שלום לכולם.
בג'יפ, כבר הרבה זמן יש בעיה בקריאת חום מנוע. החום כמעט ולא עולה (בשעון) בזמן שהמנוע עובד ורק כשנוע כבוי השעון מגיב ועולה הטמפרטורה על הסקאלה.
1. השעון תקין. כשאני תובל את הרגש במים חמים היא מראה בדיוק את אותה טמפ' שמראה מד חום חיצוני באותה הכוס.
2. בדיקה עם מד חום חיצוני לתוך מי הרדיאטור מראה התחממות לטמפרטורת עבודה.
עוד פרטים:
1. שעון החום החשמלי המקורי שרוף ולכן לא עובר.
2. ביום שישי בטעות קרעתי את הצינור של השעון, מה שחייב החלפה. החלפתי שעון לשעון חדש מכאני מתוצרת אחרת וגם הוא מתנהג בדיוק אותו הדבר.
3. הרגש , עד יום שישי היה מחובר (בעזרת אילתור) לצינור יציאת המים מהראש לרדיאטור. הוא מוקם מחדש במקום אחד הפקקים שסותמים את יציאת המים לסעפת יניקה (במקום העליון ליד הטרמוסטט, לא זה של המשאבה).
היום הייתי אצל ינוביץ' והתייעצתי עם בן על הנושא ועל ממיקום הרגש. בן המליץ לי לחבר את הרגש לבלוק. מיקום הרגש הוא במקום הפקק שנמצא מעל לפקק הפתוח השמאלי (המנוע הפוך, אז מעשית זה מתחת לפקק). המיקום לטענתו גורם להפרש של 5 מעלות בין מה שיראה השעון לחום המים בראש.
http://jeepolog.com/images/uri_overhaul/15.jpg
אני סומך על בן בכל מה שקשור לג'יפים. בכל זאת, אני רוצה לשמוע את דעתכם על מיקום הרגש בתחתית הבלוק. כאמור, צריכה להיות שגיאת קריאה של 5 מעלות.
בהזדמנות. כתבו בבקשה איפה מחובר אצלכם שעון מכאני.
אורי טל.