מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה. (בעצם, סופה מול CJ - דיון קלאסי)
שלום
מתלבט איזה ג'יפ לקנות. וסליחה על המגילה.
אקדים ואומר שהקניה היא בעקבות סמו שנגנב. הסמו היה עם צמיגי 235 נעילה אחורית וקיט 1:4.16 בטרנס' אהבתי כול רגע איתו וגם מבחינת אחזקה ואמינות הייתי מרוצה מאוד. עשיתי המון דברים לבד ובעזרת חברים, כולל פירוק ושיפוץ גיר החלפת קלאץ וכו'. העניין הוא שבסופו של יום קיבלתי סמו עם עבירות פנטסטית אבל התקציב הכולל עבר את תקציב הקניה של סיקס עם נעילה וגירד סופה מוזנחת. כך שעכשיו בהתחלה חשבתי על לקנות עוד סמו ( רק ארוך) אבל בחישובי עלות סופיים אני לא כ"כ בטוח ומתחיל לחשוב על אופציות אחרות עברתי על רוב הדברים בפורום והגעתי לרשימה הבאה
הדרישות:
שני סרנים חיים
אפשרות לטפל לבד (כבר לא מפחד מזה)
שהרכב יהיה בסיס טוב לשיפורים
הרכב צריך להיות פתוח!!! שריטה מה לעשות...:D
שיוכל לקחת אותי כ 20K ביום, ניתן להשבית ליום יומיים (יש לי אופניים) אבל עדיף שלא.
סוג הטיולים שאני אוהב. הרבה מרחבים ועבירות כלומר מעלות בנגב, אזור י-ם וכו'. דיונות לא מעניין אותי כ"כ. מסוג הסמו אפשר להבין מה אני אוהב לזחול אבל אל לשבור...;)
האופציות שאני חושב עליהם הם לקנות עוד סמו ארוך. רכב שאני מכיר ממש טוב (הארוך שנגנב היה הסמו השני שלי) ולהביא למצב של זה שנגנב כלומר צמיגים 235 נעילה אחורה וקיט 1:4.16 בטרנס' סיקס לא ממש משנה מאיזה מודל חייב להיות ארוך פתוח ובמצב טוב
סופה ארוכה פתוחה כמובן פה אני חושב שהתקציב יוגבל לכ-40,000 ש"ח
ודיפנדר קצר פתוח כנ"ל מבחינת תקציב. לקנות ממכרז נראה לי גדול עליי לא רוצה רכב שיכול להתגלות כבור ללא תחתית אין חשק לזה וכסף.
אשמח לחוות דעת כללית על כול אחד מהכלים.
ועוד כמה שאלות ספציפיות
בקשר לאמינות הסיקס בהנחה שאני קונה ג'יפ במצב סביר ואני עושה יישור קו. האם אפשר לסמוך על הרכב שמה שהחלפתי לא יתקלקל בזמן הקרוב?
מופנה יותר לבעלי סיקסים כמה זמן בשבוע/בחודש אתם משקיעים באוטו? האם למישהו שאין הרבה זמן פנוי, יש לי עוד תחביבים מצטער, כדאי לשקול סיקס או שהוא מצריך יומיים (קרי 2 אחה"צ) עבודה בשבוע? כי אם כן אז כנראה שזה מבחינתי יהפוך ללא רלוונטי ואז אשקול משהו אחר.
מה המצב עם סופה בהקשר לשאלה הנ"ל?
האם מערכת החשמל כ"כ נוראית בסופות? בחשמל אני מאבד את הידיים והרגליים:-?
ומה לגבי דיפנדרים?
המון תודה גם לאלה שכבר בלבלתי להם במוח
דני
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
danip
ודיפנדר קצר פתוח כנ"ל מבחינת תקציב.
בלי להעליב את כל האנגליים פה, זה אחד הרכבים הכי מטופשים שקיימים.
