זקוק לעזרה טכנית בסופה בנזין, רמת CO גבוהה מאוד 4.8% לעיתים יש באק פייר בבלימת מנוע.
מה לבדוק ?
מזרקים, חישן חמצן, טמפ' מי קירור?
Printable View
זקוק לעזרה טכנית בסופה בנזין, רמת CO גבוהה מאוד 4.8% לעיתים יש באק פייר בבלימת מנוע.
מה לבדוק ?
מזרקים, חישן חמצן, טמפ' מי קירור?
תן עוד פרטים כדי שנוכל לעזור לך!
מה המודל של האוטו?
קילומטראז?
יש חיישן חמצן?
מצב המנוע?
פרט ככל שתוכל כדי שנוכל לתת לך תשובה עניינית.
1995, רכב מוסדי ק"מ לא ידוע, יש חישן חמצן
בבקשה לבצע בדיקה ויזואלית של סעפת הפליטה, כולל סדקים בשופרים, דוד, והצינור האחורי...
כדי שנוכל לצמצם אפשרויות.
בברכה,
סעפת פליטה סדוקה.
אז תחליף אותה!
זמנה יגיע אבל החלפתה לא תשפיע על הבעיה הנוכחית.....
שלום שי,
בוא נראה, סעפת פליטה סדוקה בסופה מושכת אויר טרי פנימה, וזה אומר הרבה חמצן מגיע לחישן חמצן, מתורגם לתערובת ענייה ע"י המחשב. מכאן המחשב מוסיף דלק לתערובת, והתערובת נעשית עשירה מאוד. בהחלט יכול לגרום ל-CO גבוה.
אם יש לך מכשיר 4 גזים תבצע את הפעולה הבאה:
בדוק רמת CO2 האם באיזור 13.5%???
כמה PPM אדי דלק???
במידה וה-CO2 תקין, ואדי דלק לא שרוף בשמים, נתק את חישן החמצן, ובדוק האם משתפר ה-CO.
בדיקה זו לוקחת 5 דקות ואינה עולה גרוש. לא לשכוח לבצע את הבדיקה במנוע חם.
דרך אגב, איך אתה יודע שיש לך CO גבוה?
בברכה,
CO גבוהה הסתבר לי מהמבחן השנתי (טסט). שאר ערכי הגאזים היו תקינים.
להצעתך כי סעפת הפליטה מכניסה אוויר טרי ומשבשת כך את קריאת חישן החמצן, נראה לי כי יש כל הזמן לחץ חיובי בסעפת הפליטה, כך שסעפת הפליטה לא תכניס אוויר חיצוני.
בברכה
שי
שי, ההגיון שלך נשמע סביר, אבל בפועל, בק-פיירים הם בהמון מקרים סימן של חור או משהו משוחרר במערכת הפליטה.
עובדה.
אפשר לנסות להבין למה, ולהתווכח על זה, אבל זו עובדה, זה הדבר הראשון שאני בודק כשיש לי תופעה כזו, וזה כמעט תמיד הגורם.
בנושא בק-פייר אני מסכים איתך ב-100%
הבעיה שאני מחפש לה פיתרון היא CO גבוהה
העובדה שאין ממיר קטליטי ויתכן כי חישן החמצן פגום לא מסבירה אחוז כל כך גבוהה של CO
אני חושב לבדוק בכיוון של לחץ דלק גבוהה וניקוי מזרקים
שי
יכול להיות שהסדק מתנהג כצינו וונטורי ולכן למרות הלחץ החיובי באגזוז נכנס דרך הסדק אויר טרי עשיר בחמצן שמבלבל את המחשב.
כצינו =כצינור
שי, שמעתי על מקרה דומה של צריכת דלק גבוהה בסופה עם חיישן חמצן וסעפת פליטה סדוקה. החלפת הסעפת לסעפת תקינה שיפרה את המצב. כנראה שבכל זאת נכנס אוויר (שחלקו חמצן) לסעפת הפליטה שמשפיע על קריאת חיישן החמצן.
אדי
שי ברנר כתב : " העובדה שאין ממיר קטליטי ויתכן כי חישן החמצן פגום לא מסבירה אחוז כל כך גבוהה של CO
אני חושב לבדוק בכיוון של לחץ דלק גבוהה וניקוי מזרקים".
שי, בצעת קריאה של קודי תקלות ? כדי לקבל אינדיקציה ראשונית ...
21 =חיישן חמצן לא תקין .דווח.
לטעמי, אין כל קשר בכיוון של לחץ דלק גבוהה.ניקוי אינג'קטורים...
יש מצב / כוון.
לפני כחצי שנה פרקתי אצלי בסופה את בית המצערת וניקיתי את חיישן בית המצערת ומנוע הצעדים.כמות של ג'יפה עצומה יצאה משם(לפני כן הג'יפ היה עולה
יורד בטורים בסרק).כמו כן פרקתי את חליל האינג'קטורים ווסת הדלק (לא לפני שקניתי מראש סט גומיות חדש לאינג'קטורים +לווסת)השרתי אותם בטינר וגם כאן כמות המשקעים והסירחון חגגו.
יכול להיות שזה אולי משהו ששווה לך לעשות / לנסות בתקווה שתפתר הבעיה.
שחר.
שחר
אין קודי תקלות (12, 33,55)
ניקוי מנוע צעד יבוצע
לחץ דלק גבוה יגרום לכמות דלק גדולה מן הנדרש....
שי
שי,
לא רק את מנוע הצעדים...שווה ונכון לעשות ב"מכה" אחת הכל ולדעת
שהבאת לישור קו את כל מה שקשור כמעט למע' ההזרקה / דלק ולהיות שקט.
קח לך את שבת לדוגמא או כל יום פנוי אחר- שעתים שב על זה ואתה מסיים.
אם תתקע באמצע עם בעיית מזרק דולף וכד' ...יש לשאולי (חבר) מזרקים
חדשים במחיר מצחיק.
בהצלחה , שחר.
שלום שי,
בעזרתה של סיגריה סטנדרטית (לא אחת ממולאת) דולקת תוכל לבדוק את השמועה שפירסמתי בקשר ליניקת הסדק. הדלק את הסיגריה וקרב אותה לסדק. אם יונק, תנתק את חיישן החמצן וגש לטסט. אם אני טועה והסעפת לא יונקת, אז תבוא אלי הביתה שאני אראה במו עיני מנוע שעובד הפוך.
בכל אופן לא נהוג לפתור בעיות הזרקה, ללא בדיקה מקיפה של 4 גזים ולחצי ההזרקה, וזאת עקב מחירם הגבוה של החלפים. שתי בדיקות אלו לוקחות 2 דקות כל אחת. תקלת הזרקה יכולה להגרם ממשאבה לא תקינה, מסנן, וסת לחץ, מרססים, מחשב, חיווט.
חשוב מאוד----מזרקים נוזלים גורמים קשיי התנעה עצומים, הרבה לפני שהם גורמים ל-CO גבוה, וזאת משום שלאחר כיבוי המנוע הם מטפטפים לסעפת ובעצם גורמים להצפה. היית מתלונן על קשיי התנע הרבה לפני הטסט. דבר זה בודקים עם שעון לחץ.
לשחר, מרססי דלק לא מנקים עם טינר, משום שהוא מכיל חומרים אורגניים שעלולים ליצור לכות וגלזורה. לשם כך יש חומרים מבוססי אמוניה, וצורת האפליקציה היא למנוע עובד, דרך החיבור במרכז צינור ההזרקה.
בברכה,
קיד כתב : " לשחר, מרססי דלק לא מנקים עם טינר, משום שהוא מכיל חומרים אורגניים שעלולים ליצור לכות וגלזורה. לשם כך יש חומרים מבוססי אמוניה, וצורת האפליקציה היא למנוע עובד, דרך החיבור במרכז צינור ההזרקה.
בברכה,".
קיד, את העבודה ביצעתי בבית ולכן אין לי את הפריבילגיה שיש למכון שעוסק אך ורק בזה (חומר ניקוי יעודי, מכונה וכד'). אני חולק עליך על האפליקציה של
מנוע עובד.( אתה מתכוון לשיטה / צורת ניקוי שונה לחלוטין).אתה מדבר על המכונה ששופכים לתוכה פחית חומר ניקוי של ג'סטיס ברדרס או כל מתחרה אחר
שפועלת מול מנוע עובד.המכונה מריצה פנימה דרך הונטיל שעל חליל האינג'קטורים את חומר הניקוי וע"י משחק של טמפ' מקפיאים את סעפת היניקה
והחומר (זאת הטענה) מצליח לפרק גם משקעים כבדים ועקשניים.לא תודה....לא
בישבילי....(בלי לפגוע ולזלזל בשיטה הנ"ל ובאף אחד) רק חשבת לאן בדיוק
כל הג'יפה נזרקת....??? ניחשת נכון .!!!
