חימום חלש בדיפנדר - כבר עברתי על כל השירשורים
שלום לכולם.
קראתי כבר את מה שמצאתי באתר. רוב השירשורים מתייחסים להחלפת רדיאטור חימום ו/או מפוח ומאוד הייתי רוצה להמנע מזה.
השאלה שלי היא כזאת:
איך אפשר לטפל בחימום חלש והאם האפשרות היחידה היא החלפת הרדיאטור.
דבר שני, ראיתי שמדברים על מילוי מיים וניקוז אוויר. לא ממש הבנתי איפה ממלאים ואיך ומאיפה מנקזים אוויר.
תודה רבה וחורף יבש (באוטו אני מתכוון),
נועם.
תגובה להודעה: חימום חלש בדיפנדר - כבר עברתי על כל השירשורים
אחד הדברים שאי אפשר להתלונן עליו זה החימום.
עולות שתי שאלות בנוגע לחלש.
1. האם עוצמת האוויר חלשה - קרי המאוור ואז זו בעיה חשמלית (מפוח או מתג הפעלה)
2. יש זרימה אך האויר לא חם?
בנוגע ל 2 שלב ראשון תבדוק (ביד) את הצינורות שיוצאים מהרדיאטור חימום, האם הם חמים באותה מידה? אם לא יש בטוח בעיית זרימה - סתימה
למיטב זיכרוני זה חורף ראשון שלך עם הרכב? אולי הבעלים הקודם עקף את הרדיאטור באיזה שהוא שלב שהוא נזל?
ניקוז - באופן כללי יש בכל מערכת קירור מים בורג ניקוז שאמור להיות הגבוה ביותר במערכת, פותחים את פקק המילוי לאחר מכן את בורג הניקוז עד שיוצא נוזל הקרור (לאחר יציאת כל האוויר), במידה הצורך מוסיפים נוזל קירור.
תגובה להודעה: חימום חלש בדיפנדר - כבר עברתי על כל השירשורים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shachar
אחד הדברים שאי אפשר להתלונן עליו זה החימום.
עולות שתי שאלות בנוגע לחלש.
1. האם עוצמת האוויר חלשה - קרי המאוור ואז זו בעיה חשמלית (מפוח או מתג הפעלה)
2. יש זרימה אך האויר לא חם?
בנוגע ל 2 שלב ראשון תבדוק (ביד) את הצינורות שיוצאים מהרדיאטור חימום, האם הם חמים באותה מידה? אם לא יש בטוח בעיית זרימה - סתימה
למיטב זיכרוני זה חורף ראשון שלך עם הרכב? אולי הבעלים הקודם עקף את הרדיאטור באיזה שהוא שלב שהוא נזל?
ניקוז - באופן כללי יש בכל מערכת קירור מים בורג ניקוז שאמור להיות הגבוה ביותר במערכת, פותחים את פקק המילוי לאחר מכן את בורג הניקוז עד שיוצא נוזל הקרור (לאחר יציאת כל האוויר), במידה הצורך מוסיפים נוזל קירור.
הזיכרון שלך עובד לא רע בכלל.
נכון, זה חורף ראשון שלי עם האוטו.
על פניו נראה שהמערכת מחוברת רגיל ואין בה מעקפים מיוחדים.
המפוח עובד רק במהירות אחת וגם קצת חלש אבל זה לא מטריד אותי כל עוד הוא עובד אני לא מתלונן.
הטמפרטורה באמת לא מספיק חזקה.
יש לך מושג איפה נמצא הבורג הזה של הניקוז אוויר בדיפנדר?
לא כתבת אבל אני מניח שאת ניקוז האוויר צריך לעשות עם מנוע עובד. אני צודק?
תגובה להודעה: חימום חלש בדיפנדר - כבר עברתי על כל השירשורים
ניקוז אוויר אסור לעשות עם מנוע עובד ...
הבורג ניקוז נימצא בנק הכי גבוהה ליד הטרמוסטט.
הדרך הטובה למלא מים ולהוציא אוויר היא למלא מים מהמיכל עודפים ,
והמטרה היא שהמים יגלשו מהחור ניקוז אוויר ואז סוגרים את הבורג ניקוז - אם המים לא מגיעים לחור ניקוז אפשר לנשוף אוויר עם הפה דרך המיכל עודפים - ואז לסגור את הבורג במקביל(עושים את זה שני אנשים ביחד)
אמיר.
תגובה להודעה: חימום חלש בדיפנדר - כבר עברתי על כל השירשורים
אז ככה,
בדקתי קצת את הסיפור וזה מה שגילתי.
ניתקתי את הצינורות והעברתי בהם מיים. בהתחלה יצא קצת חום ואח"כ נקי נקי.
מילאתי מיים, ניקזתי אוויר.
הנעתי וראיתי באמת שאיזור הרדיאטור חם למדי (באיזור בו נכנסים אליו צינורות המיים).
למרות זאת, החימום בתוך האוטו לא חם כמו שאיזור הרדיאטור חימום חם.
עוד רעיונות מה יכולה להיות הבעיה?
תגובה להודעה: חימום חלש בדיפנדר - כבר עברתי על כל השירשורים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
torchak
עוד רעיונות מה יכולה להיות הבעיה?
ענית לעצמך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
torchak
המפוח עובד רק במהירות אחת וגם קצת חלש
תבדוק את המתג מהירויות האם הוא עובד באותה מהירות בכל המצבים ? - המפוח דורש החלפה
אם המפוח עובד רק במצב אחד יש לבצע:
ניקוי מגעים במפסק
בדיקת נגד המהירויות בצד הנוסע קבור עמוק מאחורי כיסוי המזגן של אוטו קור (אצלי חתכתי את הפאנל ל 2 כך שיאפשר גישה נוחה יותר ללא צורך לפרק הכל)
כמובן שאפשר לחבר מתח ישיר למאוורר כדי לבדוק שהוא מסוגל לעבוד מלא
תזכור שכניסת האויר החם היא מוגבלת בשטחה כל שמהירות נמוכה של מאוורר היא בעייתית כל עוד האוטו קר
נקודה נוספת היא התריס שסוגר את כניסת האוויר החיצונית יכול להיות שהוא לא סוגר כמו שצריך ואז זורם למערכת אוויר קר יחסית.
תגובה להודעה: חימום חלש בדיפנדר - כבר עברתי על כל השירשורים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אמיר בא
הבורג ניקוז נימצא בנק הכי גבוהה ליד הטרמוסטט.
ב TDI מדובר על בורג ברזל שנמצא ממש על בית הטרמוסטט אם אני לא טועה?
ב TD5 זהו בורג פלסטיק על הצינור שיוצא/נכנס למנוע בסמוך לחיישן החום הטרמוסטט הוא במיכל נפרד בסמוך לרדיאטור וקבור במקום מאוד לא נוח (מי אמר BMW?)
תגובה להודעה: חימום חלש בדיפנדר - כבר עברתי על כל השירשורים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shachar
ענית לעצמך
תבדוק את המתג מהירויות האם הוא עובד באותה מהירות בכל המצבים ? - המפוח דורש החלפה
אם המפוח עובד רק במצב אחד יש לבצע:
ניקוי מגעים במפסק
בדיקת נגד המהירויות בצד הנוסע קבור עמוק מאחורי כיסוי המזגן של אוטו קור (אצלי חתכתי את הפאנל ל 2 כך שיאפשר גישה נוחה יותר ללא צורך לפרק הכל)
כמובן שאפשר לחבר מתח ישיר למאוורר כדי לבדוק שהוא מסוגל לעבוד מלא
תזכור שכניסת האויר החם היא מוגבלת בשטחה כל שמהירות נמוכה של מאוורר היא בעייתית כל עוד האוטו קר
נקודה נוספת היא התריס שסוגר את כניסת האוויר החיצונית יכול להיות שהוא לא סוגר כמו שצריך ואז זורם למערכת אוויר קר יחסית.
המפוח עובד רק במהירות אחת כאשר במתג מהירויות זאת התחתונה ביותר. בשאר המצבים המפוח לא עובד בכלל (כלומר, הוא לא עובד באותה מהירות בכל המצבים).
אין לי כל כך חשק להוציא על המפוח הזה חבילה של כסף והשאלה היא איך מהירות המפוח קשורה לטמפרטורה?
תגובה להודעה: חימום חלש בדיפנדר - כבר עברתי על כל השירשורים
תבדוק קודם את המתג שליטה. הוא שולט באמצעות כבל - תוודא שהכבל מחובר כמו שצריך ולא רץ על ריק - יכול להיות שאתה מעביר את הידית עד הסוף אבל בעצם בפנים היא מושכת את הכבל רק עד מצב 1 ואח"כ עובדת על ריק.
תגובה להודעה: חימום חלש בדיפנדר - כבר עברתי על כל השירשורים
נראה שפשוט המדף של החום/אויר אצלך דפוק, יש על התיבה של הרדיאטור חימום מנוף המנוף הזה מסית מדף שנמצא בין הרדיאטור לפתח היציאה של האויר לרכב - במידה והמדף דפוק אז האויר שיוצא לרכב הוא אויר שלא עבר דרך הרדיטור חימום, תסית אותו עד הסוף לכיוון שמאל כשהמנוע של החימום עובד והרכב חם.
ספר מה קורה...
תגובה להודעה: חימום חלש בדיפנדר - כבר עברתי על כל השירשורים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zsahi
נראה שפשוט המדף של החום/אויר אצלך דפוק, יש על התיבה של הרדיאטור חימום מנוף המנוף הזה מסית מדף שנמצא בין הרדיאטור לפתח היציאה של האויר לרכב - במידה והמדף דפוק אז האויר שיוצא לרכב הוא אויר שלא עבר דרך הרדיטור חימום, תסית אותו עד הסוף לכיוון שמאל כשהמנוע של החימום עובד והרכב חם.
ספר מה קורה...
עשיתי את זה כבר. הידית עובדת יופי. לייתר ביטחון גם פירקתי אותה מהמדף והעברתי אותו ידנית בין שני המצבים.
הרגשתי שבמצב אחד (אם אני זוכר נכון שהמנוף הזה לצד שמאל) אז נכנס אוויר רגיל ולצד ימין נכנס אוויר קצת יותר חם אבל אני לא כל כך יכול לקרוא לזה חימום.
לגבי הידית שליטה על המהירויות. אני יודע שהיא מחוברת לכבל שמניע מנוף שנמצא בצד הכופסא של הרדיאטור. כאילו היא גם מפעילה את המפוח וגם פותחת בפנים איזה תריס. הכבל הזה עובד תקין. הוא מזיז את המנוף ונשמע שגם בפנים נסג ונפתח איזה פתח.
מה הלאה?
תגובה להודעה: חימום חלש בדיפנדר - כבר עברתי על כל השירשורים
לא בטוח שרלוונטי, אך אצלי הותקן ברז שסוגר את מעבר המים החמים (נסגר בקיץ ונפתח בחורף).
תגובה להודעה: חימום חלש בדיפנדר - כבר עברתי על כל השירשורים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
torchak
אז ככה,
בדקתי קצת את הסיפור וזה מה שגילתי.
ניתקתי את הצינורות והעברתי בהם מיים. בהתחלה יצא קצת חום ואח"כ נקי נקי.
מילאתי מיים, ניקזתי אוויר.
הנעתי וראיתי באמת שאיזור הרדיאטור חם למדי (באיזור בו נכנסים אליו צינורות המיים).
למרות זאת, החימום בתוך האוטו לא חם כמו שאיזור הרדיאטור חימום חם.
עוד רעיונות מה יכולה להיות הבעיה?
מה זה חם למדי?
הרדיאטור צריך להיות ממש חם. כמו הרדיאטור הגדול. (לאחר מס' דקות עבודת מנוע, כן? לא ישר עם ההנעה...)
אם הוא רק "חמים"- פה קבור הכלב.
ואת המאוורר- כדאי לך לטפל בזה. כבר כתבו לך כאן- נקה את המגעים, זו פעולה פשוטה ותראה מה קורה.
תגובה להודעה: חימום חלש בדיפנדר - כבר עברתי על כל השירשורים
תגובה להודעה: חימום חלש בדיפנדר - כבר עברתי על כל השירשורים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Viper
מה זה חם למדי?
הרדיאטור צריך להיות ממש חם. כמו הרדיאטור הגדול. (לאחר מס' דקות עבודת מנוע, כן? לא ישר עם ההנעה...)
אם הוא רק "חמים"- פה קבור הכלב.
ואת המאוורר- כדאי לך לטפל בזה. כבר כתבו לך כאן- נקה את המגעים, זו פעולה פשוטה ותראה מה קורה.
