תגובה להודעה: ומה דעתכם על זה ?
הדוקטורין מובן ואפילו יכול להיות שבכוונות טובות
להוריד רכבים "ישנים" מהכביש ולחדש את ציא הרכב ברכבים יותר בטיחותיים ופחות מזהמים,
צריך גם לצמצם את הציא...
וכמובן, המיסים הכרוכים בקניית רכב חדש לא יזיקו....
הדרך היא לממר את החיים של בעלי הרכב המשומש והמיושן ולגרום שהרכב לא יהיה שוה תיקון. כך בעל הרכב יהיה חייב להחלפתו באחר או להפטר ממנו ולחזור לתחבורה ציבורית מחוסר תקציב.
אבל איפה הגבול?
האים התוצאה הסופית מקדשת את האמצעים?
השיטה הנ"ל פוגעת במעוטי יכולת ותגרום להפרדה בפער האקונומי באוכלוסיה, ראו מה קורה(או קרה) בדרום אפריקה.
לידיעתכם....
בארה"ב יש חנויות חלקי רכב בכול פינה ופרסומות שמעודדות בעלי רכב בעבודה עצמית, במיוחד במצב הכלכלי היום...וזה לא גורם לבעיות כנראה...וככה זה כבר מאז התחלת המאה שעברה, קשה לי להבין למה זה בעיה כזאת רצינית בארץ הקודש אבל אינה קיימת במקומות אחרים בעולם.
תגובה להודעה: ומה דעתכם על זה ?
איציק,
מה המשמעות של זה ?
ציטוט:
דרוש בעל כתב הסמכה בפחחות ו/או במכונאות רכב להשכרה
למוסך בהקמה דרוש בעל כתב הסמכה בפחחות רכב ו/או במכונאות רכב למטרת השכרת תעודת ההסמכה. נא לפנות בשעות העבודה.
אפשר להשכיר תעודת הסמכה ?
כמו שמשכירים מונית ?
תגובה להודעה: ומה דעתכם על זה ?
ואללה איציק אתה יודע להדליק ולברוח... טוב, חיפשתי בקישור שנתת את המאמר המדובר בשביל להכניס את הדברים שלך להקשר, כי כל אחד לוקח את הציטוט שלך לאן שהוא רוצה:
ציטוט:
ועידת שרותי הרכב והתחבורה 2009: המקצוע והמאבק
השבוע התאפיין בלחץ (מבורך, עליי לציין) של הכנות אינטנסיביות לקראת תערוכת טכנוקאר 5 – התערוכה המקצועית לציי רכב, חלפים וציוד למוסכים, אשר במסגרתה תיערך גם 'ועידת שירותי הרכב והתחבורה' (12.5.09 שעה 17:00). בתערוכה יציגו גורמים מגוונים את מיני מרכולתם, ובהם גם חידושים רבים ומעניינים שיש בהם לייעל ולשפר את עבודת המוסך.
תערוכה זו מבליטה את הפער הגדול בין התדמית הציבורית ה.... (עגומה? נחותה? גרועה? מודה אני כי מתקומם אני לכתוב מילים אלו) לה זוכה מקצוע תיקון הרכב - תדמית אשר אותה, כידוע, אנו עמלים קשות על מנת לשנות - לבין האמת של מקצוע תיקון הרכב, אותה יודע כל אחד מאיתנו. מקצוענו טומן בחובו תבל שלמה של ידע וחידושים טכנולוגיים ואחרים, ציוד מתקדם, שינויים רבים בתחום ניקוי המכלולים, ניקוי הרצפות של המוסך, מפוחים למניעת זיהום אוויר וטיפול בכל הקשור בבריאות העובדים במוסך, צבעי מים חדישים, מכשירי אבחון מתקדמים, מסלולי רישוי, מסלולי בדיקות ממוחשבות, מכשירי חימום וייבוש המסייעים לתהליכי הצבע, מכשירי ניקוי לרכב, ציוד לפחחים, ציוד לחשמלאים - ועוד ועוד. מקצוענו חי ותוסס, ומתעצב מחדש מדי יום. עולם הרכב וכל הקשור בו, מתקדם ללא לאות, ובהתאמה לכך, ההשקעה בקדמה, בטכנולוגיות, ברכישת ידע תיאורטי וידע בתפעול מערכות הרכב ומערכות הבדיקה לרכב (שלעיתים, הן לא פחות מורכבות ממערכות הרכב עצמו) - דורשת הון רב ומחוייבת תהליך מאורגן ומוסדר.
