מאחורה נעילה נשלטת ומקדימה אוטומאטית - וככה בכביש אתה לא מרגיש כלום, אבל בשטח אתה נעול כפול.
או נשלטת מקדימה ואוטומאטית מאחורה - וככה אתה מרגיש את הנעילה האחורית בכביש,
אבל לא נפגע לך ההיגוי בשטח.
מה אתם הייתם מעדיפים?
Printable View
מאחורה נעילה נשלטת ומקדימה אוטומאטית - וככה בכביש אתה לא מרגיש כלום, אבל בשטח אתה נעול כפול.
או נשלטת מקדימה ואוטומאטית מאחורה - וככה אתה מרגיש את הנעילה האחורית בכביש,
אבל לא נפגע לך ההיגוי בשטח.
מה אתם הייתם מעדיפים?
אחד מהויכוחים הישנים שיש...
דעתי האישית- אוטומטית מאחור, נשלטת מלפנים.
אני לא אוהב את המגבלה שאוטומטית קדמית יוצרת- אי אפשר לנסוע ב4X4 בשטח כל עוד הוא (השטח) לא ממש רע. לפיכך- נשלטת מלפנים.
לגבי האוטומטית מאחור- הנסיון שלי הוא שזה כמעט לא מורגש, גם אם בכלי רכב מסויימים דורש התאמה של סגנון הנהיגה. מצד שני, נשלטת מאחור דורשת מהנהג להחליט מתי לנעול ומתי לא- מיותר לדעתי.
אסף.
לפחות בדיפנדר, לא ניתן להרכיב נעילה אוטומטית קידמית כך שנעילה נשלטת היא הברירה היחידה.
לגבי אחורית, אני בחרתי באוטומטית מהסיבות הבאות:
1. פחות מכלולים - כנראה יותר אמין.
2. נהגים לא מנוסים או מנוסים "מידי" אינם נועלים בזמן וגורמים נזק מיותר למכלולי הגיפ. בנעילה אוטומטית אין צורך לחשוב. הדיפרנציאל ננעל מתי שצריך.
3. יותר זול (פחות מכלולים, ראה סעיף 1).
אוטומטית מאחור, נשלטת מלפנים.
למה? מנסיון (אמנם בעיקר בסופה) נעילה אחורית אוטומטית כמעט ולא הייתה מורגשת לאחר שמתרגלים ובשטח לא הצריכה תשומת לב מיותרת האם לנעול או לא. עם נעילה קדמית אוטומטית אין לי ממש ניסיון שאני יכול לכתוב עליו, אבל אם יש לך אחת אוטומטית ואחת נשלטת - הייתי שם את הנשלטת מלפנים. לנהוג בשטח נעול מלפנים ועם דיפרנציאל פתוח מאחור נראה לי קצת לא טבעי ...
מה עדיף? ויכוח ישן שלעולם לא יוכרע, כי לכל דעה יש נימוקים משכנעים.
אתה לפני רכישת נעילות?
פרט קודם את דגם הרכב כדי שנוכל לייעץ לך ספציפית.
כעיקרון - אוטומטית מאחור. נשלטת מלפנים.
אני על אוטומטית גם מלפנים, האמת? לא כזה נורא. זה מפריע רק בשטח עם מקדם חיכוך גבוה.
מצד שני, כל זה נכון לסופה, שגם אחרי הרבה מאוד ריכוך ועידון, עדיין תישאר רכב גס. בין כל הרעשים, הרעידות, הויברציות, המכות והקפיצות, התיקתוקים של נעילה אוטומטית וה"בעיטות" מדי פעם, לא ממש יפריעו.
ב-SUV מעודן הייתי הולך על נשלטות. בטח מלפנים. אם להתפנק אז עד הסוף, וחבל לוותר על מנהגי כביש מתורבתים.
לדעתי התשובה תלויה בשאלה נוספת - האם יש לוקרים (נועלי טבור) מלפנים או לא.
אם קיימים נועלי טבור מלפנים, אפשר ללכת על שתי אוטומטיות.
כך אתה נהנה מכל העולמות - כולל מצב 2X4 LOW, נעול מאחור. שימושי במיוחד בתמרונים איטיים על מצע קשה, עם הגה מסובב עד הסוף - מבלי להזיק למכלולים.
אם מוציאים את נושא התקציב מהעניין,אני הייתי בוחר ב2 נשלטות.
