העלאת לחץ הדלק ב5 דקות וללא שינוי בצנרת
למה זה טוב? כדיי לשפר את פיזור הדלק, אטומיזציה, ובכך להשיג צריכת דלק טובה יותר. טוב גם למי ששיפר מעט את המנוע, קמשאפט, הדרס וכו, כדיי להשיג ספיקת מזרקים גדולה מעט יותר ללא העלות הכרוכה בהחלפת סט מזרקים.
מדובר בווסת לחץ זהה לחלוטין לזה של סופה או כל ג'יפ עם ווסת לחץ על מסילת הדלק, הווסת מספק לחץ של 41PSI בסרק ו50PSI ללא ואקום. המצב הקיים הוא 31 ו40PSI בהתאמה.
למעשה זהו הלחץ בדגמים מאוחרים יותר של ג'יפ, OBDII, כאשר תקני זיהום האוויר וצריכת הדלק הוחמרו.
לדוגמא, מזרק סטנדרטי של סופה מספק בלחץ הקיים ספיקה של 21.0lb/hr או 211.68cc/min.
בלחץ של 49PSI יספק 22.6lb/hr או 237.27cc/min. הפרש של כ 26cc/min לאינג'קטור.
ווסת כזה מורכב אצלי כבר מספר ימים, אחרי שהמחשב הסתגל ללחץ החדש תגובת הדוושה חדה יותר, המנוע שקט יותר והתחושה שיש מעט יותר כח. צריכת הדלק עדיין צריכה להיבדק.
http://img166.imageshack.us/img166/5...1terminal1.jpg
http://info.rockauto.com/SMP/PR211_FULL.jpg
חשוב לדעת, ספיקת מזרקים תלויה במשקל הסגולי של הדלק, בטמפרטורה, בלחץ הברומטרי ועוד.
הנתונים למזרקי ג'יפ שמופיעים באינטרנט מקורם בארה"ב, שם הדלק הוא לרוב 92 אוקטן, 0.745sg, בעוד בישראל הדלק הוא 95 אוקטן, 0.770sg בערך. הפרש של 0.25 במשקל הסגולי מוריד את הספיקה בכ 10cc/min.
(מקדים תרופה למכה- הנתונים של מזרקי ג'יפ נמדדו עם בנזין ולא עם N-Heptane)
עוד חשוב לדעת שמזרק אמור לעבוד עד 80% Duty Cycle, מעבר לכך חיי המזרק מתקצרים מאוד ויעילותו נפגעת עקב התחממות הסליל.
את הווסת שאצלי קניתי מג'ו, משומש תקין. העברתי אליו את הגומיות מהווסת הקודם וזהו.
תגובה להודעה: העלאת לחץ הדלק ב5 דקות וללא שינוי בצנרת
תגובה להודעה: העלאת לחץ הדלק ב5 דקות וללא שינוי בצנרת
תגובה להודעה: העלאת לחץ הדלק ב5 דקות וללא שינוי בצנרת
מה שהוא לא מסתדר לי בתעלול הזה . ( אני לא בטוח שווה מחשבה )
לכל ווסתי לחץ הדלק מחוברת צינורית ואקום .
ווסת לחץ הדלק משנה את לחץ הקו ביחס לעוצמת הואקום בסעפת היניקה .
בפועל כמה שהנהג לוחץ יותר על דוושת הדלק לחץ ההזרקה עולה .
לחץ ההזרקה קשור ישירות לסוג המרססים .
כאן מעלים לחץ ללא שינוי המרססים :confused:
כאשר יש תקלה של CO גבוה . תצרוכת דלק . קשיי התנעה . ועוד ועוד
אחד הדברים שנבדקים כנתוני בסיס זה לחץ הדלק בסרק .
לחץ גבוה = תקלה .
**************************************** ********
טריק \ תעלול ללא הוצעה כספית שמעלה את לחץ הדלק זה לנעוץ מחט של מזרק
בצינורית הואקום המחוברת לווסת לחץ הדלק .
מה שיגרום לשינוי תת הלחץ ( בסרק ) ויעלה את לחץ הדלק ;)
מי שירצה לפתח את זה יכול להתקין ברז על הצינור
מי שירצה לבדוק עד כמה זה שווה ללא החלפת הווסת .
כמובן שרצוי לחבר שעון לחץ לפני השינוי . אחרי השינוי . ואפילו לנוסע עם שעון מחובר .
החלפת רכיבי בסיס כאלה ללא מחשבה מעמיקה סופה בתקלות ללא פתרון .