אם כבר אתה עושה את המעבר לגדולים, סביר שזה יהיה רכב להרבה שנים.
חבל שבעוד שנה-שנתיים-שלוש, תגלה שהרכב קטן לך (והוא באמת קטן, אפילו למי שבא מסמוראי), ושוב תחליף.
הוצאות ודרישות התחזוקה שלו לא שונות משל דיפנדר ארוך (מכלולים דומים מאוד, או זהים. ובאותה כמות).
ארוך יהיה הרבה יותר נוח ורך בשטח (קצר מאוד קופצני)
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
danip
בקשר לאמינות הסיקס בהנחה שאני קונה ג'יפ במצב סביר ואני עושה יישור קו. האם אפשר לסמוך על הרכב שמה שהחלפתי לא יתקלקל בזמן הקרוב?
בהנחה שאתה מחליף למשהו תקין, ניתן להניח שלא תתקל בבעיות מצד אותו חלק.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
danip
מופנה יותר לבעלי סיקסים כמה זמן בשבוע/בחודש אתם משקיעים באוטו? האם למישהו שאין הרבה זמן פנוי, יש לי עוד תחביבים מצטער, כדאי לשקול סיקס או שהוא מצריך יומיים (קרי 2 אחה"צ) עבודה בשבוע?
בשבוע משקיע מעט מאוד זמן (בערך 0) אבל זה לא חוכמה, אצלי הג'יפ משמש לטיולים בלבד.
לדעתי בהנחה שאתה עושה יישור קו אמיתי (וברוב הCJים שתקנה זה יהיה בערך פירוק והרכבה של כל הג'יפ) הוא לא יידרוש ממך זמן מיותר ויהיה הקל ביותר לטיפול עצמי (אחרי הסמוראי) . אבל כמו שכתבתי, הבעייה הגדולה תיהיה להגיע למצב של רכב תקין לחלוטין, לבד זה לוקח הרבה זמן והמון כסף, ולקנות כזה מוכן עולה (בד"כ) לא מעט ולא תמיד יש כאלו בנמצא. (למרות שעכשיו יש אחד שעונה על ההגדרה הזו, בלוח המודעות יש פירסום של ה-CJ של לביא)
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
זאביק
בלי להעליב את כל האנגליים פה, זה אחד הרכבים הכי מטופשים שקיימים.
אם כבר אתה עושה את המעבר לגדולים, סביר שזה יהיה רכב להרבה שנים.
חבל שבעוד שנה-שנתיים-שלוש, תגלה שהרכב קטן לך (והוא באמת קטן, אפילו למי שבא מסמוראי), ושוב תחליף.
הוצאות ודרישות התחזוקה שלו לא שונות משל דיפנדר ארוך (מכלולים דומים מאוד, או זהים. ובאותה כמות).
ארוך יהיה הרבה יותר נוח ורך בשטח (קצר מאוד קופצני)
זאביק אני מסכים איתך מאוד מלבד לעובדה שהארוך נראה לי ארררוך ומגושם מאודדד ובכול מקרה הפתוחים מאוד נדירים ולפתוח סגור עולה בסביבות ה 8-10K שזה כולל כלוב תפירת ברזנט וכו' ולא לשכוח אישור בעמדה מס' 1...
אבל בכול מקרה אתה צודק הארוך מאוד נוח בשטח נסעתי על ארוך של חבר. ומבחינת אחזקה הם קרובים עד זהים. תודה בכול מקרה.
ד"א לפי הלוגו שלך יש/הייתה לך סופה איך היא הייתה מבחינת האחזקה?
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עירא
בהנחה שאתה מחליף למשהו תקין, ניתן להניח שלא תתקל בבעיות מצד אותו חלק.
בשבוע משקיע מעט מאוד זמן (בערך 0) אבל זה לא חוכמה, אצלי הג'יפ משמש לטיולים בלבד.