שנים נסעתי על אחורית אוטו' וקדמית נשלטת ושכנעתי את עצמי שהאוטו' לא מפריע...אז זהו שהיא כן, זה לא עניין של בטיחות ,רכב עם דיפ' פתוח על הכביש פשוט מתנהג נעים יותר, מצד שני אוטו' מקדימה זה אומר שאתה יכול לשלב ל4X4 רק במכשול עצמו וזה חיסרון גדול שאי אפשר סתם לנסוע על 4X4
ועל הדרך להרוויח את העליה בכושר בגלל הריצות מסביב לרכב כל פעם שצריך לסגור לוקרים..
ואם כבר בפעם החמישית אז שכבר אין כוחלרוץ שוב אז מנסים לעבור "רק נסיון אחד" בלי לסגור לוקרים כי האחורה נעול ואולי לא צריך" ומאצמים טכניקת נהיגה מעט יותר אלימה כי צריך וטוחנים לאט לאט (אבל הרבה יותר מהר מאחרים) את הצמיגים האחוריים כי הם מחליקים יותר ומגדילים את העומס על המכלולים של הסרן האחורי כי הוא עובד לבד רוב הזמן..
אצלי ק+א אוטו' , אם הייתי יכול לשלוט בקדמית או אם היה לי הגה כוח, היה עדיף. לרוץ מסביב לרכב כל פעם זה תיזוז מעצבן, אני נוסע כל הזמן 2X4 ורק לפני מכשול משלב, מצד שני, זה מפעיל את הראש ולא נכנסים למכשול בפזיזות.
אני נהנה מהנסיעה 2X4 בשבילים מהירים, אז מבחינתי , היעדר 4X4 עוד סביל אבל אין ספק שאם לא פער המחירים בין אוט' לנשלטת הייתי בוחר בנשלטת (או , כמו שאמרתי - הגה כוח).
ושאלה קטנה לתוך כדי, לבעלי הסופות - האם גם עם הגה כוח מורגש הקושי ?
אני יודע שבשטח מומלץ לנסוע ב-4X4 כל הזמן. אין ויכוח.
אבל, וזה אבל גדול - ברכב נעול אוטומטית מאחור ומלפנים, אני מוצא את עצמי נוסע ב-2X4 HIGH רוב הזמן גם בשטח. בינינו, 99% מהשבילים הם מהודקים מספיק כדי שכל רכב ייסע עליהם בקלות גם בהנעה אחורית, בלי שום החלקת צמיגים, בלי מאמץ. מכשולים והצלבות קלים-בינוניים, רכב נעול מאחור יעבור בקלות גם בלי לשלב הנעה קדמית. לא הצלחת? שלב הנעה קדמית... עם הזמן והנסיון אתה כבר יודע מתי לשלב ומתי לנתק בלי לעצור.
בלאי מוגבר בצמיגים אחוריים? אכן כן. אבל זה בגל לשהם גם הגלגלים המניעים של הרכב על הכביש. הפיתרון - תחליף בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים פעם בשנה, וחסל. הבלאי ישתווה.
בלאי מכלולי סרן אחורי? דנה 60 חמוד, סרן שהוא כל כך אוברקיל על הסופה... וואלה, 14 שנים ו-270K ק"מ, שנה עשירית אצלי, ומלבד החלפת מחז"שים פשוטה, אין בעיות. אני מוכן להתחייב שגם הסרן האחורי אצלך בהיילקס לא מתרגש משימוש כזה.
לעניין לוקרים - אין קשר בין לוקרים קדמיים לנעילה קדמית אוטומטית. לא צריך לרוץ סביב הרכב, לסגור לוקרים ולפתוח וחוזר חלילה. כל עוד הנעה קדמית לא משולבת, אין לנעילה שום השפעה על ההיגוי!!! זה ויכוח ישן שמתעורר כל פעם מחדש, קשה מאוד להסביר למה זה קורה. בלי לנסות ולהרגיש בעצמכם על רכב נעול מלפנים, לעולם לא תבינו למה ואיך, אבל זו עובדה.
הנעילה פשוט לא פועלת כל עוד לא נכנס מומנט לסרן מכיוון הפיניון. ובעברית מובנת - כל עוד לא משולבת הנעה קדמית, מי שמסובב את הנעילה הם הגלגלים ולא הפיניון וגל ההינע, אז היא לא נעולה. יש היגוי, הכל בסדר, תודה לאל! אני נוסע כבר כמה שנים טובות על הלוקרייט, הרכב שלי חי בעיר הצפופה, מתמרן בחניונים, אין שום בעיה. אז כל בעלי הכלים עם לוקרים ידניים - אפשר להירגע. לא צריך לרוץ...
דרור , אם אתה רוצה 2X4 LOW אלא אם יש לך TWIN STICK בטרנספר שמפריד ומאפשר זאת, אתה עם הנעילה הקדמית מופעלת או עם לוקרים פתוחים.
עכשיו מה יותר זול ? נעילה נשלטת ? התקנת TWIN STICK ?
