השאלות, בין היתר, הן איך לדעתכם מתפקדים המתלים האלה, מה היתרונות והחסרונות, ולמה הם ממוקמים כל כך גבוה ובאלכסון?
Printable View
השאלות, בין היתר, הן איך לדעתכם מתפקדים המתלים האלה, מה היתרונות והחסרונות, ולמה הם ממוקמים כל כך גבוה ובאלכסון?
ברוך אם תסתכל טוב תראה שיש להם 4 מושבים. אלה רכבי "פרי ראנר" שמיועדים לפתיחת צירי מרוץ או ובמיוחד לקפיצות משפחתיות בדיונות עם יד אחת על ההגה ובירה ביד השניה, מהלך פתיחה לא מעניין אותם במיוחד, אבל כשהם נוחתים מגובה של 4 מטר אז הם צריכים מהלך סגירה גדול מאד.
לא הבנתי - רכב שיכול לקפוץ 4 מטר גובה ונוסע כמו טיל בדיונות, שהן שטח מובהק של עבודת מתלים, וגם נוסע כפרי-ראנר בהכנה למירוץ(שם בטוח צריך עבודת מתלים), לא צריך מהלך יציאה גדול, רק כניסה?
יש בכלל רכבים כאלה, עם מהלך ארוך לכיוון אחד וקצר עד בלתי קיים לכיוון שני???
מה הסיבה בכלל ליצירת מתלים כאלה, בזויות כאלו?
היי ברוך
מה קרה אין עבודה ???
לא חושב על שום דבר ????
מה דעתך על כך שצריכות להיכנס לשם 4 גורילות של 120 ק"ג עם כרס בירה ?????
תחשוב איך זה מוריד את הרכב לגובה הנורמלי שאנחנו רגילים אליו.
MY TWO CENTS
רפי
ומה דעתכם על זוית הבולמים יחסית לזוית המשולשים? נכונה? סבירה? יעילה? בעייתית?
לא מבין גדול במתלים אבל נראה שזוית הבולמים נכונה מאוד יחסית ליופי הרכב
הכי נכון היה להוציא זרוע שתעלה מעט מעל המשולש והבולם יהיה מאונך לריצפה אך זה יכער את היצירה
נראה שגובה הרכב מסדר את זוית הבולם על פי התושבות הקיימות ואם המתלה היה מקביל לרכב הבולם לא היה מתפקד כלל
אורך הרכב מפצה על זוית המתלה וכניראה שהרכב לא צריך מהלך אדיר לפתיחה ושוב בגלל האורך הכח הפועל על כל מתלה גדול במיוחד וחשובה הסגירה יותר מהפתיחה
את כל זה הבנתי ממבט של כוחות פועלים ולא מהבנה במתלים
מקווה שלא דיברתי שטויות
שים לב שהמנוע מקדימה ומאחור המתלים שונים
באחד נמוכים יותר ובשני סרן
הדבר מחזק את דבריי על המשקל הפועל על המתלים הקדמיים בנסיעה ועות בנסיעה מהירה
ברוך אלו dune buggy כמו שחנן כתב ובכלים כאלו כדי להשיג מהלך ארוך בונים את המתלים הקדמים בצורה כזו יש להם סג אבל נמוך יחסית בגלל שהם לא עמוסים.
הבולמים בזווית בסדר גמור עם תסתכל על ציר המשולש התחתון הוא לא אופקי הוא נוטה בקמה מעלות והבולמים בהתאם ,זה נועד לכלים שנוחתים הרבה על הפרונט ואז עדין יש שיכוך מה שבציר אופקי לא ניתן להשיג .
עידו
:roll::roll::roll: מאיפה הבאת את זה ???
המנוע מאחור בשניהם !
ברוך שים לב למה שכתוב על הבאגי האדומה בצד , DUMONT DUNES
ומקדימה כתוב SIXPACK שזה למי שלא יודע שישיית בירה...
הבאגים האלו נועדו לקפיצות, אלו הם DUNE BUGGIS קלסיים לטיולים משפחתיים שרוב הזמן נוסעים על הגלגלים האחוריים בלבד.
הבאגי השנייה עם צמיגי הכביש/שטח ,לדעתי הם הורכבו זמנית על מנת לנסוע / לטייל בתא שטח שהבאגי הזאת לא ממש נבנתה עבורו.
לא מסכים עם אף אחד מכם.
תשקיעו קצת מחשבה איך כל העסק עובד לאורך כל המהלך,מסגירה מלאה עד לסטופר ועד לפתיחה מלאה = צניחת הגלגלים למטה.
מעבר לכך, הזוית של הבולמים צריכה להימדד יחסית למשולש התחתון עליו הם יושבים, ושוב, לאורך המהלך. הזוית רעה מאד, וכשתחשבו על המהלך תבינו למה.
חוץ מזה, מה קורה למפשק הגלגלים בסגירה מלאה ומה קורה להם בפתיחה מלאה?
לא יודע עם מה בדיוק אתה לא מסכים אבל תיהנה מהסרט,,,
ובקשר לתאוריות שהעלת כאן אז גם בזה אתה הרבה יותר טוב ממני, אני רק יודע שהמכונות הללו נוסעות כמו הכינוי שכינית אותי לא מזמן...
http://www.youtube.com/watch?v=4FIkC...eature=related
ברוך לאיזה זווית אתה מתכוון? שכאשר הבולם סגור הוא צריך להיות בערך 90 מעלות למשולש התחתון כאשר אתה מסתכל מחזית הרכב אחורה ואז הבולם פרוגרסיבי .
בקשר למפשק הגלגלים קורה מה שתמיד קורה ב double a arm בפתיחת מתלה המפשק קטן בסגירת מתלה גדל המפשק רק שבמקרים כמו פה השינוי דרסטי.
עידו
עוד שאלה - מה קורה כשמסובבים את ההגה?
האם לדעתכם הזוית החדה של מוטות ההיגוי כלפי מטה, לא גורמת לרכיב כוח אנכי שדוחף את המתלה כלפי מעלה בסיבוב?
הרכיב הזה הוא אחד משניים אשר השקול שלהם הוא הכוח הפועל בכיוון מוט היגוי - רכיב אחד פועל במישור האופקי ומסובב את הגלגל ואילו השני(אשר גודלו תלוי בזוית כלפי מטה) פועל במישור האנכי ודוחף את המתלה להיפתח בצד אליו מתבצעת הפניה.
מנקודת המבט שלי-
הרכב הזה אוהב לנסוע רק ישר, אין על המתלה הקדמי עומס ובהעצה בכלל.
אין סיבה שהמתלה יצתרך להפתח עוד.
ברוך,
תסתכל בסרט הזה, ובעיקר בקפיצה הראשונה.
שים לב כמה המתלה הקדמי נסגר, כמה הוא רך בשביל לרכך את המכה.
שים לב גם בהאצות לקראת הקפיצה, איך הגלגלים הקדמיים מבלים לא מעט בזמן בקיפוץ באוויר.
זה לא טוב להיגוי, אבל מצד שני מי צריך היגוי בהמראה ?
http://www.dumontdunes.com/uploads/1..._2_4288462.wmv
ומה תגיד על המכוניות של CORR(טרופי טראקס של מסלול סגור), שממריאות כל הזמן וגם נוחתות, ויש להם על האף משקל פי כמה וכמה וכמה?
ראית איך הם נוחתים בלי להניד עפעף של הטמבון??
ראית אצלם מתלים כאלה?
ממש לא.
נסה שוב...:cool: