-
טוארג יד ראשונה, כדאי?
בוקר טוב לכל מי שנשאר בבית,
אני חדש כאן אך אנסה לא להשמע טירון לגמרי...
יש אופציה לקנות טוארג 2006 דיזל עם כ-40000 ק"מ נראה במצב סביר
הכיוון הוא טיולי סופ"ש לא מאוד אתגריים, לפני שמתחילים לדבר על שיפורים- מישהוא מכיר ויכול לתת חוות דעת שהיא מעבר לבדיקה? הכוונה לתופעות ידועות, בעיות אופיניות, דברים ספציפיים לרכב הזה שצריך לבדוק?
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אבא של גלעד
בוקר טוב לכל מי שנשאר בבית,
אני חדש כאן אך אנסה לא להשמע טירון לגמרי...
יש אופציה לקנות טוארג 2006 דיזל עם כ-40000 ק"מ נראה במצב סביר
הכיוון הוא טיולי סופ"ש לא מאוד אתגריים,
אני מקווה שאתה מודע ליתרונות - ובעיקר לחסרונות - של הכלים הללו בשטח. המונח 'אתגרי' בכלל לא נכלל בלקסיקון שלהם וניסיונות 'איתגור' יעלו לך בדמים, גם אם תצליח פה ושם.
לפני שמתחילים לדבר על שיפורים-
שוב באותו הקשר - אם אתה חושב קדימה על שיפורי שטח כאלה ואחרים, מוטב שתחפש רכב אחר מתאים יותר.
מישהוא מכיר ויכול לתת חוות דעת שהיא מעבר לבדיקה? הכוונה לתופעות ידועות, בעיות אופיניות, דברים ספציפיים לרכב הזה שצריך לבדוק?
הרבה מאד אלקטרוניקה מתוחכמת - ובעיקר מיותרת - מכניסה את הכלים הללו ישירות לקטגוריית "המפלצת המוצצת". זו העצה הטובה ביותר שאני יכול לתת. המשמעות לשטח היא שאתה יודע איך אתה נכנס, לעולם לא תדע האם, איך ומתי תצא...
מעבר לזה, אינני מכיר אישית כדי להעלות נקודות תורפה ספציפיות.
מקווה שעזרתי.
גיתאי
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
אני לעומת זה - עם קצת יותר נסיון (אבל על טוארגים שאינם שלי...) דווקא כן מתרשם מהיכולות של הכלים האלה בשטח. על האין-מתלים שלהם, הם מחפים עם בקרות משיכה ואחיזה יעילות ביותר, ועם נעילה אחורית שעובדת מצוין. כוח יש להם מכאן ועד הודעה חדשה, נוחות ופינוק - גם כן. אפשר בהחלט לצאת לטייל בטוארג, אבל כל שריטה, שבירה או תקלה כואבת הרבה יותר בכיס.
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
כמו שדרור כתב, העבירות מרשימה. בתנאים מסויימים (חול, דרדרות) נראה שהם ממציאים מחדש את הפיזיקה. אבל כלים מהסוג הזה לא מחזיקים מעמד לאורך זמן אם באמת משתמשים בהם בשטח. החופשים מתחילים להפתח לאט לאט, רעשים, קירקושים, והנסיעה כבר לא כל כך כיפית.
אסף.
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
אסף אתה כותב על סמך היגיון בריא או ידע?
בשורה התחתונה הWV שאני מכיר די אמינים, אומנם המוסכים ישתו לך את הדם בקשית אבל בסדר מחיר של רכבים כאלו זה ממש לא מפתיע. לטיולים שתארת טוארג במידה ויהיה אמין יתן לך מענה שיעורר קנאה בסובבים אותך, הרכב באמת יכול לעשות הכל.
אני מציע לבדוק קצת בפורומים בניכר.
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
לא דיברתי על אמינות. הטוארג V6 נחשב באירופה לרכב לא אמין. אני לא מכיר נתונים שתומכים או סותרים את הטענה.
טוארג אחד לפחות שאני מכיר, שמאותגר בשטח כמה פעמים בשנה- מתחיל לגלות סימני זיקנה מוקדמים מאוד. על זה כתבתי.
אסף.
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
אין לי מושג אם כדאי בכלל טוארג לחובב שטח. אני חושב שאף אחד מאיתנו (חוץ מדרוד ברלי) לא נתקל בטוארג בשטח, ובעצם אנחנו מנחשים. פעמיים יצא לי לפגוש טוארג ממתין לגרר בשטח, פעם אחת ליד בורות לוץ ופעם אחת במעלה מרזבה, אבל זה לא אומר יותר מדי- אין לי מושג מה קרה להם ומי נהג בהם.
