תגובה להודעה: רכיב קטן נזק גדול!
אתה באמת רוצה את התגובה \ כאן ועכשיו .
או שעדיף לשתוק .
להמתין עוד חודשים שלושה ואז להגיב ולפרט .
אתה עושה כל טעות אפשרית .
הנסיון לחסוך
הפתרונות בשלוף
הדלוג ממוסך למוסך
בסוף ואתה קרוב לסוף! כשתעשה סיכום יתברר לך שזה יצא הרבה יותר יקר מכל מה שאתה חושב
ורוצה להשקיעה בתיקון .
איציק
תגובה להודעה: רכיב קטן נזק גדול!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איציק - 4X6ZH
אתה באמת רוצה את התגובה \ כאן ועכשיו .
או שעדיף לשתוק .
להמתין עוד חודשים שלושה ואז להגיב ולפרט .
אתה עושה כל טעות אפשרית .
הנסיון לחסוך
הפתרונות בשלוף
הדלוג ממוסך למוסך
בסוף ואתה קרוב לסוף! כשתעשה סיכום יתברר לך שזה יצא הרבה יותר יקר מכל מה שאתה חושב
ורוצה להשקיעה בתיקון .
איציק
שלום רב איציק
לא הבנתי בדיוק איפה הוא עשה טעויות?
אולי במקום שהוא לא התעקש מול מוסך שתיקן לו משהו שם בבאר שבע ?
תוכל להעיר טעויות בכדי שהבאים יוכלו ללמוד ?
תודה ובברכה חג שמיח (למרות שכבר עבר)
אילן
תגובה להודעה: רכיב קטן נזק גדול!
אפשר להתחיל בנסיעה המהירה למנוע כזה \ רכב כזה לפרק זמן ארוך
להמשיך בהכנה \ בדיקת רכב לפני קיץ
להתחשבות בתנאי הכביש משקל הרכב \ תנאי סביבה טמפרטורה מזג אויר
חוסר ניתוק רדיאטור שמן גיר במידה והרכב גיר אוטמטי ( אבי אבות הצרות )
עצירת הרכב ודימום מנוע במהירות ( זה מאד מזיק )
להמשיך לפתיחת פקק הרדיאטור
לנוהל קירור המנוע
כניסה למוסך מזדמן בשעות סגירה \ ערב חג \ מהר מהר .... ( קודם כל המוסך ממהר )
במקרים כאלה כדאי להתיעץ עם המוסך המטפל ברכב ( כנראה שלרכב אין מוסך )
כאן כבר הרכב מוקפץ ממקום למקום כל אחד אומר את דעתו ומושך לכיוון אחר .
מאחר ולרכב אין מקום טיפול קבוע גם אין מי שמרגיש מחויבות .
בעל הרכב מנסה להיות גם המתכנן גם המבצע וגם הממן של פרויקט השיקום .
ולהוציא את העבודה לקבל מישנה .
את המחיר לקבלני המשנה הוא סוגר מראש .
ואיפה הרדיאטור בתיקון
ואיפה נוזל הקירור
ואיפה תושבות המנוע
ואיפה צינורות המים .
איפה שמן + מסננים
מי זה מחזיר את משאת ההזרקה הישנה למנוע החדש
איפה גלגלי טימניג \ רצועה \ גלגלי סרק
ואני רק בחצי הרשימה
איציק
תגובה להודעה: רכיב קטן נזק גדול!
איציק
על מנת שיהיה ניתן ללמוד דבר אחד או שניים, אולי יש מקום לתת פירוט מהן הבדיקות המומלצות לרכב טיולים שעובד קשה לקראת הקיץ .
תודה
יואב
נ.ב אולי יש מקום לפתח על הנושא דיון נפרד מפני שאני חושב שהנושא חשוב מאוד ומענין רבים מבאי הפורום
תגובה להודעה: רכיב קטן נזק גדול!
תפתחו את הנושא איפה שאתם מבינים
בינתיים
כל רדיאטור פלסטיק = חשוד
כל רדיאטור פלסטיק שגילו יותר משלוש שנים ( רימון בלי ניצרה )
כל מי שיש לו גיר אוטומטי ולגיר יש רדיאטור ( רוב כלי הרכב בעולם )
והרדיאטור של הגיר הוא חלק מרדיאטור המנוע . מזמין לעצמו צרות צרורות .
כל מי שגורר \ רכב שטח \ שלא מבצע שינוי וניתוק ברדיאטור הגיר :rolleyes: שיהיה לו רק מזל .
איציק
תגובה להודעה: רכיב קטן נזק גדול!
איציק :D
עכשיו אני יותר חכם ואשים לב לדברים כאלה ומקווה ששאר הקוראים יפנימו את זה
המון תודה לך
ונתראה בשטח
:-)
תגובה להודעה: רכיב קטן נזק גדול!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איציק - 4X6ZH
כל מי שגורר \ רכב שטח \ שלא מבצע שינוי וניתוק ברדיאטור הגיר :rolleyes: שיהיה לו רק מזל .
איציק
איציק,
מה השינוי שמדובר עליו?
האם רלבנטי לגרנד שירוקי שבו נוספה "חבילת גרירה" מקורית הכוללת קולר גיר?
תודה וחג שמח
תגובה להודעה: רכיב קטן נזק גדול!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איציק - 4X6ZH
אפשר להתחיל בנסיעה המהירה למנוע כזה \ רכב כזה לפרק זמן ארוך
להמשיך בהכנה \ בדיקת רכב לפני קיץ
להתחשבות בתנאי הכביש משקל הרכב \ תנאי סביבה טמפרטורה מזג אויר
חוסר ניתוק רדיאטור שמן גיר במידה והרכב גיר אוטמטי ( אבי אבות הצרות )
עצירת הרכב ודימום מנוע במהירות ( זה מאד מזיק )
להמשיך לפתיחת פקק הרדיאטור
לנוהל קירור המנוע
כניסה למוסך מזדמן בשעות סגירה \ ערב חג \ מהר מהר .... ( קודם כל המוסך ממהר )
במקרים כאלה כדאי להתיעץ עם המוסך המטפל ברכב ( כנראה שלרכב אין מוסך )
כאן כבר הרכב מוקפץ ממקום למקום כל אחד אומר את דעתו ומושך לכיוון אחר .
מאחר ולרכב אין מקום טיפול קבוע גם אין מי שמרגיש מחויבות .
בעל הרכב מנסה להיות גם המתכנן גם המבצע וגם הממן של פרויקט השיקום .
ולהוציא את העבודה לקבל מישנה .
את המחיר לקבלני המשנה הוא סוגר מראש .
ואיפה הרדיאטור בתיקון
ואיפה נוזל הקירור
ואיפה תושבות המנוע
ואיפה צינורות המים .
איפה שמן + מסננים
מי זה מחזיר את משאת ההזרקה הישנה למנוע החדש
איפה גלגלי טימניג \ רצועה \ גלגלי סרק
ואני רק בחצי הרשימה
איציק
אין שום סיבה לעבור ברכבים האלה את ה90 קמ"ש
בשלי אני גם לא עובר את ה80
הפתרון מוזיקה טובה ואורך רוח
מונע את רוב הבעיות
תגובה להודעה: רכיב קטן נזק גדול!
אני מפצל לדיון נוסף (הכן את הרכב לקיץ עם דגש למערכת הקירור)
כאן http://www.jeepolog.com/forums/showt...701#post242701 בו אשמח שאנשים יתרמו מהניסיון שלהם
יואב
תגובה להודעה: רכיב קטן נזק גדול!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eli84
אין שום סיבה לעבור ברכבים האלה את ה90 קמ"ש
בשלי אני גם לא עובר את ה80
הפתרון מוזיקה טובה ואורך רוח
מונע את רוב הבעיות
זה באמת הפתרון לכל הבעיות בעולם:-?
תגובה להודעה: רכיב קטן נזק גדול!
רבותי שלום
תודה על התגובות , למדתי המון.
ותודה על הפיצול לאשכול הנוגע להכנת הרכב לקיץ.
אני כרגע בשלב בו הרכב במוסך מטעם יבואן המנועים , המנוע שלי מחוץ לרכב והמנוע החדש הגיע.
באחת התשובות של איציק יש סעיף הנוגע לתושבות המנוע ,אני מבקש להבין בקצרה מהו תפקיד התושבות ,האם הרכבת תושבות לא מקוריות תגרע מאיכות עבודת המנוע לאחר הרכבתו?