לא פירקתי את הכופסא אז אני לא יכול לגעת ממש ברדיאטור אבל כניסת הצינורות לקופסא הזאת (הצינורות מהרדיאטור) אכן חמים מאוד, כמו הרדיאטור הרגיל.
מכאן אני מניח שהחום הזה מגיע גם לרדיאטור.
אז אם הוא לא סתום ולא נוזל ומגיע אליו מיים חמים, איך זה שהוא לא מחמם?
תגובה להודעה: חימום חלש בדיפנדר - כבר עברתי על כל השירשורים
סתם שאלה לא קשורה... (ורק בגלל שסיפרת על הלכלוך שיש במערכת) - מה תאריך הייצור על צנרת הגומי של מערכת הקירור? יותר מ5 שנים? תחליף הכל, אבל הכל. כולל תרמוסטט.
תן את הרדיאטור הראשי לניקוי.
אסף.
תגובה להודעה: חימום חלש בדיפנדר - כבר עברתי על כל השירשורים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
torchak
המפוח עובד רק במהירות אחת כאשר במתג מהירויות זאת התחתונה ביותר. בשאר המצבים המפוח לא עובד בכלל (כלומר, הוא לא עובד באותה מהירות בכל המצבים).
אין לי כל כך חשק להוציא על המפוח הזה חבילה של כסף והשאלה היא איך מהירות המפוח קשורה לטמפרטורה?
הרי לא נגעת ברדיאטור עצמו שבתוך הקופסא
צינורות הכניסה והיציאה חמים משמע החום עובר
אבל מכיוון שהרדיאטור "סגור" בקופסא ועוד חיצונית החום עובר לתוך הרכב בסיוע המפוח.
תנסה לחבר מתח ישירות ולאות אם הוא עובד חזק יותר אחרת יש בעיה במפוח עצמו.
במידה ואתה נדרש להחליפו אני חושב שאסף כתב פעם שהוא התאים אחד של רנו 5 לתוך בית המפוח אולי זה זול יותר ואפשר למצוא אותו לפי היצרן של המפוחים ולא כחלק "אורגינלי"
תגובה להודעה: חימום חלש בדיפנדר - כבר עברתי על כל השירשורים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shachar
הרי לא נגעת ברדיאטור עצמו שבתוך הקופסא
צינורות הכניסה והיציאה חמים משמע החום עובר
אבל מכיוון שהרדיאטור "סגור" בקופסא ועוד חיצונית החום עובר לתוך הרכב בסיוע המפוח.
תנסה לחבר מתח ישירות ולאות אם הוא עובד חזק יותר אחרת יש בעיה במפוח עצמו.
במידה ואתה נדרש להחליפו אני חושב שאסף כתב פעם שהוא התאים אחד של רנו 5 לתוך בית המפוח אולי זה זול יותר ואפשר למצוא אותו לפי היצרן של המפוחים ולא כחלק "אורגינלי"
רנו אקספרס.
תגובה להודעה: חימום חלש בדיפנדר - כבר עברתי על כל השירשורים
אז אם אני מסכם את מה שאתם אומרים:
לתת מתח ישיר למפוח, לראות אם הוא עובד מהר יותר ונכנס יותר חום לחלל הרכב. אם כן, לבדוק מה הסיפור של החיווט אליו (או העיית מגעים בידית ההפעלה או הנגד של שינוי מהירויות).
אם לא, לא יהיה מנוס מלפרק את הכופסא של הרדיאטור (4 ברגים, אני צודק?) ולראות מה הסיפור שלו.
נכון?
נ.ב.
א. תודה לכולכם - המידע הזה באמת עוזר לי.
ב. לגבי הצינורות, לא ראיתי מה התאריך עליהם אבל הם נראים ומרגישים במצב לא רע. יש לי נטייה להאמין שכל עוד הם לא נוזלים (טפו טפו טפו) והם מתחממים אז אין טעם לדעת מהם (לפחות עד שאני אמצא את מקור הבעיה).
נועם.
תגובה להודעה: חימום חלש בדיפנדר - כבר עברתי על כל השירשורים
אין לך כל צורך לפרק את הקופסא, עדיין. בלנדרובר אם אתה מפרק או נוגע שלא לצורך אתה מזמין צרות.
ד"א אגב פירוק והרכבה של הקופסא עם החלפת רדיאטור למקורי היא עבודה של שעתיים גג פלוס קפה.
כמה עובדות,
1. אם שני הצינורות חמים אז ישנה זרימה של נוזל קירור.
2. אין לך נזילת נוזל קירור - כי אז היית מריח אותו בקבינה.
3. מצבו של המפוח אינו ידוע אבל כעת לא נראה כי צריך להחליפו (ניגע בנושא מאוחר יותר).
מסקנת ביניים ----> לא מפרקים סתם קופסת חימום.
מה אתה בודק בפעם הבאה,
1.מתחיל עם המנופים.
העובדה שהמנופים מגיבים היא לא מעניינת, בהחלט יכול להיות שהם מגיבים אבל לא מספיק.
ברוב הרכבים המיוצרים על ידי מפעלים שפויים נשלטת הטמפ' על ידי בקרת הספיקה של הנוזל, כאן נשלט על ידי מעקף אוויר. זאת אומרת שאין ברז כלשהו על נוזל הקירור והשליטה היא על ידי יצירת מעקף ו/או חסימת האוויר הקר במעין פרוזדור שעוקף את מחליף החום בתוך התיבה.
אז...קודם כל פרק את הכבלים מהמנופים (בתוך תא המנוע), 2 במספר. האחד מגיע מהחום/קור והשני בכלל פותח את הקלאפה מהמפוח.
את שניהם תנעל לנקודה מסויימת, השתמש כל פעם באזיקון בכדי לנעול אותו במצבו ואז תרגיש את חומו של המחליף חום.
אני בד"כ נוסע איתו נעול על נק' חמה או קרה תלוי אם זה קיץ או חורף כי המנוף לא באמת מאפשר להנות מכיוון אופטימלי והתוצאה היא בד"כ שחם בקיץ כי נכנס אוויר בזמן נסיעה כ RAM AIR ובחורף המעקף לא סגור מספיק בכדי באמת להנות מאוויר חם.
2. הגענו למפוח. נושא החשמל בדיפנדר הוא עגום ודומה למחלת הפטיטיס כאשר אתה לא יודע היכן ומתי יתקוף. ברוב הדיפנדרים שאני ראיתי בשלב מסויים מנוף מהירות המפוח לא מאפשר עבודה במתח מלא מול המפוח ואז מתרגלים לספיקה נמוכה.
חבר מתח ישיר 12V דרך כבל ישירות מהמצבר (דרך פיוז) כולל את המינוס למפוח. צריך יד של ילד קטן בכדי להגיע למחבר פלסטיק בחיבור ישירות למפוח (זהו מחבר עם 2 חוטים), או שתזחל מתחת לאוטו ותמצא נקודה נוחה אליו.
אם ב 12V ישירות למפוח הוא מג'עג'ע אז כנראה הוא זועק להחלפה. אני לא שיפצתי אלא קניתי בזמנו מג'קי - המחיר די נוח.
אם תקבל ספיקה גבוהה אז אשריך ומומלץ לבנות מתג חמוד עם ריליי בקבינה אשר שולט על המפוח.
3. אם עדיין תרצה לנקות את מחליף החום בתוך הקופסא, גם כעת אין צורך ממשי לפרקו לגורמים. פשוט פתח את שני הצינורות של מערכת הקירור ותזרים מים פנימה דרך צינור גינה עד שתקבל מים נקיים. חבר חזרה את צנרת החימום וסע לשלום חביבי.
(*) אם בכל אופן חשקה נפשך לפרק את הקופסא, אשריך וטוב לך. זה לא סיפור ארוך ובטוח שלא הנדסת רקטות.
(**) טיפ קטן באותו מחיר, האוויר הנכנס עובר לפני המפוח במעין תיבה אשר מוסתרת במאחורי מיכל המתזים ומתחת לכנף. בצד הקרוב למפוח (מהנדס אידיוט ברובר) תקוע לו פקק ניקוז מגומי ש"אמור" לנקז רק מים מהתיבה ולא לתת לה "לשתות" מים מלמטה, כאשר החלטת לחצות את המיסיסיפי או את הזמביזי. תעשה לעצמך טובה ותעיף משם את הגומי היבש הזה או שתחליט שלחברת המזרח מגיע לקבל קצת כסף ותקנה חדש.
מקווה שעזרתי, אתה מוזמן לשאול בכיף.