את היופי השמחה וההתרגשות האוחזים בכולנו לנוכח אירוע שהינו חגיגה לענף הרכב בישראל, מלווה ללא הרף ולצערנו צל מכוער ומעכיר – השוק השחור של הענף.
הכוונה כמובן, למתקני הרכב הפיראטיים אשר מתקנים רכבים (אם כך ניתן לקרוא לאשר הם עושים) ללא הסמכה, ללא מתקנים, מזיקים לסביבה, מזיקים לבריאות הציבור, גוזלים את פרנסת המוסכים החוקיים, מניעים תעשייה עניפה של גניבות רכב, פוגעים בקופה הציבורית ומסכנים את הציבור.
הכיעור הזה, כבר אינו בגדר שוליים זניחים כפי שהיה בעבר, אלא הינו בתהליך של צמיחה פרועה ושורשיו השוטים מכים בנו ללא רחם. כל מחלה סופנית, מתחילה בסימפטום אחד קטן שנוח להתעלם ממנו, ברם ככל שתתעצם המחלה, קשה יהיה יותר לחולה לטפל בה ולהכריתה.
למחלה ממארת זו של תיקונים פיראטיים, התפתחו "גרורות" רבות והדרך לטפל בבעיות ענף הרכב והבטיחות בדרכים, ידונו על ידינו ועל ידי המשתתפים המכובדים אשר יגיעו לועידת שירותי הרכב של איגוד המוסכים.
אין להבין מהאמור, כי נואשנו או כי אבדה אמונתנו ביכולתנו לתקן. נהפוך הוא – כיום נוכח אני, כי גם רשויות המדינה הבינו כי העיתוי לטיפול בכשל זה, הוא קריטי וכי יש לשלב ידיים בין כל הגופים השלטוניים והעסקיים החוקיים במדינה בכדי להילחם בתופעה זו ולעקרה מן השורש.
נדמה לי כי יכול אני לבשר Aידיים אלה משתלבות אט אט ואני מאמין כי ביחד עם כל גורמי הענף והשלטון, נוכל להשיב את הביטחון הכלכלי לעוסקים בענף מחד, ומאידך - את הביטחון של האזרחים בנותני השירות בענף בכל הקשור לאיכות, בטיחות וכמובן עלויות.
אך גרעין וליבת המאבק - חייבים לצמוח ולהתחזק מתוכנו וכל אחד מאיתנו חייב לתת לו יד. ההימנעות ממאבק והטמנת הראש בחול, לא סייעו לאף אחד ולבטח גם לא למי שנקט בדרך זו. הדרך לפתור את הבעיות בענף הרכב היא לנקוט פעולות ויוזמות אקטיביות בתוך המוסך עצמו. רק בחירה של רבים ומכריעים בדרך התיקון הבטוח, בצד הפעולות הציבוריות התקיפות, יפתרו את המשבר בענף הרכב. פסיביות והשלמה יטשטשו ויעלימו את הבידול בין מוסך חוקי לבין מתקנים פיראטיים.
אומרים "לא"
ידידיי - בל נטעה, אלה אינן מילים גבוהות ונבובות, זוהי המציאות הקשה וטוב יעשה כל מוסך חוקי בישראל אם יסגור דלתותיו בפני המזיקים לו, במקום "להתנדב" ולכרות את הענף עליו אנו יושבים:
1. לא - למתן אישורי בלמים ואישורי בטיחות ל"חברים".
2. לא - לסיוע בהשלמות תיקונים כושלים של "אובדן להלכה".
3. לא - להשאלת ציוד למתקני דרכים ללא רישיון.
4. לא – לאספקת ידע – ספרות והדרכה, למתקנים פירטיים המבקשים טובה חד פעמית.
5. לא – לבקשות והנחיות של לקוחות הנוגדות את הוראות היצרן ואת התאמת החלקים לרכב והפוגעות בערך הרכב של הלקוח ו/או בבטיחות הנסיעה שלו.
6. לא - לחלפים גנובים.
7. לא - לחלפים פגומים.
8. לא - לתירוצים ולהטלת אחריות על האחר – "המדינה אישרה..." אין ברירה... " וכד'.
סגירת ההרשמה לועידה ביום שלישי הקרוב
לא לשכוח! יש להירשם לוועידה מראש, מספר המקומות מוגבל. קישור להזמנה ולתוכנית הערב.
יום ג' ה-12.5.09, שעה 17:00 (התכנסות החל מהשעה-16:00) בגני התערוכה, ת"א – ביתן D.
תגובה להודעה: ומה דעתכם על זה ?
לצורך קבלת רשיון ממשרד התחבורה למוסך נדרש מנהל מקצועי שיש לו כתב הסמכה לתחום
העיסוק של המוסך .
לפחחות צריך כתב הסמכה לפחח
למכונאות דרוש כתב הסמכה למכונאות
לטרקטורים
לאופנועים
לצבע
לצמיגים
לשיפוץ מיכללים
לחשמלאות רכב
למיזוג אויר
ויש עוד ....
**************
המהלך הזה שמנסה להוביל איגוד המוסכים .
הנושא מאד מורכב ונפיץ
ולמעשה העסק מתפוצץ משילוב כוחות של בעלי ענין ( כספי ופוליטי )
חברות ליסניג שחוסכות כסף על ידי תיקון עצמי
חברות ביטוח שחוסכות כסף על ידי השתלטות על תהליך התיקון
מוסכים שמבצעים עבודות ללא כל ידע (צבעי עוסק במיזוג אויר \ פחח מחליף גיר )
מכונאי מחליף שמשה ....
מהצד הטכני העסק בדרך כלל פשוט ולא פעם נדרש רק לדעת איפה סימני הטימניג נמצאים
ואתה מחליף חגורה .
או פחח \ צבעי שרק צריך את נוסחת הצבע .
או איש מיזוג אויר שצריך לדעת מה משקל הגז במערכת .
סביב הצורך הטכני התפתחה תעשיה שלמה אישורים \ ספרים \ מקור מידע \ בתי ספר \ קורסים .
ואז פתאום יש בתי ספר שמעברים קורסים למנהל מוסכים
ואיגוד במוסכים מקים מאגר מיידע טכני ( לחברי האגוד )
ושמאי רכב דורשים אישורי תיקון על כל החלפת פגוש
וחברות ביטוח \ סוכני ביטוח הופכים לספקי עבודה למוסכים
ובמשרד התחבורה יש גופים שכל עיסוקם במתן ניירת ורשיון לפלוני שהביא לעצמו חלק לרכב .
ולתוך כל מרקחת השדים הזאת נכנסים יצרני הרכב ( שיש להם דרישות טכניות\ כלכליות \ מסחריות )
ויבואני הרכב שיש להם דרישות משלהם .
וכולם רוצים כסף כסף שליטה
ומי שרוצה להתעמק ואולי להבין את קל . ראו את תעשיית הרכב בארצות הברית איך היא התפתחה
לאן היא הגיעה היום :wink: :mad:
ואיך למרות מצבה הנואש ממשיכה לגרור את עצמה ואת כל עולם הרכב ל...... לא ברור לאן .
תגובה להודעה: ומה דעתכם על זה ?
מי שהוא משתולל חופשי
מתעלולי הפולטקאים :) :) :)
פשוט מדהים כשחושבים לאן חבורת הזבל לוקחת אותנו
תיקנתם במוסך לא מורשה? תחויבו בטסט חדש
הצעת חוק חדשה: מי שיתקן את רכבו במוסך לא מורשה, יידרש להעביר את הרכב במבחן רישוי חדש. הנזק מפעילות המוסכים הלא חוקית - למעלה משלושה מיליארד שקלים בשנה
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3714914,00.html
איציק
תגובה להודעה: ומה דעתכם על זה ?
ומאיפה הם יודעים היכן בדיוק תוקן הרכב?
גם ככה כבר מפחיד לנסוע ברכב לא חדש - בכל פינת רחוב ניידות בדיקה של משרד התחבורה, משרד לאיכות הסביבה, בוחני משטרה.... גם אם הרכב תקין כבר יתקעו לך משהו ותקבל הורדה מהכביש.
ואם מישהו שואל את עצמו למה המוסכים הפיראטיים פורחים - שיסתכל על עלויות הביקור במוסך מורשה. רוב בעלי המכוניות המשומשות פשוט לא יכולים להרשות לעצמם, כלכלית, את התענוג שבביקור כזה.