שאלתי שאלה דומה במוסך מיצובישי במרכז, ונאמר לי כי תושבת מקורית גבוהה במעט מתושבת חליפית ואם ארכיב חליפית המשמעות היא רעידות.
האם אפשר לקבל מידע נוסף מהידע שלכם בנושא?
לגבי משאבת הזרקת הסולר, האם מומלץ להשאיר את המקורית שבאה עם המנוע? או להרכיב את זו שהיתה אצלי ברכב ועברה שיפוץ אצל בעלי הרכב הקודמים לפני כ 6 חדשים.
חבר שלי טוען כי תיזמון משאבת ההזרקה למנוע דורש ידע וניסיון רב והוא משמעותי להצלחת התיקון ואיכות הסחיבה של הרכב בעתיד,האם מישהו מכם יכול לתרום מהידע שלו ולפתח את הנושא הזה?
נושא הרדיאטור: גם לאחר הדיון שנערך כאן, לא ברור לי עדיין מה מומלץ להרכיב על האוטו בהתחשב לעובדה שאין כרגע רדיאטור ויש לשקם לחלוטין את מערכת הקירור.
רדיאטור מקורי עולה 4000 ש"ח ויותר, הוא תוכנן ע"י היצרן בעבור הרכב הזה וסביר להניח כי הושקעה מחשבה רבה בפיתוח רכיב זה, מצד שני אנו בעלי הרכב עושים שינויים במבנה הרכב ( מגן גחון , כננת , פגוש מתכת ) אשר חוסמים ובכך משנים את גורם כמות האויר החיצוני שתוכנן להכנס לצורך קירור המנוע.
ניתוק הרדיאטור מקירור הגיר: אצלי באוטו יש רדיאטור קטן לפני הרדיאטור הגדול , האם זה הרדיאטור של הגיר?
האם כאשר מזמינים רדיאטור מקורי של מיצובישי מקבלים את שני הרדיאטורים כקיט?
רב הפג'רו בישראל הם בעלי תיבות הילוכים אוטומטיות, מה עוד אנו צריכים לדעת על הנושא בכדי לתחזק את הרכבים שלנו ?
תודה
רני
תגובה להודעה: רכיב קטן נזק גדול!
זכור וצר לי שאני נשמע כזה אפוקליפטי !
מוסך שקשור ליבואן המנוע זה אחד החפרים הגדולים שיש !
הוא לא רואה אותך ממטר . ( אתה מציק לו אתה מפריעה לו לגמור את העבודה מהר ) .
כל הסעיפים בשרשור הקודם חשובים ועל חלק מהם יודע לענות רק מי שעשה כמה החלפות
מנועים לדגם הספציפי שלך .
השוק מוצף בחלקי חילוף באיכות ירודה ביותר ( תושבות מנוע חליפיות זה לא טוב ) .
מערכת הקירור זה לא רק רדיאטור . זה כל צינורות המים הכל הכל ! כולל הבנדים שמחזקים את הצינורות . שימוש בבנד לא איכותי או שימוש בצינור ישן שאתה חושב שהוא טוב .
וחיזוק הבנד בזוית אחרת מהחיזוק הקודם . יגרום לקרע בצינור .... וההמשך אתה כבר מכיר .
הצלבת חלקי מערכת דלק חייב להעשות רק על ידי מי שיודע איזה חלק מתאים לאיזה מנוע .
זה שמי שהוא אמר לך ששיפצו יופי ( מה שיפצו בדיוק ? )
ואיפה המרססים בכל הסיפור ?
ואיפה כל מצמדי ומרסני רעידות שיש על צינורות המרססים ?
ומה לגבי כיוון עומס סרק למזגן
ועוד ועוד
אתה חייב איש מקצוע צמוד לכל שלבי העבודה פיקוח צמוד
איציק
תגובה להודעה: רכיב קטן נזק גדול!
חברים
סליחה שאני נכנס בדלת פתוחה
אבל...
אני כבר למעלה משבועיים מסתובב עם בעיות התחממות לא מוסברות
הייתי במס' מוסכי רשת שבדקו את הרכב בלחץ עם חומר וכל מיני משחקים
במוסך אחד החליפו צינור מים מתחת לטורבו (כנראה מדובר במחלה ידוע)
סיפרו שעשו בדיקת ראש מנוע לקחו 220 ש"ח ואמרו הכל תקין
במקרה השני אמרו שמשאבת הדלק הלכה ואיתה מנגנון הואקום של הטורבו
לקחו 2.5K והבעיה המשיכה
חזרתי למוסך מנהל העבודה טען שהחליף צינורות וניקה את מערכת המים
במוסך אחר התברר כי סה"כ הוציאו את הטרמוסטט ולא סיפרו לי
הקיצר
חאפרים לא חאפרים
אי אפשר לסמוך על אף אחד!!!
לא מוסך מורשה ולא מוסך לא מורשה
נכון לשורות אילו כאשר חזרתי ממוסך של חבר שיחד איתו ערכנו בדיקה
הוברר כי ראש המנוע הלך וזאת סיבת ההתחממות!
ניתן היה לדעת זאת בוודאות בבדיקה הראשונה
אבל המוסכים ידעו שאחזור אליהם ולאט לאט הוציאו ממני כסף כל פעם עם סיפור אחר
כרגע הרכב חונה מחוץ לבית סגור ונעול
אני מתכוון לחפור וללמוד את הנושא עד ליסודות
ואת העבודה לעשות לבד לאט לאט
בינתיים אשמח לשמוע איך מפצלים את רדיאטור הגיר מהרדיאטור הראשי
תודה וסופ"ש נעים
אבי
תגובה להודעה: רכיב קטן נזק גדול!
[quote=ארוך ירוק 98;242592]שבוע קשה עובר על כוחותינו - הלך המנוע, על כביש 6 , בדרך לטיול פסח בן יומיים לדרום.
אני אגלגל כאן את השתלשלות העיניינים שהביאה לתוצאה העגומה הזאת מכיון שהדבר היה כנראה ניתן למניעה.
הכל מתחיל בהחלפת צמיגים חדשים (מקסיס 8060) ,כיוון פרונט והתקנת סט גומיות (כתום) שהפכו את הנסיעה לתענוג של ממש.
ללא קשר, למחרת ההתקנה החל רעש חריג מהמנוע מאזור הפן קלאצ' ומשאבת המים, אשר לצערי לא התייחסתי אליו ברצינות.
יום לאחר מכן העמסנו את האוטו לעייפה בדרך לדרום ויצאנו דרך כביש 6 כאשר הנהיגה חלקה מתמיד אודות לצמיגים החדשים וכיוון הפרונט האחרון אשר אפשר להגיע בקלות ל140 קמ"ש ב3200 סל"ד , לפני החלפת הצמיגים וכיוון הפרונט האוטו בקושי הגיע ל120 קמ"ש בסל"ד זהה.
ברור לי שהגזמתי! זאת שטות לאמץ כך רכב דיזל שנת 98 ומנוע שעשה 235K, אבל זה שייך לעבר , מה שקרה הוא שתוך כדי אורגזמת הנהיגה המהירה שמתי לב שמד החום הגיע לקצה העליון, מיד עצרתי בצד ודוממתי מנוע כאשר המים יוצאים בלחץ דרך צינור העודפים של מיכל העיבוי.
בשלב זה ההיסטריה שלי נקשרה לחוסר הידיעה האם יש לדומם או להשאיר את המנוע עובד בסיטואציה כזאת? כאשר החום ירד, בדקתי את נוזל הקירור ברדיאטור והפקק התפרק לי ביד, הנעתי מחדש ללא כל בעיות וראיתי כי המאוורר מסתובב לו באופן לא עגול ובמהירות נמוכה יחסית.
החלטתי לא להמשיך ולפנות את הרכב למוסך מיצובישי הקרוב , כך מצאתי את עצמי במוסך המורשה של מיצובישי בבאר שבע, שם החליף לי המוכסכניק את פקק הרדיאטור( 135ש"ח לפני מע"מ ),בדקו את תקינות מערכת הקירור דרך הרדיאטור בעזרת מכשיר לחץ ומילאו נוזל קירור תקני ויקר , הוא ביקש ממני להשאיר את האוטו מונע למשך 10 עד 15 דקות ולהשגיח על מד הטמפ' , לאחר כ 15 דקות הוא הגיע ודיווח לי שהכל בסדר וכי אני יכול לנסוע לאחר שאשלם.
לאחר 450 ש"ח יצאתי ולאחר כ 100 מטר מהמוסך,זינקה הטמפרטורה לקצה העליון של המד ומיד ירדה לאמצע הסקאלה, חזרתי על עקבותי למוסך לדווח על התופעה והמכונאי טען כי זה נורמאלי וכי הטרמוסטט נכנס לפעולה לאחר שהוכנס נוזל קר למע' הקירור, הוא מיהר לשחרר אותי והרגיע אותי שהכל תקין ואין לי מה לחשוש, יצאתי מהמוסך ואחרי 200 מטר הטמפ' זינקה לקצה המד ולא ירדה , עצרתי בצד דוממתי וביקשתי מהמוסכניק להגיע אלי כי אני לא רוצה לגרום נזק, הגיעו אלי שני מכונאים שקבעו כי יש לחץ במערכת וכי בוודעות הלך אטם ראש מנוע וכל זה בגלל שנסעתי זמן רב עם טמפרטורה גבוהה, הם סימנו לי לחזור למוסך .
המתנתי שהמנוע יתקרר הנעתי מחדש והגעתי למוסך כאשר בכניסה אליו אני שומע רעש ( "פינג" מתכתי) שגרם לי להבין שמשהו רע קרה למנוע למרות שהוא עדיין פועל.
המכונאי כיוון אותי לתוך המוסך, סגר אחרי את דלתות המוסך והכריז שהלך ראש המנוע וכי עלי להשאיר את הרכב כי יטפלו באוטו רק אחרי החג. הוא דחה לחלוטין את טענתי כי הנזק הנוכחי נגרם לאחר שהאוטו יצא באישורו מהמוסך, והאשים אותי כי הנזק נגרם שלאחר שיצאתי בפעם השנייה מהמוסך בכך שנסעתי עם מנוע חם מאוד לזמן ממושך מדי.
הסיטואציה נראתה לי כמו מלכודת שהוכנה לי ולכן ביקשתי כי יפתח את דלתות המוסך ויצאתי עם האוטו לרחוב.
כאשר בחנתי את האוטו ראיתי כי כל איזור המתלה והחלק הפנימי של הגלגל הקדמי שמאלי רטובים משמן שאיני מזהה את מקורו.
הזמנתי גרר ונסעתי עם משפחתי (אשתי ,שלושה ילדים וכלב) הבייתה עייף ומתוסכל.
לאחר החג האוטו הגיע למוסך שביל השטח בקלנסואה שם פורק הראש ונקבע חד משמעית שלא רק הראש נפגע, אלה גם הבלוק ניזוק והראו לי כי קיימת מדרגה בחלק העליון של הצילינדר השלישי ( כאשר סופרים מחזית הרכב פנימה)וגם חספוס לא ברור ולכן הוא ממליץ להחליף מנוע קומפלט מכיון שכל אופציה אחרת תהיה יקרה יותר ותוצאותיה לא מובטחות.
עוד נקבע כי משאבת המים אינה תקינה וככל הנראה היא הגורם לבעייה כולה.
הוא הציע לי מנוע משומש מיבוא במחיר של 11000 ש"ח לפני מע"מ כאשר יש להוסיף גם עלות משאבת מים , צנרת , רדיאטור חדש במידה וצריך , האחריות מוגבלת ל3 חדשים בלבד.
מכאן החלתי במסע להשיג עסקה טובה יותר עבור מנוע מיובא מיפן כאשר המחיר הממוצע בשוק הוא 10K + מע"מ אך האחריות שונה מיבואן ליבואן.
לבסוף הזמנתי מחברה במושב גנות במחיר 12.5K + מע"מ הכולל עבודת פירוק המנוע הישן הרכבת מכלולים כגון משאבת הסולר הישנה שלי על המנוע החדש ( בגלל הקודן ), 4 מחזירי שמן מקוריים ,שמנים ונוזל קירור עם אחריות של 6 חדשים במידה ומערכת הקירור תקינה , לכן הזמנתי רדיאטור מקורי חדש ב 1600 ש"ח, צנרת מים חדשה ב 300 ש"ח ,משאבת מיים ב300 ש"ח. כאשר ההרכבה נעשת ע"י מוסך מורשה מטעם היבואן (מוסך מוטי בבני ברק) ותוענק לי תעודת אחריות לתקופה של 6 חדשים על המנוע.
מחר מרכיבים את המנוע באוטו, אני מקווה שהנושא מעניין אתכם, אדווח בהמשך.
אשמח לתגובות מכאלה שעברו תהליך דומה של רכישת מנוע מיבוא, האם הם מרוצים מהתוצאה כיום, איזה מידע מועיל הם יכולים לחלוק עימי בשלב זה ?.
תודה על תשומת הלב
1היה רעש מוזר מהמנוע ? אל תיסע לטיול בשום אופן. מי קבע שזה הפן קלאטש ומי קבע שאין לרעש הזה קשר לכיוון הפרונט
לא נוסעים לטיול כשיש רעש כזה.לא יוצאים בשום אופן מהבית עם רכב לא תקין חוזריםמיד למוסך שסידר לך את הפרונט וצמיגים ואם הוא לא יודע מה לעשות שיפנה אותך או שאתה תלך למוסך שיפתור לך את הבעיה.
2. מיצובישי פאגרו מהשנים האלה לא בנוי למהיריות של 140 קמש. אתה קורע את המנוע.גורם לתצרוכת דלק גבוהה וצפוי לדרישת שלום מהמשטרה.
סע ,90 100 לא יותר. תאמין לי תיהנה מאוד מנסיעה כזאת. כן, אני מכיר את התופעה שאני נוסע כביש החוף או כביש 6 עוקפים במהירות לנדקרוזרים חדשים ועוד גיפים חדישים.
שיהיה להם לבריאות, סופו של דבר אגיע אל היעד מקסימום עודחצי שעה
כל טוב,
בעל פאגרו 97 ארוך דיזל ידני
תגובה להודעה: רכיב קטן נזק גדול!
שלום לכולם,
למדתי הרבה מהתגובות, אבל בכל זאת מספר שאלות:
א. אחרי הכל, מה היה הגורם הראשוני לתקלה שבסופה נגרם הנזק למנוע? איך היה ניתן לזהות את התקלה הראשונית ולמנוע את ההמשך?
ב. אני יודע שזה לא קשור לתקלה, אבל מה זה סט הגומיות הכתום שמשפר את איכות הנסיעה?
בפסח היינו בדרום הרחוק וברמת הגולן, למרות הפצרותיה של אישתי "תראה, כולם עוקפים אותך, אפילו משאיות" לא עברתי את ה 90 קמ"ש וברוב המקרים המחוג על 80.
תודה
תגובה להודעה: רכיב קטן נזק גדול!
איציק
הרחב בבקשה את נושא הפרדת הרדיאטור למערכת הגיר. אם אפשר בדגש לפאג'רו .
תודה
רומי
תגובה להודעה: רכיב קטן נזק גדול!
יש לבדוק נקודתית על הרכב איך ולאן מחוברים צינורות השמן של הגיר .
בדרך כלל הם מחוברים לרדיאטור המנוע ואז יש לנתק ולהתקין רדיאטור חיצוני נפרד
יש כלי רכב שיש להם כבר רדיאטור חיצוני המחובר בטור לרדיאטור המנוע .
ואז יש רק לנתק את הקישור לרדיאטור המנוע .
ולהשאיר את ההרדיאטור החיצוני מחובר רק לגיר .
עד כמה שאני זוכר בע"פ בפאגרו יש רדיאטור חיצוני נפרד .
ואז יש רק לבדוק שהוא מנותק מהמנוע .
במידה והוא לא מנותק כל מה שיש לעשות זאת הצלבה בנקודות חיבור הצינורות
הגמישים . ( בדרך כלל יש מספיק אורך לצינורות ) .
זה יותר קל מפשוט ;)
וזה מאריך חיי גיר ומנוע .
לאחד החברה שמטייל איתי יש ספורטאז ( כבר בישל מנוע פעם )
ובעליות בשטח שעון החום זוחל ....
לפני כחודש הפרדנו את קישור צנרת הגיר מהמנוע .
והרכב הפסיק להתחמם .
איציק
תגובה להודעה: רכיב קטן נזק גדול!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איציק - 4X6ZH
יש לבדוק נקודתית על הרכב איך ולאן מחוברים צינורות השמן של הגיר .
בדרך כלל הם מחוברים לרדיאטור המנוע ואז יש לנתק ולהתקין רדיאטור חיצוני נפרד
יש כלי רכב שיש להם כבר רדיאטור חיצוני המחובר בטור לרדיאטור המנוע .
ואז יש רק לנתק את הקישור לרדיאטור המנוע .
ולהשאיר את ההרדיאטור החיצוני מחובר רק לגיר .
עד כמה שאני זוכר בע"פ בפאגרו יש רדיאטור חיצוני נפרד .
ואז יש רק לבדוק שהוא מנותק מהמנוע .
במידה והוא לא מנותק כל מה שיש לעשות זאת הצלבה בנקודות חיבור הצינורות
הגמישים . ( בדרך כלל יש מספיק אורך לצינורות ) .
זה יותר קל מפשוט ;)
וזה מאריך חיי גיר ומנוע .
לאחד החברה שמטייל איתי יש ספורטאז ( כבר בישל מנוע פעם )
ובעליות בשטח שעון החום זוחל ....
לפני כחודש הפרדנו את קישור צנרת הגיר מהמנוע .
והרכב הפסיק להתחמם .
איציק
רעיון ניתוק רדיאטור הגיר נישמע מעניין - מצטרף לדיון במספר שאלות לאיציק:
(רקע: ברשותי טראנו דיזל אוטומאט שבו כבר קיים רדיאטור נוסף ניפרד לגיר האוטומאטי, אך הוא מחובר לרדיאטור הראשי כביום היוולדו. בנסיעות על הכביש כולל קיץ ועליות קשות אין כל בעיית התחממות. בשטח+קיץ+עליה קשה+4L לעיתים יש התחממות, בה חום המנוע עולה מעל לחצי אך לא יותר מ 3/4 - שזה אומנם לא התחממות יתר, אך הבעיה היא הפסקת פעולת המזגן/מדחס בטמפ' זו - וכאמור חם שם בחוץ :oops: להערכתי הגורם לבעיה היא התחממות הגיר וכבר ולמרות שהוספתי מאוור נוסף לרדיאטור הגיר הבעיה עדיין לא ניפתרה. כבר השלמתי עם המצב עד שראיתי את השיררור הזה - אולי עוד יש תיקווה??)
השאלות הן:
1. איך יודעים/בודקים אם רדיאטור הגיר (הקיים שהוא כאמור קטן) יהיה מסוגל לבדו לבצע את מלאכת קרור שמן הגיר נאמנה?
2. (לאחר הפרדת הרדיאטורים) אם שמן הגיר יתחמם, איזו אינדיקציה תהיה/ניתן לקבל ע"מ למנוע התחממות יתר של הגיר (כיום אני מניח שהאיניקציה היא דרך שעון חום המנוע שבעקיפין בגלל חיבור הרדיאטורים אמור להתריע מבעוד מועד)
3. מה החיסרון/סיכונים אפשריים שבהפרדה המוצעת? אם יש רק יתרונות אז מדוע יצרן הרכב (שכבר הוסיף מעצמו רדיאטור ניפרד) בחר לחבר בין הרדיאטורים?
4. ספציפית לטראנו (דיזל) אוטו' - האם יש לך ניסיון עם הפרדה מסוג זה גם בטראנו? האם לדעתך ההפרדה יכולה לפתור את הבעיה שהצגתי או שהיא נועדה לפתור מצבים שבהם יש "התחממות של ממש"
תודה מראש על התשובות :-)
נועם.
תגובה להודעה: רכיב קטן נזק גדול!
אין לי כבר כח להסביר ןלנמק בשביל מה זה טוב ולמה היצרן עושה לא טוב ;)
*******
נתק את החיבור למנוע . תפריד בין הרדיאטורים .
הקישור תפקידו לחמם את שמן הגיר כשקר . ולחמם את המנוע כשקר .
אחד מחמם את השני .
במדינות קרות יש בעיה בחורף
במדינת ישראל יש בעיה כמעט כל השנה . והטמפרטורות של החורף שלנו זאת בדיחה .
יש יצרני רכב שמסבירים \ יש יבואני רכב שיש מחלקת שרות שחושבת .
ויש מוסכים שפשוט גורמים נזק לרכב .
לנתק את הגיר מהמנוע .
ותספר לנו מה אומר שעון החום
חום העבודה של המנוע הוא מקסימום 100 .
חום עבודה של הגיר הוא מעל 100 מעלות
חום שמן הגיר ביציאה מהטורק קונברטר ( בכניסה לרדיאטור ) יכול להיות גם מעל 250 מעלות
מה שמתרחש זה שמכניסים שמן רותח לתוך רדיאטור המנוע שגם קשה לא לקרר את עצמו .
איציק