למיטב הבנתי ,במכון יעודי הם מפרקים את החליל והאינג'קטורים +ווסת הדלק
מחברים למכונה / משאבה שמריצה פנימה את חומר הניקוי בסירקולציה של כחצי
שעה לערך,מחליפים גומיות לאינג'קטורים ולווסת הדלק וזהו.
מבירור שאני ערכתי,אין כל מניע להשתמש בטינר להשרייה ולטעמי הוא עשה
עבודה מדהימה וזאת ניתן היה לראות עפ"י כמות הסירחון וציחצוח החלקים השונים.(הניקוי התבצע גם עם מסיר שומנים יעודי).
נפתרה לי התקלה של גימגום מנוע הצעדים בסרק,צריכת הדלק השתפרה (בלי לספר לאף אחד,כן ? :lol: ) ליטר ל 8.5 - 9 ולמי שראה את הסופה שלי זה מכובד...
תגובת המנוע החלטית ורציפה...אם זה "הנזק" שנגרם ....מתאים לי . :twisted:
בכל מקרה ,תודה על המידע הנ"ל מתגובתך : " משום שהוא מכיל חומרים אורגניים שעלולים ליצור לכות וגלזורה. לשם כך יש חומרים מבוססי אמוניה, ".
שחר.
שלום שחר,ציטוט:
נכתב במקור על ידי שחר-סופה
אני לא מכיר את אפליקציית ההקפאה, ואני לא מבין איך אפשר להקפיא את הסעפת?? יש שם 5 ק"ג אלומינים המחוברים ל-300 ק"ג פלדה. צריך כמות עצומה של קרר. לכן ארחיב בנושא הניקוי עם חומרים מבוססי אמוניה.
על מנת לנקות מרססים, יש להפעיל אותם - קרי לפתוח את המעבר בהם. מנוע אשר עובד בסל"ד סרק של 700 סיבובים, פותח את המרססים כ-350 פעמים בדקה!! מיכל אחד של חומר ניקוי מספיק בים 5 ל- 10 דקות. דמיין לך את הפעולה הידנית שהיית צריך לבצע, על מנת להתחרות עם 3500 פתיחות מרסס. לכן אין שום טעם לפרק מרססים על מנת לנקות אותם. איך אתה מתכוון לפתוח את הנחיר שלהם?
למה אמוניה? אמוניה הוא ממס המפרק את הפיח ולא מסיר אותו. במקום שיהיו לך גרגירי פיח, יש לך פיח מומס. פיח מומס זה יעבור בשמחה את השסתומים יפלט לאגזוז, שם תתנדף האמוניה, וישקע לך 0.5 גרם פיח בדוד. בדרכה, האמוניה תעבור בשסתומים, שם תסיר מהם פיח, מיד לאחר מכן תסיר גם את הפיח מתושבות השסתומים, ובכך תרוויח קירור טוב יותר הן של השסתומים והן של התושבות.
בקשר לערכת הניקוי: לא צריך מכון ניקוי. צריך רק חבר שמוכן להשאיל לך את הערכה. הערכה כולל צינור גמיש עם חיבור לסעפת ההזרקה, בצידו השני מורכב ברז כדורי המחובר לווסת לחץ. חומר הניקוי מגיע במיכל חד פעמי (כמו מיכלי גז קטנים) המכיל את חומר הניקוי וגז דוחף. מבריגים את המיכל לערכה, מכוונים את הלחץ, מכבים את משאבת הדלק החשמלית!! ולא שוכחים לחסום את צינור העודפים היוצא מהסעפת עם צבת אמריקאית (פלייר פטנט). וזהו, פותחים את הברז הכדורי ומניעים את המנוע. כאשר כבה המנוע הסתיים הפרוייקט. עלות הניקוי? מיכל 1.
בנושא בית מצערת, ללא ספק, מעבר סרק נקי, מאוד משפיע על פעולת המנוע.
לנתק שקעים של בית המצערת -לשים לב לזוית חיישן המצערת, לפרק 4 ברגים, ולהרים את הבית. לנקות עם כל ממיס שיש.למשקיעים, לפרק גם את מנוע הצעדים. לקמצנים ביותר, להשרות חצי שעה בשמן מנוע נקי (השמן יהיה הממס) ואז לשטוף היטב עם בנזין.
בברכה,