נתקלתי בהגדרות רישוי שונות כגון רכב מדברי, מסחרי ופרטי.
מה ההבדלים ביניהן מבחינת עלויות ( ביטוח וטסט)
האם ישנן הגבלות מסוימות מבחינת התרי נסיעה של כלי הרכב ( מדברי)
Printable View
נתקלתי בהגדרות רישוי שונות כגון רכב מדברי, מסחרי ופרטי.
מה ההבדלים ביניהן מבחינת עלויות ( ביטוח וטסט)
האם ישנן הגבלות מסוימות מבחינת התרי נסיעה של כלי הרכב ( מדברי)
בין רכב מסחרי לפרטי היום אין שום הבדל מבחינה טסט וביטוחים "רגילים" ברכב מיסחרי אפשר לבצע ביטוחי מטען וכו.. אשר נובעים מהיותו רכב עבודה.
רכב מידברי זה בעצם "מונית לטיולים". בגלל שעל פי חוק אסור להסיע נוסעים בשכר ללא היתר, נוצרה הקטגוריה שמאפשרת למדרכי טיולים לקבל כסף עבור ההסעה, אבל עדיין לא להיות רכב הסעות.
וישנם הבדלים בטסט (לא משמעותי) הבדל בביטוח (לרעתך) וצריך רשיון להסעת נוסעים בשכר (גם עם אתה לא מסיעה)
האם רכב כזה אמור להיות יותר זול מרכב פרטי? כמו מונית בה ירידת הערך גבוהה יותר
"מתעלק" על השאלה..
האם אפשר לשנות את הגדרת הרכב כלומר מ"רכב שדה סגור" לפתוח או מדברי?
נשאל המון אך ללא תשובה ברורה, תודה לעונים.
בקשר לשינויי למדברי - אין ירידת ערך על פי המחירון אלא אם כן הוא היה שייך לחברת טיולים.
מה שכן - רכב מדברי אפשר לקנות כמוכר במס החל מהק"מ הראשון (בדומה לרכב מעל 3.5 טון) ולקבל עלייו החזרי מע"מ בקנייה ובשאר ההוצאות.
כל רכב 4X4 שיש לו 5 מקומות לפחות והוא עד 10 שנים על הכביש, יכול להרשם כמדברי.
הגבלות - אתה צריך יהיות רשום בחברת טיולים מסויימת ולפגוש קצין בטיחות אחת לחודש לבדיקה בטיחותית בעלות של 200-300 ש"ח.
עידן
מה לגבי רכב מעבר ל10 שנים האם הוא נשאר עם רישוי מדברי או שצריך לפגוש את עמדה מס 1?
אחרי שביצאת את השינויי הראשוני (תוך 10 שנים משנת הייצור) הרכב יכול להשאר מדברי כל חייו.
אפשר לקנות רכב כמדברי גם אם הוא זקן מ10 שנים, רק צריך לדאוג להעביר את הרישום בחברת טיולים לקונה.
האם אפשר להרשם בחברת הסעות רגילה או צריך חברה המתמחה בטיולי ג'יפים?
אפשר להעביר בעלות ולשמור על הרכב כרכב מדברי, אני כמעט בטוח שאתה חייב להירשם לתאגיד של ג'יפאים (חברה לטיולי שטח), מאחר והרישיון שלנו לא בדיוק להסעת נוסעים בשכר.
אתה חייב שהרכב יהיה בן 10 שנים ומטה, במידה וקנית רכב נדברי וביטלת את הרישיון, אז אי אפשר להחזיר אותו(אלא אם כן גילו פחות מ-10)
המחיר לתענוג הוא ביו 300 ל- 400 שקלים לחודש, וכולל בדיקת קצין בטיחות חודשית, ובד"כ התאגיד מספק לך מס' טיולים בחודש.
בנוסף צריך להוסיף לביטוח את סעיף 23 (לא סגור אם זה זה, או אחר) שמאפשר הסעת נוסעים בשכר(תוספת של כ-200 שקלים בשנה).
לא ממליץ על זה(למרות שאני אישית כן מחזיק רכב כזה), עקב התמעטות הטיולים בשנתיים האחרונות.
אגב, גם כדאי לקחת את מיקומך בארץ- רוב הטיולים הם בצפון או בדרום.
בקשר לשינוי ההגדרה- אצלי רשום רכב מידברי 1m, ללא התייחסות להאם פתוח או סגור...
בקיץ הבא מתוכנן להפוך את הנבלה שלי לנבלה הפתוחה הכי יפה בעולם...;)
השאלה שכן צריך לשאול האם כל בעל רישיון יכול לנהוג או רק בעל רשיון לרכב ציבורי .
אם תיקח כדוגמה טרנזיט שבאופן נורמלי כל נהג בעל רשיון לרכב פרטי יכול לנהוג תהפוך אותו לאוטובוס ציבורי זעיר ובכך כמו במונית אסור לבעל רשיון פרטי לנהוג!!!.
כל בעל רישיון, שאינו נהג חדש, ומעל גיל 21, אם אינני טועה.
אין צורך ברשיון לרכב ציבורי.
אם אני לא טועה, אין בכך צורך כי אין רכבים מדבריים שיכולים להסיע מעל 10 אנשים(רק הטויוטה 75 ודיפנדר יכולים לקחת 10 אנשים,סיקס וסופה זה 9 לסיקס ו-8 לסופה, כולל נהג)
והרכב לא משמש כמונית- זה פשוט לא כלכלי...
מדינת ישראל לא חושבת כלכלי להזכירך מדינת ישראל לא חושבת.
רכב המיועד להסעת נוסעים בשכר נחשב רכב ציבורי למרות שאני לא טוען חלילה שאסור לאדם מהישוב לנהוג ברכב מדברי פשוט כדאי לבדוק זאת.
בכל אופן הרכב שלי אינו מדברי (ויתרתי בגלל הכאב ראש סביב קצין בטיחות ) ולצערי אין לי תשובה לגבי אם אפשר להרשם לחברת הסעות רגילה.
כשאמרתי כלכלי, התכוונתי בשבילנו...
ובקשר למדינת ישראל, לצערי הרב אני מסכיםאיתך לגמרי...
בנוגע לרישיון- אני די בטוח, בעיקר בגלל שכל הג'יפאים שאני מכיר ללא רישיון הסעה ציבורי...