ואם המדינה המפגרת הזו חושבת שבאמצעות עוד איסורים ועוד הגבלות היא תשיג משהו - הרי שזה יהיה רק עוד קומבינות, עוד מאכערים ועוד רמאויות. איגוד המוסכים לא רואה מעבר לקצה אפו - אם הלקוחות לא יוכלו לשלם את מחירי בית המרקחת, הם פשוט לא יבואו, ולא יעזור שום חוק. הציבור לא יכול לעמוד בגזירות, והוא מוצא פתרונות משלו.
תגובה להודעה: ומה דעתכם על זה ?
המדינה מנוהלת באופן חובבני וללא כיוון בכל התחומים באשר הם.
מתי פעם אחרונה מישהו בדק מי מחנך את הילדים שלנו או כמה ילדים יש בכתה?
מתי נכנסתם (חס ושלום) לחדר מיון בפעם האחרונה וגילה שהצוות אינו מבדיל בין ימינו לשמאלו?
(דרור בשבילך) מתי פעם אחרונה נזקקתם לשרות של משטרת ישראל וקיבלתם אותו באופן מהיר ואדיב?
כמובן שהפתרון של הממשלה הוא הפרטה של כל מה שזז ראה שרותי רפואה דחופה, בתי ספר פרטיים,שרותי אבטחה פרטיים שכל בעל מסעדה מחוייב להם, בתי תמחוי ובעצם מה לא.
והפערים הכלכליים כמובן שמתרחבים ועולים אני באופן אישי לא נגד הון אני נגד הון ושלטון וזה מה שקורה בארץ!
הצרה שאני לא יודע את מי להאשים דור המייסדים, אותנו ציבור הבוחרים או את הממשלות לדורותיהן?
תגובה להודעה: ומה דעתכם על זה ?
פעם ב יש נושאים שהתוכן וכל הרעיונות של אנשי הממשל כל כך מעצבנים שאני שולף לעצמי שערות מהראש .
למה לעזאזל שאני יעביר את האוטו שלי טסט מחדש אם לא תיקנתי במוסך מורשה , במיוחד שהמוסך "המורשה " שווה לתחת במלוא מובן המילה , כשהמוסכניק לא בטוח מה הבעיה ואני עולה עליה לבד , כשאני רוצה להחליף משאבה והמוסך אומר לי "יש פה 4 תחליט איזה " WTF ????????????????
למה ?
מצטער אני ממשיך להעלות את הרכב על בקים , גם כי אני נהנה מכל רגע , וגם כי אני בטוח שהאוטו מטופל ברמה הגבוהה ביותר , ללא חיסכון בשיט , ותוך כדי שידרוג חלקים אל המקסימום .
תגובה להודעה: ומה דעתכם על זה ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
or65
למה ?
מצטער אני ממשיך להעלות את הרכב על בקים , גם כי אני נהנה מכל רגע , וגם כי אני בטוח שהאוטו מטופל ברמה הגבוהה ביותר , ללא חיסכון בשיט , ותוך כדי שידרוג חלקים אל המקסימום .
נקודה למחשבה מכיוון אחר:
לא תמיד יש את הזמן, או שלפעמים סדרי העדיפויות שונים.
אנו משלמים עבור הזמן, כי אפשר לעשות בחיים הכל לבד, תלוי לאילו מטרות מנצלים את הזמן.
אביגדור
תגובה להודעה: ומה דעתכם על זה ?
אביגדור, לחשוב שאתה משלם עבור זמן זו אשלייה, כי את הזמן שאתה משקיע ברכב שלך לא ניתן להמיר בכסף. אתה היחיד שיכול לטפל ברכב שלך בצורה מושלמת, בהתאמה להוראות היצרן.
תגובה להודעה: ומה דעתכם על זה ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
אביגדור, לחשוב שאתה משלם עבור זמן זו אשלייה, כי את הזמן שאתה משקיע ברכב שלך לא ניתן להמיר בכסף. אתה היחיד שיכול לטפל ברכב שלך בצורה מושלמת, בהתאמה להוראות היצרן.
אני מכיר כמה שיודעים לטפל ברכב ברמה שתספק אותי וגם תעמוד בהוראות היצרן, אז למה שאני לא אלך אליהם ? כי הם לא "מוסך מורשה" ?
כשהלכתי למוסך מורשה , הייתי צריך ללמד את המוסכניק איך לחבר את הכבל הנדברקס באופן נכון, אז למה הוא צריך לקבל 180 ש"ח שעת עבודה ?
תגובה להודעה: ומה דעתכם על זה ?
אני מקנא בך. אני לא מכיר מוסכים (ובמסגרת עיסוקי כיום אני מכיר איזה מוסך או שניים ;) ) שיטפלו ברכב במדויק ע"פ הוראות יצרן, ואני לא נכנס בכלל לעניין של מורשה או לא.
תגובה להודעה: ומה דעתכם על זה ?
תחזור לסוזוקי , אני אגלה לך מי זה :)
תגובה להודעה: ומה דעתכם על זה ?
לא הייתי בסוזוקי, אלא אם אתה מתכוון לDRים, ואני עדיין חושב שאתה מפנטז, למרות שאני לא מכיר את האיש שאתה מדבר עליו ואת עבודתו, ובוודאי שאין לי שום רצון להגיע לרמה האישית ולפגוע חס ושלום במישהו. היו לי לא מעט דיונים עם בעלי תפקידי מפתח במוסכים אחרים, כדי להגיע למסקנה שלא ניתן לבצע טיפול ברמת הוראות היצרן ועדיין להישאר עם מחיר תחרותי או אפילו כזה שמתקרב לתחרותי.
כשלעשות טיפול נכון לוקח 7-10 שעות עבודה, והמוסך שלידך מבצע ללקוח "טיפול" בעלות חלפים בלבד ללא חיוב על עבודה, אתה לא יכול לעשות טיפול נכון. נקודה.
נסיון לעשות טיפול כזה יניב תלונה מיידית של לקוחות על משך הטיפול ועל עלותו.
תגובה להודעה: ומה דעתכם על זה ?
איזה הקלה.. חשבתי שמשהו לא בסדר אצלי, כשטיפול רגיל לרכב יכול לקחת לי בקלות, חצי יום.
תגובה להודעה: ומה דעתכם על זה ?
לפני שנים רבות עבד אצלי בחור שהיה מכונאי מקצועי של גוף ממלכתי " מכובד"
הבחור למד מכונאות רכב בבית ספר תיכון באחת ממדינות הצפון .
טיפול 10.000 היה מתחיל בקריאת כרטיס העבודה סיבוב מסביב לרכב ובדיקה כללית שהוא עושה לעצמו ורושם הערות ( לעצמו ) .
הוא לוקח את הרכב בנסיעה לליפט . מוציא את המפתחות ומכניס לכיס שלו ( רכב בעבודה ללא מפתחות ) .
מרים את הרכב שיהיה יותר נח . פותח תא מיטען . !!
בודק אויר בגלגל רזרבי .
מוציא את הגק פותח אותו בודק שהגק עובד מגרז סוגר ומחזיר הכל למקום .
אומי גלגלים תמיד היו מגורזים דק דק על ההברגה ( מומלץ ביותר ! )
מוריד גלגלים בודק בלמים .... כללי
הולך למנהל עבודה מביא אותו לרכב ויחד עושים סיבוב ומחליטים מה באמת יש לעשות לרכב .
כמובן שמים במצבר תמיד נבדק
ומנורות כללי תמיד נבדק .
ובלם יד תמיד נעשה כיוון .
ותא מנוע היה יוצא נקי ולא משומן .
ועוד ועוד
פעם שאלתי אותו מאיפה הצורך לבדוק גק גלגל רזרבי .
ותשובתו . אתה יודע מה זה להתקע עם פנצר \ בקרח \ שצריך להרים גלגל בחושך
ואצלו במולדתו יש חושך חצי שנה .
אתה יודע מה זה שאתה בא לגק ומגלה שהגק קרח והכל תפוס ( -30 מעלות )
ומה יש לנו פה ?
תחליפו גלגל במרכז תל אביב ביום קיץ רק +30 מעלות
ואתה מגלה שהגק גוש חלודה ;)
אז כמה עולה טיפול כזה ברכב ?
כמה זמן נדרש לטיפול כזה ?
איזה לקוח ישראלי מוכן לשלם עבור שרות כזה ?
איציק
תגובה להודעה: ומה דעתכם על זה ?
איזה יופי.
רק צריך להשגיח שכשאחד כזה שמגרז לך את הג'ק ומנקה מנוע, גם במקרה מחליף לך פקק מים בבלוק שנזל קצת, שהוא לא שוכח אחר כך למלא נוזל קירור... כי גם בזה כבר נתקלתי.