לדעתי בהנחה שאתה עושה יישור קו אמיתי (וברוב הCJים שתקנה זה יהיה בערך פירוק והרכבה של כל הג'יפ) הוא לא יידרוש ממך זמן מיותר ויהיה הקל ביותר לטיפול עצמי (אחרי הסמוראי) . אבל כמו שכתבתי, הבעייה הגדולה תיהיה להגיע למצב של רכב תקין לחלוטין, לבד זה לוקח הרבה זמן והמון כסף, ולקנות כזה מוכן עולה (בד"כ) לא מעט ולא תמיד יש כאלו בנמצא. (למרות שעכשיו יש אחד שעונה על ההגדרה הזו, בלוח המודעות יש פירסום של ה-CJ של לביא)
היי עירא
ראיתי אותו אבל... להוציא 38K על סיקס לא משנה באיזה מצב הוא נמצא נשמע לי מופרך (בלי לפגוע בלביא) מה גם שהוא סגור. אם אני הולך להוציא סכום כזה בקנייה זה יהיה על משהו חדיש יותר כלומר סופה.
דני
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
danip
היי עירא
ראיתי אותו אבל... להוציא 38K על סיקס לא משנה באיזה מצב הוא נמצא נשמע לי מופרך דני
איך סבתא של חבר שלי אומרת,
"אין לי מספיק כסף לקנות בזול"
להביא CJ למצב כזה לבד יעלה לך יותר.
עירא
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
היתי רוצה לצאת חוצץ בפני מגדפי הדיפנדר הקצר.
לאף אחד מהעונים לא היה בבעלותו דיפנדר קצר (וגם לא ארוך) ולכן נראה לי קצת תמוה התגובות החד משמעותיות עליו.
הדיפנדר הארוך הוא כלי מאוד מאוד מגושם ואי אפשר בכלל להשוות אותו להתנהלות מול דיפנדר קצר.
ההרגשה הכללית היא של משאית, וגם הרעש בהתאם.
הקצר הרבה יותר זריז ונוח, ובשימוש יום יומי אין מה להשוות בכלל!
עבור שני אנשים הקצר הוא אידאלי. יש מקום לקחת את כול הבית מאחור והנוסעים יושבים בניחותא מקדימה.
גם מבחינת נוחות הקצר לא נופל בהרבה מהארוך ואולי אף משתווה.
מבחינת התחזוקה הקצר יותר זול. תצרוכת הדלק יותר טובה, העומס על החלקים המכנים קטן יותר ולכן גם שברים ובעיות יותר נדירים.
ברגע שמדובר על יותר מ 2 אנשים התמונה משתנה. 3 או 4 אנשים בקצר לטיול בן כמה ימים דורש המון פתרונות יצרתיים. הדבר אפשרי אבל אני לא היתי ממליץ.
בקיצור אם לא מדובר על יותר משני אנשים אני בהחלט ממליץ על הקצר יותר מהארוך!!!
דני בסוף לא יצא לנו לדבר לעומק.
היות וכן מדובר על רכב יום יומי אני לא היתי ממליץ על CJ.
הרכב הוא זוועה לנהיגה בכביש!!!
ממש ממש עונש, ובמיוחד הפתוח.
ואני אומר זאת אם כול האהבה שלי לרכב.
אתה צריך לנסוע איתו יום יום, CJ הוא לא בשבילך.
סופה היא בהחלט רכב יום יומי סביר.
והיות והיא יותר חדשה, סביר שתהיה יותר אמינה.
לא צריך לפחד כול כך מהחשמל, רכב מתוחזק לא יעשה יותר מדי בעיות.
בסביבות ה 40K בהחלט נראה לי שתוכל למצוא משהו סביר.
הבעיה עם הסופה היא הגניבות שלה. הרכב מאוד מבוקש במגזרים מסוימים...
והדלק, גם אם אתה נוסע מעט 1 ל 7 במקרה הטוב זה לא בדיוק נעים לכיס.
אגב אני היתי שוקל לקנות סגורה.
ברגע שאתה מוריד את הדלתות אתה בהחלט מקבל אפקט של "פתוח"
ואם אתה מתעקש להוריד חלון קידמי, גם את זה ניתן לסדר.
דיפנדר קצר לעניות דעתי בהחלט יכול להתאים לך.
רכב יותר חדש, ובלי חשמל בכלל, מאוד נוח בכביש.
חסכוני בדלק, וגם הרבה יותר נוח מהסופה.
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
בתור אחד שהסיקס משמש אותו רכב יומיומים ב10 שנים האחרונות.
הוא לא אמין במיוחד, הוא ישן, אבל לא חייב לשבת מתחתיו פעמיים בשבוע.
יש לו מחלות, לרוב יש פתרון שנותן לך שקט לתקופה ארוכה מאוד.
גיר הוא דבר שכנראה צריך לדעת לשפץ, או שצריך מזל. שיפוץ איכותי יתן לך שקט לשנים.
צלבים פה ושם בגל האחורי.
נזילות ממחזירי שמן פה ושם.
מבחינת נוחות נסיעה בכביש. לי הוא נוח למדי. נסעתי בסופה בלי מוט מייצב ובלי זרוע פאנהרד, וההרגשה דומה. אם הג'יפ סטנדרטי, הוא נהיג ודורש רק תקופת התרגלות אליו.
אין בידוד, ולכן יש רעש צמיגים ורוח (את המנוע דווקא לא שומעים אם יש אגזוז נורמאלי). בקיץ דיי חם אם הברזנט סגור ובלי מזגן.
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
לאף אחד מהעונים לא היה בבעלותו דיפנדר קצר (וגם לא ארוך) ולכן נראה לי קצת תמוה התגובות החד משמעותיות עליו.
הדיפנדר הארוך הוא כלי מאוד מאוד מגושם ואי אפשר בכלל להשוות אותו להתנהלות מול דיפנדר קצר.
מוני,
נכון שלא הייתי בעלים של דיפנדר. לא קצר ולא ארוך. מצד שני, אני לא צריך להזכיר לך על מה נוהגים רוב האנשים שאני מטייל איתם כבר שנים, אבל זה מתחיל מ-7 דיפנדרים, מתוכם 2 קצרים.
להשוות נוחות, מבנה, התנהגות, הרגשה - לא צריך להחזיק דיפנדר שנים.
מספיק לעשות עליו מאות ק"מ, רובם בשטח. לראות איך החברים שלך מטיילים איתו (מקום, אנשים, כמות הציוד).
היות ואני לא הייתי בעלים שלו, אני לא מחווה דעה על האחזקה שלו, אין הרבה הבדל ביניהם.
לסיכום, לא כתבתי שהוא לא טוב. הוא גרוטאה (סליחה, רכב עבודה) כמו הארוך (וכמו סופה וכמו סיקס).
כתבתי שהוא מטופש. למעט חנייה בת"א, ושבזינוק מהרמזור כנראה כן תשיג את הצב האיטי (אבל לא את הצב המהיר), אין לו שום יתרון על הארוך.
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
זו תגובה אופינית של בעל סופה לשעבר (ומריח בנזין בפרט)
מול המנוע של סופה כול הדיזלים צבים.
אבל ברגע שאתה יורד מהסופה.
אתה מגלה שיש הבדל גדול מאוד בין הדיזלים.
תסע איזה שנה על הייליקס, ואחרי זה תגיד לי עד כמה דיפנדר קצר הוא צב...
יש הבדל גדול בין הקצר והארוך בהתנהלות גם בשטח ולא רק מהזינוק ברמזור.
כנראה שכול הנסיון שלך בקצרים נובע ממושב הנוסע!!!
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
תודה רבה לעונים אתם עוזרים לי מאוד
נראה לי שדיפנדר הופך להיות לא כ"כ רלוונטי מכיוון שקשה מאוד למצוא פתוחים ומחיר הקנייה גבוה משמעותית ממחירי סופות או סיקסים, למרות שהדיפנדר שלך מוני בראש רשימת הדיפנדרים...:D
עוד שאלה קצר או ארוך? לבעלי הסופות והסיקסים, היום כשאתם כבר חכמים ונוסעים על סיקס/סופה הייתם הולכים על קצר או ארוך? מה עדיף מקום אכסון או פחות זנב לזווית נטישה טובה יותר?
ד"א ערן עם יד על הלב ב 10 שנים שיש לך סיקס כמה פעמים השבתת אותו ונסעת באוטובוס? לא מתכוון לעקוץ רק לקבל אמת מידה.
תודה דני
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
השאלה היא, למה אתה קורא תקלה משביתה? זה לא רכב שפתאום לא רוצה לנסוע ואתה תעמוד מולו ותגרד בראש. הרכב פשוט. גם אם יש תקלה הוא בדרך כלל יהיה במצב נסיעה. התקלות פשוטות, גם אם לפעמים כרוכות בעבודה שחורה.
ב10 שנים האלה, השבתתי אותו פעמים ספורות. פעם אחת כששלחתי אותו לאוברול, פעם נוספת כששמתי אותו במוסך לתיקון נזילות שונות במכה אחת, אה ועוד פעם אחת כששמתי אותו בפחחות (איזה שבועיים)..
כמעט ולא היו לי תקלות משביתות שגרמו לכך שאאלץ למצוא תחבורה חלופית.
התקלה האחרונה הגדולה שהיתה לי, היתה קורונה פיניון בסרן האחורי. הרכב עדיין נסע עם שן אחת שבורה בפיניון, עד שהשגתי את החלקים (נסעתי איתו גם בשביל להביא אותם מהמרכז). הרכב עמד בערך 4 ימים, כי מסתבר שהחנות שהזמנתי ממנה את המיסבים עשתה פאשלה.
בקיצור, הרכב הזה ספציפית בדרך כלל לא מאכזב. לא פספסתי אף מבחן בגללו :smile:
אני משער שזה שהרכב עובד קשה מאוד (כל סופ"ש טיול, הרבה עבירות קשה, נסיעות לוחצות ויחסית הרבה ק"מ שנתי..) מתקזז עם התחזוקה הפנאטית. אז אפשר לצפות לסדר גודל דומה גם בסיקס מתוחזק אחר ברמה שפויה ושימוש סביר.
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
על מה אתם מדברים?
אני לא מבין על מה אתם מדברים, על ההבדל בין פורד מוסטנג לדיפנדר?
הדיפנדר הוא כלי עבודה, אפילו כלי עבודה כבד יחסית, אבל אם עוברים לדגמים של 99 ומעלה מדובר במנוע שסוחב, אפילו סוחב טוב, הרכב מגיע למהירות שהרבה סופות היו רוצות להגיע אליו.
בעיית הרעש גם ירדה פלאים.
אם מישהו רוצה רכב פתוח אז בעיית הרעש היא הבעיה שלו, אם רוצים סגור אז הרעש הוא לא בעיה.
ובכלל רכב פתוח זה כיף גדול, במיוחד לגנבי הרכב.
110 פתוח אפשר למצוא, זה נכון שהמחיר שלהם הוא גבוה יותר כי ההיצע הוא קטן יותר. אבל לדעתי זה שווה את המאמץ!!!
לפעמים מרוב סטיגמות לא רואים את הרכב, אבל האמת היא שמדובר על אחלה רכב, אני לא ממליץ לקנות, שלי לא למכירה, אבל אל תאמין לכל מי שמקשקש בקומקום, או במקלדת, מדובר ברכב יחסית אמין, נוח, ועל העבירות (עזוב)... מי שמתלונן על צריכת שמן, שידע שאת זה אנחנו חוסכים בכמות הדלק ;)
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
danip
היי עירא
ראיתי אותו אבל... להוציא 38K על סיקס לא משנה באיזה מצב הוא נמצא נשמע לי מופרך (בלי לפגוע בלביא) מה גם שהוא סגור. אם אני הולך להוציא סכום כזה בקנייה זה יהיה על משהו חדיש יותר כלומר סופה.
דני
הסיכוי למצוא סיקס או סופה במצב בו נמצא הCJ של לביא הוא קטן עד אפסי. העלות להביא CJ או סופה למצב הזה היא הרבה מעבר למחיר הנדרש.
אתה נופל לבור שרוב הקונים הפוטנציאלים ל CJ או סופה נופלים בו, בכלל זה עירא וגם אני. בדיעבד כולם מגלים שהיה הרבה יותר זול להוציא סכום גדול יחסית בקניה הראשונית.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
danip
מה המצב עם סופה בהקשר לשאלה הנ"ל?
האם מערכת החשמל כ"כ נוראית בסופות? בחשמל אני מאבד את הידיים והרגליים:-?
אם חשמל מפחיד אותך סופה היא לא בחירה מומלצת למרות שהשד לא כ"כ נורא.
מהבחינה הזאת, חשמל, סופה נופלת מCJ משמעותית, הרבה יותר חשמל הרבה יותר מקורות לתקלות. במיוחד בסופות יוצאות מג"ב.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
היות וכן מדובר על רכב יום יומי אני לא היתי ממליץ על CJ.
הרכב הוא זוועה לנהיגה בכביש!!!
ממש ממש עונש, ובמיוחד הפתוח.
ואני אומר זאת אם כול האהבה שלי לרכב.
אתה צריך לנסוע איתו יום יום, CJ הוא לא בשבילך.
סופה היא בהחלט רכב יום יומי סביר.
והיות והיא יותר חדשה, סביר שתהיה יותר אמינה.
CJ מוזנח, סטנדרטי, ללא מוט מיצב הוא זוועה על הכביש, CJ מתוחזק עם שיפורי מנוע מינימליים ומוט מיצב יסע לא פחות טוב מסופה במצב דומה.
אין שום רלוונטיות ליותר חדשה, אחרי 10 שנים וכחצי מיליון ק"מ בשרות מג"ב או דומה, מה שישנו הוא השקעת הבעלים. מבחינה זו כבר אין הבדל בין סופה 95 לCJ משנת 85.
הג'יפ של עירא או לביא יהיה אמין יותר מרוב הסופות שלא עברו שיפוץ מקיף דומה.
לנד רובר זה נבלה מדממת, הקצר סקסי אבל גם הוא דולף מכל כיוון וקצב הנסיעה של כולם היה הורג משעמום אפילו לורד בריטי. הלאה..
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
coas כתב
CJ מוזנח, סטנדרטי, ללא מוט מיצב הוא זוועה על הכביש, CJ מתוחזק עם שיפורי מנוע מינימליים ומוט מיצב יסע לא פחות טוב מסופה במצב דומה.
מהם שיפורי מנוע מינימליים מבחינתך ולמה צריך אותם?
ושוב אודה אם תתיחסו להתלבטות קצר או ארוך בראיה לאחור כמובן
דני
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
בסיקס- קצר אם אין לך משפחה. קצר מתאים לזוג לדעתי. הקצר יותר נפוץ (יש יותר מבחר), וללא סרח עודף, מה שאומר שגם ללא הגבהה יש לו זוית נטישה טובה.
ארוך אם יש לך משפחה.
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
אני ממש חולק על ערן.
אני היום הייתי לוקח ארוך בלי לחשוב פעמיים. (תאמת היום הייתי לוקח דיפנדר 110 טנדר עם רכבת כוח וחשמל של אוטו אמיתי אבל זה לא נושא השירשור...)