**************************************** ********
איציק
תגובה להודעה: העלאת לחץ הדלק ב5 דקות וללא שינוי בצנרת
את הווסת קניתי מג'ו שפירק אותו מרכבים של קרייזלר מתחילת-אמצע שנות ה90.
הערה- העלאת לחץ הדלק אינה מתאימה לכל מזרק, סביר להניח שעם מזרקים 33007127 (צבע חום) לא יהיה שיפור בביצועים אלה הרעה.
אם עסקינן בשיפור צריכת הדלק כדאי גם לחשוב לכיוון המזרקים עצמם. המזרקים המקוריים של סופה הם EV1, מזרק מיושן עם חור יציאה אחד. מזרקים חדשים יותר בעלי ארבעה חורי יציאה יתנו פיזור דלק טוב יותר ומכך גם הצריכה.
http://img25.imageshack.us/img25/142...hole4holes.jpg
השלב הבא הוא מזרקים מדור חדש יותר, EV6, בעלי התנגדות (impedance) גבוהה יותר, זמן תגובה מהיר, מבנה פלסטיק (אי התחממות דלק) ופיזור טוב יותר.
http://img14.imageshack.us/img14/4076/fj230full0.jpg
מזרקים EV6 זולים יחסית כיום, בעיקר בגלל חוסר מודעות ליתרונות ולהתאמה אחורה.
לא כל מזרק EV6 מתאים אחורה (אורך, קוטר, קונקטור והתנגדות) ונתוני הספיקה שונים דרסטית ממזרק למזרק.
תגובה להודעה: העלאת לחץ הדלק ב5 דקות וללא שינוי בצנרת
ראה הערה בהודעה הקודמת.
לחץ דלק עודף ייתבטא בעליה בHC וירידה בCO, לא עליה. בסריקה המחשב יראה תערובת עניה שכן הדלק יגיע כנוזל ולא כספרי.
טווח הפעולה של מזרקי סוופה מ94 ומעלה, 53030343, הוא 29-59PSI. העלאת הלחץ כאן היא עמוק בתוך התחום.
תגובה להודעה: העלאת לחץ הדלק ב5 דקות וללא שינוי בצנרת
קצת מידע על מזרקי דלק [נתקלתי בזה בקונטקסט אחר לגמרי]
בנוסף טבלה שמשווה נתוני מזרקים של יצרנים שונים [ספיקה\לחץ, התנגדות, אפליקציה]
וגם - הפחתת הקשר בין סוג המזרק [EV1 \ EV6 לצורת חרירי הריסוס]
http://z-r-c.com/images/topics/injec...ayPatterns.jpg
תגובה להודעה: העלאת לחץ הדלק ב5 דקות וללא שינוי בצנרת
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
coas
לחץ דלק עודף ייתבטא בעליה בHC וירידה בCO, לא עליה. בסריקה המחשב יראה תערובת עניה שכן הדלק יגיע כנוזל ולא כספרי.
.
המשפט הזה לא ברור לי
אתה מוכן בבקשה להסביר יותר לעומק
איציק
תגובה להודעה: העלאת לחץ הדלק ב5 דקות וללא שינוי בצנרת
הטבלה של Stan Weiss לא מדויקת, בהמעטה. על מזרק 0-280-155-715 יש את המק"ט של בוש ואת של פורד, F5DE, משני צידיו. למק"ט של פורד נתון הזרימה הוא 24lb/hr ואילו למק"ט של בוש הנתון הוא 22.45.
מזרק 0-280-155-752 מופיע כבעל ספיקה של 28.55lb/hr בעוד הספיקה היא 24.7lb/hr @ 43.5.
הוא גם רושם נתוניי יצרן שלרוב ניתנים כספיקה של N-Heptane כשווי ערך לנתוני בנזין.....
התמונה שצירפת ממחישה את ההבדל בין מזרק עם חור יציאה אחד לכזה של ארבעה, הפיזור הרבה יותר יעיל ואחיד. ישנו גם הבדל בפיזור בין EV1 4 חורים לEV6 אבל פחות דרסטי במבט.
Excessive fuel pressure on a pintle type injector may well be that as the pressure is increased the mixture values of the engine may appear to get leaner.
This is of course not the case, but the fuel being injected is no longer atomised and is entering the cylinder as a liquid mass. This will typically cause the Hydrocarbon [HC] values to rise due to the raw fuel exiting the cylinder, and the Carbon Monoxide [CO] to drop due to insufficient combustion.
Bosch Motorsport
תגובה להודעה: העלאת לחץ הדלק ב5 דקות וללא שינוי בצנרת
לוקחים משפטים ממאמרים שלא תמיד קשורים ישירות לנושא .
לוקחים מקרה פרטי ועושים ממנו כלל \ חוק ....
אני לא מקבל את המשפט הזה .
בתאוריה בפרקטיקה שאני יודע .
תוספת דלק = CO גבוה !
לצאת בהכרזה שעוד דלק יגרום ל CO להיות נמוך .
מי שהוא כתב את זה באנגלית
ואז יש מי שמתרגם לעברית :(
אחת הבעיות שיש תערובת עשירה היא HC גבוה .
HC גבוה זה אומר שיש דלק לא שרוף .
דלק לא שרוף בגלל בעיות במערכת הצתה .
בגלל עודף דלק שהמנוע לא מצליח לשרוף .
ועוד ... ועוד .
איציק
תגובה להודעה: העלאת לחץ הדלק ב5 דקות וללא שינוי בצנרת
יש מי שעושה ויש משביתי שמחה שיודעים להגיד רק את הלא.
החינוך שלי מאלץ אותי להגיב בנימוס גם כאשר התגובה היא בוטה ומתנשאת, במיוחד כאשר מדובר באנשים שגילם מופלג.
המאמר קשור לנושא ועוד איך, הוא עוסק באינג'קטורים והשפעת לחץ דלק עודף על סוג אינג'קטור. יותר רלוונטי מזה לא יכול להיות. וכמובן, ממקור שיודע דבר או שניים על מזרקי דלק ומנועי שריפה פנימית.
אחרי שטענת נגד חזרת וערכת את ההודעה שלך ו"אישרת" את חלק משכתבתי, כנראה אחרי שחשבת מעט, קראת מעט והחכמת. תמשיך לקרוא ותמצא שצדקתי גם בשאר או שתראה הוכחה שאני טועה, מקור בעל ערך.
תגובה להודעה: העלאת לחץ הדלק ב5 דקות וללא שינוי בצנרת
צר לי שאתה נגרר \ גורר אותי לתגובה אישית .
מה גם שאני לא מוצא כל משפט מתנשא .
בקשותי להסבר אינם מתנשאות . ולא צריך להכנס ללחץ בגלל שאני חולק על מאמר כל שהוא .
ודאי שאני לא מתכוון להשבית שמחה .
מי אני( זקן מופלג שלא מבין ) שיבוא לעצור אותך באמצע המסיבה .
זה שבתגובתי כאן אתה מתרשם שאני מתנגד . לא עושה אותך צודק או מבין גדול .
זה יותר מראה על הרמה הכללית.
וכל נסיון להעלות את הרמה . על ידי הסברים מעמיקים
או על ידי הערות \ והארות .
גורר לא פעם תגובות של נעלב תורן .
עד כמה שהפורום הזה נחשב לטכני \ מקצועי
לא חסר שרשורי מסגרים שהם במקרה הטוב ילדים זבי חותם .
או סוחרי נחשים במסווה גיפאים מסוקסים .
ותחשוב על זה קצת .
תגובה להודעה: העלאת לחץ הדלק ב5 דקות וללא שינוי בצנרת
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איציק - 4X6ZH
וכל נסיון להעלות את הרמה . על ידי הסברים מעמיקים
או על ידי הערות \ והארות .
בדיחה טובה, אולי המסך שלי מסנן "הסברים מעמיקים"...
אתה מוזמן לחלוק כאוות נפשך, אבל תוכיח את טענותיך. דבר שנכשלת בו באופן שיטתי עד כה. להקליד מלל במשפטי סטקטו אינו הסבר ובטח שלא מעמיק. קישור, הפניה, חישוב, תמונה... אלה מרכיבי "הסבר מעמיק". השתמש באלה, תוכיח שטעיתי או שאנשי בוש טועים ואהיה הראשון להתנצל.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איציק - 4X6ZH
מה גם שאני לא מוצא כל משפט מתנשא .
היתממות אינפנטילית.
ולגבי ילדים זבי חוטם, כנראה שאתה חולק לא רק על מהנדסי בוש אלה גם על חז"ל, "מכל מלמדי השכלתי ומתלמידיי יותר מכל"...
וזו עוד התנשאות לרשימה.
אפשר למחוק את התגובות הסהרוריות של מר איציק וכמובן את התגובות שלי אליו? יש מי שיכול להפיק תועלת מהמידע כאן וחבל להלאות את הקוראים בשטויות.
תגובה להודעה: העלאת לחץ הדלק ב5 דקות וללא שינוי בצנרת
יש איזשהם מסקנות אופרטיביות מהדיון על המזרקים? מישהו יכול להגיד איזה סוג מזרק ודגם יותר טוב מבחינת צריכת הדלק לסופה??