מה שכן, תחשוב רגע שקנית והוא חונה ליד הבית. תיקח אותו לטיולים שלך? אם כן, אז קדימה, ותהנה מהיכולות...
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
להיתקל בטוארג בשטח?
לא יצא לי מעולם. לקחתי אותו לשטח כי זו העבודה שלי. רכב הדגמה של היבואן. רכב-זונה. רכב שעיתונאים ולקוחות מוציאים לו את הנשמה מדי יום ביומו.
אני לא מאמין שמישהו מלקוחותיו של טוארג חדש לוקח אותו אפילו למגרש חנייה לא סלול - האבק המתאבך ילכלך את הצבע... מיותר לציין שמעולם לא פחדתי בנהיגת שטח כפי שפחדתי עם רכב שמחירו רק מתחיל באיזורי חצי מיליון שקל, ושהיבואן שלו מחתים אותך ומשביע אותך בחיי ילדיך הקטנים שלא תעז לרדת איתו מהכביש....
הרבה רכבי שטח מודרניים עברו תחת ידי, רובם הפתיעו אותי בכל מיני תקלות מוזרות, החל מצמיגים שמתפנצ'רים כשהם רק מריחים שביל, ועד לרכב שמערכת האיתור שלו השתגעה, הפעיל אזעקה וסירב להניע - באמצע הנגב, עשרות ק"מ רבים מכביש קרוב, ללא קליטה בסלולרי, בשבת לפנות ערב...
לזכות הטוארג אני אציין שלפחות בידיים שלי, מעולם לא קרה לו כלום בשטח, אפילו לא פנצ'ר.
אבל רכב אחר, בן-דמותו ורוחו של הטוארג, גם הוא גרמני, מתוחכם, מפואר ונושא סמל רב מוניטין, ידע "לחמם דיפרנציאלים" (זה מה שהוא הודיע לי, עם סימן קריאה אדום, דרך צג מחשב הדרך שלו) בנסיעת שטח לא מאתגרת במיוחד, ופשוט לסרב לזוז ממקומו במשך כמה שעות, עד שהמחשב המזוין ששולט על הדיפרנציאלים החליט שהם התקררו מספיק ואיפשר לנו לנסוע בחזרה הביתה.
בקיצור - האלקטרוניקה שולטת מכתיבה הכל בכלים הללו. כשהכל תקין, היכולות לא פחות ממדהימות. בכביש ובשטח. אבל הלחץ והפחד לא מרפים לרגע - מתי המחשב יחליט שמבחינתו הגזמת, יכבה את עצמו לדעת ויעמיד את הרכב במקומו?
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
אני משתדל להיות מעשי ;)
וברכב הנ"ל שהוא הבן הבכור של משפחת המוצצים יש מערכת מיוחדת לניפוח צמיגים
והכל זאת כאשר אתה נזקק להחלפת גלגל .
איפה אתה מכניס את הגלגל המפונצר :p
יש לי עוד כמה שאלות אבל זאת אחת שמאד מציקה לי .
איציק
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
עוד מעט כשיהיה יותר מידע טכני עליו באינטרנט כולנו נרצה אחד ;)
הרכב נראה מצויין נוסע בכביש כמו מכונית סלון טובה ויודע גם לנסוע בשטח לא רע בכלל
מי שלא מפחד על הפלסטיקה ועל הפח יעבור בהרבה מקומות שיפתיעו ג'יפים משופרים
מצד שני אפשר בכסף שלו לקנות suv יפני שיהיה אמין יותר משופר יותר ועביר יותר בפחות כסף
מה שכן ביצועי הכביש ואיכות החיים שם לא יהיו באותה הקלאסה
מצד שלישי מי שיכול להרשות טוארג יכול גם לקנות אותו לטיולים ברמת בינוני + ולהתחרעות של ממש לקנות סופה/דיפנדר/ סמוראי/סיקס :cool:
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
מדהים כמה אנשים כותבים שטויות בלי שיש להם הכרות עם הרכב!
לטעמי הרעיון הוא לכתוב על נושא שאתה מכיר והמלצתך היא בעלת ערך
ולא על בסיס שמועתי, ראיתי "שני רכבים על גרר" אם זה קרטריון כנראה
שלא היינו קונים סופות ולנד רוברים...
בארבע שנים האחרונות אני מעביר הדרכות נהיגה לרכבי טוארג,
מסלול ההדרכה לטוארג זהה למסלולים של כל סוגי הרכב שאני מדריך אליהם
ווהמסקנה שלי שונה במעט משל שאר הכותבים (מלבד דרור וצחי)
הרכב מדהים!!! בכל קנה מידה בשטח, אין אף רכב סידרתי שנותן מרווח גחון של 30 ס"מ!
(גם לא דסקברי 3) אין יבואן שמביא מגוון כל כך רכב של מנועים החל מV6 בנזין ועד V10 דיזל
וחשוב מכל כשעולים חזרה לכביש( הבחור כתב שהוא מחפש רכב לטיולים מדי פעם ולא לעבודה בשטח)
מרגישים שנוסעים ברכב ספורטיבי מעודן ובטוח, גובה הרכב יורד אוטומטית במהירות של 120 קמ"ש ל21 ס"מ
ובמהירות של 180 קמ"ש ל-18 ס"מ כך שנהנים מכל העולמות, גם רכב שטח בעל עבירות יוצאת דופן וגם רכב כביש מדהים ובטוח.
וו
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
קראתי בעיון את התגובות,
לטעמי רוב רובן של התגובות מבוססות על שמעתי, אמרו לי , וכו,
עובדתי ראיתי את הטוארג מדלג בקלילות(ומשאיר חתיכת פלסטיק) על המדרגה בנ.ג 186
אז לפני שמדברים על שבילים/מוצצות/ ועוד כל מני דברים לא מבוססים נתחיל בזה ,
נ.ג 186 בנונשלנטיות מדהימה!!!
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
על איזה מדרגה אתה מדבר? המדרגונת ממש בסוף העליה מימין?
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אבא של גלעד
בוקר טוב לכל מי שנשאר בבית,
אני חדש כאן אך אנסה לא להשמע טירון לגמרי...
יש אופציה לקנות טוארג 2006 דיזל עם כ-40000 ק"מ נראה במצב סביר
הכיוון הוא טיולי סופ"ש לא מאוד אתגריים, לפני שמתחילים לדבר על שיפורים- מישהוא מכיר ויכול לתת חוות דעת שהיא מעבר לבדיקה? הכוונה לתופעות ידועות, בעיות אופיניות, דברים ספציפיים לרכב הזה שצריך לבדוק?
מעניין, כמה עולה טוארג בן שנתיים עם 40,000 קילומטר? לא במחירון של לוי יצחק, במחירון האמיתי של החיים. יש תשובה? מאיר?
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
אם אני מסכם את כל התגובות עד כה, חוץ מאחת או שתיים כל מי שאכן ראה מקרוב (או מבפנים) טוארג בשטח תמים דעים (דרור, אני, יפתח) - שהיכולות לא פחות ממצוינות.
אבל חוץ מהרכב הבודד שאני מכיר (ואי אפשר לבנות על זה סטטיסטיקה, כי זה קשור באופן הדוק גם לסגנון הנהיגה של בנאדם ספציפי) - מעניין אותי לשמוע מהיכרות איך הרכב הזה מזדקן, כשהוא באמת מבלה בשטח מדי פעם.
אסף.
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
קודם כל- תודה לכולם על התגובות, שהיו מענינות.
היות ובאמת אין כוונה לטפס לנ"ג כאלה ואחרים (הספיק לי במילואים) אלא יותר טיולי משפחות בשבילים עם הפסקת אוכל בצל, (הנה ניפיתי את כל המקטרגים לסוגיהם) והואיל ויוצא שהמחיר כמעט זהה ללנדקרוזר מקביל בשנתון ובאיבזור- הטוארג נראה פתאום יותר מושך...
בעל הרכב טוען ש"הוא לא ראה שטח" לבדוק במוסך המטפל וזהו?
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אבא של גלעד
הואיל ויוצא שהמחיר כמעט זהה ללנדקרוזר מקביל בשנתון ובאיבזור- הטוארג נראה פתאום יותר מושך...
ההגיון שלי אומר שזה בדיוק מה שהופך את הטוארג להרבה פחות מושך!
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
"לא ראה שטח" - אפשר להאמין בהחלט. עוד משהו - בטוארגים ללא "חבילת שטח" המקורית של פולקסווגן, אין נעילה אחורית.
לגבי המחיר הזהה ללנדקרוזר מאותו שנתון - הנה לך נמרוד, הסבר ממצה מה קורה לרכבי היוקרה בשוק. חדשים מהחנות - טוארג V6 TDI די בסיסי עולה 100-150K יותר מהלנדקרוזר LUXURY המפואר. אחרי שנתיים הם כבר עולים אותו דבר?... ומה יהיה בעוד שנתיים?