בארוך יש הרבה יותר מקום, ומקום זה תמיד דבר טוב.
נכון שאם אתה מוציא את הכיסא האחורי ומתייחס לכל השטח כפלטה להעמסה אז יהיה לך הרבה מקום, אבל אם אתה משאיר את הספסל האחורי למקרה שהכלב/ה מצטרף או פתאום רוצים לעשות טיולון עם עוד כמה אנשים בג'יפ והופ אין לך כמעט מקום בכלל. ולדעתי הסרח האחורי לא כזה משמעותי מבחינת ההפרעה שלו לעבירות.
לגבי השיפורי מנוע שאשר כתב עליהם, אני מניח שהוא מתכוון לשיפור במערכת ההצתה והקרבורטור, כמו כן על האופציה של החלפת ראש המנוע באחד של סופה.
עירא
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
דני ההבדל מבחינת עבירות בין הקצר והארוך זניח.
נכון יש כמה מקרים נדירים שהזנב יתקע באדמה.
אז מה? הכול שם ברזל. ועם high lift אתה יכול להוציא אותו.
הנקודה לעניות דעתי היא אחרת לגמרי, זריזות!
הסרח שוקל כ 100 קילו יותר.
מעבר לזה בגלל שיש פחות מקום אתה סוחב פחות.
יש הבדל גדול מאוד בין סיקס או סופה ארוכים שעמוסים לעיפה ב 4 אנשים + ציוד
לטיול ארוך של 4 ימים לבין קצר שיש עליו רק 2 אנשים + ציוד.
ההבדל יכול להתבטא במאות קילו.
ואתה מרגיש את זה יפה מאוד.
בכלל האופי של סיקס וסופה שונה מהותית.
בסופה עיקר הכוח בטורים הגבוהים. זה רכב שפשוט מזמין השתוללויות
וזה מאוד מאוד כיף !!! מודה.
זה לא רכב לעבירות מבוקרת או נסיעה איטית. אין לו כוח במהירות נמוכה.
סיקס לעומתו יש הרבה כוח בסל"ד נמוך ומעט בגבוה, לכן הוא מתאים יותר לעבירות טכנית
וגם סתם נסיעה איטית ושלווה. בסיקס אתה מכניס לשלישי ונוסע כך חצי יום.
מ 800 סלד ועד 2000 יש לך כוח בשפע.
האופי של דיפנדר שונה לגמרי. למנוע אין הרבה כוח כמו ללוגמי בנזין אבל יש לו הרבה מומנט.
אתה יכול לעלות עליה בשלישי ללא בעיה. הרכב לא יכבה הוא פשוט יאיט.
גם בעבירות טכנית המנוע מצוין! יש המון מומנט מסלד מאוד מאוד נמוך ואתה כמעט ולא משתמש בקלץ.
ובגלל שהוא דיזל אין בעיות שהמונע נכבה מהזוויות המטורפות.
והמתלים... זו פשוט חווית גן עדן!
מיועד לכול מי שאוהב לנסוע בניחותא ולראות את הנוף ללא דרמה מיוחדת, לעלות את הבולדרים לאט ובטוח.
בשני מילים - לורד אנגלי (-:
אתה חיב לשבת עם עצמך ולהחליט מה מכול השלושה מתאים לך מבחינת האופי.
כול אחד (כמו ישראלי טוב) ינסה לפתות אותך עם הרכב שיש לו כרגע (שהוא כמובן הכי טוב! )
רק אתה יכול לענות למה מתאים לך הכי טוב.
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
דני ההבדל מבחינת עבירות בין הקצר והארוך זניח.
נכון יש כמה מקרים נדירים שהזנב יתקע באדמה.
אז מה? הכול שם ברזל. ועם high lift אתה יכול להוציא אותו.
הנקודה לעניות דעתי היא אחרת לגמרי, זריזות!