10 שנים על סופה , כנראה שכחת מה זה לוקר ;)
ועדיין לא ענית לי (אתה לא חייב) - האם גם עם הגה כוח, מורגש כוחה של הנעילה?
אם אין השפעה על ההיגוי במצב 2X4 אתה נשאר עם עניין הנהיגה במצב 2X4, טקס הריקוד פחות מעייף..
כמה זה משנה?
תנסה לנהוג ברכב 4X4 קבוע בשטח ולשלב נעילה מרכזית תו"כ נסיעה במהירות סבירה, לא זחילה אבל לא נסיעת ראלי על שביל קצת פחות ממהודק לגמרי, תראה איך זה לא משתלב בקלות כמו במהירות איטית כי יש הפשר מהירות לא מבוטל בין הקדמי לאחורי=החלקת גלגלים כמעט כל הזמן.
כמה זה מזיק?
לא יודע, אולי אף פחות עם דנה 60 או סרן חזק אחר אבל בריא זה לא יכול להיות.
[quote=דרור ברלי;210560]אני יודע שבשטח מומלץ לנסוע ב-4X4 כל הזמן. אין ויכוח.
אבל, וזה אבל גדול - ברכב נעול אוטומטית מאחור ומלפנים, אני מוצא את עצמי נוסע ב-2X4 HIGH רוב הזמן גם בשטח. בינינו, 99% מהשבילים הם מהודקים מספיק כדי שכל רכב ייסע עליהם בקלות גם בהנעה אחורית, בלי שום החלקת צמיגים, בלי מאמץ. מכשולים והצלבות קלים-בינוניים, רכב נעול מאחור יעבור בקלות גם בלי לשלב הנעה קדמית. לא הצלחת? שלב הנעה קדמית... עם הזמן והנסיון אתה כבר יודע מתי לשלב ומתי לנתק בלי לעצור.
בספר רכב של היילקס 97 כתוב לא לנסוע עם סרן אחורי נעול על משטחים קשים(אספלט,בטון) כי "צפויים קשיים בהיגוי", לא כי הם חושבים שיש בעיה אחרת..ציטוט:
אני מוכן להתחייב שגם הסרן האחורי אצלך בהיילקס לא מתרגש משימוש כזה.
אין שום בעייה עם ההגה בסיקס שלי עם הגה כח, אז כנראה גם בסופה אין בעייה.
אני נעול כפול לוקרייטים. הנעילה הקדמית לא עובדת/נשמעת/מורגשת כל עוד אני לא משולב 4X4.
בשבילים מהירים, אפשרי לשלב 4X4 מהיר ולנסוע. זה אמנם פחות נעים ויעיל מדיפרנציאל פתוח, אבל זה עדיין סביר.
למרות זאת, אני נגד נעילות אוטומטיות. מבחינתי זו פשרה לכאלה שהממון אינו מצוי בכיסם.
על הכביש נעילה אוטומטית אחורית מורגשת ופחות נעימה. אני לא מדבר על התקתוקים, מכיוון שלי הם לא מפריעים ויחסית הנעילה שלי עוד שקטה (יחסית ללוקרייט) ויש נעילות אוטומטיות שקטות מאוד. אבל לא יעזור כלום, זה פחות נעים וחלק בהרבה מדיפרנציאל פתוח אחורי.
בנוסף לכך.. עקב זאת שהנעילה כל הזמן עובדת, גם בכביש. יש לה בלאי גבוה יותר בהרבה, ואף מורגש, גם לנעילה וגם לסרן האחורי עצמו. אצלי כבר נשברה שן בפיניון ומיסב קייס אחד הלך לעולמו (כנראה מהפיצוצים שגורמת הנעילה מידי פעם על הכביש).
כמו כן הנעילה הקדמית מעט מזייפת, בירידות ארוכות ותלולות בבלימה בראשון LOW, מידי פעם היא עלולה לקפוץ שן. עכשיו יש עוד חבר שגם אצלו התחילה תופעה דומה אך בצורה חמורה יותר.
וכמובן שאין מה לדבר על בלאי לצמיגים האחוריים.
בקיצור, זה דבר נחמד, אבל אין כמו נעילה נשלטת (שגם היא לא חפה מתקלות, אבל לפחות היא לא גורמת לבלאי מוגבר למכלולים מסביב).
מי שאין לו בכלל בעיות עם נעילה אוטומטית, לא מטייל מספיק. אז נא לא להתווכח :cool:
נ.ב
נעילה קדמית בלבד (אחורי פתוח) מאוד יעילה ועוזרת, הרבה יותר ממה שנהוג לחשוב.
קצת התבלגנה לי התגובה הקודמת..
