האומנם צריחת רצועות? בעיה לא ברורה
ב-CJ שלי, מאז שרכשתי אותו, יש צריחה מהאזור הקדמי של המנוע.
כמה חודשים לאחר הקניה כשניגשתי לטפל בזה, הנחתי שזו צריחה של רצועות בלויות. ניגשתי לרכוש רצועות ומצאתי רק רצועת אלטרנטור (כנראה שלא היה במלאי רצועת משאבת הגה), החלפתי את רצועת האלטרנטור והבעיה לא נפתרה. היה אפשר להגיד שמצב רצועת משאבת ההגה היה טוב, ללא סדקים\קרעים ושחיקה הנראית לעין. בזמנו הנחתי שלא מדובר בבעיית רצועות אלא משהו אחר, כגון מיסב על אחד האביזרים. השארתי את המצב כמו שהוא.
אני יכול לקשר את הצריחה לחום המנוע, כשהוא קר הצריחה חזקה, ונשמעת גם בסל"ד סרק. כשהמנוע מגיע לטמפ' עבודה הצריחה נחלשת משמעותית ונעלמת אחרי מס' דקות נסיעה. כמובן שבחורף לוקח יותר זמן עד שהיא נעלמת. ככלל אני תמיד מחמם את הג'יפ לטמפ' עבודה לפני תחילת נסיעה.
עד היום יצאתי מנק' הנחה שהצריחה נובעת ממיסב שחוק על אחד האביזרים (משאבת מים, הגה, אלט'..), הזזתי ידנית את משאבת ההגה, המים והאלט' מהפולי, לא הרגשתי חופש כלל.
כשאני חושב על זה לעומק לא נראה לי סביר שכזו צריחה תנבע ממיסב שחוק.
הורדתי היום את הרצועות, ושמתי לב שרצועת משאבת ההגה לא מתוחה מספיק.
אבל אני לא בטוח שהאופי של הצריחה (והקשר שלה לחום המנוע) נובע מרצועה לא מתוחה.
יכול להיות שבפעם האחרונה שהחליפו רצועת משאבת הגה "התפשרו" על מידת הרצועה והרכיבו אחת בעלת היקף גדול יותר?
יש לי תושבת משאבה מקורית בג'יפ, ומידת הרצועה היא 13X1200.
אשמח לשמוע מה דעתכם.
חוזר: האומנם צריחת רצועות? בעיה לא ברורה
כתבת את הבעיה, הרצועה שלך לא מספיק מתוחה.
לצורך העניין היא צריכה להיות מתוחה ברמה שקשה לך ללחוץ עליה בחלק שבין פולי לפולי.
אם הגעת למקסימום מתיחה והיא עדין לא מתוחה ברמה שציינתי, המידה שיש לך גדולה מדי.
אם זה המקרה, אתה יכול לרדת במידה אחת ואפילו 2 אם אכן כשאתה מגיע לסוף המתיחה בתושבת המשאבה, הרצועה די פתוחה.
פשוט מאוד לפיתרון.
בהצלחה.
חוזר: האומנם צריחת רצועות? בעיה לא ברורה
במידה והרעש נובע מרצועה שמחליקה, WD40 על הרצועה המחליקה יעלים את הרעש לזמן קצר. בדוק ועדכן.
חוזר: האומנם צריחת רצועות? בעיה לא ברורה
אלוהים יודע מה האורך המקורי של הרצועה. אתה צריך לבדוק שהמתיחות נכונה. השיטה הכללית היא לקחת את הקטע החופשי הארוך ביותר של הרצועה, ולפתל אותה בין האצבעות. היא צריכה להתפתל כ90 מעלות פחות או יותר. פחות מזה - מתוח מדי. יותר - רפויה מדי. אם הכיוונון עד הסוף ואתה לא יכול למתוח אותה יותר - כנראה שהיא ארוכה, לך על רצועה קצרה ב20 מ"מ נגיד, בהתאם למצאי בחנות חלקי החילוץ הזמינה.
חוזר: האומנם צריחת רצועות? בעיה לא ברורה
במשך שנתיים נסעתי בסמוראי עם רצועת אלטרנטור צורחת, והיא הייתה מתוחה כראויי, הייתי בטוח שמייסב האלטרנטור היה גמור. אחרי שיפוץ אלטרנטור, היא המשיכה לצרוח והסתבר שהפולי שהיה באלטרנטור לא תאם לצורה של הרצועה (V לעומת שטוח) ושל שאר הפוליים.. הוחלף הפולי והכל הסתדר.
עידן
חוזר: האומנם צריחת רצועות? בעיה לא ברורה
תקלת צריחת רצועות מאד נפוצה במנועים שיש להם גלגל רצועה ראשי שהוא דמפר ( גלגל הרצועה שעל הקרנק הוא למעשה שני גלגלים שיש גומי ביניהם ) .
הגלגל מחליק בתוך הבית שלו שהבית הוא גומי לכן נשמע רעש של רצועה מחליקה .
****
סמן פס לבן עם גיר \ טיפקס \ על לב הגלגל ועל החלק החיצוני ( מכיוון אום הקרנק החוצה )
תן למנוע " לצרוח " כבה מנוע ותראה עם הסימנים לא זזו לך .
במידה והסימנים זזו החלף גלגל רצועה בהקדם .
*****
איציק
חוזר: האומנם צריחת רצועות? בעיה לא ברורה
רכשתי רצועה במידה 13X1175 היום. הרכבתי, יושבת מעולה, מתוחה אבל לא יותר מדיי.
הצריחה פסקה לה, אני מקווה שלאלתר.
תודה על העצות.
אמנון.
חוזר: האומנם צריחת רצועות? בעיה לא ברורה
אחלה!
והייתי עדיין בודק את מה שאיציק הציע. אני לא יודע אם בסיקס אכן יש גלגל תנופה מהסוג הנ"ל - ויהיה מעניין לגלות את התשובה.
חוזר: האומנם צריחת רצועות? בעיה לא ברורה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי נמרוד
אני לא יודע אם בסיקס אכן יש גלגל תנופה מהסוג הנ"ל - ויהיה מעניין לגלות את התשובה.
אנימניח שזו פליטת מקלדת, והכוונה כמובן לדאמפר, או באלאנסר - הגלגל הקדמי תחתון, מוביל הרצועות.
כן, גם בסופה וגם בסיקס הדאמפר הוא עם גומי.
חוזר: האומנם צריחת רצועות? בעיה לא ברורה
איציק,
במגה מגנוםשלי, עברתי 2 מוסכים שכל הזמן מתחו את הרצועות עד למוסך השלישי
שמצא את הבעיה שתארת בפולי.
הרעש היה קורה רק בבוקר במנוע קר...
ידע וניסיון באיתור תקלות שווה המון....זמן, כסף ובעיקר עצבים...
שמוליק
תגובה להודעה: האומנם צריחת רצועות? בעיה לא ברורה
מקפיץ, לאחר עדכונים.
אחרי שהחלפתי רצועת הגה כוח הבעיה אכן חלפה.
לאן זמן מסויים היא חזרה.
אחרי שיפוץ מערכת המים היא התגברה למידות שלא היכרתי עד אז.
הצריחה לא מפסיקה גם אחרי נסיעה וחימום.
אכן הייתי בטוח שמדובר במשכך תנודות גל הארכובה ויש להחליף פולי מנוע.
אחרי שהאזנתי טוב יותר למנוע הרגשתי שהצריחה מגיעה מאיזור האלט' ולא מלמטה, מהפולי.
מתחתי קו לבן כמו שאיציק הציע. הוא נשאר ישר גם אחרי שהמנוע צרח.
שימנתי את רצועת האלט' עם שמן מנוע איכותי והצריחה פסקה.
היא חזרה לצרוח אחרי מס' דקות.
יש לציין שהכרתי את הטיפ שחנן כתב, על שימון עם WD40. עשיתי את זה לא פעם. זה לא עזר.
רק ששמתי 15W40 איכותי זה הפסיק.
אני לא לגמרי בטוח שהחלפת הרצועה לרצועה זהה תפתור את הבעיה.
אני מפקפק ברוחב הרצועה וחושב שמה שיש לי היום לא מתאים.
בדיוק כמו שרצועת הגה כוח לא היתה במידה.
לכן אני שואל אתכם, מה מידת רצועת האלטרנטור ב-CJ שלכם?
גם מידת רוחב הרצועה תספיק.
אמנון.
תגובה להודעה: האומנם צריחת רצועות? בעיה לא ברורה
אמנון, תסתכל מה כתבתי לך בהודעה למעלה.
תבדוק את צורת כל הפולים שמחוברים לאותה רצועה, שכולם באותה צורה, יכול ליהיות שאחד מהם שונה מהאחרים ולא מתאים לצורת הרצועה (יש V ויש שטוח או משונן..)
זה קורה בדרך כלל כשנותנים אלטרנטור לשיפוץ ומקבלים אחד אחר, שהפולי שלו לא מתאים.
עידן
תגובה להודעה: האומנם צריחת רצועות? בעיה לא ברורה
רצועת אלטרנטור צריכה להיות ברוחב 11
קנה רצועה של DAYCO, רוחב 11, היקף במידה שיש לך.
היא תעלה לך כמעט כפול מרגילה אבל טובה הרבה יותר.
תוכל לזהות אותה פיזית ע"י זה שבצידה הפנימי היא פס ישר רצוף ולא שיניים,
וצידה החיצוני היא לא פס שטוח ישר, אלא קוביות קוביות.
אגב, WD-40 ברגע שמתייבש משחית לך את הגומיה ועושה לך פעולה הפוכה ממה שרצית.
בהצלחה.
תגובה להודעה: האומנם צריחת רצועות? בעיה לא ברורה
עידן תודה, ראיתי את מה שכתבת אז וודאתי שזו לא הבעיה.
זו לא. כנראה שהרצועה שחוקה מדיי ו\או במידת רוחב לא תואמת את הנדרש.
תגובה להודעה: האומנם צריחת רצועות? בעיה לא ברורה
אם אתה רוצה לנסות ל"השתיק " את זה ולוודא כך איזו רצועה זו
שפוך עלייה מים ולא שמן
שמן יגרום לה להחליק !
ארז נתן לך פתרון טוב
תגובה להודעה: האומנם צריחת רצועות? בעיה לא ברורה
ברוך, גם אם היא מחליקה, אם נפסק הרעש, זה אומר שזו היא.
הרצועה שיש לי עכשיו היא ברוחב 9.5.
ארכוש רצועה חדשה ואדווח.
תודה.
תגובה להודעה: האומנם צריחת רצועות? בעיה לא ברורה
נכון אבל לא שמים שמן על רצועה
תגובה להודעה: האומנם צריחת רצועות? בעיה לא ברורה
ידיד היקר
תקנה רצועה במידה של 13x1150
מידת הרוחב חייבת להיות 13 כדי שהרצועה לא תכנס לתוך הפולי
תמתח אותה טוב ע"י האלטרנטור ומדי פעם תדאג לשמן אותה בשמן מנוע משומש (שרוף)
וזאת בכדי לשמור על חיי הרצועה שלא תתייבש , מנסיון היא לא מחליקה אחרי השימון .
כמו שכתבו לפניי שמן w40 מייבש את הרצועה .
תודה ובהצלחה .
ראיד .
תגובה להודעה: האומנם צריחת רצועות? בעיה לא ברורה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
six_1986
ידיד היקר
תקנה רצועה במידה של 13x1150
מידת הרוחב חייבת להיות 13 כדי שהרצועה לא תכנס לתוך הפולי
זה בדיוק מה שהיא צריכה לעשות- להכנס לפולי עד כמעט לקו ישר עם הדפנות שלו.
השאיפה שלך היא להשיג כמה שיותר שטח מגע בין הפולי לרצועה, וכאשר אתה שם רצועה רחבה מדי (13 רחבה מדי לאלטרנטור בCJ) אתה מפסיד שטח מגע כי היא בקושי מצליחה להכנס לחצי מהפולי.
מעבר לזה, אתה מסתכן ברצועה שבמצבי קיצון עלולה לקפוץ לך מהפולי ולהקרע.
תגובה להודעה: האומנם צריחת רצועות? בעיה לא ברורה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
six 4 life
זה בדיוק מה שהיא צריכה לעשות- להכנס לפולי עד כמעט לקו ישר עם הדפנות שלו.
השאיפה שלך היא להשיג כמה שיותר שטח מגע בין הפולי לרצועה, וכאשר אתה שם רצועה רחבה מדי (13 רחבה מדי לאלטרנטור בCJ) אתה מפסיד שטח מגע כי היא בקושי מצליחה להכנס לחצי מהפולי.
מעבר לזה, אתה מסתכן ברצועה שבמצבי קיצון עלולה לקפוץ לך מהפולי ולהקרע.
אתה צודק לגבי כניסת הרצועה לקו ישר עם דפנות הפולי וזה מה שקורה ברצועת רוחב 13 וזה בדוק .
כמובן שזו הצעתי מנסיון של כמה שנים טובות עם המידה הנ"ל , לא קרה אפילו פעם אחת שהרצועה קפצה או נקרעה גם בתנאי עבירות קשה ויותר מזה השמן מאריך את חייה ;)