1 קבצים מצורפים
באגי חד-מושבי עבור קטגוריית OP2000
טוב, אז שלום לכולם, שמי דני וכבר כמה שנים שאני עוקב בשקט אחרי הפורום, ואני חייב לציין שאני נהנה מאוד מהחומר והאווירה הנעימה שקיימת פה.
אז בשעה טובה החלטתי וצריך להתחיל !!!
המטרה – לבנות רכב מרוץ (צנוע) ולהשתתף בתחרויות הניווט של ליגת "באחה ישראל".
כשאני אומר לבנות אני מתכוון כמעט את הכול לבד, כולל התכנון זהו חלק מהאתגר שהצבתי לעצמי. (טוב אולי למעט הריתוכים בעצם אני בטוח שלא אני הוא זה שירתך, פיקים אני דווקא תופס יופי)
בנוגע להשתתפות בתחרויות אז המטרה היא לפחות להיות תחרותי בקטגוריית OP2000 ואולי גם ב 4*2 כללי, וכמובן קודם כל המטרה היא לסיים תחרויות ללא בעיות מכאניות !!!.
למה באגי חד-מושבי ? אולי בגלל ניסיון העבר שלי עם אופנועי שטח וחוץ מזה ככה אני אוהב ורוצה.
אז בגדול אני כרגע בשלב התכנון ואיסוף חלקים, אני נצמד כמובן לתקנון הרלוונטי שמאפשר/מחייב : גלגלים בקוטר "31, הנעה אחורית, מתלים קדמיים נפרדים, זרועות אחוריות חצי עוקבות, מהלך מתלים של כ-"20 , מנוע סובארו 2000 סמ"ק, גיר 091 מחוזק,cv930 כולל ציריות, בולמי קויל אובר קוטר בוכנה "2.5 קפיצים בקוטר "3 בכל פינה של הרכב, מערכת היגוי ללא הגברת כוח ומיכל דלק בנפח של 90 ליטר.
השלדה תבנה כולה מצינור סקדיול 42 מ"מ למעט הקשת הראשית צינור סקדיול 48 מ"מ.
מצורפת סקיצה במבט צד של הרכב, אשמח לקבל הערות רלוונטיות לגבי הקונספציה, והתקנון וכול מה שתחשבו שיכול לעזור לי בתהליך ופה המקום להתנצל מראש הפרויקט ייקח לי המון זמן, מה לעשות לא קוראים לי ברוך טולדנו וגם לא עידו כהן.
יש לי עוד המון שאלות אבל נראה לי שההודעה כבר ארוכה מדי, אז בהמשך ותודה מראש לכולם.
תגובה להודעה: באגי חד-מושבי עבור קטגוריית OP2000
דני בהצלחה ! גלגל ספר בצד, זה כבר מוצא כן בעיניי.;)
תגובה להודעה: באגי חד-מושבי עבור קטגוריית OP2000
קודם כל - נראה שהשקעת הרבה מחשבה, וזה טוב.
עכשיו לדברים המעניינים - העריסה האחורית. אני רואה צורה מרובעת, וזה לא דבר טוב. כל מקום שיש בו צורה מרובעת, צריך להיות משולשים. תא נהג- האם בנוי לפי מידות אמיתיות של מושבים? נראה לי טיפה קצר. שלדה קדמית - האם מתוכנן שם מתלה או שכרגע זה מבט צד בלתי מחייב?
אסף.
4 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: באגי חד-מושבי עבור קטגוריית OP2000
חנן, תודה גלגלי הספייר עברו לצדדים בהשראתך וגם כי אין מקום אחר עבור שני גלגלים.
אסף, אכן חסרים חיזוקים בעריסת המנוע (באזור החיבור בין גיר למנוע ונק' חיבור זרוע אחורית פנימית – תוקן.
מצורפות מידות עבור תא הנהג וקשת ראשית לדעתי הגודל מספק (מדדתי אצל חנן), אשמח לשמוע את דעתך.
כל השלדה הקדמית עדיין לא פתורה, גאו מטריית המתלים הקדמית לא בוצעה והסקיצה היא כרגע בגדר רעיון בלבד, מה שכן מהלך המתלה הקדמי והמרחק בין "הסרנים" נראים לי נכונים התקנון מגביל ל 270 ס"מ מקסימום.
אני מצרף מבט על של "הרצפה", כולל מידות, וצללית כללית במבט צד אשמח לשמוע הערות (גם מבחינה אסטטית).
דני
תגובה להודעה: באגי חד-מושבי עבור קטגוריית OP2000
היי
אם אני לא טועה התקרה צריכה להיות בגובה של 1040 מ"מ לפחות מעל הכרית של הכסא
לפי הגובה שציינת תצטרך למקם את הכסא לא יותר מ-10 ס"מ מעל רצפת הרכב מה שנראה כמו סיכון שאתה לוקח
אילון
תגובה להודעה: באגי חד-מושבי עבור קטגוריית OP2000
כשאני אומר "צריכה" אני מתכוון לפי התקנון כמובן אבל גם נוחות בנהיגה ושדה ראייה משחקים פה תפקיד
תגובה להודעה: באגי חד-מושבי עבור קטגוריית OP2000
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eilonoz
היי
אם אני לא טועה התקרה צריכה להיות בגובה של 1040 מ"מ לפחות מעל הכרית של הכסא
לפי הגובה שציינת תצטרך למקם את הכסא לא יותר מ-10 ס"מ מעל רצפת הרכב מה שנראה כמו סיכון שאתה לוקח
אילון
אילון שלום, בדקתי שוב ואני לא יודע מאין הנתון 1040 מ"מ ?
לפי התקנון : בעמוד 26 סעיף 18.3.2.5
"הגובה החופשי המינימאלי מתחת לצינור הקשת יהיה 900 מ"מ אשר ימדדו בניצב מתחתית מושב הנהג במצב לא מעוך"
תגובה להודעה: באגי חד-מושבי עבור קטגוריית OP2000
דני שלום
דבר ראשון בהצלחה.
דבר שני במבט על של הריצפה קוי הציריות אלכסונים בכמה מעלות זה מאוד לא מומלץ ,קו ישר מומלץ .
עידו.
1 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: באגי חד-מושבי עבור קטגוריית OP2000
דבר נוסף הצינורת בריצפת תא הנוסיעם דורשים שינוי לפי דעתי, צרפתי לסקיצה שלך שינוי.
עידו
תגובה להודעה: באגי חד-מושבי עבור קטגוריית OP2000
עידו שלום
אני מחזק את דבריך בקשר לצינורות שצריך להוסיף.
אבל אני חושב שאין שום בעיה בזוית של הציריות ואפילו מומלץ קצת זוית במצב נייח. כאשר הזרועות עולות ויורדות הן מייצרות זוית אופקית אבל כיוון שזהו מתלה חצי עוקב (או עוקב לא טהור לא סגור על המינוח) הזרועות עובדות ברדיוס משלהן ולכן כאשר הזרוע עולה או יורדת הצירייה בחיבור לנאבה במבט עליון תתקרב לכיוון הקדימ ותקבל מצב יישר או אפילו קידמי. עם הציריות היו ישרות כהצעתך אז במצב קצה מהלך הזויות האנכיות ואופקיות היו מחוברות זו לזו ומגבילות מהלך במצב הנ"ל בקצה מהלך הזוית האופקית היא שתקבע כמעט לגמרי ולא תגביל מהלך.
ארנון
תגובה להודעה: באגי חד-מושבי עבור קטגוריית OP2000
לגבי הציריות - כמו שארנון כתב, יש זוית מסוימת אחת נכונה וזה בתלות בגיאומטרית המתלה, אפשר לחשב את הזוית הזו מראש (בתכנון ממוחשב זה אפילו קל) ואפשר גם לקבוע אותה בשטח על ידי משחק במיקום הגיר והמנוע כמה ס"מ לכאן או לכאן (לכן כדאי לא לקבע את המנוע והגיר מראש, אלא לקחת בחשבון שהמיקום שלהם יקבע בסוף בהתחשב בגיאומטרית המתלה).
אבל יותר חשוב בתור התחלה - OP, כל הציורים שלך מאד סכמטיים. חובה להתחיל להכניס מידות אמיתיות, ואלו תלויות במכלולים ה"קשים". עזוב את השלדה והצינורות. תתחיל בלהשיג, למדוד וללמוד את המכלולים שבהם אתה הולך להשתמש - מנוע, גיר, מושבים, סביבת נהג, גלגלים+נאבות+בלמים (אולי החלקים הקריטיים ביותר בתכנון), היגוי. אחר כך, כשכל אלו ידועים, תסדר אותם במרחב ותתכנן מתלים והיגוי. רק בשלב הבא תתחיל לתכנן את השלדה, שכל מטרתה היא לחבר ולעטוף את המכלולים. אין שום הגיון בציור השלדה לפני זה למרות הנטייה שלנו לעשות זאת. השלדה היא אולי עיקר עבודת המסגרות, אבל אסור לה להוביל את התכנון.
5 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: באגי חד-מושבי עבור קטגוריית OP2000
אני חולה וקצת משעמם לי
אז למרות מה שנמרוד כתב הנה השלדה בערך לפי הסקיצות את המידות ניתן לשנות מהר מאד
תגובה להודעה: באגי חד-מושבי עבור קטגוריית OP2000
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
arnonshoshani
עידו שלום
אני מחזק את דבריך בקשר לצינורות שצריך להוסיף.
אבל אני חושב שאין שום בעיה בזוית של הציריות ואפילו מומלץ קצת זוית במצב נייח. כאשר הזרועות עולות ויורדות הן מייצרות זוית אופקית אבל כיוון שזהו מתלה חצי עוקב (או עוקב לא טהור לא סגור על המינוח) הזרועות עובדות ברדיוס משלהן ולכן כאשר הזרוע עולה או יורדת הצירייה בחיבור לנאבה במבט עליון תתקרב לכיוון הקדימ ותקבל מצב יישר או אפילו קידמי. עם הציריות היו ישרות כהצעתך אז במצב קצה מהלך הזויות האנכיות ואופקיות היו מחוברות זו לזו ומגבילות מהלך במצב הנ"ל בקצה מהלך הזוית האופקית היא שתקבע כמעט לגמרי ולא תגביל מהלך.
ארנון
ארנון תהיה בריא
מסכים עם כל מילה ,טעות שלי (וגם עם נימרוד ) .
עידו
תגובה להודעה: באגי חד-מושבי עבור קטגוריית OP2000
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
arnonshoshani
אני חולה וקצת משעמם לי
אז למרות מה שנמרוד כתב הנה השלדה בערך לפי הסקיצות את המידות ניתן לשנות מהר מאד
אחלה סירטוט .
ובלי קשר לשירשור הנוככי ביקרתי אצל חנן , עבודה יפה מאוד עשית על השילדה שלו .
עידו
תגובה להודעה: באגי חד-מושבי עבור קטגוריית OP2000
תודה רבה עידו על כל האיחולים
איפא יושב הסדנא שלך - דרוש ביקור
ואתה מוזמן תמיד אלינו ליבנה
5 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: באגי חד-מושבי עבור קטגוריית OP2000
שלום לכולם
עידו, מצורפת סקיצה של הרצפה לפי הערתך
נמרוד, אשמח אם תפרט בנוגע לדרך חישוב "הזוית המסויימת" של הציריות.
אני מקבל את הערתך, למרות שהנטייה לראות את "הבניין" לפני הפרטים קיימת ברובנו.
חישוב הגאומטרייה של המתלה הקדמי מבוצע בימים אלו. (קח בחשבון שאני מעתיקן)
ארנון מה שלומך
קבל ח"ח , אם השיעמום עדיין אופף אותך מצורפות סקיצות נוספות של השלדה.
אשמח מאוד לראות אותה בתלת-מימד, הרבה בריאות והחלמה מהירה.
כרגיל הערות מתקבלות בברכה,דני
7 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: באגי חד-מושבי עבור קטגוריית OP2000
תגובה להודעה: באגי חד-מושבי עבור קטגוריית OP2000
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
arnonshoshani
תודה רבה עידו על כל האיחולים
איפא יושב הסדנא שלך - דרוש ביקור
ואתה מוזמן תמיד אלינו ליבנה
ארנון תודה על ההזמנה.
הסדנה יושבת במושב בית שערים אתה מוזמן מתי שרק תרצה רק תתקשר לפני בגלל שלפעמים אני לא נמצא בסדנה .
עידו
תגובה להודעה: באגי חד-מושבי עבור קטגוריית OP2000
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
arnonshoshani
תיקונים כבקשתך
ארנון , כל הכבוד ותודה רבה דני:)
תגובה להודעה: באגי חד-מושבי עבור קטגוריית OP2000
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
OP2000
נמרוד, אשמח אם תפרט בנוגע לדרך חישוב "הזוית המסויימת" של הציריות.
דני היי תקרא כאן http://www.shoptalkforums.com/viewto...er=asc&start=0
זה יתן לך כמה תובנות בקשר לזוית הציריות.