אני לא בא לזלזל חס וחלילה במכונאי קפדן שכזה, אבל גם הוא רק בנאדם ואני מסתכל על ד' אמותי. אני נכנס למוסך רק לדברים ה"כבדים" שמצריכים כלים שאין לי בתנאי החצר כמו פרס או חולצים מסוימים, או למשהו בטיחותי שאני לא מוכן לקחת סיכון עליו כמו עבודות על מערכות היגוי או בלמים.
בשביל להחליף שמנים/פלאגים/צלבים/תושבות למינהן, אני לא נכנס למוסך. מה רוצים שנעשה? שנשלם תועפות עבור חדר המתנה ממוזג עם עציצים ומגזינים? מכונת קפה? פקידות עם חצאית מיני וחיוך אוטומטי? "יועצי שירות" מעונבים שיסתובבו בין הרגליים? בזמן שהאוטו על הליפט באולם עבודה נפרד ואין לי בכלל שום שליטה ובקרה על מה שקורה איתו, ובסוף הכל גם יעלה פי 3?
הסתומים האלה באיגוד המוסכים מוכרחים להבין שבדרך של שלילה והידוק מגבלות הם ישיגו בדיוק תוצאה הפוכה. הציבור רק יחפש טוב יותר ועמוק יותר את המוסכים הקטנים והזולים. אם אין כסף אז אין כסף - ואם לא תהיה אפשרות לטפל ברכב במחיר אטרקטיבי שהתרגלו אליו? יתחילו להזניח, להגדיל עצמאית את מרווחי הטיפולים או אפילו לדלג עליהם - וזה כבר רע ואפילו מסוכן.
הדרך להילחם בחאפרים היא מאוד פשוטה - למצוא את הדרך להוזיל את הביקור במוסך המורשה עבור הלקוח, כדי שהוא עצמו יעדיף להיכנס למוסך המורשה המסודר והיפה והמקצועי, ושהעלות הסופית תהיה כזו שההפרש במחיר יהיה זניח ולא יצדיק טיפול אצל חאפר.
תגובה להודעה: ומה דעתכם על זה ?
היי דרור
יש לי סבא, איש שמוערך מאוד בליבי וגם אתה קצת מכיר אותו.
יש לו חוכמת חיים של שנינו ביחד ועוד קצת ....:):)
פעם הוא אמר לי משפט נכון מאוד שאני חושב שאנחנו צריכים להפנים יותר
"אתה לא מספיק עשיר בשביל לקנות דברים זולים"
ועכשיו אם תחשוב על זה לאורך תקופה ארוכה אני מקווה שתגיע לתובנות הנכונות.....
רפי
תגובה להודעה: ומה דעתכם על זה ?
רפי, אני כבר מזמן הבנתי איך העסק עובד.
מי ערב לי שבמוסך הענק, המצוחצח, המסודר, המנוכר, עם הפקידות המחייכות ויועצי השירות המעונבים, מוסך שבו לא נותנים לצאת מחדר ההמתנה ולראות אפילו מרחוק מה מעוללים לרכב שלי, אני אקבל שירות מקצועי וטוב יותר?...
במוסך מורשה-יבואן לדוגמא שכזה, עבדו על קרוב משפחה, "תיקנו" לו תקלות שלא היו ולא נבראו וכמובן ניפחו את החשבון בהתאם - מוסך גדול, גנבים קטנים.
העיקר שליועץ השירות יש עניבה, שהפקידה מחייכת ושחדר ההמתנה מעוצב לפי הסטנדרטים שקבע מעצב הפנים של היצרן באירופה/ארה"ב/יפן.
תהרוג אותי מה הופך מוסך כזה לטוב ומקצועי יותר ממוסך מורשה קטן שמכיר אישית כל לקוח שלו, ועכשיו משרד התחבורע יטפס לו על הנשמה.
כמו שרשתות מרכולי הענק חיסלו את המכולות השכונתיות, כך מוסכי הענק "המסודרים" יחסלו את המוסכים הקטנים - ואם הם לא מצליחים לעשות זאת לבד, בא משרד התחבורע ונחלץ לעזרתם. ההבדל הוא שרשתות המרכולים זולות יותר לצרכן מהמכולת השכונתית הקטנה (בתנאי שאותו צרכן הוא בעל רכב ויכול לנסוע לאיזור התעשיה הקרוב), אבל המגה-מוסך הממוצע? אהה... יקר שבעתיים ממוסך קטן.