הסרח שוקל כ 100 קילו יותר.
מעבר לזה בגלל שיש פחות מקום אתה סוחב פחות.
יש הבדל גדול מאוד בין סיקס או סופה ארוכים שעמוסים לעיפה ב 4 אנשים + ציוד
לטיול ארוך של 4 ימים לבין קצר שיש עליו רק 2 אנשים + ציוד.
ההבדל יכול להתבטא במאות קילו.
ואתה מרגיש את זה יפה מאוד.
בכלל האופי של סיקס וסופה שונה מהותית.
בסופה עיקר הכוח בטורים הגבוהים. זה רכב שפשוט מזמין השתוללויות
וזה מאוד מאוד כיף !!! מודה.
זה לא רכב לעבירות מבוקרת או נסיעה איטית. אין לו כוח במהירות נמוכה.
סיקס לעומתו יש הרבה כוח בסל"ד נמוך ומעט בגבוה, לכן הוא מתאים יותר לעבירות טכנית
וגם סתם נסיעה איטית ושלווה. בסיקס אתה מכניס לשלישי ונוסע כך חצי יום.
מ 800 סלד ועד 2000 יש לך כוח בשפע.
האופי של דיפנדר שונה לגמרי. למנוע אין הרבה כוח כמו ללוגמי בנזין אבל יש לו הרבה מומנט.
אתה יכול לעלות עליה בשלישי ללא בעיה. הרכב לא יכבה הוא פשוט יאיט.
גם בעבירות טכנית המנוע מצוין! יש המון מומנט מסלד מאוד מאוד נמוך ואתה כמעט ולא משתמש בקלץ.
ובגלל שהוא דיזל אין בעיות שהמונע נכבה מהזוויות המטורפות.
והמתלים... זו פשוט חווית גן עדן!
מיועד לכול מי שאוהב לנסוע בניחותא ולראות את הנוף ללא דרמה מיוחדת, לעלות את הבולדרים לאט ובטוח.
בשני מילים - לורד אנגלי (-:
אתה חיב לשבת עם עצמך ולהחליט מה מכול השלושה מתאים לך מבחינת האופי.
כול אחד (כמו ישראלי טוב) ינסה לפתות אותך עם הרכב שיש לו כרגע (שהוא כמובן הכי טוב! )
רק אתה יכול לענות למה מתאים לך הכי טוב.
תודה מוני זו אחת ההודעות שהכי עוזרות לי להסגר על עצמי עד כה.
נראה לי שהכיוון הוא סיקס :D
מתאים לי מבחינת תקציב, אופי הטיולים ואופי הנהיגה שלי...
תודה
תגובה להודעה: מתלבט באיזה ג'יפ לבחור. עזרה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
בכלל האופי של סיקס וסופה שונה מהותית.
בסופה עיקר הכוח בטורים הגבוהים. זה רכב שפשוט מזמין השתוללויות
וזה מאוד מאוד כיף !!! מודה.
זה לא רכב לעבירות מבוקרת או נסיעה איטית. אין לו כוח במהירות נמוכה.
סיקס לעומתו יש הרבה כוח בסל"ד נמוך ומעט בגבוה, לכן הוא מתאים יותר לעבירות טכנית
וגם סתם נסיעה איטית ושלווה. בסיקס אתה מכניס לשלישי ונוסע כך חצי יום.
מ 800 סלד ועד 2000 יש לך כוח בשפע.
מוני, אין שום בעייה לזחול עם סופה. המנוע שלה הרבה יותר יציב, שלא לדבר על שיפועים. המחשב מייצב את הסל"ד גם בזחילה (נראה אותך בעלייה קשה שם ראשון LOW בסיקס ועוזב את הגז. הוא ייכבה. בסופה, המחשב יעלה טורים כשצריך).
לא זאת צריכה להיות הסיבה לבחור בסיקס.