בעקבות הכתבה של צדי על ה- 76 בגליון האחרון של הגה בשטח.הרכב הנ"ל עומד בתקנים של יורו-4.
האם אפשר ליבא אותו לארץ?
דרך אגב ישנם בארץ רכבים כאלה של האו"ם יצא לראות אחד כזה הרכב מרשים. 5-דלתות,
200 כ"ס, קפיצים ספיראלים מקדימה.
Printable View
בעקבות הכתבה של צדי על ה- 76 בגליון האחרון של הגה בשטח.הרכב הנ"ל עומד בתקנים של יורו-4.
האם אפשר ליבא אותו לארץ?
דרך אגב ישנם בארץ רכבים כאלה של האו"ם יצא לראות אחד כזה הרכב מרשים. 5-דלתות,
200 כ"ס, קפיצים ספיראלים מקדימה.
רכב מדהים שמיוצר עם הגה ימני בלבד - לא ניתן לייבוא לארץ.
חבל מאד,מעניין איך מקבלי החלטות בטויוטה מגעים לכל השיקולים האלה לכאן כן לפה לא.אולי לחטוף את אחד הקודקודים של טויוטה ולשכנע אותו בעדינות למכור כמה מאות יח' לישראל תמורת שחרור מהיר.
כמו כן - מיוצר עם גיר ידני בלבד. יאמי.
זה נפלא בשבילי ובשביל עוד כמה צדיקים שאפשר לספור על אצבעות של כף יד אחת ולהישאר עם עודף - אבל בלי גיר אוטומטי אף יבואן לא יביא את זה לפה - שכחת איפה אנחנו חיים?....
סמוך על טויוטה שעשו היטב שיעורי בית. לא לחינם זה היצרן הגדול בעולם, והם לא צריכים לזחול על גחונם ולהתחנן לעזרה כמו GM.... הדגם הזה מיוצר עבור שווקי אוסטרליה ודרום-אפריקה. רק שם כנראה עוד זוכרים מה באמת טוב וצריך - סרנים חיים, מנועי V8 וגירים ידניים. בשביל דברים אלה (ועוד מכוניות מדהימות שיש להם שם) גם אני מוכן לחיות עם הגה ימני.
הגה ימני בלבד ?
http://ecom.toyota-gib.com/English/V.../76_Series.htm
הראל
כן. לא התבלבלתי.
גירסת V8 מיוצרת עם הגה ימני בלבד.
דרור,
לא הייתי מסרב להיות בעלים של אחד גם אם היה לא "רק" את המנוע הטורבו דיזל הסטנדרטי כמו שיש בדגמים עם הגה נורמלי.
יש כאלו באירופה כולל בלוחות משומשים עם הגה שמאלי.
גם אני לא הייתי מתנגד. ידני בלבד כמובן.
אבל אתה רואה את יוניון מוטורס מביאים דבר כזה?
אם זה לא יהיה אוטומט ובצבע אפור-מטלי, לא יביאו.
ואם יהיה אפור-מטלי-אוטומט ויביאו, יעלה בטח חצי מיליון שקל מ-י-נ-י-מ-ו-ם. לפני כל טיפול תיקח משכנתא והחלקים יעלו את משקלם בזהב. וכן - אני יודע שיש לאוטו הזה מוניטין של לא-מתקלקל-אף-פעם, אבל במציאות גם טויוטה מתקלקלת (לפעמים), וכדי לשמור על האחריות גם טויוטה צריכה טיפול במוסך מורשה. ולמרות שבתכל'ס הוא פשוט לאללה (הדגם הרגיל), לטפל באוטו הזה במוסך מורשה לא יהיה זול.
ונניח שיביאו ואפילו ימכרו הרבה (הלוואי) אחרי כמה שנים יהיו כאלה משומשים. אבל הם יקבלו מעמד של בני אלוהים - ידרשו (ויקבלו) 50% מעל מחירון, יסתכלו עליך מלמעלה, לא ידברו איתך, לא יטיילו איתך, מי אתה בכלל שתנשום לידם אוויר פסגות.... לפחות ככה זה היום עם בעלי ה-73. אליטה סגורה.
אז שייהנו עם המציאה ששילמו עליה כל כך הרבה, ושיהיה להם לבריאות - על החלומות המוטוריים שלי אין לוגו של טויוטה.
עוד משהו - אני ממש לא בטוח שהדגם הרגיל (מנוע 6 בטור הישן והטוב) עומד בתקן יורו 4. אבל אולי אני טועה. ה-V8 כן עומד בתקן, אבל הוא כבר מנוע-מפלצת-מוצצת עם אלקטרוניקה מכאן ועד אוסטרליה, ועם הגה ימני בלבד... בעסה.
שניהם בכל מקרה ידניים בלבד, ככה שלא נראה אותם כאן.
וגם אם נניח שמישהו ביוניון מוטורס ישתגע (לחיוב) ויביא אותם - בגלל שהם ידניים הם יימכרו בודדים בלבד - תהיה מציאותי - אתה רואה לקוח ישראלי ממוצע של טויוטה חדשה שמחליף הילוכים בעצמו?
בשנת- 98 יונון מוטורס מכרו את כל המשלוח, כ-150 רכבים שכלל את ה-75, ואת ה- 73. אז כן יש על מה לדבר, מכירה של כלים ידניים. החברה נזכרו מאחור מדי לגבי הקניה כנראה מחוסר ידיעה,עובדה שלאחר חיסול הסטוק עדין חיפשו לקנות.מנהל מוסך טויוטה אור- יהודה סיפר לי שקבוצה של בעלי מוסכים התחננו ליונון מוטורס לייבא עוד משלוח ושהכסף היה מובטח מראש עד כמה שהם היו רציניים .יש כמה סברות למה הכלים לא המשיכו להגיע לארץ, היפנים לא רצו את הכלים במשמר הגבול שדרך אגב עדיין ממשיכים שם. או שכל המשלוח הנ"ל הגיע לארץ אחד פעמי ממדיניות של טויוטה, כל כלי והמקום שלו על גבי הגלובוס. לגבי המדיניות של יונון מוטורס איך בשנות ה-90 לא ייבאו את ה-80 פשוט לא מובן איך אפשר לוותר על כלי כזה.לגבי המחיר של ה-73 הוא עלה 171-kכולל הכל מיסים ומע"מ.
זה היה ב-98'.
המחיר אז אגב, עבור 73, היה - תחזיק חזק - 115K בלבד! היום, אחרי מכרזים, במצב מזעזע עם -400K ק"מ בתחת, הם עולים הרבה יותר... אשכרה השקעה מניבה. מצד שני, אני לא מכיר רכב משומש עם יחס בין תמורה מול מחיר מול שנת ייצור פחות טוב ממנו...
הכלי לא עמד בתקנות זיהום אוויר אירופיות, ומכיוון שישראל שייכת לשוק האירופי, הפסיקו להביא אותו גם לכאן. זו הסיבה בדיוק.
לדורון - המנוע המדובר אגב, אותו מנוע HZ1 בדיוק כמו ב-73 וב-75 שאתה מכיר: 6 בוכנות בטור, דיזל אטמוספרי (ללא טורבו), 131 כ"ס ו-29 קג"מ. http://ecom.toyota-gib.com/English/V...1HZ_engine.htm
ה 6 טורי הישן היה יורו 2. הנוכחי הוא יורו 3 בלבד, וגם זה בקושי. רק ה8 הוא יורו 4. ובאמת רכב נהדר. יש על בסיסו הרבה דיגומים, צלמים של אחד מהם קיבלנו כאן:
http://www.jeepolog.com/454.html
אסף.
דרור אני לא ידוע מאיפוא אתה ממציא את המחיר של ה-73 ,במקרה אני אחד מאלה שקנה אותו חדש והחשבונית עדין אצלי , ב-98 לקראת סוף השנה חל פיחות גדול בארץ לפני אותו פיחות היתה הנחה של 20k ואותה לצערי פספסתי.דרך אגב יש לי חבר בגרמניה שסיפר לי ששם פותח קיט אלקטרוני שמתישב על משבאת הדלק כדי להפוך את-1HZ לתקינה הארופאית.
רק לשם השוואה (ולהחזיר את כולנו לקרקע):
מחירי הרכבים בשוק האירופאי (של רוסיה) לאחר שעברו תקינה של EURO-3
DEFENDER 90 ................ 31900$
DEFENDER 110-130 ...... 34900$
LAND CRUISER 76.........60000$
מבחן דרכים בין דיפנדר 110 ללנדקרוזר 76 ניתן לראות בקישור הבא.
http://www.jeeptrip.com/page.aspx?di...=5&item=881416
עם כל הכבוד (ויש כבוד) בהבדלי המחיר הנ"ל, דיפנדר לוקח, בלי לחשוב פעמיים.
דרור,
משום מה זכור לי שראיתי באחד המפרטים מנוע טורבו-דיזל ולא האטמוספרי המוכר כאן.
land cruiser 76, המנוע 4.2 דיזל המוכר, גיר רגיל, 4 דלתות, הגה בצד שמאל, תקן יורו 2
כ - 30000K יורו, באירופה.
למיטב ידיעתי בגרמניה משדרגים ליורו 3.
אם מישהו מעוניין, אני מוכן לבדוק לעומק.
אז למרות היורו 2 הוא כן נמכר באירופה?
לאשר תוכל לברר עוד פרטים
תודה