אם אין השפעה על ההיגוי במצב 2X4 אתה נשאר עם עניין הנהיגה במצב 2X4, טקס הריקוד פחות מעייף..
כמה זה משנה?
תנסה לנהוג ברכב 4X4 קבוע בשטח ולשלב נעילה מרכזית תו"כ נסיעה במהירות סבירה, לא זחילה אבל לא נסיעת ראלי על שביל קצת פחות ממהודק לגמרי, תראה איך זה לא משתלב בקלות כמו במהירות איטית כי יש הפשר מהירות לא מבוטל בין הקדמי לאחורי=החלקת גלגלים כמעט כל הזמן.
כמה זה מזיק?
לא יודע, אולי אף פחות עם דנה 60 או סרן חזק אחר אבל בריא זה לא יכול להיות.
מכשולים והצלבות קלים-בינוניים, רכב נעול מאחור יעבור בקלות גם בלי לשלב הנעה קדמית. לא הצלחת? שלב הנעה קדמית... עם הזמן והנסיון אתה כבר יודע מתי לשלב ומתי לנתק בלי לעצור.
בספר רכב של היילקס 97 כתוב לא לנסוע עם סרן אחורי נעול על משטחים קשים(אספלט,בטון) כי "צפויים קשיים בהיגוי", לא כי הם חושבים שיש בעיה אחרת..ציטוט:
אני מוכן להתחייב שגם הסרן האחורי אצלך בהיילקס לא מתרגש משימוש כזה.
מה שכתבת מעניין, הוא מתיישב עם מה שדרור כתב:
לפי זה יש חסרון בנעילה קבועה בבלימה בירידות משובשות, אם אני יכול להסתמך על הנעילות הנשלטות ובעיקר על האחורית בירידות קשות שתמיד יהיה חיכוך ואחיזה של לפחות 2 גלגלים ובכך למנוע שהרכב "ירוץ" קדימה כי הוא מצליב במכשול עם דיפ' פתוח בירידה.ציטוט:
דרור ברלי כתב:
הנעילה פשוט לא פועלת כל עוד לא נכנס מומנט לסרן מכיוון הפיניון. ובעברית מובנת - כל עוד לא משולבת הנעה קדמית, מי שמסובב את הנעילה הם הגלגלים ולא הפיניון וגל ההינע, אז היא לא נעולה.
לפי מה שאתם אומרים נעילה קבועה לא תתפקד טוב במצבי בלימת מנוע בירידה- חסרוןם לא קטן.
דורון, ערן ודרור מדברים על שני מצבים שונים.
דרור מדבר על מצב בו לא מגיע מומנט בכלל מכיוון הפיניון (טרנספר ב 2X4)
וערן מדבר על מצב בו המנוע בולם את תנועת הרכב. במצב זה הנעילה אמורה להיות נעולה.
אם קופצת שן - זו תקלה, אולי כיוון, אולי קייס עקום, צריך לבדוק.
אה, ועוד דבר. דרור יכול לנסוע את רוב המסלול במצב 2X4, כי הוא נעול אוטומטית מאחור, ולסופה יש מנוע של סופה.
היילקס, סתם לדוגמה, יכול למצוא את מצב 2X4 LOW הרבה יותר שימושי מבעל הסופה, נגיד בעליות קלות, על מצע קשה, ותמרונים הדוקים.
זה מצב שניתן להשיג ע"י ריקוד מסביב לרכב (לא לשכוח לשיר באינדיאנית) ופתיחת לוקרים.
בקורנדו היה לי כפתור חמוד שהיה נועל ומשחרר את הלוקרים. יכולתי לנסוע ב LOW כל היום, ולשלב הנעה קדמית רק מתי שממש צריך (הרכב היה נעול אוטומטית מאחור), אפילו הקור של המזגן לא היה בורח...
כשהנעילה היתה חדשה יותר, לא היתה שום תופעה בבלימה במדרון. התופעה שאני מתאר היא ככל הנראה תקלה, ואפילו ייתכן שאני יודע כיצד לתקן אותה (אבל אין לי חשק כרגע).
למי שנהנה מנסיעה בשבילים ב2X4 - אני מבין את ההנאה, אבל לא לשכוח- הרכב לא בולם במצב הזה ביעילות שמתקרבת לבלימה ב4X4. אני מת על זה שמרכיבים נעילה אוטומטית מקדימה, והופכים את הנסיעה בהנעה אחורית טיולים שלמים לאידיאולוגיה- "לא צריך 4X4", "כיף לנסוע בהנעה אחורית" ועוד כל מיני. עם אוטומטית לא נוסעים ב4X4 כי זה בלתי נסבל, לא כי זה יותר טוב...
אסף.