה הוא בכלל פשע מאורגן. מזל שיש דיסקליימר למטה שמבהיר שכמו שאמר הארנב לאריה - אנחנו סתם מדברים שטויות :lol:
ולשאלתך השנייה, כן, יש להגבהות ולהגדלת מהלך המתלה השלכות רבות על מערכות אחרות ברכב, כל מקרה לגופו.
נמרוד
מה זה דיסססססס ? :lol: 8)
לא יודע מה זה ולכן כל מה שכתוב באתר תורה מהר סיני ונמרוד מלר = משה
נ.ב
שמת לב שמאז שחנן קנה מצלמת וידאו הוא הפסיק לכתוב כאן ?[
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
כאשר אני מדבר על קיט בסגנון הנ"ל.. הכולל תושבות בולמים אחרות והזזה של תושפות קפיצי העלים.
וההגבהה באיזור ה-5" . - חוקי או לא?
http://www.allprooffroad.com/extlift.html
ואילו שינויים נשארו לבצע לרכב לאחר התקנה של קיט כזה ? במכלולי ההנעה?
אתה קצת קשה תפיסה, אה? :lol: תשובות לגבי חוקי או לא חוקי, תשאל עורך דין.ציטוט:
נכתב במקור על ידי e-Pit@m
לגבי השאלה השנייה - קיט כמו זה מכיל בעיקרון את רוב השנויים הדרושים למערכות הבלמים וההיגוי. תסתכל על הפירוט של מה שהוא כולל. שים לב שהם מציינים במשפט האחרון שנדרשת עבודה נוספת של התאמת גלי הינע בערך של 400-500$.
אני לא אשאל עו"ד.. אני אחזור ואשאל אותך, האם יעבירו אותי טסט למרות ששיניתי את מיקום הסרן בכ-1.5" קדימה.. למרות שהזזתי את תושבות העלים האחוריים והתקנתי גשרים לבולמים ארוכים יותר, והרכב יוגבה באיזור ה-5"...?ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
ובכל זאת, :lol: אולי אתה קשה קליטה? לקרוא אני יודע.. שאלתי היא אילו שינויים יש לבצע.. מה אני אמור לחפש כאן בארץ.. אתה מוזמן לפרט אם תרצה.
למה אתה מתכוון כשאתה אומר רוב השינויים... אילו שינויים נדרשים עוד לרכב?ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
הי, מישהו מוכן לעזור לי לשכנע את הבחור שאני לא עו"ד, ומצד שני גם לא עובד במכון טסטים, לא במשרד התחבורה, ואפילו לא שוטר תנועה (נכשלתי במבחני IQ)?ציטוט:
נכתב במקור על ידי e-Pit@m
השתכנעתי.. :(
וצריך להוסיף גם תיבת הגה של 98 ומעלה (IFS).
יוני5
אל תשאל עו"ד.
אז את מי לשאול?
מי ידע להגיד לי אם אני יעבור טסט, אם אני ישאר חוקי.. ואם לא אילו שיפורים אפקטיבים כן ניתן לעשות לשיפור מהלך המתלה?
מדוע בקיט הנ"ל יש צורך להחליף את תיבת ההגה?
אז ככה, כל שינוי שתעשה ברכב הוא לא חוקי. אסור לבצע שינוי כלשהו, קטן כגדול ברכב. כל שינוי כזה הוא שינוי אסור עפ"י פקודת התעבורה והתקנות שהותקנו מכוחה, ומשמעותו הוא שרשיון הרכב שלך חדל להיות תקף, ולפיכך גם ביטוח החובה שלך (ולפעמים גם המקיף וגם צד ג') אינו תקף עוד. העונש על נהיגה ברכב שאינו מורשה לנוע על הכביש וללא ביטוח חובה עשוי להיות חמור ולהגיע עד כדי שלילה ממושכת ואף מאסר בפועל (כן, כן).
מובן שרכב שבוצעו בו שינויים אינו יכול לעבור מבחן רישוי שנתי. בשום מקרה אל תתפתה להשתמש במאעכרים - מדובר במעשה המהווה, בין היתר זיוף, מרמה, שימוש במסמכים כוזבים, שוחד ועוד.
אם לא די בכך, אזי כל תיקון, שינוי או שיפוץ בכלי רכב צריך וחייב להתבצע רק ע"י ידי מי שהוסמך לכך, קרי מכונאי רכב מוסמך. עשית טיפול לבד - עברת עבירה פלילית. יגרם נזק כלשהו עקב כך למישהו - אתה תשלם ובגדול.
לאור זאת, אני, כמו שאר באי האתר הזה, מקפידים להשאר צמודים למפרטי היצרנים ולא לערוך שום שינוי הכלי הרכב שלנו. מובן שכל תיקון או טיפול נעשה במוסך מורשה, ובדרך כלל אפילו במוסך מורשה ע"י היבואן, או טוב מכך, במוסך המרכזי, בבחינת "לא חוסכים בבטיחות".
עלה והצלח,
עמי צייגר, עו"ד
נ.ב.
תנסה לחדד את חושיך, להאזין בקפידה לרמזים הלא דקים ולא לשאול שאלות טפשיות שאתה לא באמת רוצה לקבל עליהן תשובות.