באופן אישי - מבין שניהם, כלים בני שנתיים במצב מצויין? הייתי לוקח דווקא טוארג ובלי להתבלבל.
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
רכב בסדר גודל מחיר כזה ,אל תהסס ,קח לבדיקה חובה.זה לא סיקס.ועם כמות אלקטרוניקה שלו אז ודאי וודאי.
באשר לסחירות ,מסכים במאה אחוז עם דרור,לך בשתי ידיים על הטוארג,
רכב יפה ,עם פוזה של המשפחה הנכונה[מישהו אמר המו...ת].?
רכב לא פראייר בכלל בשטח ,וראיתי אותו,וגם בן משפחה אחר השייך למישהו באתר !ממש לא להאמין.[סינכרו].
אתה לא הולך לעשוש,למרות שאתה יכול בקלות...אלה מסתובב במרזבה...
אז לסיכום דעתי הצנועה,לך על זה.
כלים בני שנתיים שעלו חדשים 380-700אלףשח,נמכרים ב250~ אלף שח,מדהים.בהתאמה V6 עד V10!
לעומת לנד קרוזר הלהיט התורן שמאבד מערכו הרבה פחות.
אבל נראה הרבה פחות טוב.
מכונית עממית עאלאק.[מישהו אמר גולף מוגבהה?].
ואל תתבלבל חביבי עשה בחירה נכונה ושקולה.
בהצלחה רבה לך .
-
תגובה להודעה: טוארג יד ראשונה, כדאי?
אני שאלתי על גלגל הספר ולא הגיבו . ( כנראה שלא צריך גלגל ספר )
אני חוזר ושואל
כמה עולה מראה ?
כמה עולה פלסטיק רגיל כמו שיש בכל פינה של רכב כזה ( ושיהיה במלאי זמין ! )
מה בדיוק יהיה מחיר הרכב הזה בעוד ... שנה ( כי אתה רוצה למכור אותו )
ונגיד רק נגיד כמה עולה תיקון גיר ( סתם כי בא לי לחשוב על הגיר )
ובכלל מה אורך חיים ממוצע של גיר ברכב כזה ? ( גם במיוחד לרכב שלא רואה שטח וכל היום ראשון שני ברמזורים )
ובענין ה נ ג או המרזבה חשבתי לעצמי מה יכול להיות הנזק ( בכסף ) על איזה ציריה :twisted:
איך בכלל גוררים רכב כזה ? נגיד בנקרות על דרך . רצועה וגוררים :rolleyes:
מי שהוא בכלל חשב על זה .
מה פתאום לגרור טוארג .:cool:
אומנם לנד קרוזר לא בדיוק רכב זול אבל יש אלפים וחלקים משומשים \ חדשים בכל פינה .
וכולם כולם אותו דבר . הכל מתאים !!
ומוסכים כולם מוכנים לטפל רק תבוא .
וטוארג כמה יש ?
וכל אחד דגם אחר !
מי בכלל מוכן לגעת ( לתיקון )
והחלקים מתאימים ? ( כנראה שלא כל כך )
אז בכל זאת כדאי להכניס לחשבון הסופי תקציב כספי בסעיף שונות אני הייתי מתחיל
20.000 - 60.000 שקל ( לשנה )
בהחלט יתכן שבשנה הראשונה יהיה לך עוד עודף בקופה .
אבל הגג הנפתח יום אחד לא יסגר .
וכשמשאבת הדלק תחליט שמספיק להיום . מנהל הבנק יתקשר אליך .( לא חשוב בנזין \ דיזל )
זה רכב נישה . וכרכב נישה הוא מיוחד .
זה רכב שמיועד למשוך את השוק ( והוא מצליח למשוך ) תראו איזה דיון מתפתח .
אבל זה רכב מת . רק תחשוב כמה הוא מפסיד במכירו כל חודש .
וכשתבוא התקלה המיוחדת זה יהיה סופו .
תקלה מיוחדת לא חייבת להיות יקרה בכסף . בדרך כלל תקלות מיוחדות יש להם תכונה
שכל אחד מומחה ולכל אחד יש חבר שיודע מה לעשות .
אבל בסוף היום אתה נשאר עם ה XX
ואנחנו קוראים שרשורים
אז שלא תגידו לא אמרתי לכם
עכשיו אתה יכול לקבל החלטה בוגרת ולא רק לפי איך הרכב ניראה .
איציק