אני שואל כי במקרה יש לי מישהו שנוסע לביקור בארה"ב וזו הזדמנות להפיל עליו תיק... :-)
תגובה להודעה: העלאת לחץ הדלק ב5 דקות וללא שינוי בצנרת
תגובה להודעה: העלאת לחץ הדלק ב5 דקות וללא שינוי בצנרת
אלו רק שתי דוגמאות, יש הרבה אופציות וטווח מחירים רחב.
ההמלצה מתיחסת למנוע סטנדרטי בלבד.
את המזרקים מטה ניתן למצוא באיביי בזול יחסית, לרוב פורקו ממנועי 5.0L של פורד.
יספקו את הנדרש למנוע סטנדרטי בלחץ 49PSI.
214cc/min @ 43.5 PSI
26lb/hr @ 39 PSI
http://img530.imageshack.us/img530/4638/02801557106.jpg
למזרקים הבאים ספיקה גדולה הרבה יותר, יתאימו גם למנוע משופר.
בלחץ 49PSI יספקו 294lb/hr, דיי והותר גם לסטרוקר 4.7L .
27.48cc/min @ 43.5 PSI
http://img530.imageshack.us/img530/5...5601324lb8.jpg
ישנם גם את המזרקים הישנים יותר 0280150947 שיספקו 24lb/hr בלחץ של 39PSI. מזרקים זהים לחלוטין לאלה של Ford Motorsport M9593-A302.
או אלה :
שני מזרקים נפוצים בGM, לרוב יופיעו עם ספיקה של 28lb/hr~ וזו אכן הספיקה אבל בלחץ של 58PSI, הלחץ בו עובדת מערכת הדלק במנוע המקורי ממנו ירדו/נועדו.
0-280-155-752 או 12554271
24.7 @ 43.5 PSI
25.2 @ 49 PSI
0-280-155-931 או 12561462
24.7 @ 43.5 PSI
25.2 @ 49 PSI
מי שלא יכול לדחות סיפוקים ומוכן להוציא את הארנק לשם כך, החנות הבאה מוכרת את כל המזרקים הנ"ל ובמחיר סביר. יש להם נטיה להגזים כלפי מעלה בגודל המזרק הנדרש, קחו בחשבון.
תמיד תוודאו את נתוני הספיקה לפי המק"ט שעל המזרק ובלחץ של 43.5.
תגובה להודעה: העלאת לחץ הדלק ב5 דקות וללא שינוי בצנרת
יש לי סופה 92 אוטומטית עם מנוע שירוקי/גרנד שירוקי שנת 2001 שמתי מזרקים רגילים שקניתי ביחד עם סעפת של סופה ישנה 92/93 לא יודע בדיוק.האם זה בסדר או שאני צריך מזרקים אחרים?יש קשר לזה שהג'יפ בולע דלק שהו כמו 4 ק"מ לליטר ביום טוב.יש לציין שיש לי יחי ההעברה 4:10 שזה בטח משפיע על הצריכה.אשמח לקבל ייעוץ מקצועי.
שגיא
תגובה להודעה: העלאת לחץ הדלק ב5 דקות וללא שינוי בצנרת
תגובה להודעה: העלאת לחץ הדלק ב5 דקות וללא שינוי בצנרת
אשר
אשמח אם תעשה קצת סדר בדברים מנוע רגיל/מוגדל/מזרק א/מזרק ב/באופן כללי/ספציפי לסופה! . מי מתאים ולאן יתרון חסרון.
כמו כן האם המחשב בסופה יודע לקבל זאת או מתרגם זאת לעודף/חוסרדלק או שהמזרק משנה רק את הרסס ולא את הכמות ואם גם וגם איך זה משפיע על כל אחד מהמצבים.
תודה יואב
תגובה להודעה: העלאת לחץ הדלק ב5 דקות וללא שינוי בצנרת
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
taldavid
יש לי סופה 92 אוטומטית עם מנוע שירוקי/גרנד שירוקי שנת 2001 שמתי מזרקים רגילים שקניתי ביחד עם סעפת של סופה ישנה 92/93 לא יודע בדיוק.האם זה בסדר או שאני צריך מזרקים אחרים?יש קשר לזה שהג'יפ בולע דלק שהו כמו 4 ק"מ לליטר ביום טוב.יש לציין שיש לי יחי ההעברה 4:10 שזה בטח משפיע על הצריכה.אשמח לקבל ייעוץ מקצועי.
שגיא
זה הגיר 3 הילוכים שמשפיע על הצריכה עם תוסיף לרכב גיר צירוקי AW4 זה כבר סיפור אחר:rolleyes: